2,5 tdi t4 letkulämmittimen asennus?

Aloittaja räpeltäjä, 16.11.16 - klo:12:25

« edellinen - seuraava »

räpeltäjä

elikkäs onko kenelläkään kokemusta letkulämmittimen asennuksesta t4:seen? itsellä ei hajuakaan...

Daatta

Eikö Defalta löydy merkkikohtaiset asennusohjeet lähes kaikkiin moottorityyppeihin? Toisaalta, jos ei ole hajuakaan niin kannattaisiko antaa korjaamon tehtäväksi?

Tämä lienee oikea ohje:

http://www.defa.com/file/f62e1af19897/411540.pdf
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

räpeltäjä

no siis kyllä jonkinlainen käsitys on, lähinnä mietityttää että mihin letkuun vastus pitäis asentaa...? muuten vallan mainiot ohjeet, mutta tarkoitettu lohkolämppärille. hommasin sellaisen defan letkulämppärin missä on termostaatti itsessään, isot pojat kerto huhuja että jos neste ei lähde kiertään jostain syystä nii saattaa normaali kärähtää...nii ja tarviiko joitain letkuja haaroittaa...? kuulin sellaistakin...?

Daatta

Eh joo niinpä tietysti. Törmäsin samaan, jos on letkulämppäri niin pitäisi käyttää kiertovesipumppua. Cuprassa on sellainen, hyvin toimii mutta oli pirun kallis värkki ainakin minulle...

Laittaisin tuon letkulämppärin kiertoon ja asentaisin vastuksen suoraan lohkoon. Se on parempi joka tapauksessa, harvinaista herkkua nykypäivänä. Letku- ja muiden korvauslämmittimien kanssa saa olla tarkkana, lämmittääkö tarpeeksi ja mitä komponenttia. Lohkolämmitin toimii aina.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Vaari64

Mahtaneeko löytyä lohkosta kohtaa mihin lohkolämppärin laittaa,käsittääkseni ei.

Larmatin

Turbon alla on lohkolle paikka.älä lait letkua
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy