Dacia

Aloittaja makkis, 29.12.09 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

makkis

Avataanpa alue tämän hetken kuumalle puheenaiheelle, elia Dacialle.

Käytin viime viikolla autoani määräaikaishuollossa ja kummastelin sijausautoa tien toiselta puolen noutaessa jotta miksi BMW/Renault/Volvo (aakkosjärjestyksessä) aitahäkissä on liuta uusia Nissaneita.. no, ajattelin jotta Renun kanssahan noilla jotain kimppaa on, liekkö piirimyyjä vaihtumassa. Nähtyäni yhden vanhaa Skoda Forman Pickuppia muistuttavan lavanissanin, hoksasinkin, että kyseessä on tämä uusi merkki Datsia.

En noita lähempää syynännyt, mutta slaavilaisuus kyllä näkyi jo kauas. Tänään surffailin Datsian webbisivuilla ja ai kamala... ilmeisesti Datsia Sompreeroon saa lisävarusteena muovisen kromikehän ratin Datsia -logon ympärille. Datsia Slougan MPV:stä taas tuli mieleen jotenkin kolhoosit ja Datsia Slougan Pikkupista Skoda Forman tai Tojota Timantti. Kaiken lisäksi rellun tekniikka ei ole itselleni ainakaan referenssi positiivisessa mielessä, pysykööt Datsiat häkissään.

Ironic32

Niin, kyllähän tuo ihan hirveää sontaa on, noin niinkun autoteknologisessa mielessä, mutta varmasti monelle tervetullut halpa kajakki tänne kekkoslovakiaan... Onhan tuo renaultin tekniikka kuitenkin parhaimmasta päästä, mitä ranskalaisiin tulee... ::)

skodamig

Mites se menikään; köyhällä ei ole vara ostaa halpaa.. No josko täälläkin ostettais tota, ni ei oltais köyhiä ! Niin, tässä maakunnassa taitaa olla eniten Ladoja; heti Savon jälkeen..(toistaiseksi) ;D
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Markku J

Aika positiivishenkisiä kirjoitteluja on ollut autolehdissä tuosta tila-autosta - Logan MCV, jossa on 3 penkkiriviä ja 7 paikkaa. Pitkältä tuo kapea pikkuauto näyttääkin. Mutta alle 15 th Eur saa 7 henkilön kuljettimen. Ja hinta alkaen mallissakin (Sandero) on 1.6 kone, vaikka hintaa on vain n. 11 th.

En ostaisi noita toki itse, mutta ehkä niille kohderyhmä on. Mieluummin ostaisin käytetyn oikean "länsiauton", mutta tuon 7 -paikkaisen Loganin kanssa voi muut vaihtoehdot olla vähissä. Tekniikka lienee niin pelkistettyä, että se voi jopa toimia "jollain lailla".

Ei kuitenkaan minulle, kiitos !

makkis

Eikös Lada ole julmetun kallis, siis tämä myynnissä oleva nykymalli, oliko se nyt kilinä vai kolina?!?

Siis tämä, aivan samaa linjaa Datsian kanssa muuten.



Datsia pickup 2010...



Skoda Pickup vuodelta luola...





SciroSJK

LainaaAika positiivishenkisiä kirjoitteluja on ollut autolehdissä tuosta tila-autosta - Logan MCV, jossa on 3 penkkiriviä ja 7 paikkaa. Pitkältä tuo kapea pikkuauto näyttääkin.

Halpa se ainkain on, ja veikkaan että autoa tullaan myymään hyvin??

Tällä viikolla nähnyt ekat uudet Daciat Käyttöauton pihassa Seinäjoella.
Ja mun makuun näky oli kyllä kamala!!

Euroopassa niitä on ollut liikenteessä jo pitkään...

Arcca

En nyt lähtisi pilkkalauluja näistä generoimaan, eihän nämä mitään bemareita yritä ollakaan vaikka samassa kaupassa niitä myydäänkin ;).
Mitä nyt on näitä koeajoja/artikkeleita nähnyt/lukenut niitä nuo on rehellisesti halvaksi tehtyjä ja siinä meilessä hintansa väärtejä. Eikä tuon Sanderon ajettavuuttakaan pahemmin haukuttu, ohjausta taidettiin sanoa paremmaksi kuin rellun sähköiset vempaimet. 
Oma arvaus on että Dacia löytää kyllä jonkinlaisen asiakasjoukon, etenkin maalta, suurperheistä ja entisistä lada kuskeista.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

Dacia Loganin takapenkillä olen aika paljon matkaa tehnyt, kun niitä on takseina esim. Istanbulissa. Päämerkkihän siellä on taksissa Fiat Albea ja kakkostilan jakavat Renun vanha porrasperä -Clio merkillä Symbol ja sitten tuo Dacian eka lanseerausmalli, Logan, jota ei Suomen ohjelmassa olekaan. Eräässäkin taksi -Loganissa oli mittarissa yli 400 tkm, mutta yhtä hyvin sillä matka taittui, kuin noilla pikkutakseilla yleensäkin - iskarit olivat lopussa, mutta kovaa mentiin !

Meksikossa katselin Logania myytävän merkillä Nissan Aprio. Ihan OK pikkuauto hintaansa nähden.




k4ne

Lainaus käyttäjältä: Arcca eilen klo 23:12En nyt lähtisi pilkkalauluja näistä generoimaan, eihän nämä mitään bemareita yritä ollakaan vaikka samassa kaupassa niitä myydäänkin

Samaa mieltä, halvassa on halpa varustelu ja se on ihan ok. Täällä Kuopiossa tuo Datsian myöjä myy myös kallista halvalla varustelulla: kaupan näytti olevan kaksi pakasta vedettyä BMW 116d:tä (hinnat 23,9 te ja 22,9 te), joista lehti-ilmoituksessa vielä erikseen mainitaan, ettei näissä autoissa ole ilmastointia...  

Antti

Jos nämä halvemman pään kärryt uudistaisivat edes hiukan autokantaamme on niiden markkinoille tulo pelkästään hyvä asia.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Reneto

Moottoritekniikkaan Dacia tuskin kaatuu. Nuo jo suht vanhaa perua olevat Renaultin 8-venttiiliset ovat luotettavia myllyjä, ja huolto on edullista.
Itelläni oli I-korin Meganessa 16-venainen kone, eikä siitäkään ole pahaa sanottavaa. Pienikulutuksinen, pirteä, sivistynyt, öljyä ei kulunut käytännössä lainkaan... Ainoa miinus oli jakohihnan järkky vaihtohinta >600 euroa.

Nuo Rellun 8-venttiiliset on ihan hyvä valinta Daciaan. Voi käydä vähän rumemmin kuin modernimmat motit, mutta luulenpa että tässä on yhdistelmä halpa ja hyvä, sekä ennenkaikkea kuluttajaystävällinen moottoritekniikka.
Voihan olla, että auto on muuten täysi paska..  :D
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

tommyt

Veikkaan että parin vuoden sisällä noita pakettiversioita liikkuu paljon kaupungeissa. Luulisi että esim. SOL ja L&T haluavat uusia siivousautokaluston mahdollisimman edullisesti ja Dacia lienee ainoa dieselpakettiauto alle 15kâ,¬ hintaluokassa. Ja jos taksimaksut halpenisivat niin voisin matkustaa ihan yhtä hyvin 7-hengen Daciallakin. Niinä harvoina taksimatkoina olen yleensä siinä kunnossa että kuski herättelee perillä joten se laatumerkkien lisämukavuus menee ihan hukkaan.  :D
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

makkis

Ei minullakaan sinänsä tarkoitus Datsiaa ollut täysin teilata. Se, että tuo Datsia Sompero maksaa 11000,00 sanoo suomeksi sen tosiseikan, että samaan rahaan pitäisi lähteä mm. seuraavat:

- Nissan Tiipataapa
- Tojota Gorolla
- Hujundai i30
- Kia Ceed
- Renault Megane
- Citroen C4
- Saab 9-3
- Volvo S40
- Fiat Albea

Ainaki nyt nuo...

Quality

No onhan siellä nyt hyvänen aika yksi, joka ei kuulu joukkoon: Saab 9-3, joka hakkaa jopa A4:n ja on itseoikeutettu kuulumaan samaan hinta- ja laatuluokkaan. Tiloiltaan on jopa aanelkkua isompi. Josko Makkiskin oppisi arvostamaan Saapasta viimeistään nyt, kun  sen taru alkaa olla lopussa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

makkis

Ei opi ei.

Elinikäiset taitaa olla traumat saabeista omalla kohdalla.

Markku J

Kumma, että Suomeen ei tullut tuota edellä kuvaan linkittämääni perus -Logania. Siinä olisi ollut reilusti alle kymppitonnin auto meillekin. Ja koeteltu malli, jota on maailmalla myyty jo pari vuotta. Ei se ollenkaan hullummalta pikkuautolta tunnu kyydissä istuen. Toki sitä aina kalibroi oman arvoasteikon, kun Istanbulin kentällä istun taksiin. Siellä siisti Dacia Logan on ihan OK taksi ja pienten Fiatien valtavirtaa parempikin.

Ei näytä Ruotsissakaan olevan tuo perus -Logan listoilla. Kai se on todettu liian köyhäksi malliksi meille pohjolaan. Hyvä Ladan korvaaja se kuitenkin olisi - ja paljon parempi teknisesti, uskallan väittää.


Urlaub

En ymmärrä tuollaista Dacian haukkumista, eihän sellaista tarvitse ostaa!

Haukkumisella ei ole sijaa varsinkaan kun Vaggine tekee maailmalla aivan samantasoisia autoja. Eihän siitä ole montaa kuukautta, kun I-koppaisen Golfin valmistus loppui Etelä-Afrikassa. Saksassakin myydään Etelä-Amerikkaan tarkoitettua Vw Foxia, joka ei kyllä ole pätkääkäään Dacia kummallisempi ajopeli.

Dacia on ollut yllättävä myyntimenestys esim. Sveitsissä. Vaikka pitäisihän se ymmärtää, että Sveitsin kaltaisessa köyhässä ja autokannaltaan heikossa hapessa olevassa maassa Daciaa ostetaankin. Kunhan sitä vaan ei tuoda Suomen kaltaiseen rikkaaseen ja erityisen tasokkaasta autokannasta tunnettuun autoijan paratiisiin.  :P

ram1

Urlaub.Luin koko topicin läpi, eikä juuri kukaan autoa haukkunut.Tuo 11 tonnia kyllä sellainen raha siitä perusDaciasta että ei ehkä ole tarpeeksi halpa.Saahan kaupasta melkein samaan hintaan muitakin.Esim aika samalla tekniikalla olevaa Clio Storiaahan saa vieläkin, ja samaan hintaan kuin Daciaakin.Nuo tila/pakumallit taas eri asia.Niillä ei taida Dacialla kilpailijaa olla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 09.01.10 - klo:16:12
Tuo 11 tonnia kyllä sellainen raha siitä perusDaciasta että ei ehkä ole tarpeeksi halpa.Saahan kaupasta melkein samaan hintaan muitakin.Esim aika samalla tekniikalla olevaa Clio Storiaahan saa vieläkin, ja samaan hintaan kuin Daciaakin.Nuo tila/pakumallit taas eri asia.Niillä ei taida Dacialla kilpailijaa olla.

Tuossa se tiivistettynä eli Dacian henkilöautomallit ovat minunkin mielestä liian kalliita. Onhan tarjolla jo reilusti alle kymppitonninkin autoja, kuten Citroën C1 tai Suzuki Alto. Kumpikin ovat tuoreita malleja nykyaikaisella tekniikalla ja hintaa jopa reilut 2 tonnia Dacian perusmallia vähemmän. Osansa Dacian hinnasta selittää suuret päästöt ja sitä kautta turhan korkea autoveroprosentti.


yber alles?

Niin.Ostaisinko uuden Dacian vai samanhintaisen käytetyn josta jo takuu loppunut.En missään nimessä ainakaan Daciaa vaikka toisaalta saisin yksin ajella sillä koska muu perhe ei suostuisi tulemaan kyytiin ei edes anoppi. ;D

Vmatti

Dacia-dacia-dacia-dacia-dacia-dacia-daci-daci-daa-daa-ddddddddd- vai miten se toi Radio Novan mainos menikään.
Mutta kyllä se kova sana tuolla Romaniassa on - vaikka minkälaista "rellu-kopiota" löytyy.
Mutta oli tuolla myös muitakin kulkineita, hevosvankkureista näihin:



Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Ironic32

Vmatti on käyny samassa paikkaa, ku Top Gearin poijjaat ;D

Grand Hotel Rex:ssä?

ram1

Se muuten osuva mainos tv:ssä Daciasta.
Euroopan eniten myyntiä kasvattanut automerkki. ;D
Jos myynti uudella merkillä ei kasva 100%, niin sitten voi alkaa jo ihmettelemään.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Vmatti

#23
Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 09.01.10 - klo:18:03
Vmatti on käyny samassa paikkaa, ku Top Gearin poijjaat ;D

Grand Hotel Rex:ssä?

Sorry ny, niet jymmärrä mitä meinaat.
Noi on kuvia omasta kamerasta, ei Jeremyn.
Ei oo plagioitu - paikka vaan taitaa olla kylläkin sama, kun nyt noin mainitset.

Edit: väärinymmärrys miun puolelta - sorry. Luulin ihan toista siun viestistä. Paikka on tosiaan Rex.

Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

fish

Balkanilla Daciaa oli runsaasti. Se oli oikeastaan ainoa auto johon työväenluokalla (esim. Bosniassa keski-kk-ansio 630e) oli varaa jos uutena halusi ostaa.
Touran 1.6 TDI DSG7

ram1

Balkanilla se varmasti halpa, mutta täällä mielestäni hinta karkaa.Jos se olisi saatu puristettua 10tonniin niin mahikset olisi paremmat kuten aiemmin todettiin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 09.01.10 - klo:18:04
Se muuten osuva mainos tv:ssä Daciasta.
Euroopan eniten myyntiä kasvattanut automerkki. ;D
Jos myynti uudella merkillä ei kasva 100%, niin sitten voi alkaa jo ihmettelemään.

Miten niin uudella merkillä?

Ensinnäkin Dacia on merkkinä ties kuinka vanha, johan sitä Chaucescun (vai miten se kirjoitetaankaan) aikana tehtiin oikein urakalla.

Eikä tämä nyt Suomessa lanseerattu Daciakaan mikään uusi auto ole. Se on ollut esim. Saksassa myynnissä kaiketi jo 4 vuotta ja Suomeenkin tuloa on luvattu jo ainakin pari vuotta.

ma1ja

OT: Urlaub, mitenkäs se premium-hankinta? jaksaisko jauhaa aiheesta vielä täälläkin ja perustaa vielä yhden keskustelun avauksen?
Niin se vaan menee.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 09.01.10 - klo:21:03
OT: Urlaub, mitenkäs se premium-hankinta? jaksaisko jauhaa aiheesta vielä täälläkin ja perustaa vielä yhden keskustelun avauksen?

Joo, täytyy paneutua asiaan alkavalla viikolla.

Maanantaina varattu koeajoon yksi premiumehdokas ja eilen tuli fiilisteltyä toisella. Audin esitteet luettu hiirenkorville. Täytyy päivittää fiilikset tälle palstalle.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.01.10 - klo:20:45
Miten niin uudella merkillä?

Ensinnäkin Dacia on merkkinä ties kuinka vanha, johan sitä Chaucescun (vai miten se kirjoitetaankaan) aikana tehtiin oikein urakalla.

Eikä tämä nyt Suomessa lanseerattu Daciakaan mikään uusi auto ole. Se on ollut esim. Saksassa myynnissä kaiketi jo 4 vuotta ja Suomeenkin tuloa on luvattu jo ainakin pari vuotta.
No juu eihän se toki kokonaan uusi ole, mutta käsittääkseni kunnon yritys saada autoa  lanseerattua muuallekin kuin Romaniaan alkoi viime vuonna.No voinhan olla tässäkin asiassa väärässä.Ei mitään uutta.Ceausescu muuten käsittääkseni kyseinen heebo, joka muuten taidettiin ampua pikaoikeudenkäynnin jälkeen pihalla.Valitusaikaa 2 viikkoa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy