Scirocco R - Takinkäännyttäjä

Aloittaja Kinli, 27.08.13 - klo:11:45

« edellinen - seuraava »

Kinli

Onkohan tällä foorumilla muita R -omistajia?

Tuli hommattua 15tkm ajettu valkoinen Scirocco R. Vanhana Hondamiehenä hyppäys on kieltämättä aikamoinen. :)

Hieman on totuttelemista tämän kanssa;
• En oo koskaan omistanut / tykännyt automaateista.
= DSG oli positiivinen yllätys. Toki hyvää manuaaliaskia tulee ikävä, mutta halutessa rattivaihteet helpotavat hieman. Alaspäin vaihtaessa DSG välillä miettii turhan pitkään ja tuntuu että manuaalilla homma ois jo hoidettu, mut ilmeisesti 2->1 vaihto on vaan mekaanisesti hitaampi operaatio kuin esim. 3->2?. Normikäytössä tämä on kuitenkin ilo käyttää.

• Edelliset autot ovat olleet korkealle kiertäviä (9000rpm+) vapareita.
= Kierroskone vs. vääntökone. Tämän sulattamiseen menee varmasti pitkään. Onhan tämä todella vaivaton ajaa, mutta välillä ehkä _liiankin_ vaivaton.

• Ominaisuuksia / lisävarusteita on aikasemmin ollut korkeintaan ilmastointi.
= Penkinlämmitin! 5% tarkkuudella säädettävä jalkatilan valaistus!! Tämähän on suorastaan hemmottelua. :)

• VAG -osaston autot ovat olleet pääosin tylsiä minun silmissä lukuunottamatta muutamia yksilöitä jotka sitten maksavat senkin edestä.
= Uusi Scirocco ja sen muotoilu oli todella mielenkiintoinen yllätys ja tuntui vihdoinkin siltä että autokuume olisi taas herätettävissä. Moottorivaihtoehdot ei kuitenkaan herättänyt hirveesti intohimoa kunnes bongasin R-mallin. Siinähän alkoi olemaan speksit kunnossa, mutta kappas, sitä ei myyty suomessa. Toisaalta, eihän edellistäkään autoa myyty muualla kuin Japanissa.

• Edelliset autot ovat olleet lukollisia etuvetoja (vakio ja Quaife). Sciroccon tekele ei aja ihan samaa asiaa markkinointipuheista huolimatta. Tämä oli kyllä odotettavissa, mutta onkohan mitään mahdollisuutta kytkeä XDS vai mikälie olikaan, kokonaan pois päältä jos joskus hankkis oikean lukon?


Ihan tyytyväinen olen kyllä kaikinpuolin. Tää on vähän ku siirtyis autoharrastamisen suhteen "eläkkeelle".  :D
Nyt voi keskittyy siihen ajamiseen eikä jatkuvaan ropaamiseen.

Auton suhteen ei ole juuri mitään suunnitelmia tässä vaiheessa. Talvivanteet & renkaat pitää hommata ja äänentoistoa parantaa (äänieristystä oviin ja ehkä uus erillissarja eteen) sekä mahdollisesti retrofittaa media-kittiä. Mistähän selviää nykyisten vanteitten speksit, ET, leveys jne. Manuaali on italiaksi joten se ei hirveesti auta. Mites ruostesuojakusen laita? kannattaisko moinen? Käytetäänkö nykyään enää mitään suojaa vakiona? Entä kun auto on italiasta, siellä tuskin sit käytetään yhtään mitään?

Edellinen auto oli Honda Integra Type-R DC5 2001, japanista uitettu, Suomen ensimmäinen. On se itseasiassa mulla edelleen, ja myynnissä on jos kiinnotaa. ;)
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

ConD

Tervetuloa foorumille. Pyöräytähän autotalliin esittelyä autosta, senverta erikoinen peli kuitenkin. :)

Muuten en osaa oikein ottaa kantaa ominaisuuksiin Honda vs. Scirocco, mutta tuo XDS asia pisti silmään.

Se on siis ABS ohjainlaitteen hoitama elektroninen vimpain, jolla mutka-ajossa sisäkaarteen puoleista vetävää pyörää jarrutetaan hieman. Tuolle on päälläollessaan kolme asetusta ja sen saa koodattua pois päältä. Nämä temput tarvii VCDS:n eli diagnostiikkakaapelin. Foorumilla on useita käyttäjiä ympäri Suomen jolta tuo löytyy jotta voit kokeilla XDS:n vaikutusta. Ei se normaalia mekaanista lukkoa korvaa, mutta on tyhjää parempi.

VW:t ovat kohtalaisia ruostetta vastaan. Toki suojaus kannattaa jos aikoo pitää autoa useampia vuosia. Tämä on käyttäjästä kiinni miten pitkään autoa pitää.

Soitin, äänieristys ym. tuunaustopikkeja kannattaa haulla etsiä, sillä R:ään käy aika pitkälti samat kikat kuin normaalimpiin volkkareihinkin. Tee-se-itse-mies säästää ja rahamies ajaa vaikka viroon autosound.ee käsittelyyn. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Mikko

#2
Hienoa, että saatiin vihdoin R:äkin foorumille. :) Ei täällä toista taida olla. Itselläni ei rohkeus aikoinaan riittänyt lähteä itse ulkomailta käytettynä hakemaan, kun Suomessa eivät myyneet. Maksoin sitten saman hinnan uudesta Scirocco 1.4 TSI DSG:stä.

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 27.08.13 - klo:11:45
Auton suhteen ei ole juuri mitään suunnitelmia tässä vaiheessa. Talvivanteet & renkaat pitää hommata ja äänentoistoa parantaa (äänieristystä oviin ja ehkä uus erillissarja eteen) sekä mahdollisesti retrofittaa media-kittiä. Mistähän selviää nykyisten vanteitten speksit, ET, leveys jne. Manuaali on italiaksi joten se ei hirveesti auta. Mites ruostesuojakusen laita? kannattaisko moinen? Käytetäänkö nykyään enää mitään suojaa vakiona? Entä kun auto on italiasta, siellä tuskin sit käytetään yhtään mitään?

Mitkä vanteet tuossa on? Onko OEM Talladegat vai jotkut tarvikkeet. Talladegojen speksit on 8" leveyttä ja ET41, halkaisija 18" (vakio) tai 19" (lisävaruste). OEM vanteethan ovat aika ujosti speksatut, itselläni on 19-tuumaiset 9" leveät ET33 vanteet alla.

Itselläni on juuri Sciroccon äänieristysproggis (ja varmaan kaiuttimien vaihtokin) käynnissä ja olen kirjoitellut siitä pari juttua tänne foorumille: takakontti ja ovet.

PS. Jos satut vaikuttamaan PK-seudulla tai läheisyydessä niin tervetuloa Scirocco-miittiin joskus pyörähtämään. Seuraava varmaan syyskuun toisella viikolla.

Kasis

Tervetuloa minunkin puolesta ja R on tevetullut lisä, muiden hienojen Roccojen joukkoon.
Aika kauan tuota 1. R:ää pitikin odottaa. ;).
Autosi puolesta ei voi, kun huokailla "kateudesta". ;D
Toivottavasti joku päivä pääsee ihan livenä ihailemaan kulkupeliäsi.
Scirocco & VI Golf Variant

RoccoScientist

Tervetuloa minunkin puolestani. Olen kertaalleen tainnut Espoossa nähdä valkoisen R:n, liekö sama yksilö?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kinli

Kiitos kiitos!
Keskustassa ollaan joten miittiin voisi ehdottomasti tulla pyörähtämään jos aikataulut sopivat yhteen.

Tässä on nyt 19" lisävarustevanteet alla ja mielestäni nämä ovat varsin kivan näköiset. Ilmeisesti nämäkin ovat nimeltään Talladegat?
Tuskin näitä vaihdan mihinkään, maalauttaminen on kyllä käynnyt mielessä, mutta kahtotaan.

Talvivanteeksi tulee luultavasti jotku ihan perus 18" kiekot. Ellei peräti 17". Vai mahtuuko sellaset edes pyörimään tonne?

Selasinkin jo noita äänieristysjuttuja täällä. Hyviä kirjotelmia kuvineen päivineen! Odotan mieleenkiinnolla erkkasarjan DIY -ohjeita. ;)

Tämä yksilö on espoon SCCstä hommattu. Voi olla että kyseinen auto on sielläpäin liikkunut, mutta itse en ole Espoossa pahemmin pyörinyt. Vaikee sanoo onko sama. Oliko autossa kilvet? Tähän tuli nimittäin vasta tänään peltikilvet...
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

RoccoScientist

En kyllä muista oliko autossa tuolloin vielä peltikilvet. Bongauksesta on kyllä jo kuukausi tai pari, joten omistajataho lienee joka tapauksessa eri.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kinli

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 27.08.13 - klo:14:26
En kyllä muista oliko autossa tuolloin vielä peltikilvet. Bongauksesta on kyllä jo kuukausi tai pari, joten omistajataho lienee joka tapauksessa eri.

Joo, no sit on kyllä eri peli kyseessä koska tämä tuli maahan vain reilu pari viikkoa sitten.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Talladegaa on 18 ja 19 tuumaisina, jälkimmäiset tosiaan lisävarustelistalta. Vakiot ovat 18". Scirocco R:ään menee kyllä 17" vannekin, ei välttämättä ihan kaikki mallit, mutta jää todella naftiksi etujarrujen kanssa. Viime talvenä näin R:n, jossa oli 17" halvat tarvikealut alla ja näytti kyllä ihan millipeliltä että mahtuivat pyörimään. Muutenkaan ei näyttänyt hirveän hyvältä. ::) Itse laittaisin tuumaa isommat.

Kävin pari viikkoa sitten kurkkimassa Espoon SCC:n ikkunan takana, mutta en nähnyt tuota missään. Tämä siis juuri sen jälkeen kun ilmestyi Nettiautoon, ei tainnutkaan olla Suomessa vielä silloin.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 27.08.13 - klo:14:43
Talladegaa on 18 ja 19 tuumaisina, jälkimmäiset tosiaan lisävarustelistalta. Vakiot ovat 18". Scirocco R:ään menee kyllä 17" vannekin, ei välttämättä ihan kaikki mallit, mutta jää todella naftiksi etujarrujen kanssa. Viime talvenä näin R:n, jossa oli 17" halvat tarvikealut alla ja näytti kyllä ihan millipeliltä että mahtuivat pyörimään. Muutenkaan ei näyttänyt hirveän hyvältä. ::) Itse laittaisin tuumaa isommat.

Kävin pari viikkoa sitten kurkkimassa Espoon SCC:n ikkunan takana, mutta en nähnyt tuota missään. Tämä siis juuri sen jälkeen kun ilmestyi Nettiautoon, ei tainnutkaan olla Suomessa vielä silloin.

Joo, eiköhän 18" vanteilla mennä talvella. Ei vaan oo aikasemmin ollu 17" isompaa ja niihin on tottunu joten nämä 18-19" koot kuulostavat vaan jotenkin turhan isoilta. :P
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

ekiX

Varmasti asiallinen peli, ikävä kyllä minulla ei näy kuvat  ::)

makelja

Muutaman kerran yhden valkoisen R:n Ruoholahdenkadulla bongannut. Lieneekö sinun juuri. Hyvän näköinen ilmestys. Ja olen mielestäni kuullut melkoisen möreät äänet myös. Voi olla kuvitteluakin.

panu

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 27.08.13 - klo:11:45
Alaspäin vaihtaessa DSG välillä miettii turhan pitkään ja tuntuu että manuaalilla homma ois jo hoidettu, mut ilmeisesti 2->1 vaihto on vaan mekaanisesti hitaampi operaatio kuin esim. 3->2?

Jos toisen kytkimen takana on esivalittuna 3 ykkösen sijaan, voi siitä aiheutua ylimääräistä viivettä, kun vaihteiston ohjainlaite ei osaa riittävästi ennakoida ajotilanteita. Tällöin "robotti" joutuu vaihtamaan kolmoselta ykköselle ns. lennosta ennenkuin veto voidaan taas kytkeä.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Kinli

Lainaus käyttäjältä: panu - 27.08.13 - klo:20:59
Jos toisen kytkimen takana on esivalittuna 3 ykkösen sijaan, voi siitä aiheutua ylimääräistä viivettä, kun vaihteiston ohjainlaite ei osaa riittävästi ennakoida ajotilanteita. Tällöin "robotti" joutuu vaihtamaan kolmoselta ykköselle ns. lennosta ennenkuin veto voidaan taas kytkeä.
jaajaa, no se selittää. Kuvittelin että toinen kytkin odottaa aina yks isompi ja yks pienempi pykälä valmiudessa. Mut okei, sit ei voi mittään.

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 27.08.13 - klo:15:53
Varmasti asiallinen peli, ikävä kyllä minulla ei näy kuvat  ::)
Pitänee jossain vaiheessa kuvata tämä tekele. Kaikki kamerat on vaan aina toimistolla sillon kun ois aikaa valokuvata myös vapaa-ajalla. :)

Onko saatavilla jostain huoltomanuaali tms. missä ois purkuohjeita sciroccoon?

Onko niin että tossa RNS 510ssa ei ole outputtia ulkoiselle vahvarille? Ajattelin hommata paremman erkkasarjan ja sille tietty vahvari. Mutta sehän ei sitten onnistukaan noinvain? ilmeisesti normikaiutinlähdöstäkin voi varastaa mutta se kuulostaa jotenkin äänenlaatua heikentävältä idealta? Tosin, uuden erkkasarjan ajaminen RNSn omalla vahvarillakaan tuskin on mikään kovin hyvä idea? Minkälaatuinen tuo vakio vahvari on ylipäätään?

Tilasin media-in retrofit kitin keskikonsoliin sekä uuden keskikonsolikuoren johon tuo mediahärveli sopii (vakiossa on vaan iso reikä luukun alla). Katotaan kuinka siinä käy. Samalla vois vuorata ovet tolla äänieristematskulla.

Onko Potenza RE050A run-flatit? Nämä ovat ilmeisesti ainakin Italian markkinoilla vakiorenkaat Scirocco ärrässä (19"). Muistelisin että toi A -malli oli nimenomaan run-flatti, mutta Bridgestonin sivuilta löytyy vaan RE050AI malli joka on bemareita varten ja näyttäis olevan ihan eri kuviokin.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Samat pohdinnat on erkkasarjan kanssa, ei kuulemma oikein kannata pelkkä kaiutinelementtien vaihto ja linjatasoista ulostuloa ei noista OEM-vehkeistä löydy. Itse en ole löytänyt mitään kolmannen osapuolen merkkikohtaista laitetta, joka tukisi media-iniä sellaisenaan, tai sitten en osaa lukea speksejä. Canbus-härvelit, peruutuskamerat ja muut tarpeelliset tuntuu onnistuvan. Oliko siinä R:ssä Dynaudiot vai ihan vakiosysteemit? Vakioissakin parannusta tuli pelkällä eristyksellä, mutta eihän nuo hirveän ihmeelliset ole. Jos pääset miittiin 11.9. niin voidaan ihmetellä tätä minun autoa siellä.

Purkuohjeita ei minulla ole, mutta sisustan purkuun löytyy (saksaksi) ihan kivat kuvalliset ohjeet MrWoofalta. Itse olen noiden avulla omaa projektia vienyt eteenpäin, saksa taipuu kohtuullisesti ja loput kertoo Google-kääntäjä. Keskikonsolin purkuun löytyy ohjeet täältä: http://www.mrwoofa.de/carhifi/mein_scirocco/02_bodendaemmung/boden_daemmen.htm

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.08.13 - klo:15:40
Samat pohdinnat on erkkasarjan kanssa, ei kuulemma oikein kannata pelkkä kaiutinelementtien vaihto ja linjatasoista ulostuloa ei noista OEM-vehkeistä löydy. Itse en ole löytänyt mitään kolmannen osapuolen merkkikohtaista laitetta, joka tukisi media-iniä sellaisenaan, tai sitten en osaa lukea speksejä. Canbus-härvelit, peruutuskamerat ja muut tarpeelliset tuntuu onnistuvan. Oliko siinä R:ssä Dynaudiot vai ihan vakiosysteemit? Vakioissakin parannusta tuli pelkällä eristyksellä, mutta eihän nuo hirveän ihmeelliset ole. Jos pääset miittiin 11.9. niin voidaan ihmetellä tätä minun autoa siellä.

Purkuohjeita ei minulla ole, mutta sisustan purkuun löytyy (saksaksi) ihan kivat kuvalliset ohjeet MrWoofalta. Itse olen noiden avulla omaa projektia vienyt eteenpäin, saksa taipuu kohtuullisesti ja loput kertoo Google-kääntäjä. Keskikonsolin purkuun löytyy ohjeet täältä: http://www.mrwoofa.de/carhifi/mein_scirocco/02_bodendaemmung/boden_daemmen.htm

Tässä on kyl ihan vakiovehkeet. Eristys on toki ykkösenä listalla mutta veikkaan että tahdon parannusta vielä senkin jälkeen.
11.9. näyttää lupaavalta kalenterin osalta joten luultavasti pääsen paikalle. Missäpäin te yleensä potkitte toistenne renkaita? :)

Vakiomankkaa en ihan heti tahtois vaihtaa. Se kun sopii hyvin tohon sisustaan ja BT, navi yms. toimii ihan moitteettomasti. Miten suuri no-no on ottaa vahvarille linjat normikaiutinlähdöistä?

Kiitos linkistä! Hondiin löyty kaikkiin malleihin korjaamojen huoltomanuaalit. Niitten kanssa mikä tahansa huolto-operaatio sujui kuin vettä vain.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Uusille Volkkareille taitaa olla vain erWin, joka on vain harvojen ja valittujen saavutettavissa: https://erwin.volkswagen.com/

Nyt ollaan renkaita potkimassa Haltialassa Helsingissä. Toistaiseksi paikka on tainnut aina vaihtua, kun ollaan vihdoin saatu miitti kasaan. Aiheeseen on oma ketjunsa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11351.msg383911#new

Minäkään en vakiomankasta aio luopua. Brittiläisellä Scirocco-foorumilla törmäsin joskus johonkin pieneen mankan taakse sopivaan vahvistimeen, jossa oli jotain dsp-hässäköitä joilla korjattiin kaiutinulostuloista otettua signaalia. Harmi vaan, että en ole nyt uudelleen onnistunut löytämään tuota keskustelua.

teemur

HIENO!  :)

Oli sitten kuinka nounou tahansa "hifi-miehille", laitoin oman Seatin Media System 2.0-järjestelmään (vastaava kuin RNS-510) DLS:n erillissarjan eristettyihin etuoviin ja takaoviin DLS:n 2-tie kaiuttimet. Luukussa varapyörän tilalla 10" subi suljetussa kotelossa ja monovahvistin sille. Subin vahvarille takaluukkuun kaiutintasoinen tulo. Hyvin soi  :) Vahvistin käynnistyi joskus hieman hitaasti kun erillistä herätevirtaa en vetänyt vaan heräsi kaiutinsignaalista

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Mikko

Meikäläisellä loppuu ymmärrys siinä vaiheessa jos subi pitäisi kytkeä. Kaiuttimet vielä osaisin vaihtaa. Vähän on kuitenkin sellainen kutina, että se ei toisi riittävää muutosta. Briteissä ovat Focalin 165A ja PS165 malleja Sciroccoon laitelleet, riittää kuulemma herkkyys vakiomankan kanssa käytettäviksi vaikka parempi lopputulos tulee koko systeemin päivittämällä.

nikob

Onnittelut ärrästä, todella hieno auto varmasti ja harvinainen Suomen liikenteessä.
Tota Integraa tullu nettiautossa ihailtua mikä viellä löytyy Kinliltä   8).
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Kinli

#20
Lainaus käyttäjältä: nikob - 30.08.13 - klo:01:13
Onnittelut ärrästä, todella hieno auto varmasti ja harvinainen Suomen liikenteessä.
Tota Integraa tullu nettiautossa ihailtua mikä viellä löytyy Kinliltä   8).
Sopivalla rahamäärällä voit ihailla Integraa ihan livenä omalla pihalla vaikka joka päivä... ;)

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.08.13 - klo:18:40
Minäkään en vakiomankasta aio luopua. Brittiläisellä Scirocco-foorumilla törmäsin joskus johonkin pieneen mankan taakse sopivaan vahvistimeen, jossa oli jotain dsp-hässäköitä joilla korjattiin kaiutinulostuloista otettua signaalia. Harmi vaan, että en ole nyt uudelleen onnistunut löytämään tuota keskustelua.
Oisko kyse ollu noista Audiosonin vehkeistä. Toi Audison Bit One on jo ihan kohtalaisen hifi ja hinta sen mukainen. :)

Tällanen setuppi ois ilmeisesti toimiva:

SOT-076-kaapeli-adapteri
Audison SLI4-linjakonvertteri
Vahvistin
Uudet kaiuttimet + korotuskaulat (SAK-3103)

Kaapeliadapteri tulee mankan ja linjakonvertterin väliin. Näinollen ei tarvii katkoo johtoja. Linjakonvertteristä vedot vahvarille ja sieltä takas jokaiselle kaiuttimille / subille. Tosin, nykyään vahvarissa löytyy jo konvertterit vakiona. Joten audisonia ei siinä mielessä ees tarvis.

Lainaus käyttäjältä: teemur - 29.08.13 - klo:18:54
Luukussa varapyörän tilalla 10" subi suljetussa kotelossa ja monovahvistin sille. Subin vahvarille takaluukkuun kaiutintasoinen tulo. Hyvin soi  :) Vahvistin käynnistyi joskus hieman hitaasti kun erillistä herätevirtaa en vetänyt vaan heräsi kaiutinsignaalista

Onko tämä joku valmis subipaketti? Vai teitkö itse / teetitkö kotelon?

Löysin VWn omilta sivuilta lisävarustesubin varapyöräkoteloon. Tekstin perusteella pitäis olla tarjolla myös Sciroccoon:



Tässä lisätietoo: http://www.volkswagen-accessories.com/en/product-ranges/infotainment/plug-and-play-soundsystem.html
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Seba

Vahvariksi RNS-510:n perään voisi harkita esim. tällaista:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4026.0

Ei ole pahan hintainen ja varmasti parantaa orkkismankan äänenlaatua ja äänenpainevaroja. Todennäköisesti tulee omaan Poloon hankittua jossain vaiheessa.

Potenza RE050A:ssa tuo A tarkoittaa Asymmetric. Runflatin merkintä (jos sellainen löytyy) on: RFT

teemur

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 30.08.13 - klo:14:13

Onko tämä joku valmis subipaketti? Vai teitkö itse / teetitkö kotelon?

Löysin VWn omilta sivuilta lisävarustesubin varapyöräkoteloon. Tekstin perusteella pitäis olla tarjolla myös Sciroccoon:



Tässä lisätietoo: http://www.volkswagen-accessories.com/en/product-ranges/infotainment/plug-and-play-soundsystem.html

Itse tein. Saa tilavamman ja suuremmalla elementillä. Tiettävästi tuo valmis lisävarustesubi pitää sisällään vahvistimen ja johtosarjan, Golf VII ketjussa tästä juttua. Johdot vedetään soittimelta asti. Elementti vain on hieman pieni (6,5" ??) joten alimmat taajuudet jäänevät ujoiksi. Monissa konsernivehkeissä näyttäisi olevan sama varapyöräkotelon halkaisija, joten sopivuus sitä kautta varmasti ok myös Sciroccoon

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Mikko

#23
Audison Bit One kuulostaa kyllä tutulta.

Mistäs olet meinannut noita asennuskauluksia ostella? Samat löytyy omalta asennuslistalta ja itse olen löytänyt niitä vain eBaysta, pitäisikö joku kimppatilaus viritellä niin säästäisi jonkun euron toimituskuluissa? :)

Mä olin ajatellut ihan jotain Pioneerin TS-WX110A tai Focalin iBUS20 -tyyppistä subia, jonka saisi etupenkin alle eikä tarvitsisi kovin pitkältä vetää piuhoja. Toi Volkkarin oma (tai Helixin systeemihän tuo on) vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, sisältää siis myös vahvistimen, en ollut moiseen koskaan törmäänytkään. Onkohan tuolle jotain osanumeroa olemassa? Minulla kun on vain tunkki ja pulttiavain pyöräkotelossa, ei varapyörää eikä kompuraa niin tilaa olisi. Hieman korvaan kilahtaa tuo kohta, että jälleenmyyjä laittaa autokohtaisen softan asennettaessa... Jossain kun pääsisi kuulemaan, hetken Googlettelulla löysin, että Briteissä maksaa 500 puntaa, joten ihan sokkona en lähde ostelemaan.

EDIT: Saksassa hinta 399 eur, joten arvaus Suomihinnasta 699e. Taidan käydä tänään kyselemässä.

Mulla alkaa tässä toisaalta vaakakupissa painamaan sekin vaihtoehto, että samalla autolla on tullut ajeltua jo kolme vuotta ja vaihto tulee jossain vaiheessa eteen. Ihan hirveitä summia ei siis viitsi investoida ja jos investoi niin mielummin siihen malliin, että jos tuleva ostaja ei niitä arvosta niin saa sitten kerättyä pois ennen myyntiä.

WilleK

Tuo VW orggis systeemin lisääminen sciroccoon voipi olla haastavaa. Sisältää DSP:n ja vahvistimen, paksuhko johtonivaska vedetään soittimeen tuolta takaa. Epäilen siis liitettävyyttä tuohon "vanhaan" soittimeen.

EDIT:

mahtaa myös alkuperäinen kaiutinsignaali tulla siis tuon saman vahvistimen kautta tuossa Helixin systeemissä
Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

Mikko

#25
Kävin juuri kyselemässä. Sopii Sciroccoon, systeemi tosin sanoi, että vuosimallista 2013 eteenpäin, mutta ei pitäisi olla mitään syytä ettei menisi vanhempiinkin, koska käy kutos-Golfiinkin kaikkiin vuosimalleihin.

Paketissa tulee subbari (kahdella 7" elementillä), johtosarja ja viisikanavainen DSP-vahvistin, piuhat kiertää vahvistimen kautta orkkis-kaiuttimille. Mitenköhän tuo suhtautuisi erkkasarjoihin?

Asennus on plug'n'play, mutta vaatii sisustan purkamista (hanskalokero, matkustajan kynnyskotelo, takapenkki, takasivuverhous) ja radion irroittamisen. Työaika-arvio oli 1,5 tuntia. Saksalaisella foorumilla luki, että ei sovi perusmankan kanssa, mutta Volkkarin omissa tiedoissa ei ollut tästä mitään mainintaa.

Suomihinta oli 597e ja vaatii lisäksi koodauksen autokohtaiseksi. Koodauksen voi hoitaa liikkeessä tai kertakäyttöisellä donglella itse. Donglella ei ollut hintaa. Mahtaisikohan onnistua VCDS:llä? Löytyy kuulemma parin päivän toimitusajalla varastosta. :)

Edit: osanumero on 000 051 419 (sama kuin 2-oviselle Golfille)

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 30.08.13 - klo:16:57
Kävin juuri kyselemässä. Sopii Sciroccoon, systeemi tosin sanoi, että vuosimallista 2013 eteenpäin, mutta ei pitäisi olla mitään syytä ettei menisi vanhempiinkin, koska käy kutos-Golfiinkin kaikkiin vuosimalleihin.

Paketissa tulee subbari (kahdella 7" elementillä), johtosarja ja viisikanavainen DSP-vahvistin, piuhat kiertää vahvistimen kautta orkkis-kaiuttimille. Mitenköhän tuo suhtautuisi erkkasarjoihin?

Asennus on plug'n'play, mutta vaatii sisustan purkamista (hanskalokero, matkustajan kynnyskotelo, takapenkki, takasivuverhous) ja radion irroittamisen. Työaika-arvio oli 1,5 tuntia. Saksalaisella foorumilla luki, että ei sovi perusmankan kanssa, mutta Volkkarin omissa tiedoissa ei ollut tästä mitään mainintaa.

Suomihinta oli 597e ja vaatii lisäksi koodauksen autokohtaiseksi. Koodauksen voi hoitaa liikkeessä tai kertakäyttöisellä donglella itse. Donglella ei ollut hintaa. Mahtaisikohan onnistua VCDS:llä? Löytyy kuulemma parin päivän toimitusajalla varastosta. :)

Edit: osanumero on 000 051 419 (sama kuin 2-oviselle Golfille)

Mikä on perusmankka?

Kai toi hinta on töineen kaikkineen? Tosin, toi ei kyllä kovin vaikeelta hommalta vaikuta ja jos ite tekee niin vois samalla äänieristää. Tuskin tuo mikään huippuhifi-kokonaisuus on, mutta luulis parantavan ääntä jonkun verran jos kerran kaiuttimet saa järkevän vahvistuksen jonkinlaisen DSPn kera. 2x7" ei kuulosta kovin hääppöseltä subilta, mutta ehkä kuitenkin just ja just riittävä?

Eiköhän tuo toimi erkkasarjan kanssa, ainoo vaan että vahvistin hoitaa myös diskantin / midin jaon ja DSP on tietty kalibroitu orkkiskaluston kera. Eipähän tarvi keksii jakosuodattimille paikkaa. :)

Saksalaisilla foorumeilla Helixiä tosiaan hehkutetaan oikein urakalla. Kyseessä tosin Golffi eikä scirocco, mut sama systeemi käytännössä.

Loppupeleissä tuohan on ihan varteenotettava vaihtoehto. Pyysin viime viikolla autohifiliikkeestä tarjouksen audiopäivityksestä, mutta vaikka lopputulos onkin parempi kuin tuo Helix, niin onko se moninkertaisen hinnan arvoinen?
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Perusmankka on RCD-310. :)

Löysin jonkun saksalaisen hifilehden testinkin tuosta ja siinä kanssa kehuivat. Suomihinta on valitettavasti ilman asennusta. eBaysta muuten löytyy 355 eurolla tuo setti. Pistin myyjälle kyselyä toimituskuluista Suomeen ja pyysin varmistuksen sopivuudesta Sciroccoon.

Purin harjoituksen vuoksi tänään jo kaiken tarvittavan mitä tuon asentamiseen tarvitsee. Aika loppui kesken niin jouduin laittamaan kasaan ennen äänieristystä. Helppo asentaa siis. Ainoa mikä on vielä auki on tuo koodaus ja mitä se sitten kustantaa.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 01.09.13 - klo:19:01
Perusmankka on RCD-310. :)

Löysin jonkun saksalaisen hifilehden testinkin tuosta ja siinä kanssa kehuivat. Suomihinta on valitettavasti ilman asennusta. eBaysta muuten löytyy 355 eurolla tuo setti. Pistin myyjälle kyselyä toimituskuluista Suomeen ja pyysin varmistuksen sopivuudesta Sciroccoon.

Purin harjoituksen vuoksi tänään jo kaiken tarvittavan mitä tuon asentamiseen tarvitsee. Aika loppui kesken niin jouduin laittamaan kasaan ennen äänieristystä. Helppo asentaa siis. Ainoa mikä on vielä auki on tuo koodaus ja mitä se sitten kustantaa.

Onkohan tuo dongle edes saatavilla kuluttajalle erikseen? Koska tossa paketin mukanahan se ei tule ja jossain sanottiin että ainoastaan myyjä pystyy hommaamaan / käyttämään sitä. Jos _oikea_ dongle irtoaa järkevään hintaan niin tuo sakemannin myymä settihän ois ihan asiallinen olettaen että rahdit pysyvät järkevinä. Näyttäis olevan vielä 4kpl jäljellä.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Mikko

Ei taida olla. VV-auton varaosatiskillä tuosta donglesta oli sen verran epäselvyyttä etten uskalla varmuudella sanoa suuntaan tai toiseen mitään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy