Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonuksena ACC + FA) retrofit

Aloittaja juppep, 01.10.15 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

juppep

Autona 2009 cr-tdi manual 4motion farkku.

Tämä tarina käynnistyi jo viime keväänä ja kirin avausviestissä projektin kiinni pikakelauksella nykyhetkeen.

Tuolloin tunailuni sai pakkovaihteita ja tilasin autoon tyhjiin keskikonsolin paikkoihin osia ja johtoja.

Tämmöistä sain:


Ja kun nämä kaikki retrofitit on jo monesti tehtyjä, niin esim tästä kattava/valmis ohje koodauksineen.
AutoHold on helppo: http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=189
Näin päättelin, kaikki modulit pitäisi tukea, eli johdot + nappi paikoillaan + koodaus ja homma valmista.

-----------------------------------

Ja huom kaikki vastuut asioiden todenperäisyydestä siirtyy tästä eteenpäin lukijan vastuulle, tieto voi olla täysin väärää ja en vastaa tiedon oikeudesta.

Kaikissa passateissa euroopassa käytetään TRW ESP järjestelmää ja...
Alkupään malleihin huhu kertoisi, että niissä saa suoraan koodausmuutoksella + napin asennuksella Indirect TPMS lisättyä.

Jees juttu semmoisen omistajalle, mutta ei auta minua. Ei pumppu kelpuuta tpms koodausta, kokeiltu on jo aikoja sitten.

Noh, ymmärtääkseni omassa versiossani menee asiat jotenkin seuraavasti.
Ja tiivistän alla featuret sitten todella karkeasti ja vain malliani hw 25 koskien.

Näissä systeemi on jaettu 3 eri ominaisuusversioon:

V1 - "karvalakki"                 - ESP/ABS/4Motion
V2 - "plussa"                      - Indirect TPMS + V1,  <-- Tätä versiota TPMS toiminne vähintään vaatii ABS/ESP pumpulta.
V3 - "Premium all inclusive"- ACC + V2 +V1.

PLA 1.5 automaattipysäköinti liittyy kuvioon myös omine riippuvuuksineen ABS pumpun kanssa, mutta ei keskitytä siihen enempää.


Tuo pieni napin lisäysprojekti alkoikin heittämään käsille heti alkuun isoja haasteita johtuen autoni nykyisistä osista:

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 N    HW: 3C0 614 109 N
   Component: J104    C4 440 V1   0011 
   Revision: --025---    Serial number: 00000785684291
   Coding: 0000280
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 2961BF318072F37621-807C

Ja siinähän se 440 V1, tottahan toki karvalakki on... ei sitä nappia ole tehtaalla laitettu :)

Tässä paljastui pienen napin jälkiasennuksen haaste autooni. Napin saattaminen toimintaan saakka vaatii koko pumpun vaihtamisen vähintään V2 malliksi.

-----------------------------------

Tässä tilanteessa siis oltiin viime keväänä ja tuosta on nyt aikaa kulunut ja noi napit on edelleen pöydällä.

Mutta kun kerran aloitin niin pyrin maaliin täysillä ja tyhmän rohkeasti.

Ja tuossa vaiheessa alkuperäinen projekti koki sen ison hanskasta/kuuluisasta lapasesta lähdön...
Kun joutuu pumpun kanssa puljaamaan, niin ei sitten leikitä millään kuuluisilla välimalleilla *kele.

Projekti vaihtoikin täysin suuntaa ja napit sai jäädä pöydälle odottelemaan parempaa hetkeä.

Tästä tuli lopulta merkkipimppaus kanssa (jos saanen lainata aivan loistavaa Repomiehen projektikuvausta)
Luin aiemmin kaikki mahdollisen retrofit kuvaukset moneen kertaan ja aina päädyin samaan lopputulemaan, teoriassa tehtävissä olis.

Tiedossa siis ACC retrofit yhdistelmällä, manual+4motion.
En ole nähnyt missään tuollaisen vcds logia, manual+4motion+ACC varusteltuna ja tähän faktaan perustuen koko tunauksessa on aikas isoja riskejä.
Koodaukset+ohjelmat pitäisi tukea kyllä tuota yhdistelmää, mutta olisi se kiva nähdä tehtaankin tekemänä jossakin vastaava auto...

!!Jos löytyy täysin vastaava about 2009-2010 3C tai CC, niin juttelisin enemmän kuin mielelläni tuon omistajan/haltijan kanssa. Kaipaan pelkkää vcds logia...!!
On niin harvinainen ettei todnäk heti tule löymään...

Tästä sivuraiteesta pitäisi saada nyt syntymään PR-8T5 ACC+Front assistant yhdistelmä.

Ja panokset on kovat, nyt nurkkiin on alkanut tippumaan osia sälää ja VISA vinkuu.

Tuommoista merkin taakse:



Ja jollain sitä etäisyyttä kai pitää hallitakin:



Nokkelimmat hoksaa jo, että aiempaan perustuen pumpun on vaihduttava V3 malliin ja 8T5/Front Assist paljastaa syytä miksi vaihdoin mittariston aiemmin kesällä.
Can-gw + ABS odottelee jo kovasti pääsyä autoon ja päätyvät toivottavasti sinne lähipäivinä.

vwp

Mulla on TPMS-johto vedettynä odottamassa nappia ja ajattelin otsikon nähtyäni, että tuossahan onkin kivaa luettavaa aiheeseen liittyen. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin varmaan vapaa-ajan ja rahojen kannalta olisi parempi sulkea selain juuri nyt.
Mutta mutta, tääll ollaan. Täytykin seurata tätä ja jos vaikka saisi edes sen napin joskus tilattua.
Mulla muuten ABS-versio C2, verrattavissa V2-versioon?

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-095-C2.clb
   Part No SW: 3C0 614 095 Q    HW: 3C0 614 095 Q
   Component: ESP 440 C2     H015 0003
   Revision:  H015       Serial number: 0667350674
   Coding: 0013605
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 306FC4D4A379F1A1DFB-8065


Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

juppep

#2
Lainaus käyttäjältä: vwp - 01.10.15 - klo:13:57
Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin varmaan vapaa-ajan ja rahojen kannalta olisi parempi sulkea selain juuri nyt.

Kiitos mainiosta kirjoituksesta, kikkailu ton volkkarin kanssa osuu aina lompakkoon ja syö vapaa-aikaa.
Sinulla on juuri alkupään pumppu, osanrosta ja hw versiosta erottaa...  095 loppuosa ja hw15.
En osaa noista valitettavasti sanoa yhtään mitään, osittain kai samat koodaukset uppoo kuin näihin 109x osiin.

http://www.vwforum.com/forums/f55/adaptive-cruise-control-retrofitted-passat-b6-47383/index3.html Taidat löytää jotakin kaipaamaasi tuosta linkistä... (RDK)

vwp

Joksus googlailin tuolla ABS-yksikön numerolla tuota TPMS-hommaa ja joku oli siinä onnistunut samalla yksiköllä, eli pitäisi olla mahdollista :P
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

juppep

#4
Erittäin suurella todennäköisyydellä onnistut koodauksella ja napin lisäyksellä.
Jos koodaus uppoaa ja johtokin on jo likellä, olet tod pitkällä ja nappia vajaa.
Ebayt jne kannattaa haravoida läpi noita on paljon tarjolla ja löytyy valmiilla piuhasarjalla.

Hauska kirjoitella tuosta napista kun en ole vielä edes pistänyt sitä itse 8)
Mutta koodauksen toimivuuden 109xx osissa voin vahvistaa, menee kuten aiemmin linkissä.

Otsikointi projektille on aivan syystä näin, asia lähti liikkeelle ajatuksesta tuon tpms napin lisäämisestä ja nyt ollaan jo hiukan sivuraiteella alkuperäisestä.
Mutta tuleehan tämä johtamaan mutkan kautta samaan napin paikalleen saamiseen ja jos sivuraide menee metsään, sain kikkailulla aikaiseksi ainoastaan sen, että nappi on kohtuu arvokas ;D

juppep

#5
Lisää vaihdettavia osia mitä sivuraide kaipaa.

Nykyinen osa:
Address 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530-V2.clb
   Part No SW: 3C0 907 530 H    HW: 3C0 907 951
   Component: J533__Gateway   H13 0142 
   Revision:   H13       Serial number: 2600P08519013A
   Coding: F9A37F464026022002
   Shop #: WSC 05311 123 12345
   VCID: 267BB40D916CDC0E0C-8072

Tämä nykyinen ei vw:n värityskirjan mukaan, edes uusimpaan softaan päivitettynäkään tue projektin sivuraidetta.

Tilalle uutta:

vwp

Lainaus käyttäjältä: juppep - 01.10.15 - klo:17:58
Erittäin suurella todennäköisyydellä onnistut koodauksella ja napin lisäyksellä.
Jos koodaus uppoaa ja johtokin on jo likellä, olet tod pitkällä ja nappia vajaa.
Ebayt jne kannattaa haravoida läpi noita on paljon tarjolla ja löytyy valmiilla piuhasarjalla.

Joo mulla on ebayssa jo collectioniin kerättynä tuollainen nappi, odotellut vain tilaamista. Ehkä se tässä jossain välissä :D
Kuulostaa mielenkiintoiselta tämä projektisi, ei muuta kun onnea ja menestystä ;)
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

repomies

Tuttuja harrasteita. Itse laitoin siinä järjestyksessä, että ensin ACC ja sitten vasta TPMS.

On niin hauskaa puuhaa, että meikäläisen auto saa piakkoin jo toisen tutkan. ;D

panu

Olen myös suunnitellut TPMS:n lisäämistä omaani.

Tuollaiset löytyy autosta:

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 D    HW: 3C0 614 109 D
   Component: J104    C4 440 V2   0003 
   Revision: --020---    Serial number: 00000775593161
   Coding: 0000273
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 1F47A06ACE5941C64F-804A

V2 varmaan sen takia, että autossa tehdaskoukku ja sen mukana myös AutoHold valmiina. Eli pitäis mennä heittämällä, kun lisää napin ja johdon + koodaus?

Edelliseen karvalakkiin koitin piruuttani pelkkää koodausta, mutta eihän se mitään huolinut. Silloin ei pahemmin edes tullut selviteltyä vaatimuksia.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

juppep

#9
Lainaus käyttäjältä: repomies - 01.10.15 - klo:20:06
Tuttuja harrasteita. Itse laitoin siinä järjestyksessä, että ensin ACC ja sitten vasta TPMS.

On niin hauskaa puuhaa, että meikäläisen auto saa piakkoin jo toisen tutkan. ;D

Olet kyllä vahvasti osasyyllinen sivuraiteeseeni ;) Merkkipimppaus projektillasi sait innostettua minutkin ja iso kiitos siitä ja mainiosta projektikuvauksesta.
On se mainio tietolähde ja sitä onkin useasti tullut tankattua. Ei sivuraiteessani ole lopulta muuta eroa kuin tutkan versio ja eri koodaukset.

Todella harmillinen tuo sinun tutkavikasi, kun saat uuden niin pidetään Treellä tutkien suuntauspäivät.

juppep

#10
Lainaus käyttäjältä: panu - 01.10.15 - klo:20:14

V2 varmaan sen takia, että autossa tehdaskoukku ja sen mukana myös AutoHold valmiina. Eli pitäis mennä heittämällä, kun lisää napin ja johdon + koodaus?

Edelliseen karvalakkiin koitin piruuttani pelkkää koodausta, mutta eihän se mitään huolinut. Silloin ei pahemmin edes tullut selviteltyä vaatimuksia.

Olis niin vahva tunne onnistumisestasi, että koitas tuohon taas piruuttasi.

Ja en voi korostaa tätä ikinä tarpeeksi kaikille, älä koske ikinä mihinkään arvoihin, ennenkuin ne alkuperäiset arvot on 100% varmasti tallessa.

panu

Mitenkäs tuo TPMS reagoi ilman nappia, jos koittais ensin ilman? Pystyykö paineiden asetuksen tekemään VCDS:llä?

Läjä osia ostoslistalla, mutta tupsahti kiireellisempi "projekti", joka vie rahaa, niin meinaa auto jäädä taka-alalle...


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

repomies

Saahan sen koodauksen pois päältä.. Abs:n koodauksen siis. Noin muuten mitään resettiä ei vanhoista pumpuista taida löytyä.

juppep

#13

juppep

Tänään se sitten tapahtui. Sain vaihdettua uuden ABS-yksikön ja kerkisin äskettäin sille Basic settingsit ja muut adaptaatiot hämmästelemään paikalleen. Ja kaikki pelaa muutoin mutta...

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
22-AWD -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
5D-Operations -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

Sain sitten kaiken muun sopeutettua ja toimimaan, paitsi nelivedon.
Ja tuon on se palikka, jonka yhteensopivuutta olen koko projektissa pelännyt.

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 698 109 E    HW: 3C0 614 109 AG
   Component: J104    C4 440 V3   0017 
   Revision: --025---    Serial number: 00000795612747
   Coding: 0002329
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 2C6F46258F80E65EDA-8078

2 Faults Found:
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 155
                    Mileage: 281175 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.02.25
                    Time: 20:55:17

             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Voltage: 12.50 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 222
                    Hex Value: 0x0000

01044 - Control Module Incorrectly Coded
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 155
                    Mileage: 281175 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.02.25
                    Time: 20:55:17

             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Voltage: 12.50 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 149
                    Hex Value: 0x0000

-----------------------------
Address 22: AWD        Labels: 1K0-907-554.lbl
   Part No: 1K0 907 554 K
   Component: Haldex 4Motion      1118 
   Coding: 0000001
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 355963415CCAA796B5-8060

No fault code found.
-----------------------------

Nyt kelpaa taas ns hyvät vinkit. Mahdollisesti tuo Haldex voi kaivata jotain Basic settings/sopeutusta kun itse pumppu vaihtui, tai minulla menee ABS coding nyt jotenkin pieleen, mihin kyllä vikakoodi viittaisikin, tai se pahin vaihtoehto -> nuo eivät ole yhteensopivia keskenään.

repomies

Sama yhdistelmä ABS 109E + haldex 554K löytyy useammastakin autosta googlen syövereistä ilman ABS-vikoja. Kaikki ovat kylläkin 3.2 litraisia joten ABS:n kodaus ei mene suoraan, mutta sitä voi yrittää käyttää jonkinlaisena osviittana bittejä arpoessa. Bronkenin tai shannyn acc-sivuilla oli jotain tuosta kodauslogiikasta. Saksan guruja kannattaneekin konsultoida kodailun osalta.

Jos se kodauslogiikka pätee moottorin osalta niin kokeile irroittaa noista netin parista koodista moottoribitit ja tee sama vanhalle kodauksellesi, ja siirrä moottoribitit tuohon uuteen kodaukseen päälle. Sitten kokeile lopputulosta.

juppep

#16
Hetkeksi takaisin sivuraiteelta ja paluu alkuperäiseen otsikkoon -TPMS- liittyen...

Osui eilen silmiin TPMS reset VCDS:ssä pumppua koodatessani, tais olla pumpun adaptaatiopuolella basic settingsien alla.
Ei vielä mitään tietoa toimisiko tuo ns "napittomaan" käyttöön, mutta testaan myöhemmin kun on sille aikaa.

edit - TPMS basic settingseissä.

juppep

Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.10.15 - klo:22:02
Sama yhdistelmä ABS 109E + haldex 554K löytyy useammastakin autosta googlen syövereistä ilman ABS-vikoja...

Heps, tuo pumppuun vedetty TPI/sw päivitys hämää pahasti varaosanrossa(3C0698109E) -> yhdistelmä olisi 3C0614109R/AG + haldex 554K ja tuota en löydä.

Mainioita nämä nykyautot kun oikeasti voi sanoa seuraavan kornin lauseen ääneen... Ajattelin tänä iltana koodata autoni etuvedoksi :)
Tuolla rajoittaa tilannetta paljon ja samalla selviää miten edetä.

repomies

Pistetäänpäs tänne nyt vielä vertailuksi miten omassa meni koodailut. Minähän lunttasin kylmästi netistä, ja koska herjoja ei tullut niin annoin olla sen mikä ensimmäisenä upposi:

0000000100011101 = 285   = alkuperäinen
0111010100111101 = 30013 = uusi


Myöhemmin lisäsin vielä +2048 eli TPMS:n, lopullisen kodauksen ollessa:

0111110100111101


Minulla ei ole pienintäkään hajua mitä tuo +32 (bitti 5 eli 2^5) teki. Bitit 13 & 14 pitäisi olla ACC + DSG + follow-to-stop mutta 8T3 ei tietysti tee jälkimmäistä. Bitti 12 on bronkenin mukaan joku ErdGas/EcoFuel eikä ole kyllä hajuakaan tekeekö tuo mitään taas minun autossani. Sinne se kuitenkin solahti. Viimeinen kysymysmerkki on vielä bitti 10, "ZF3 statt APA". Mikä lie sekin?

Bittiä 7 hipelöisin, sen pitäisi olla nelivetoon liittyvä. Tuota bittiä 5 voisi ehkä kanssa kokeilla.. mainittakoon, että vanha koodaus 285 EI uppoa tuohon ABS:ään jonka hommasin.

juppep

Tein kuten aiemmin lupasin ja koodasin auton nyt etuvetoiseksi :)

Ja koodit 281 ja 2329(tpms +2048) kelpaavat kuten aiemminkin, mutta nyt ollaankin täysin ilman vikoja ja auto on 100% toimiva, tosin ilman satunnaisesti vetävää taka-akselia. Nyt kun on toimiva lähtötilanne kasassa, käyn seuraavaksi tuon bit 7 kimppuun.
Alkaa syntymään kokoajan vain entistä vahvempi tunne että softat palikoissa eivät tykkää toisistaan.

Mutta selkeästi näissä vaihtuu nuo bittien merkitykset eri versioiden välillä, joten ei turhaan koodeja Wolfsburgin tehtaan serveriltä osiin haeta. Minun tapaus tuntuu menevän sen Bronkenin logiikan mukaisesti mutta ei näytä kaikissa niin menevän.
Repomies, isot kiitokset avustasi taas.


juppep

#20
Koitin äsken läpi aikamoisen listan eri koodauksia ja ei vieläkään asettunut tuon haldex ohjaimen kanssa.
bit7 ei kelpaa ja muut koodimuokkaukset lisää soppaan vikakoodit moottorin+ mittariston osalta.

Tilanteen selviäminen/asioiden poissulkeminen alkaa kaipaamaan uudemman sw version haldex ohjaimen visiittiä auton johtosarjassa.
Olisko kukaan ostanut VAG haldex4:n MTM viriboxia kaukosäätönapeilla ja se alkuperäinen ohjain on nyt nurkkassa pölyttymässä, heps vuokraisin mielelläni sitä hetkeksi ?;D

Onneksi olen liikkeellä sillä normaalilla kädestä suuhun budjetilla, joten nyt saa ja kerkiää harkitsemaan rauhassa seuraavat stepit.
Sinänsä tuo haldex upgrade ei ole tekemätön homma ja vaihtuu nopeasti jos sille on tarve.

Tilanne projektin sivuhaarassa on muutoin hyvä, kaikki kaivatut osat on kasassa:


Aloitan näiden paikoilleen tökkimisen kunhan löydän sitä kuuluisaa vapaa-aikaa jostain lisää.

juppep

#21
Ã,,sken se sitten tapahtui, oikea koodaus löytyi ja taka-akseli on mukana kuvioissa ja ollaan uuden V3 pumpun kanssa täysin toimivassa tilassa.
Kaiken aiemman höpinäni haldex+abs yhteensopivuudesta saa unohtaa, se oli jotain epävarman ja panikoivan vcds koodaajan jupinaa.

Homma aukesi kun laitoin vcds:n keräämään haldexista logia ja ajoin pätkän... Ja sehän teki töitänsä aivan normaalisti ajon aikana ja samaan aikaan abs pumppu kiljuu että paha haldex ei hjyvä...
Tuo pisti miettimään että kuso kulkee ja jotain tarinaa noiden välillä kulkee oikein...

Ja aloitin sitten hakemaan oikeata koodia väkisin hakkaamalla, arvoa voi tiputtaa +-3 stepeissä ja aikani kaikkien logiikoiden likeltä hakattuani se sitten osuikin.
Uponnut arvo oli 272 ja siihen sitten ynnäilin heti kaipaamani loput featuret päälle ja päädyin 10512 valueen.
Huhuh, ACC + sekä toki alkuperäisen TPMS asennuksen isoin ongelma on nyt täysin ratkaistu ja siellä auto odottelee valmiina jotta osia tökittäisiin paikalleen.

Ja suurtakin suuremmat kiitokset koodiarvojen pähkäilystä ja kaikista vinkeistä luottofoorumisteille -> Repomies + Mauh ja hiukan kauemmas(thank you Bronken).
Kaljat ollaan pystyssä.


repomies

Onnittelut! Aika liki pääsin viimeisessä omassa veikkauksessa, yhdellä pieleen eli eka bitti vain.

Koskapa tuo softa oli vastaavan haldexin kanssa jo maailmalla ilman virheitä, en oikein uskonut tuota teoriaa haldexin softaerosta ja epäyhteensopivuudesta.

Melko mystisiä ovat nuo koodaukset kyllä eri abs-pumpuissa. Logiikkaa on hieman vaikea toisinaan löytää, kuten omastakin tapauksestani näkee.

vwp

Ohhoh, niin se vaan menee että toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa. Onnittelut!
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

juppep

#24
Lainaus käyttäjältä: repomies - 07.10.15 - klo:20:36
Onnittelut! Aika liki pääsin viimeisessä omassa veikkauksessa, yhdellä pieleen eli eka bitti vain.

Koskapa tuo softa oli vastaavan haldexin kanssa jo maailmalla ilman virheitä, en oikein uskonut tuota teoriaa haldexin softaerosta ja epäyhteensopivuudesta.

Melko mystisiä ovat nuo koodaukset kyllä eri abs-pumpuissa. Logiikkaa on hieman vaikea toisinaan löytää, kuten omastakin tapauksestani näkee.

Kova veto oli ja kiitos tosiaan aiemman YV viestisi, se johdatti testaamaan tuota aluetta ja myös Mauhille kiitos steppi vinkistä.

Tausta sekoiluun yhteensopivuuden kanssa juontaa ehkä heti asennuksen jälkeen ajamastani vw sw päivityksestä.
Osa päivittyi siis 3C:n viimeisimpään hw 25-> sw 0017 versioon. Päivitys on joku VW TPI xxx (nro hukassa) mutta softa tallessa :)
Osanumeroni paljastaa päivityksen-> 3C0698109x sw 0017 ja kaikki versiot hw25 pumpuista on tuon TPI päivityksen alaisia.
Myös alkuperäinen pumppuni, joka toimi nelikon kanssa aiemmin mukisematta :D
Aloin siis jo sähläämään päässäni muita skenaarioita, kun en saanut tähän muodostettua mitään logiikkaa ja selitystä.

Kokeilin haldex testilenkin login näkemisen jälkeen aiemmin netistä pongattua 4motion enablointikoodia 299.
Tuo oli yhdistelmään 4motion + manual + CBBB moottori ja tuolla nelivetovalitus vaihtuikin valitukseen moottorista.
Ja pingo, tuossa vaiheessa olin 100% varma, että vika on koodauksessa ja setti tulee toimimaan kunhan sen saa osumaan kohdilleen.

Tuo koodin rakenne pienten bittien osalta ei vieläkään täysin auennut minulle ja tässä sitä ihmeteltäväksi muillekin.

281     - 00000100011001   Toimiva etuveto + CBAB + manual
272     - 00000100010000   Toimiva 4motion + CBAB + manual

299     - 00000100101011   Toimiva 4motion + CBBB + manual

mauh

onnitelut, olisin ma vaan heti huomannut että manuaali on kysessä  ;D noin viikko sitten sai yksi manuaali rakenettu. 2009 v. 4motion, mutta meni vähe uuempi can ja immo myös 8) elikä 7n0 can ja b7 immo.

juppep

#26
Lainaus käyttäjältä: mauh - 07.10.15 - klo:21:46
onnitelut, olisin ma vaan heti huomannut että manuaali on kysessä  ;D noin viikko sitten sai yksi manuaali rakenettu. 2009 v. 4motion, mutta meni vähe uuempi can ja immo myös 8) elikä 7n0 can ja b7 immo.

Kiitos viestistäsi ja avusta koodissa... On muuten ihan vastaava kulkine kuin minulla.
Uuh, kohta siinä on kaikki B7 assistantit + 3D väriä, eiks ni 8)

mauh

Lainaus käyttäjältä: juppep - 07.10.15 - klo:22:04
Kiitos viestistäsi ja avusta koodissa... On muuten ihan vastaava kulkine kuin minulla.
Uuh, kohta siinä on kaikki B7 assistantit + 3D väriä, eiks ni 8)

;) joo niin on, vain side assist vielä puutu , mutta .....

juppep

#28
Mauh, aika kovan luokan retrofittiä teillä :) Mutta upeaa tulee taas ja ei tule takuulla toista tuommoista vastaan.
Myönnän, että tarkistelin itsekin autoni palikoiden yhteensopivuutta tuon lane-assistantin osalta...

Nuo tarvittavat palikat+ yksinkertainen johtosarja ei aiheuttanut konkurssia, mutta lasi olisi tarvinnut vaihtaa niin projektille tuli stoppi :)  Oli hiukan hapokkaan hintainen... Autossa on nyt tehtaan jäljiltä eristelasit ja sade/valoisuus-tunnistimet ja tuo alkuperäinen on vielä ehjä... (kop,kop.. koputellas nyt puuta) kohta niitä nastoja taas sataa.

juppep

Sivuraide nytkähti eteenpäin... Sain järjestymään sitä aikaa ja ei voi arvata mihin kului about 2,5 tuntia :)

Päivän saldo:
-Merkin vaihto maskiin.
-Tutkan asennus paikoilleen. -> Repomiehen varoitukset muoviosista kävi toteen ja rikoin yhden säätöruuvin muoviholkin, onneksi tutkan päästä... Niitä on vielä pari varalla :)
-Johtosarjan asentelu ja pujoittelu keulalta sisälle.
-Viimeisenä viiksien vaihto ja koodaustestaukset/nappien toiminnan varmistus.
-Pieni ajolenkki, jotta kulkineen saa takaisin järkiinsä akun irtiolosta ja perään turhien vikakoodien nollaus.

Nyt on siis johtosarjan pää ja pinnit irtonaisena sulakerasian vieressä odottelemassa seuraavaa sessiota.
Johtosarja oli valmis tekele maailmalta ja ainoa mikä tuon kanssa tarvitsee itse ryöstää on css heräte.
Piuhasarjassa oli valmiina kaikkiin muihin liitoksiin pinnit/jatkopinnit sulakerasian pohjaa myöten, ei pöllömpää tosiaan.
Mutta tuo can-jatkoliitin on kohtuu kokoinen vetää tulipellin läpivientikumista ja Can katkaisureleelle ei ole mitään tuossa valmiina.
Kokeilen aluksi kokonaan ilman...

Hyvin on nämä palikat suunniteltu itseään diagnosoimaan, kun autossa on nyt acc+gra viiksi kiinni, rattiohjainlaite näkee sen ja valittaa väärästä koodauksesta.
Ja jos vivun koodauksen enabloi rattiohjaimelta, moottoria alkaa harmittamaan huolella ja pukkaa vikaa mittariston täydeltä.
Sai jäädä rattiohjain valittamaan pahaa oloaan väärästä vivusta vs koodista, olen niin cruisen orja että se pidetään toimintakuntoisena viimeiseen saakka.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy