Mitsubishi

Aloittaja mabe, 04.10.10 - klo:11:48

« edellinen - seuraava »

tuRboman

Katos perkule. Tuohan riitäis juuri ja juuri oman vaunun vetoon. Tosin mielellaan sais olla hiukan marginaalia. Mutta positiivista kyllä jos noinkin suurta kuormaa saa hybridillä vetää.
"All 4 The Driver"

Uppe

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 13.09.13 - klo:14:22Veikkaan että sitten kun ihmiset oikeasti pääsevät näitä koeajamaan niin kysyntää riittää.

Veikkaan että näin tuskin tulee käymään mutta toivotaan  :)

jtp_fi

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 13.09.13 - klo:16:44
Veikkaan että näin tuskin tulee käymään mutta toivotaan  :)

Ei voi tietää  :D  Mutta nelivetoisten citymaastureiden 40-50 kâ,¬ luokassa mielenkiintoinen vaihtoehto. Toisia varmaankin uusi hybriditekniikka kiinnostaa, toisia pelottaa.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

tuRboman

Ehdottomasti pelottaa. Kaikki uusi tekniikka kauhistuttaa. Kantaoään kautta opittua. Jo vuosi lanseerauksesta niin monta lastentautia on linjalle saakka korjattu.

50kâ,¬ on todella paljon. Mutta silti tuo on ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan linjassa siihen mitä toisilla on tarjota. Ja cittari rintamallahan ei tuossa hintaluokassa vielä kellään.
"All 4 The Driver"

jni

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.09.13 - klo:20:07
50kâ,¬ on todella paljon. Mutta silti tuo on ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan linjassa siihen mitä toisilla on tarjota. Ja cittari rintamallahan ei tuossa hintaluokassa vielä kellään.

Kyllähän se on niin, että jos katsotaan pelkkää autoa autona, niin ylihintaa on ja reilusti. Tekniikka sitten erikseen. Itse en ostaisi, eihän tuo ole edes oikea neliveto.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

PTG

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 13.09.13 - klo:18:30
Ei voi tietää  :D  Mutta nelivetoisten citymaastureiden 40-50 kâ,¬ luokassa mielenkiintoinen vaihtoehto. Toisia varmaankin uusi hybriditekniikka kiinnostaa, toisia pelottaa.

Jep on mielenkiintoinen eikä tuota ominaisuuksiinsa nähden kalliinakaan voi pitää. Päinvastoin. Paljon riippuu toki siitäkin, asettuuko todellinen kulutus kummalle puolelle viittä litraa :-X

Veikkaan meinaan, että fiilikset pikkuisen erilaiset vartin koeajolla kuin viikon pätkäajon jälkeen talvella, jos autolla on tarkoitus ajaakin ::) 

jtp_fi

Halpuus ja kalleus on tietysti suhteellinen käsite. Joskus laskeskelin että Volvon XC60 samoilla varustuksilla (ilman tietysti hybridiä) maksaisi sen parikymmentä tonttua enemmän, Q5 vieläkin tätä enemmän. Eli jos niihin vertaa niin tuohan on puoli-ilmainen  8)

Vielä tuosta uudesta tekniikasta.. Eiköhän Toyota ole osoittanut että toimivaa ja kestävää hybriditekniikkaa on mahdollista tehdä. Toki aika näyttää miten Mitsubishi siinä onnistuu. Epäilemättä takaisinkutsuja ja takuukorjauksia tulee, siihen täytyy henkisesti valmistautua, mutta jotenkin uskon että Mitsubishin asenne asiakkaita kohtaan takuuasioissa on toista luokkaa kuin eurooppalaisissa autokonserneissa.

Kulutus varmasti riippuu siitä miten paljon autolla oikeasti selviää pelkän sähkön voimalla. Se selviää sitten kun auto joskus tulee ja pääsee ajamaan jokapäiväistä normaalia ajoa. Mutta nautitaan nyt näistä ensimmäisen koeajon fiiliksistä, itketään sitten myöhemmin jos siihen tulee aihetta.

Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

tuRboman

On kyllä ihan tosi tuo hintajuttu. Lähinnä mullakin kommentti hinnasta juontaa siitä, että oma ajatus seuraavasta autosta on todennäköisesti japsimerkkinen. Ja kun sinne peilaa tuota hintaa niin (taas omiin tarpeisiin) sopiva löytyis Subarun puolelta Forester XT. Paljon vetokykyä ja reipasta menoa 52kâ,¬ hintaan. Siinäkin on tavallaan auto jolla ei ole kilpailijaa toistaiseksi. Premium merkeiltä toki löytyy tehokkaita citymaastureita, mutta eri hintaan.
"All 4 The Driver"

jf

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 13.09.13 - klo:21:56
Kulutus varmasti riippuu siitä miten paljon autolla oikeasti selviää pelkän sähkön voimalla. Se selviää sitten kun auto joskus tulee ja pääsee ajamaan jokapäiväistä normaalia ajoa. Mutta nautitaan nyt näistä ensimmäisen koeajon fiiliksistä, itketään sitten myöhemmin jos siihen tulee aihetta.
Eiköhän tuo ihan asiallisella kulutuksella mene. Nyt näyttää aika huonolta tuo tarjolla olevien ja tulossa olevien autojen valikoima, joten kunhan pari vuotta noita on testattu niin kaippa se on vaihdettava pienempään. Kertoilehan kokemuksia mahdollisimman laajasti kunhan auton saat.  8)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

humppaleka

Lainaus käyttäjältä: jni - 13.09.13 - klo:20:20
Kyllähän se on niin, että jos katsotaan pelkkää autoa autona, niin ylihintaa on ja reilusti. Tekniikka sitten erikseen. Itse en ostaisi, eihän tuo ole edes oikea neliveto.

Millainen on oikea neliveto?

Uppe


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: humppaleka - 16.09.13 - klo:18:47
Millainen on oikea neliveto?

Jatkuva neliveto oikealla keskitasauspyörästöllä.

Ensimmäinenä sellainen tuli Range Roveriin vuonna 1970, sitten G-sarjan Mersuun 1979 ja ensimmäisenä henkilöautona Audi Quattroon vuonna 1980. Sittemmin sama ratkaisu valittiin Toyota Land Cruiser 80:een vuonna 1990.

^ Kuten listasta näkyy, eivät ole mitään pirkkabudjettimalleja.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.09.13 - klo:15:01
Jatkuva neliveto oikealla keskitasauspyörästöllä.

Ensimmäinenä sellainen tuli Range Roveriin vuonna 1970, sitten G-sarjan Mersuun 1979 ja ensimmäisenä henkilöautona Audi Quattroon vuonna 1980. Sittemmin sama ratkaisu valittiin Toyota Land Cruiser 80:een vuonna 1990.

^ Kuten listasta näkyy, eivät ole mitään pirkkabudjettimalleja.

Unohtamatta Lada Nivaa ;)

Amazonmies

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.09.13 - klo:15:01
Jatkuva neliveto oikealla keskitasauspyörästöllä.

Ensimmäinenä sellainen tuli Range Roveriin vuonna 1970, sitten G-sarjan Mersuun 1979 ja ensimmäisenä henkilöautona Audi Quattroon vuonna 1980. Sittemmin sama ratkaisu valittiin Toyota Land Cruiser 80:een vuonna 1990.

^ Kuten listasta näkyy, eivät ole mitään pirkkabudjettimalleja.

Tarkoitatko oikealla keskitasauspyörästöllä ns. avointa mallia? Eli Audi Quattrossakin muistaakseni vuoteen 1987 käytettyä tasauspyörästöä, joka oli höystetty alipaineella toimivilla lukitsimilla. Jos tarkoitat, niin sellainen löytyy mekaanisilla lukitsimilla myös pirkkapudjettimallista, eli Lada Nivasta  ;)
Subaru Forester MY13 CVT XS

tuRboman

Onko Outlanderin vetokoukku uudessa mallissa puskurin läpi leikattavaa mallia, vai voiko sen koukata alta? Kaupungilla ajelin hienon Outlanderin perässä liikennevaloihin ja kauhistelin miten oli tehty Todella Tökerö reikä puskuriin koukkua varten. On kai siihen toinenkin tapa, vai?
"All 4 The Driver"

jf

Mitsu vihdoinkin herännyt koomasta vuosien jumituksen jälkeen. Pajerosta tullut alennusmalli "kaikilla herkuilla" 70 rahaa. Samalla, kun LC:n hintaa on ilmeisesti nostettu päivityksen mukana, niin hintaero pajeroon aika huima. Se isompi uutinen onkin sitten lainaus tm:n sivuilta:
LainaaMitsubishi GC-PHEV on täysikokoinen maasturi eli arvatenkin Pajeron seuraava sukupolvi. Voimanlähteenä on pistokehybridi eli voiman ja kulutuksen suhteen pitäisi olla kunnossa. Yhtiö lupaa niin maastoajettavuuden kuin ajo-ominaisuuksien olevan hyvällä tasolla
Nyt vain sitten tietoa milloin tämä olisi tarjolla asiakkaille, niin tietää alkaa keräämään nallekarkkeja säästöön.  ;)
Nopeasti toyo hukkasi etumatkansa hybridi rintamalla. Lupauksia esiteltävistä uusista malleista riittää, mutta tarjolla ei näytä pahemmin perhekalustoa olevan/tulevan vs. Mitsun Outlander, josta toivottavasti saadaan vielä kuulla paljon kokemuksia ensi talvelta...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jf - 08.10.13 - klo:20:56
Nopeasti toyo hukkasi etumatkansa hybridi rintamalla. Lupauksia esiteltävistä uusista malleista riittää, mutta tarjolla ei näytä pahemmin perhekalustoa olevan/tulevan vs. Mitsun Outlander, josta toivottavasti saadaan vielä kuulla paljon kokemuksia ensi talvelta...

Mielenkiintoinen auto kyllä, mutta kunhan nyt ensin saisivat edes niitä patteri-Outlandereita luovutukseen asti.  ???

Henkselien paukuttajia on kyllä riittänyt hybridimarkkinoilla, mutta ne todelliset teot on Tojon ja Hondan lisäksi vähemmistönä. Esim. Volvo V60 plug in on periaatteessa todella hieno peli, mutta vain periaatteessa, koska autoja ei kaupasta saa ilman vuoden toimitusaikaa ja silloinkin toimituserät ovat tosi pieniä. Tojolla ja Hondalla hybridit ovat jo pitkään olleet varastotavaraa, myös plug in Tojot..

jf

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 08.10.13 - klo:21:34
Mielenkiintoinen auto kyllä, mutta kunhan nyt ensin saisivat edes niitä patteri-Outlandereita luovutukseen asti.  ???

Tojolla ja Hondalla hybridit ovat jo pitkään olleet varastotavaraa, myös plug in Tojot..
No, perheautojen kohdalla vain näyttävät eurooppalaisille keskisormea, joten me asiakkaat voimme tehdä vastaavasti samoin!  >:(
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jf - 08.10.13 - klo:21:40
No, perheautojen kohdalla vain näyttävät eurooppalaisille keskisormea, joten me asiakkaat voimme tehdä vastaavasti samoin!  >:(

Mikäs Prius + on, jos ei perheauto?

Plussa on hyvin pitkälle samantyylinen auto kuin Mitsun Grandis. Tila-auto hybridiä ei kaiketi ole millään muulla valmistajalla.

jf

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.10.13 - klo:21:06
Mikäs Prius + on, jos ei perheauto?
Kääpiöiden perheauto. Highlander on perheauto.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

jf

Tm:ltä lainattua:
LainaaKuten kerroimme jo vähän aikaa sitten, Mitsubishi esittelee Tokion autonäyttelyssä kolme erittäin mielenkiintoista konseptimallia.

Mitsubishin konsepteista GC-PHEV ennustaa Pajeron seuraavaa sukupolvea. Nykyiselle on kertynyt ikää jo muutama vuosi, joten seuraaja on ajankohtainen. Konseptimalli on perusrakenteeltaan takavetoinen, mutta siinä on jatkuva neliveto. Pistokehybridissä on kompressoriahdettu 3,0-litrainen bensiinimoottori ja 8-vaihteinen automaattivaihteisto.
Kuulostaa hyvältä, mutta taitaa olla toiveajattelua, että tuotantoon ja meillä myyntiin saataisiin jotain oikeasti käyttökelpoista...  ::)
Tosin tuota perusrakenteen takavetoisuutta en ymmärrä, varsinkaan kun firma itse käy kampanjaa "totuus nelivedosta".
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

europe

Outlander PHEV:in uusi keula, eli muutosta muutoksen vuoksi. Seuraavaksi voisi taas vaikkapa kokeilla sitä "single-frame"-keulaa...On nää japsit joskus aika eksyksissä muotoilun kanssa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy