Automaatti-ilamstoinnin ääni

Aloittaja smolami, 23.01.18 - klo:10:10

« edellinen - seuraava »

smolami

-07 Jetta, automaatti-ilmastointi "räpisee" jatkuvasti, servot ilmeisesti hakee koko ajan asentoaan, ei ihan normaalia?
Kuuluu eritoten tyhjäkäynnillä/paikallaan ollessa, jatkuu vaikka laittaa koko ilmastoinnin/puhalluksen pois päältä.

tet

Yleinen vaiva VAG-autoissa. Läppien asentopotikat kuluneet/likaantuneet ja asentotieto tulee pätkittäin -> ohjaus hakee koko ajan oikean asennon molemmin puolin. En ole rakenteeseen kovin tarkasti perehtynyt, jos siihen potentiometriin pääsee käsiksi niin kyllähän se sopivalla puhdistus-sprayllä periaatteessa saattaa tulla kuntoon. Jos ei, niin uuden läppämoottorin vaihto. Myös pelkkä läppien kalibrointi esim. VCDS:llä saattaa auttaa, jos mittausalue muuttuu sen verran että pätkivä kohta jää harvemmin käytetyn asennon kohdalle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy