Škodasta halpa-auto Itä-Euroopan markkinoille

Aloittaja jaspasA4, 01.10.19 - klo:12:14

« edellinen - seuraava »

jaspasA4

Kauppalehdestä poimittua

VW-konserni haluaa erottaa eri merkkinsä selkeämmin toisistaan: Škodasta halpa-auto Itä-Euroopan markkinoille " kisaisi Dacian kanssa samoista asiakkaista?

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konserni-haluaa-erottaa-eri-merkkinsa-selkeammin-toisistaan-skodasta-halpa-auto-ita-euroopan-markkinoille-kisaisi-dacian-kanssa-samoista-asiakkaista/51d92b8b-0ae2-4a0b-b689-22b84325760a

"Volkswagen-konserni harkitsee profiloivansa Škodan entistä selkeämmin Itä-Euroopan markkinoille suunnatuksi edulliseksi automerkiksi, missä se kilpailisi samoista asiakkaista kuin esimerkiksi Hyundai, Kia ja Dacia.

”Haluamme selkeyttää tuotteidemme brändi-identiteettejä”, sanoo Volkswagen-konsernin tuotestrategiasta vastaava Michael Jost Automobilwochelle.

”Škoda voisi keskittyä entistä enemmän Itä-Euroopan markkinoille ja asiakkaisiin, jotka haluavat autoltaan etenkin funktionaalisuutta”, Jost sanoo.

Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että Škoda valmistaisi jatkossa enimmäksen kohtuuhintaisia automalleja ja riisuisi autoistaan premiumvarusteita.

Mietinnässä on myös konsernin espanjalaismerkin Seatin imagon kirkastaminen. Seatin halutaan vetoavan ostajien tunteisiin samalla tavalla kuin Fiat Chryslerin valmistaman Alfa Romeon. Tämän ajatuksen esitti aikoinaan jo hiljattain edesmennyt Ferdinand Piëch.

Myös Volkswagen-brändin autojen imagoa muokataan tarvittaessa uudelleen niin, etteivät VW, Seat ja Škoda muistuttaisi liikaa toisiaan ja kilpailisi samoista asiakkaista."

vwmies

Ei tässä ole mitään uutta, Skoda on syönyt tai paremminkin kannibalisoinut VW:n myyntiä jo vuosia. Mm. Ocu on aika lähellä Passattia suht. samoilla sisätiloilla - moni on valinnut halvemman Skodan. Ja nythän niihin on alkanut saada aikaisemmin pelkästään VW.n varusteitakin. Skoda asemoidaan uudelleen suhteessa omaan konserniin sekä kilpailijoihin. Skodahan ei enää ole vuosiin ollut VW:n halvempi sisarbrändi.  :P
Yritetään pärjätä.

VAGinalla

Hölmöä lähtemään heikentämään Skodaa, kun VW itse ei selkeästi ole tarpeeksi houkutteleva. Keskittyisivät ongelmaan eli VW:hen. Tulee aiheuttamaan vielä asiakkaiden siirtymistä VAG:lta kilpailijoiden leiriin.

Popo

Lainaus käyttäjältä: VAGinalla - 01.10.19 - klo:14:36
Hölmöä lähtemään heikentämään Skodaa, kun VW itse ei selkeästi ole tarpeeksi houkutteleva. Keskittyisivät ongelmaan eli VW:hen. Tulee aiheuttamaan vielä asiakkaiden siirtymistä VAG:lta kilpailijoiden leiriin.

Minulle sopii hyvin, jos Skoda jatkossakin keskittyy "asiakkaisiin, jotka haluavat autoltaan etenkin funktionaalisuutta". Eipä tuohon Octaviaan mistään muusta valinta ainakaan minulla kohdistunut.  VW Golf ei mitenkään enemmän houkutellut. Seat tuli tsekattua, mutta ainakaan silloinen VW-Auto ei antanut talon 3-merkille tasapuolista markkinatyöntöä. Ehkäpä jatkossa sitten Seat/Cupra suunnataan todella suoraan "nuorille menestyjille" ja me entiset nuoret papparoimme Skodalla, Hyundailla, Kialla....  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: VAGinalla - 01.10.19 - klo:14:36
Hölmöä lähtemään heikentämään Skodaa, kun VW itse ei selkeästi ole tarpeeksi houkutteleva. Keskittyisivät ongelmaan eli VW:hen. Tulee aiheuttamaan vielä asiakkaiden siirtymistä VAG:lta kilpailijoiden leiriin.

Niin Kyllähän Volkkarin brändillä myydään paljon enemmän autoja kuin Skodan brändillä. Ei Skodan positioiminen selkeämmin erilleen Volkkarista ole välttämättä mitään heikentämistä. Itse pidän positiivisena sitä, että pyritään tekemään selkeämmin toisistaan eroavia tuotteita. Nykyisellän on melkoista hiuksien halkomista etsiä eroja Golfin, Octavian ja Leonin välillä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: VAGinalla - 01.10.19 - klo:14:36
Hölmöä lähtemään heikentämään Skodaa, kun VW itse ei selkeästi ole tarpeeksi houkutteleva. Keskittyisivät ongelmaan eli VW:hen. Tulee aiheuttamaan vielä asiakkaiden siirtymistä VAG:lta kilpailijoiden leiriin.

Kirjoitan tämän alle. Seat:n on upotettu rutkasti rahaa eikä se ole lähtenyt hirveään nousuun kuten Skoda. Nyt skoda brändätään hinnat alkaen malliksi ja yritetään tällä lisätä seatin myyntiä, niin todennäköisesti Suomessa ainakin ammutaan omaan polvilumpioon ja Toyota kiittää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Suomen myynti nyt ei Vagia kiinnosta. Skodaa nyt ei myydä missään muualla massoittain kuin suomessa. Omasta mielestä ratkaisu hyvä, koska todellakin kilpailee lähinnä keskenään, ja eivät kehity yksilönä tarpeeksi. Näin muut
alkaa menee jo ohi myynnissä. Tilavahko pappa-auto, nuorekas sporttinen ja vähän tyylikkäämpi konservatiivinen olisi lähtökohdat Vagille. Skoda, Seat, VW
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

jamo75

kyllä myydään useassakin Euroopan maassa esim. tsekki ja slovakia.

sinänsä seatin ja skodan täyssähköautot ovat kopiota id.3 sta vähän eri korin muotoilulla niin tuossa hirveitä tapahdu.

yksinkertainen syy on että joko skodaa aletaan valmistaa yhä enemmän volkkarin tehtaissa tai tuotantomääriä pitää saada laskettua koska syövät emomerkin kannattavuutta. varsinkin tiquan valmistushan käsittääkseni on sakannut totaalisesti koska skoda ja seat myyvät ei oota ja tiquanit seisovat odottamassa myyntiä

huvittavana yksityiskohtana autokeskus airport menetti bmwn jälleen myynnin koska samassa talossa myydään skodaa. bemarin ostaja kun voisi ilmeisesti vahingossa eksyä skodan puolelle.


Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.10.19 - klo:18:32
Suomen myynti nyt ei Vagia kiinnosta. Skodaa nyt ei myydä missään muualla massoittain kuin suomessa. Omasta mielestä ratkaisu hyvä, koska todellakin kilpailee lähinnä keskenään, ja eivät kehity yksilönä tarpeeksi. Näin muut
alkaa menee jo ohi myynnissä. Tilavahko pappa-auto, nuorekas sporttinen ja vähän tyylikkäämpi konservatiivinen olisi lähtökohdat Vagille. Skoda, Seat, VW
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Flat


jaspasA4


vwmies

Joo, Skodillac voidaan varmaan jo kuopata...  ;)
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy