"limb mode" ja ahto ongelmien etsintä

Aloittaja MiJuPe, 31.07.14 - klo:14:39

« edellinen - seuraava »

MiJuPe

Pystyykö vcds:llä näkemään onko auto niin sanotussa "limb modessa"? Ja jos pystyy nii miten? Ahto ongelmia selvitääkseni..ja pystyykö miten tutkimaan noita ahtoihin liittyviä juttuja?
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Jultsu

Limb = ruumiinjäsen, raaja
Limp = ontuminen

VCDS ei anna mitään yksittäistä vikaviestiä limppitilasta, mutta muutamia anturien arvoja seuraamalla sen voi todeta. Pyydetty/toteutunut ahtopaine sekä pyydetty/toteutunut MAF -arvo. Jos MAF-arvo laahaa pyydetyn perässä, syypää lienee siinä. Jos ahdot hyppää yli pyydetyn, ahtimen VNT-mekanismi on jumissa tai N75 venttiili viallinen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

MiJuPe

No torque ohjelman mukaan ahdot pysyy 0,4-0,5bar oli vakio tai bsr softa sisällä..miten noita arvoja pääsee kattomaan? Siis kun en oo ennen vcds:sää käyttäny! Ja anteeksi huono lontoon kieli taito  ;D
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Jultsu

Bensaturboista ei ole kokemuksia, mutta kai niidenkin pitäisi ahtaa enemmän kuin puoli baaria? Millä tavalla vaihdat tuota softaa? Kannattanee aloittaa diagnostiikka vakiosoftan kera.

Muistaakseni 01 - Engine ja sieltä measurement blocks. Siitä pääsee vaihtamaan kanavia (kolme eri riviä joissa neljä eri arvoa), kelailet niitä kanavia kunnes löytyy MAF ja Boost
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

MiJuPe

Bsr softa ja siinä on se ppc kapula millä sen saa ajettua sisään ja ulos koska itte haluaa. Vakio ahot pitäs vissii olla jottai ~0,8 luokkaan. Vakioksi se pitää laittaa kun aloitan vian hakua.
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

jjj84

Ei ole limpissä jos ahtaa, kun vikatila on päällä, hyvä että auto jaksaa edes liikkua... eli jotakin siellä on vialla, mutta ei auto vikatilassa ole.

MiJuPe

Oisko mitään ideaa mistä lähtä vikaa etsimään?
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 01.08.14 - klo:00:46
Oisko mitään ideaa mistä lähtä vikaa etsimään?

Luet (tai luetutat) vikakoodit.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy