Tampereen/Valkeekosken asiallista remontti pajaa kaaralle?

Aloittaja Nakunaakka, 10.04.15 - klo:20:46

« edellinen - seuraava »

Nakunaakka

Muutto ois eessä valkeekoskille ja octaviassa edessä jakopääremontti mutta itellä ei oo hajuakaan minne tarjotella. Oisko antaa vinkkiä hyvistä asiansa osaavista pajoista, marmoritiski ei tule kysymykseen..

vwp

Lempäälässä sellainen paikka kun Hakala-yhtiöt, todella asiallinen paikka ja hinnatkin kohtuu hyvällä mallilla
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

SNG

Jos koneena on BMM, kuten Scoutissa niin soitappa rs-huoltoon (Ford&Skoda merkkihuolto Sarankulmassa). Minä sain kesällä tingattua listahinnasta vedoten halvempaan osasarjaan tuossa koneessa versus listahinnoittelun BKD-kone. Suosittelen määräaikaishuoltojakin tuolla. Hinnat todella kilpailukykyisiä versus Veho/Metro-Auto.

Hinta oli hieman halvempi kuin Hakalalla (alkuperäisosilla). Hakala käyttää normaalisti Gatesin osia, jolloin hinta oli toisinpäin. Muutaman kympin eroista puhutaan.

Jep, Hakalaa on kehunut aika moni. Tosin joistain huonoista kokemuksistakin olen kuullut.

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: SNG - 10.04.15 - klo:23:25
Jos koneena on BMM, kuten Scoutissa niin soitappa rs-huoltoon (Ford&Skoda merkkihuolto Sarankulmassa). Minä sain kesällä tingattua listahinnasta vedoten halvempaan osasarjaan tuossa koneessa versus listahinnoittelun BKD-kone. Suosittelen määräaikaishuoltojakin tuolla. Hinnat todella kilpailukykyisiä versus Veho/Metro-Auto.

Hinta oli hieman halvempi kuin Hakalalla (alkuperäisosilla). Hakala käyttää normaalisti Gatesin osia, jolloin hinta oli toisinpäin. Muutaman kympin eroista puhutaan.

Jep, Hakalaa on kehunut aika moni. Tosin joistain huonoista kokemuksistakin olen kuullut.

2.0tdi BMM myllyllähän se on. Kiitokset vastauksista, pittää käydä kysymässä tarjousta kyseisestä hommasta. Täällä susirajalla jakopäänremontti kustantaa 750e osineen töineen mut haluisin jotta samalla uusitaan kaikki hihnapyörät värinänvaimentimilla, vapaakytkin ja kiristin sekä hihna .. ei taija tonni riittää..

SNG

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 11.04.15 - klo:19:39
2.0tdi BMM myllyllähän se on. Kiitokset vastauksista, pittää käydä kysymässä tarjousta kyseisestä hommasta. Täällä susirajalla jakopäänremontti kustantaa 750e osineen töineen mut haluisin jotta samalla uusitaan kaikki hihnapyörät värinänvaimentimilla, vapaakytkin ja kiristin sekä hihna .. ei taija tonni riittää..

Voisin kaivaa kuitteja kun ehdin. Pyysin vaihtamaan myös apulaitehihnan, siinä kun ei ole mitään vaihtorajaa. Satavarmasti kilahtaa jossain vaiheessa. Samalla kun vaihdetaan jakopää, kannattaa mielestäni ILMAN MUUTA vaihtaa! Itsellä paljastui että kiristimestä oli laakeri mennyt (rahisi). Se maksoi muistaakseni jotain 70-80â,¬ extraa. Tonni riitti, KEVYESTI huollon kera  ;)

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: SNG - 11.04.15 - klo:21:17
Voisin kaivaa kuitteja kun ehdin. Pyysin vaihtamaan myös apulaitehihnan, siinä kun ei ole mitään vaihtorajaa. Satavarmasti kilahtaa jossain vaiheessa. Samalla kun vaihdetaan jakopää, kannattaa mielestäni ILMAN MUUTA vaihtaa! Itsellä paljastui että kiristimestä oli laakeri mennyt (rahisi). Se maksoi muistaakseni jotain 70-80â,¬ extraa. Tonni riitti, KEVYESTI huollon kera  ;)

Apulaitehihna eli moniurahihna, on kyllä hommattu jo mut ei viittyny vaihtas kun serta kettumainen

SNG

Lainaus käyttäjältä: SNG - 11.04.15 - klo:21:17
Voisin kaivaa kuitteja kun ehdin. Pyysin vaihtamaan myös apulaitehihnan, siinä kun ei ole mitään vaihtorajaa. Satavarmasti kilahtaa jossain vaiheessa. Samalla kun vaihdetaan jakopää, kannattaa mielestäni ILMAN MUUTA vaihtaa! Itsellä paljastui että kiristimestä oli laakeri mennyt (rahisi). Se maksoi muistaakseni jotain 70-80€ extraa. Tonni riitti, KEVYESTI huollon kera  ;)

Tehty RS huollossa 2014 kesälllä

Työt:
150 tkm huolto (kilometrilukema 136tkm)   135€
Jakohihna+vesipumppu                               297€

Varaosat:
Omat öljyt 4ltr  _Castrol Edge                          0€      (Motonet 44,90€)
Lisäöljy Edge 5q-30 LL   0,3ltr                         5,19€
Jätemaksu                                                       1,60€
Öljynsuodatin                                                11,90€
Raitisilmasuodatin aktiivihiili                          12,90€
Jakohihnasarja+Rullat                                 186,50€
V-O Vesipumppu                                           60,10€
Laturin hihna                                                  32,60€
Kiristin, laturinhihna                                       62,90€
Jäähdytysneste 1,5L G13                              11,80€
Pientarvikelisä                                                17,28€
Pyöristys                                                        -4,77€

Työt                                                            432,00€
Varaosat                                                     398,00€

Yhteensä                                                    830,00€


Summasta jakopääremontin osuus           555,40€
Laturinhihna+Kiristin+vaihto                       95,55€

välkky

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Nakunaakka

onks kellään tietoo kuka tekee samaisella suunnalla hiukkasloukun konkreettisen tyhjennyksen ja uuden softan sisään ajamisen.. tosin sitä ennen pitäs vaihtaa turbo ja egr venttiili..

välkky

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 23.04.15 - klo:08:46
onks kellään tietoo kuka tekee samaisella suunnalla hiukkasloukun konkreettisen tyhjennyksen ja uuden softan sisään ajamisen.. tosin sitä ennen pitäs vaihtaa turbo ja egr venttiili..

Tuolta kannattaa kysyä: http://hestec.fi/index.php
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: välkky - 22.04.15 - klo:11:58
Valkeakoskelta suosittelen:

http://www.ad-finland.com/toimipisteet/ad-autopalvelu-raivio-runsas

http://www.jskhuolto.net/

Ja Tampereelta...tai siis Pirkkalan puolella:

http://www.pirkkalanautosahko.fi/

Tuo Pirkkalan autosähkö oy lupas tehhä jakopäänrempan sisältäen kaiken oleellisen eli hihna, vesipumppu, rullat, kiristin sekä apulaitehihna, kampiakselin värinänvaimennus rulla, uus laturi jossa uus vapaakytkin ja pari muuta rullaa kaikkine osineen ja töineen palttiarallaa 900e  :o :o Osat on vielä SKF ää.. ihmettelen suuresti osasko laskee oikein kun  oli vähä hoono soomi. Mut jos noin halavalla tekee niin kiikutan toisenkin auton täältä takahikiältä toiselpuolen suomee..

välkky

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 23.04.15 - klo:11:30
Tuo Pirkkalan autosähkö oy lupas tehhä jakopäänrempan sisältäen kaiken oleellisen eli hihna, vesipumppu, rullat, kiristin sekä apulaitehihna, kampiakselin värinänvaimennus rulla, uus laturi jossa uus vapaakytkin ja pari muuta rullaa kaikkine osineen ja töineen palttiarallaa 900e  :o :o Osat on vielä SKF ää.. ihmettelen suuresti osasko laskee oikein kun  oli vähä hoono soomi. Mut jos noin halavalla tekee niin kiikutan toisenkin auton täältä takahikiältä toiselpuolen suomee..

Siitä lähtien kun työmaa siirty Pirkkalaan eli noin 6 vuotta sitten olen käyttänyt meidän perheen kahta autoa lähes pääasiassa tuolla Pirkkalan Autosähkössä. Kertaakaan ei ole tarvinnut pettyä ja jos joku sovittu homma on jäänyt jostain syystä tekemättä niin se on tehty viipymättä ilman eri veloitusta. Hinta-arviot on pitäny tosi hyvin aina paikkansa. Ja kaverin hoonoa soomia ei kannata pelästyä sillä on tehnyt samoja hommia suomessa reilun 15 vuotta.

Ainoo juttu kun autoa sinne viet on että kannattaa pyytää herra itse jutulle ja vielä kerran käydä läpi mitä olette puhelimessa puhuneet. Ne työn vastaanottajat siinä tiskillä eivät oikeasti tiedä mitään... ::) Ja toinen, ei kannata olla kauhee kiire kun autoa viet tai haet... :D

E. Oliko muuten autosähkö noista^ kolmesta halvin?
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

SNG

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 23.04.15 - klo:11:30
Tuo Pirkkalan autosähkö oy lupas tehhä jakopäänrempan sisältäen kaiken oleellisen eli hihna, vesipumppu, rullat, kiristin sekä apulaitehihna, kampiakselin värinänvaimennus rulla, uus laturi jossa uus vapaakytkin ja pari muuta rullaa kaikkine osineen ja töineen palttiarallaa 900e  :o :o Osat on vielä SKF ää.. ihmettelen suuresti osasko laskee oikein kun  oli vähä hoono soomi. Mut jos noin halavalla tekee niin kiikutan toisenkin auton täältä takahikiältä toiselpuolen suomee..

Onkos laturi kalliskin? Vaihtohan on pikkuhomma jos hihna vaihdetaan joka tapauksessa.

Itse kysyisin tiukan tarjouksen myös rs-huollossa. Ilman laturinvaihtoahan setti itselle oli mainitsemani 555€ (sisältäen uuden kiristäjän). Merkkiliike antaa 2 vuoden takuun.

PS. Pirkkalan Autosähkön Bosnialaistaustainen yrittäjä Mustafa Besic on tosiaan loistotyyppi. Ko huollon aikakäsite taitaa tosiaan vain olla hieman meikäläistä käsityksestä poikkeava.

välkky

Lainaus käyttäjältä: SNG - 23.04.15 - klo:14:16
PS. Pirkkalan Autosähkön Bosnialaistaustainen yrittäjä Mustafa Besic on tosiaan loistotyyppi. Ko huollon aikakäsite taitaa tosiaan vain olla hieman meikäläistä käsityksestä poikkeava.

Yhdyn näihin kumpaankin eli olen samaa mieltä.

Ja tuon RS-huollon kysyisin minä myös... :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Nakunaakka

Meinaatteko rs huollolla www.rsh.fi ?
Tuo kyseinen paikka oli ainoo joka vastasi sähköpostiin ja viel rehdisti soittaen, muista ei o kuulunu mittään.

SNG

Sitä juuri. Todella asiallinen liike (merkkihuolloksi)!

Ei häpeä harakireille hinnoiltaan.

PS. Katsoithan ne viimekesäiset laskurivit tuolta jotka vartavasten aiemmin rustasin?

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: SNG - 23.04.15 - klo:19:58
Sitä juuri. Todella asiallinen liike (merkkihuolloksi)!

Ei häpeä harakireille hinnoiltaan.

PS. Katsoithan ne viimekesäiset laskurivit tuolta jotka vartavasten aiemmin rustasin?

Katsoin juu, kiitoksia vain. Laitoin sähkösenpostin heille, kahotaan paljon ne pyytää samasta hommasta mistä pyysin tarjouksen autosähkö oy sta. Jos he on sulle jo tuttuja ni voit saaha tutun alennusta, kattotaan mitä ne vastaa tuntemattomalle :)

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: SNG - 23.04.15 - klo:14:16
Onkos laturi kalliskin? Vaihtohan on pikkuhomma jos hihna vaihdetaan joka tapauksessa.

Itse kysyisin tiukan tarjouksen myös rs-huollossa. Ilman laturinvaihtoahan setti itselle oli mainitsemani 555â,¬ (sisältäen uuden kiristäjän). Merkkiliike antaa 2 vuoden takuun.

PS. Pirkkalan Autosähkön Bosnialaistaustainen yrittäjä Mustafa Besic on tosiaan loistotyyppi. Ko huollon aikakäsite taitaa tosiaan vain olla hieman meikäläistä käsityksestä poikkeava.

uudelle laturille vapaakytkimellä tuli hintaa 230e

Kiukas

Ritariautolle kannattaa soitella. Hyvää olen kuullut paikasta ja kerran Leonikin on pajalla vieraillut.
http://ritariauto.fi/
-16 Skoda Octavia Combi 1.8TSI 4x4
-09 Seat Exeo ST TSI sport
-06 Seat Leon TFSI

Jyramo

Akaan ajoneuvopalvelu Viialassa. Entisiä Laakkosen asentajia.
Kannaattaa poiketa, kun voi olla kiirettä, etteivät vastaa sähköpostiin tai puhelimeen.
http://www.ajoneuvopalvelu.fi

SNG

#20
Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 23.04.15 - klo:21:08
Katsoin juu, kiitoksia vain. Laitoin sähkösenpostin heille, kahotaan paljon ne pyytää samasta hommasta mistä pyysin tarjouksen autosähkö oy sta. Jos he on sulle jo tuttuja ni voit saaha tutun alennusta, kattotaan mitä ne vastaa tuntemattomalle :)

Ei mitenkään tuttuja muuten kuin että tuolla olen viime vuodet huollattanut. Oma perustelu oli, että 1.9:n jakopää on sama kuin 2.0 BMM:n. Heidän hinnastossaan KAIKILLE 2-litraisille on sama noin 650€ hinta. Asiallisia fiksuja tyyppejä ovat, eli ihan samalla lailla perustellen keskustelemalla hintaa voisi saada kohtuullistettua hieman...tai sitten ei.

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 23.04.15 - klo:21:09
uudelle laturille vapaakytkimellä tuli hintaa 230e

OK, eli nostaisi hintaa, muttei sentään Pirkkalan autosähkön yhdeksäänsataan. Minimissään ilman laturinhihnan kiristäjää 600-650€, maksimissaan (jakopään vaihdon listahinnoilla) noin 850€, tosin 2 vuoden takuulla.

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: SNG - 23.04.15 - klo:23:03
Ei mitenkään tuttuja muuten kuin että tuolla olen viime vuodet huollattanut. Oma perustelu oli, että 1.9:n jakopää on sama kuin 2.0 BMM:n. Heidän hinnastossaan KAIKILLE 2-litraisille on sama noin 650â,¬ hinta. Asiallisia fiksuja tyyppejä ovat, eli ihan samalla lailla perustellen keskustelemalla hintaa voisi saada kohtuullistettua hieman...tai sitten ei.

OK, eli nostaisi hintaa, muttei sentään Pirkkalan autosähkön yhdeksäänsataan. Minimissään ilman laturinhihnan kiristäjää 600-650â,¬, maksimissaan (jakopään vaihdon listahinnoilla) noin 850â,¬, tosin 2 vuoden takuulla.

autosähkö antaa 3v takuun osille kun on skf ää.
Jos vertaan tuohon sun listaasi mitä ne on vaihtanu niin eihän siinä ole apulaitehihnalla olevaa kampiakselin värinänvaimenninta rullineen, se kustantaa jo varaosana motonetissä 150e mut skf nä kakshunttia..

SNG

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 23.04.15 - klo:23:16
autosähkö antaa 3v takuun osille kun on skf ää.
Jos vertaan tuohon sun listaasi mitä ne on vaihtanu niin eihän siinä ole apulaitehihnalla olevaa kampiakselin värinänvaimenninta rullineen, se kustantaa jo varaosana motonetissä 150e mut skf nä kakshunttia..

Toi 3 vuoden takuu kuulostaa oikeinkin hyvältä!  ;)

Totta. Ei ole värinänvaimenninta. En tosin tiedä mistä tietää että se pitäisi vaihtaa. Kaksoismassavauhtipyörä/kytkin onkin sitten PALJON tyyriimpi remppa. Vältän vedättämästä isolla vaihteella jotta tuo kestäisi mahdollisimman pitkään  ::)

PS. Alkuperäinen jakopä lienee Gatesin valmistetta. SKF varmasti vähintään yhtä hyvä. Näissä 8-venttiilisissa tdi:ssä jakopää ei liene aiheuttanut murheita toisin kuin 16-venttiilisissä (BKD jne)

Nakunaakka

Itte vaihdatin 3vok sitten kytkimen, kytkintyösylinterin, painelaakerin, kaksoismassan / pultit ja jotain muuta pientä. Merkkina alkuperäinen LUK ja hintaa tuli 1300e
seuraavana onkin sit tuo jakopää yms ja seuraavana turbo ja egr tulppaus, nuo kun saa tehtyy ni voi hyvillä mielin poistattaa hiukkasloukun ja ohjelmoituttaa pirteemmäksi.. ja olla saatanan monta tonnia köyhempi  >:(

välkky

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 23.04.15 - klo:23:16
autosähkö antaa 3v takuun osille kun on skf ää.

Ja kuulemma 10% kanta-asiakas alennuksen myös... :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy