Seat Leon ST 1.4TSI ACT FR 2017 !!!Auto myyty, voi lukita!!!

Aloittaja sakal83, 10.08.16 - klo:23:53

« edellinen - seuraava »

hge

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 05.10.17 - klo:08:33
Ei taida pelkän tuon muutoksen jälkeen olla, mutta käynti
-09 - Cent.Elect
  -long coding

Löytyy täppä takalasin pyyhkimelle. (Rear windscreen wiper installed tjsp.)
Sen kun nappaa vaan siitä pois.

Check, kiitos! Ps. maukas Seatti!  8)
U jelly?

sakal83

Iskin takamatkustajille valoa jalkoihin, kun kerta siellä penkissä paikat noille valoille ovat.

Valot toistaiseksi valkeat, mutta vaihtuvat punaiseen kuten edessäkin, kunhan saan nuo ledit.

Ostin tämmöisen sarjan, josta kylmästi katkaisin nuo taakse menevät valot johdoista ja laitoin ne etujalkatilassa olevien valojen rinnalle. Kuten se olisi tuossa sarjassakin, mutta en jaksanut alkaa johdottamaan noita etuvaloja boxille, joten menin helpompaa reittiä 8)

Lisäksi tuosta jää nyt kaksi modulia, joista toisen isken konttiin antamaan lisää valoa pimeyteen


Tavallisia polttimoita en suosittele käyttämään ainakaan tuolla takana, koska hehkulankapolttimo lämpenee aika lailla ja tiedä sitten miten se penkin sisusta tästä tykkäisi, sillä tuo moduli tulee kiinni siihen penkin pehmusteeseen.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

porgge

Fiksu modi ja voisi kopioida itsellekkin :D Yhdistit siis johdot edessä oleviin valoihin? Mitä kautta veit johdot?
Ajossa - Audi a3 Sportback Pro Business Sport 35 TFSI -19

sakal83

Joo yhdistin molemmin puolin valot edessä oleviin. Toki jos on kiinnostusta enempikin kömpiä siellä etujalkatilassa, niin voihan tuon sarjan käyttää tuollaisenaan  ;)
Johdot vein etupenkin alta olevasta maton valmiista leikkauskolosta oven kynnyslistan alle ja sitä pitkin etujalkatilavaloille.
Ja kuten sanoin, niin noi hehkulamput kannattaa ainakin tossa sarjassa, missä kotelointi on metallia vaihtaa ledeihin. Testasin vain hetken hehkulampulla onko johdotukset kondiksessa ja lämpenee aika tavalla. Ledin vaihdon jälkeen ei lämpene yhtään.
Vielä kun saapuisivat nuo punaiset ledit :)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Yksi noista moduleista löysi tiensä konttiin alkuperäisen vastapuolelle.

Valoa konttiin.



Hommasin tuossa viime viikolla älylaturin, koska webaston käyttö ja lyhyet työmatkat kuluttivat akkua siinä määrin, että Remuc rupesi ilmoittelemaan akun varaustilasta.
Akun lataaminen ei tuota ongelmaa työpaikalla tallissa, mutta alkoi kiehtomaan, miksei tuota laturia voisi käyttää ihan kotioloissakin. Siis samalla tavalla kuin esimerkiksi Defan akkulatureita.
Tuohon Ctekin laturiin myydään erillistä indicator paneelia, jolle etsiskelin hieman parempaa paikkaa keulalta konetilasta ja sellainen löytyi lukitussalvan vierestä. Oli ihan nakutettu paikka tuon kokoiselle paneelille.




Mikäli haluaa, niin konepellin voi laskea kiinni asti

Tuo itse laturin johto hieman ottaa kiinni konepeltiin, mutta kumikaapeli antaa sen verta myöden että jos konetilan haluaa lukita, niin se onnistuu.

Nyt voi tarvittaessa roikottaa Ctekin laturia autokatoksen seinässä, jos haluaa sen 2h ajastimella olevan kellon kautta akkua latailla  ;D
Paneelista myös näkee halutessaan akun tilan, mutta sen nyt näkee tuon Remucin sovelluksen kauttakin helpommin ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Sain vihdoin nuo oikeanväriset ledit tuonne takajalkatilaan

Valoisuus on hieman etujalkatilaa kirkkaammat, varmaankin siitä syystä että nuo valot ovat niin lähellä tuota lattiaa. En taida kyllä jaksaa alkaa säätämään niitä samalle tasolle kuin edessä.

Konepellin alla ropatessa alkoi tuo keppi entistä enemmän jurppimaan, joten kaasujouset tulivat pelastamaan tilannetta.

Eikö nuo voisi tulla jo tehtaalta suorilta?

Olen autosta jo heti alkuaikoina disabloinut tuon S/S:n toiminnan jännite"kikkailulla", mutta joka kerta liikennevaloihin pysähtyessä auto antaa radion näytölle ilmoituksen, että S/S ei käytössä, kyseisen jännite muutoksen ansiosta.
Tästä syystä tuo S/S:n toiminnan poiskytkentä hoidetaan tästälähin rautapohjaisella ratkaisulla.



Palikka siis käytännössä muistaa onko se painettu viimeksi pois päältä ja virtojen kytkeytyessä tekee sen painalluksen itse. Kas näin:
https://m.youtube.com/watch?v=ltwddlikHQk
Täytyy vielä hakea minisulake haaroitin, niin saa ottaa tuon virran laitteelle suoraan sulakeboxista, eikä tupakinsytyttimeltä, kuten ohjeessa neuvotaan.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 02.11.17 - klo:09:32
Iskin takamatkustajille valoa jalkoihin, kun kerta siellä penkissä paikat noille valoille ovat.

Valot toistaiseksi valkeat, mutta vaihtuvat punaiseen kuten edessäkin, kunhan saan nuo ledit.

Ostin tämmöisen sarjan, josta kylmästi katkaisin nuo taakse menevät valot johdoista ja laitoin ne etujalkatilassa olevien valojen rinnalle. Kuten se olisi tuossa sarjassakin, mutta en jaksanut alkaa johdottamaan noita etuvaloja boxille, joten menin helpompaa reittiä 8)

Lisäksi tuosta jää nyt kaksi modulia, joista toisen isken konttiin antamaan lisää valoa pimeyteen


Tavallisia polttimoita en suosittele käyttämään ainakaan tuolla takana, koska hehkulankapolttimo lämpenee aika lailla ja tiedä sitten miten se penkin sisusta tästä tykkäisi, sillä tuo moduli tulee kiinni siihen penkin pehmusteeseen.


millä tavalla "rosvosit"virrat noille takavaloille noista etuvaloista?

sakal83

En nyt tiedä kumpaa kysyt, mutta vastaan kumpaankin ;D
Rinnankytkentä molemmin puolin omaansa
Ja
Vedin poikki etuvalon johdot ja liitin väliin, johon toiselle puolelle tuplajohdot plussalle sekä miinukselle.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Koko kevään kuunnellut, kun peräluukun sisämuovin yksi kiinnikkeistä on kilisssyt ajossa. Pistin tilaten uusia kiinnikkeitä, kun ajattelin että parempi vaihtaa kiinnike samalla, koska tuota muovia on pariin otteeseen irroitettu takalasin pyyhintä poistettaessa. 
Tänään päätin vihdoin tehdä asialle jotain ja irroittelin muovit irti takaluukusta. Siitä se idea sitten lähti ;)




Varastossa kun kerran makasi vajaa paketillinen STP Goldia, niin lätkin nyt ensialkuun tuon luukun pohjan sillä täyteen.
Samalla sinne luukun muovin sisään STP Pleniä. Pleniä myös lisättiin subikotelon ulkopintaan varmuuden vuoksi.
Subikotelon sisään tungin vaahtomuovia.

Lopputulema paransi bassontoistoa mielestäni erittäin positiivisesti. Enään basso ei kumise ja antaa mielestäni terävämmän potkun, jos tuota nyt voi potkuksi kehua  ;D
Asteen verran joutui/saa nostaa subin voimakkuuden säätöä, jotta ollaan balanssissa.

Tässähän se nälkä kasvaa syödessä ja kunhan saan hommattua lisää Goldia ja aikaa, niin täytyisi tuo kuskinpuolen takaovipahvi irroittaa ja tutkia, mikä siellä pitää pientä sirinää. Samalla sitten vaimentaa tuo ovi ja sehän tarkoittaa sitten samaa työtä kertaa 4.
Myös peräluukun pyöräkotelot olisi syytä vaimennella, sillä nyt tuli vain vedettyä tuo helpoin osa, purkamatta sen enempää sisustaa.

Talvella tuli näperrettyä tunnelmavaloa lisää kabiinin puolelle.



Mitään hyötyähän tuosta valosta ei ole  ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

#69
Pitihän sitä vihdoin lähteä mukaan näihin pinnotteihin.
Pitkien pähkäilyjen jälkeen päädyin Gyeon Q2 Pure:n. 30ml pullon luvattiin riittävän yhteen autoon, joka siis tarvitsee vain kerta käsittelyn.


No, itse en saanut kulutettua kuin hieman yli puolet purkista, joten vetää tuolla nyt jonkun pikkuauton vielä.
Tiedä sitten tuliko laitettua liian kevyellä kädellä, mutta mielestäni joka kolkkaan sitä meni ja ei sitä oikein enempääkään voinut kertapyyhkäisyllä laittaa :o

Pinnoitteen alla auton pinta pitäisi olla tip-top, joten ihan nopea projekti tuo nyt ei kuitenkaan ollut, vaikka ns. "helppo" tuo on autoon lätkäistä ;)

Toki auto pestään ensin hyvin. Niin piet, kuin raudat on hyvä saada pois pinnasta ennen myllyä.



Tässä jeesaa mukavasti CarPro:n Trix, jota ennen auto pestiin Surfex HD:lla sekä saman sarjan auto-foamilla.

Auto talliin kuivumaan ja seuraavana aamuna jatkettiin kiveniskujen paikkamaalauksella.
Onhan noita ennenkin hammastikulla jokunen paikattu, mutta ihan ehdoton väline tähän hommaan on tuollainen kultakynä.



Auton paikkamaalipullosta täyttää tuon pienen säiliön ja tuolla kynällä maalaa nuo pienet iskemät lähes huomaamattomiin.

Paikkamaalien kuivumisen jälkeen auto ajeltiin osittain 2-steppinä pahimmat kohdat ja muuten mentiin 1-stepillä.



IPA-pyyhintä ja Pure pintaan. Suositus kuivumisajaksi on 24h, ennen Curen päälle heittoa, joten tässävälissä kerkeää hyvin pyyhkiä ennen myllytystä irroitetut kuralätkät, keulan ja perän muoviosat, sekä konehuoneen muovit qtechniq c4:lla.




Renkaat, ikkunat ja sisustan kangasosat käytiin läpi saman tuotesarjan tuotteilla.





"tarvikematot" on pysyneet ihan kelpo kuosissa vaikka niillä on menty niin kesät kuin talvetkin.

Puren kuivumisen jälkeen suihkutellaan tuo Cure vielä pintaan ja lopputulos on kyllä kiiltävä. Sanoisin jopa kiiltävämmäksi kuin aiemmin käyttämäni Collinite 915. Kestosta nyt ei vielä tietoa, mutta mainospuheissa Purelle luvataan 18kk. Jääköön nähtäväksi.







Kiiltää kuin papin k**** ;D

Suosittelen muillekin Seatin omistajille silloin tällöin poistamaan nuo etukuralätkät ja hieman raottamaan tuota muovia eturenkaan takana. Sieltä saattaa muhia kiva yllätys ;)


Vanteille ei nyt tähän hätään tehty kuin pesu, koska kohta on taas sen aika, että täytyy pyöräyttää nuo vakiovanteet talvinakeilla alle.
Tänä talvena ne saadaan kuitenkin kaarelle, kun väliin lätkäistään pienet lätyt. ;)

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Jasca

Mistä ostit tuon Fluid Writer Penin? Toimii hyvin kiveniskujen paikkamaalaamiseen?
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 30.09.18 - klo:20:49
Mistä ostit tuon Fluid Writer Penin? Toimii hyvin kiveniskujen paikkamaalaamiseen?
Nuokin työmatkalla Nurmijärveltä.
https://www.kerasil.fi/epages/Kerasil.sf/fi_FI/?ObjectID=1257139
Tuo oli alta 10â,¬ vielä alkukesästä. Nostivat näemmä hintaa kun autoväki kävi jatkuvasti hakemassa loput kynät varastosta ;D
Syynä varmaankin AMMO:n Larryn videot
https://m.youtube.com/watch?v=Uz-zW-cLdUs
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

hge

Näyttää hyvältä! Saitko holottoman jäljen (tod. näk. sait kun pinnoitteenkin laitoit) tuolla tahna + laikkakombolla?
U jelly?

Daatta

#73
En ole aikaisemmin huomannutkaan tätä, hienoja muutoksia ja hyvää tarinaa! Jospa innostuisi itsekin tuota "mustaa helmeä" fiksailemaan, autosta maalattiin viimeksi takaovi ja tuttu sanonta "maalari ei osaa myllyttää" pitää paikkansa. ;) Pikku holot ja naarmut lähtee omien kokemusten perusteella liukkaasti S20 ja musta Hex -kombinaatiolla. Koneena Flexin rotary. Kovemmissa paikoissa S3 Gold + oranssi hex lienee paikallaan.

Itsekin tilasin tuollaisen Fluid writer penin, sitä voisi kokeilla emännän autoon ensin kun siinä on vähän enemmän fiksattavaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sakal83

Kyllä autoa tuli kierreltyä ahkerasti lampun kera.
Holoja ei pitäisi olla.

Koneena Flexkopio, eli pakotettu epäkesko pienellä heitolla. (Olikohan tyyliin 8-10mm)
Todettu tuon S20 blackin kanssa kelpo aineeksi jo monena keväänä kun auto on vahoihin laitettu.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.10.18 - klo:11:52
En ole aikaisemmin huomannutkaan tätä, hienoja muutoksia ja hyvää tarinaa! Jospa innostuisi itsekin tuota "mustaa helmeä" fiksailemaan, autosta maalattiin viimeksi takaovi ja tuttu sanonta "maalari ei osaa myllyttää" pitää paikkansa. ;) Pikku holot ja naarmut lähtee omien kokemusten perusteella liukkaasti S20 ja musta Hex -kombinaatiolla. Koneena Flexin rotary. Kovemmissa paikoissa S30 + oranssi hex lienee paikallaan.

Itsekin tilasin tuollaisen Fluid writer penin, sitä voisi kokeilla emännän autoon ensin kun siinä on vähän enemmän fiksattavaa.
Kiitos. Itse ainakin tykkään lukea muiden modauksista.

Maalari ei tosiaan ehkä osaa myllyttää? Sen kuvasinkin jo tuossa spoileripäivityksessä ;)

Toki sulla on Flexin rotary, mutta silti sanoisin tuon mustan hexin olevan ihan vahan levitykseen sovelias näihin koviin lakkapintoihin. Ainakin näin kevyellä epäkeskolla. Täytyisi varmaan uskaltaa koittaa rotskua? ???
Tarkoitit varmaan S3 eikä S30? Eikös tuo 30 ole vähemmän leikkaava?
Oman kokemuksen mukaan tuota Leonia saa surutta vetää oranssilla hex:llä ja S3:lla, jos vähänkään isompaa naarmua saatikka lakkaan palanutta lokinskeidaa haluaa poistaa.
S20 ja jokin pehmeämpi tyyny (sininen, musta, punainen) poistaa sitten jo mahdolliset holot ja viimeistelee pinnan, jos tuolla edellä mainitulla kombolla saa niitä edes aikaiseksi.

1-steppinä aika perus kombo on itsellä ollut tuo mainittu S20+Oranssi/vihreä.

Tuo Fluid writer Pen aka kultakynä, on kyllä ihan must, jos ja kun niitä kiveniskuja yrittää naamioida. Aluksi saattaa olla tukossa ja maali ei tule läpi, mutta tuolla mukana tulleella rassauspiikillä kun pari kertaa työntää läpi, niin maalia alkaa vähitellen tulemaan. Annostelee riittävän vähän, joten tekee täppämaalauksen todella vaivattomaksi.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Daatta

Joo, maalari tähtää siihen että ruiskusta tulee valmis pinta. Jos ei tule niin "myllytykseen" ei paljon tuhrata aikaa, mustassa autossa se näkyy heti. Ilmeisesti fillaavalla aineella ja likaisella padilla pyyhkäistään yli. Mutta tuo on nopeasti korjattu, pääasia että maalipinta on muuten hyvä.

Musta hex on periaatteessa viimeistelypadi, mutta se on rakenteeltaan "closed cell", painetta antamalla löytyy myös leikkaavuutta. Tämä vinkki on pesukintaalta aikanaan pomittu. Löytyi alan miehen kirjoittama artikkelikin:

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maalipinnan-kiillotus-kiillotuslaikat-millainen-ja-mihin-tilanteeseen/

Rotary on hyvä, sama peli sopii joka tilanteeseen. Itse tekisi mieli tutustua pakotettuun epäkeskoon, mutta rotaryllä on pärjännyt sen verran hyvin etten ole kokenut hankintaa tarpeelliseksi. Jos panostaa Flexin tai Rupesin verran, niin rahaa menee ainakin neljä sataa.

Joo S3 Goldia tarkoitin.. Korjasin tuohon viestiin ettei jää väärää kuvaa. Kokeilin eilen S3 + oranssi Hex komboa mustiin talvivanteisiin. Seatin orggikset ja ehkä tuhannen kilsaa alla pyörineet, mutta joku luopio on telonut vanteet varastossa karuun kuntoon. Vanteita oli heitelty miten sattuu, pahan naköiset rannut puolissa ja naarmua siellä täällä. Ostin esittelyauton ja siihen kuuluvat vanteet -> käytetty auto joten reklamointi ei auttanut... Em. kombolla sai yllättävän hyvää pintaa, pitää vaan malttaa lopettaa ennen kuin pohjamaali paistaa. Tietty määrä naarmuja vanteissa on hyväksyttävää, kai.  ??? En tiedä kiillottaako muut vanteitaan, itsellä se on ollut tapana. :D Päälle Gyeon Q2 Rim pinnoite niin pitäisi mennä kevyillä pesuilla pari kautta.

Pitääpä kokeilla rohkeammin oranssia Hexia S20:n kanssa. Aikanaan kun keltaista 1. Leonia kiillottelin en huomannut juuri(mitään) eroa oranssin ja mustan Hexin kesken. Silti viimeistelin mustalla, tavan vuoksi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sakal83

https://www.aliexpress.com/item/High-quality-6-forced-rotation-DA-polisher-real-CONSTANT-speed-and-Soft-start-FLEX-3401-type/32665068174.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.39524c4dcu4MDY
Tilasin tuon joskus 2 vuotta takaperin, jolloin hinta oli jotain 120-130â,¬ luokkaa muistaakseni. Olisinko joku 15-20 kokonaista autoa myllyttänyt ja toimii edelleen kuin uutena, joten melkein uskallan sanoa laitetta hintansa ansainneeksi. Mukana on myös toiset hiilet ;)
Tilasin myös saman laitteen serkulle ja en ole kuullut hänen valittavan laitteesta, mutta en tiedä kyllä käyttöastettakaan. Oma vältti tullin, mutta tuo serkun laite tuli maksamaan sen n.50â,¬ enempi ;D

Itse olen "alaan" tutustunut hieman varovaisesti ja ensin epäkeskolla tuli myllyteltyä, mutta onhan se aika kevyttä vahan levittelyä. Ei oikein naarmuja saa poistettua yhdellä, eikä edes kahdella yliajolla.
Tuo pakotettu epäkesko sen sijaan puree jo ihan kivasti, mutta ei toki rotaryn lailla. Toki tuolla pakotetulla en ole saanut niitä kuuluisia holojakaan aikaiseksi vaikka kuinka yrittäisi. (koitin kaverin vanhaan jaggeen villalaikalla ja ei siltikään :o)
Ne on taas enempi sen rotaryn vitsauksia. Olisi se hyvä omistaa myös rotary, jos ja kun joutuu joskus jotain isoakin maalivikaa korjaamaan.

Saattaahan se musta hex toimia sitten rotaryssä. Ison heiton epäkeskolla nuo pehmeät vaahdomuovit ei toimi kuin vahan levittämiseen, eikä ne juurikaan tällä pakotetulla paljoa pintaa hio. Ainahan se täytyy löytää sopiva kombo. Muuttujia kuin on monta, Lakkapinnan kovuus, laikka, aine, kone, miten työstää jne. Eli suoraa vastausta ei ole olemassakaan millä mitäkin autoa kiilloitelee 8)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Daatta

Vastaavia Flexikopioita on saanut Suomestakin, Rupesista on sitten omat kopionsa. Ei ole noista kokemuksia. Kun olin rotarya ostamassa tilasin ensin "Shine maten", se vaihtui Flexiin huonon käyttöergonimian ja kovan äänen takia. Oma Flexi ei ole käytössä kulunut, viimeksi emännän autoa kiillotellut vuosia sitten...

Das 6-Prolla tuli itsekin aloitettua, kyllä sillä saa tulosta mutta vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Rorary on nopea, kärsimättömän käsissä liiankin ja kulmissa voi palaa lakka puhki. Holoja olen saanut aikaan 80mm padilla, isolla ei niinkään. Lasin kiillottamiseen rotary on ehdoton, mikään ei ole niin hienoa kun maata lasin päällä koko painolla ja yrittää saada näkyvää jälkeä aikaiseksi. ;D

Pakotettu epäkesko on tätä päivää, esim. Amerikan Larry ei muuta käytä kun Rupesia.

Epäkeskolla tahtoo laikat antautua ja siksi niissä onkin nykyään jäähdytysreikä keskellä. Mikrokuitupadi tuntuu olevan kova sana, leikkaa hyvin pienellä effortilla. Maalipinnoissa on kuulemma eroa saman merkin keskenkin, eikä yleispäteviä ohjeita voi antaa. Onneksi omat kiillottamani autot ovat olleen kaikki kovalakkaisia.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sakal83

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy