Eberspächerin vikakoodien luku

Aloittaja Kuusisto84, 15.11.15 - klo:12:30

« edellinen - seuraava »

Kuusisto84

En tiedä kuuluuko tämä aihe tänne, mutta kokeillaan  :)
Elikkäs ostin viime kesänä tommosen -98 transportterin, jossa on jälkiasennettu eberspächer, joka ei kuulemma ole toiminut muutamaan vuoteen, ja huoltoliikkeessä olivat sanoneet edelliselle omistajalle ettei noin vanhasta lämmittimestä pysty lukemaan vikakoodeja.
Kello vilkuttaa noita "kaseja", eikä mistään nappulasta tapahdu yhtään mitään.
Kellossa on vain kaksi nappia, toisessa napissa on ilmeisesti kellotaulua symboloiva kuva jonka vieressä on P kirjain, ja toisessa napissa on ilmeisesti lämpöä symboloiva kuva ja + merkki.
Olen koittanut googletella asiaa, enkä ole löytänyt tuolle kellolle vikakoodien lukuohjetta, ohjeita löytyy vain kelloihin joissa on enemmän nappuloita.
Sattuisikohan kukaan tietämään mitenkä tuosta pystyisi koodeja lukemaan, tai todeta vikaa jollain muulla tavalla.
Edellinen omistaja sanoi että se lämmitin lakkasin vain yks kaks yllättäen toimimasta.

Jultsu

Sinne kellon lähelle pitäis tulla sinivalkonen karva joka on diagnostiikalle. Vaatii oman kaapelin ja softan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

JoLah

Eberi huoltoon vaan. Lämmittimen ja pääjohtosarjan väliin tulee testausadapteri. Jälkiasenteisissa sitä diagnoosia ei välttämättä ole kellolla asti, vuonna 98 siis.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Kuusisto84

Kiitoksia vastauksista  :)
Täytyykin ruveta metsästämään eberin huoltoa näiltä nurkilta ennen kun talvi tulee :)

ITbites

Hei, tämä menee hieman asian viereen, mutta perjantaina sain ensimmäisen eberillä varustetun auton. Pätevältä vaikuttaa, mutta hieman harmittaa vastikkeena maksettu käyttämätön tolppasähkö. Kannattaako noihin iskeä eberin lisäksi lohko - antaisi olla kotona roikassa?
VW ID.4 Pro 4MOTION Elegance, 2024
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

skriko

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 15.11.15 - klo:16:24
Hei, tämä menee hieman asian viereen, mutta perjantaina sain ensimmäisen eberillä varustetun auton. Pätevältä vaikuttaa, mutta hieman harmittaa vastikkeena maksettu käyttämätön tolppasähkö. Kannattaako noihin iskeä eberin lisäksi lohko - antaisi olla kotona roikassa?

Jos lähdet tolpasta lämmityskauden aikana joka päivä niin sinulla kestää reilut 51 vuotta että säästät lohkolämmittimen hinnalla kuluvan sähkön. Olettaen että lohko maksaa 400. Ei taida saada sillä.

ITbites

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.11.15 - klo:16:29
Jos lähdet tolpasta lämmityskauden aikana joka päivä niin sinulla kestää reilut 51 vuotta että säästät lohkolämmittimen hinnalla kuluvan sähkön. Olettaen että lohko maksaa 400. Ei taida saada sillä.

:D varmaan noin, mutta tuntuu tyhmältä polttaa lämmitykseen bensaa kun vieressä ois ns maksettua sähköä.
VW ID.4 Pro 4MOTION Elegance, 2024
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

skriko

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 15.11.15 - klo:16:42
:D varmaan noin, mutta tuntuu tyhmältä polttaa lämmitykseen bensaa kun vieressä ois ns maksettua sähköä.

Paljonko sitä bensaa menee jos lähdet joka aamu 6 kuukautta vuodessa lämmitin päällä?

ITbites

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.11.15 - klo:16:45
Paljonko sitä bensaa menee jos lähdet joka aamu 6 kuukautta vuodessa lämmitin päällä?

Oot varmaan oikeassa - bensaakin saa poltella aika monta talvea että se lohko asennuksineen tulisi maksettua - kiitos skriko, unohdanpa tämän projektin.
VW ID.4 Pro 4MOTION Elegance, 2024
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy