Tiguan -08 pitkien Xenonien säätö

Aloittaja henautio, 30.10.13 - klo:10:07

« edellinen - seuraava »

henautio

Lähivalot näyttää ok, mutta pitkät tuntuu näyttävän reilusti puunlatvoihin. Voiko pitkät valot opettaa alempaan asentoon vai onko perussäätö metsässä ts. joku on ruuvannut lyhyitä ylemmäs ilman että valot oli säätötilassa?

duke7

Valitettavasti valot ovat tuollaiset eikä pitkiä voi erikseen säätää. Pitkät valot tehdään nostamalla varjostin ylös eikä varjostimen asennolle ole omaa säätöä. Korkeudensäätö on tosiaan lyhyitä varten. Perussäädölläkään ei tähän voi vaikuttaa, se vain ajaa valot säätöalueen keskelle jotta automaattiselta korkeudensädöltä ei loppuisi liikevarat.

Tätä on yleinen ongelma bi-xenonien kanssa jos umpiossa ei ole halogeenipitkiä auttamassa. Valot tehdään selvästi lyhyiden ehdoilla eikä sama kuvio voi toimia kunnolla kaukovaloissa.

Q8

Onko Tiguanissa tällainen ongelma? Minä luulin, että se oli täydellinen (VW), myös valojen osalta.  ::)
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

qwe

Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

transit

mulla katsastus käytti ruuvaria Xenoniin, Golf

henautio

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 30.10.13 - klo:15:24
Valitettavasti valot ovat tuollaiset eikä pitkiä voi erikseen säätää. Pitkät valot tehdään nostamalla varjostin ylös eikä varjostimen asennolle ole omaa säätöä. Korkeudensäätö on tosiaan lyhyitä varten. Perussäädölläkään ei tähän voi vaikuttaa, se vain ajaa valot säätöalueen keskelle jotta automaattiselta korkeudensädöltä ei loppuisi liikevarat.

Tätä on yleinen ongelma bi-xenonien kanssa jos umpiossa ei ole halogeenipitkiä auttamassa. Valot tehdään selvästi lyhyiden ehdoilla eikä sama kuvio voi toimia kunnolla kaukovaloissa.

Joo ja näköjään TM testi facelift Tigulla vahvistaa tämän. Valokuvio oli testissä aika paska koska näyttävät kuuseen. Luxeja tulee heikosti tienpintaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy