TDI savuttaa, käy omituisesti ja nykii

Aloittaja Skula, 15.06.12 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

Skula

Videopätkä:

http://youtu.be/uts2AgAYkGM

Sori huono kuvanlaatu, hätäinen viteo.. Mutta kyseistä savua tulee melkolailla aina ennen kuin auto lämpiää ihan kunnolla(siis näin kesäkelilläkin vaatii ajoa useampia kilometrejä).. Nykiikin pikkasen kun lähtee liikkeelle, sillai satunnaisesti 1-3 kertaa tuntuu että auto puutuu/sammahtaa mut ei sittenkään...

Tuo savu muuten haisee ihan hirveälle..

Normaalia vai ei  ::)

Autona siis tuo B7 125kW TDI ja BRD koneella jos en väärin muista..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Tuossakin kuvassa auto on ollut käynnissä jo varmaan 10 minuuttia..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Peltzi

Nyt toivotan vaan onnea tämän auton kanssa. (ihme että sulla on ollut tämä näinkin pitkään, vaikka ongelmia ilmennyt aika paljon mutta onni on ollut se taikasana vaihtoauto TAKUU, joka sulla on voimassa vielä eikö? )

jusba31

Häviikö jäähdytysnestettä?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 15.06.12 - klo:18:57
Nyt toivotan vaan onnea tämän auton kanssa. (ihme että sulla on ollut tämä näinkin pitkään, vaikka ongelmia ilmennyt aika paljon mutta onni on ollut se taikasana vaihtoauto TAKUU, joka sulla on voimassa vielä eikö? )

Patience is my second name  ::)

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 15.06.12 - klo:18:58
Häviikö jäähdytysnestettä?

Ei näyttäis häviävän...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Micco

Voi olla myös suutinpuolen ongelma. VCDS:llä kannattaisi vilkaista suutinten korjauskertoimet silloin kun tekee tuota.
Torsen + haldex + visco

Skula

Lainaus käyttäjältä: Micco - 15.06.12 - klo:20:51
Voi olla myös suutinpuolen ongelma. VCDS:llä kannattaisi vilkaista suutinten korjauskertoimet silloin kun tekee tuota.

Kaikki suuttimet vaihdettu 2kk aikana...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Micco

Vika ilmeni viimeisen vaihdon jälkeen? Ei sillä etteivätkö merkkiliikkeessä varmasti asiaansa osaisi, mutta vialliset tai pieleen säädetyt suuttimet/suutin voi tehdä/tekee epätasaista käyntiä ja käryttelyjä.
Torsen + haldex + visco

Skula

Uusi video tässä, vähän parempi laatu ja äänestä voi kuulla tuon ihmeellisen "klonkseen" jota tää myös pitää...

testttt.avi
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VWRiddare

Nythän sulla Skula on hyvä syy vaihtaa autoa ;)

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

duke7

Taitaa olla kaksoismassavauhtipyörä hajalla. Samantapaista ääntä, ei tosin noin kolahtelevaa, piti Passatti kun ko. osa hajosi. Oli enemmän kuin rytmitajuton marakasseja soittamassa.

Skula

Helvetin markassit ja pussit! Spermaläikät, kakkaviirut ja kaikki sentään!

Takuuta jäljellä 10tkm.. Seuraavaan huoltoon matkaa 3000km..

Saatana, kuntoonhan toi pitää saada! Tällä pitää päästä ainakin takuuaika loppuun, 3-4kk..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ConD

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 15.06.12 - klo:21:54
Taitaa olla kaksoismassavauhtipyörä hajalla. Samantapaista ääntä, ei tosin noin kolahtelevaa, piti Passatti kun ko. osa hajosi. Oli enemmän kuin rytmitajuton marakasseja soittamassa.
Yksi lisä-ääni kaksoismassalle. Oma piti liki samanmoista kälätystä kun oli toistasenttiä välystä vaivaisessa...

Uusi oli sitten äänetön. Taino... niin äänetön kuin pumppusuutin-TDI osaa olla. :D
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Jude

Kyllä toi vahvasti viittaa vauhtipyörän kolinaan. Savutus ei välttämättä johdu siitä, mutta laittaa ensin kaikki selvästi rikkinäiset osat vaihtoon ja sitten alkaa tutkia savun lähdettä  :)
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Jude - 15.06.12 - klo:22:21
Kyllä toi vahvasti viittaa vauhtipyörän kolinaan. Savutus ei välttämättä johdu siitä, mutta laittaa ensin kaikki selvästi rikkinäiset osat vaihtoon ja sitten alkaa tutkia savun lähdettä  :)

Joo savutus ei kyllä pitäis johtua kaksoismassasta.

Miten nykiikö sulla kiihdytyksissä? Vai miten?
Esim nyykikö jollain 4./5. vaihteella kun painat kaasun pohjaan? kierroksen jossain 2-3t ja vaikka ylämäkeen yms.?
Vai miten nykii?

duke7

Nykiminen pian käynnistyksen jälkeen voi johtua myös EGR:stä. Tekee nyppimistä varsinkin taajamassa melkein tyhjäkäynnillä lipuessa. Kuristava tiiviste tai ohjelmistopäivitys kai auttavat tuohon yleensä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 15.06.12 - klo:23:17
Nykiminen pian käynnistyksen jälkeen voi johtua myös EGR:stä. Tekee nyppimistä varsinkin taajamassa melkein tyhjäkäynnillä lipuessa. Kuristava tiiviste tai ohjelmistopäivitys kai auttavat tuohon yleensä.

Tämä taitaa kuvata nykimisasiaa parhaiten.. Täytyy vielä koittaa Peltzin ehdottama myös..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Pieni diagnosointihavaintonoteeraus..

Tekee tätä samaa vasta kun auto on vähän lämmin, ei suoraan startatessa, vaan esim. pari kilsaa ajoa ja pysähdys liikennevaloihin ja auto alkaa tekeen tuota täristystä ja peleistä näkee että perärei-putkista tulee sinertävää savua...

Nykiminen on juurikin tuollaista pintakaasulla ajettaessa se tuntuu hyytyvän...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Tänään auto ihan normisti käyntiin... Ajattelin josko pitäis koittaa ajaa auto oikein lämpimäksi, suorastaan kuumaksi, ajais oikein karstat(niinku niitä mun ajossa kertyis) pois..

Motaria ensin 15 minuuttia 5:lla, eli ei mitään "huudatusta... Mutta sitten otettiin 4:lla hana pohjassa useampi kilometri..  Perinteista mustaa savua tuli aika hyvin..

Normiajoa taas n.10 minuuttia ja auto parkkiin duuniparkkin... Auto tärisi ja hytky(ja kolisi kuin tuossa edellisessä videossakin) ku viimosta päivää, hyvä kun pysy käynnissä.. Sinistä/harmaata savua pukkasi putkistä, hirveän palaneen käryn saattelemana..

Siistii?

Olis kiva kyl et nää viat tulis myös esiin kun sen vie korjamolle.. Ja sais tietää myös tuon savutuksen aiheuttajan  >:(
(sentään nämä ongelmat tulee useammin ja koko ajan selvemmin)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tos®

#20
Turbo se siellä suoltaa öljyä pakopuolelle  ::)

Golffi kömytti ja syyti öljyä takapuskurille vielä viikon jälkeenki turbon vaihdosta.
Ja löyhkäs peltovolvolta  8)

edit
Viallinen tandempumppu voi suoltaa myös öljyä naftan sekaan, josta aiheutuu kans löyhkää ja hytkymistä.
Öljynen naftan suodatin yleensä paljastaa vian "kotikonstein". Huollossa on joku patentti millä ne sen eheyden testaavat.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Skula

Eipä onnistunut huolto asiassaan.. 6.7 uudestaan..

Nyt saan ongelan ilmeisesti joka kerta.. Siten että käynnistän auton ja annan käydä tyhjäkäyntiä(5-7min viileällä koneella) kunnes kone alkaa täristää satunnaisesti niin että koko auto hivenen heiluu, ja vähän myöhemmin se kalkatus ja savutus alkaa...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Huolto sai ongelman paikallistettua..

Vaihtoon menee:
tandempumppu
siirtopumppu
polttoainesuodatin

lisäksi:
pumppusuuttimien "korjaussarja" (tiivisteet??)

Lisäksi oli jotain vähän pienempää jota en nyt äkkiseltään muista..

V*ttu jos tulee kuntoon ni mä laulan J.Sillanpään Jos saan sulle itseni antaa, ainakin 10 kertaa putkeen autossain ihan täysiiiiiiiii!!!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

skk

yhdessä audissa oli vähän vastaavanlaisia ongelmia ja syyksi lopulta paljastui joku "kaasuläppä"-härveli. Se siis antoi koneelle ihan omia tietojansa, ja savusti  myös DPF:n 500km:n välein tukkoon.

Skula

Toivottavasti homma korjaantuu näillä toimenpiteillä.. Vähän vaan tuntuu et ilmassa on "arpapeliä" kun noin monta osaa menee vaihtoon.. Toivottavasti auto korjaantuu..

Se selviää huomenna, ilmeisesti auto on huomenna valmis.. Toivottavasti..

Tein mökillä aikani kuluksi yhden havainnollistavamman videon huollon henkilöille.. Kun ei mulla muutakaan tekemistä ollut  ;D

Tässä "lyhennetty" versio siitä mitä huoltoon lähetin.. Sinne meni 12minuuttia pitkä pätkä.. Eli ihan siitä hetkestä kun auton laitoin käyntiin ja annoin käydä tyhjäkäyntiä niin tää on kuvattu..

Tämä pätkä on vain siis referaatti "lopusta"..

Videosta oli asentajan mukaan ollut apua, koska oli meinannut uskoa loppua 5-6 minuutin tyhjäkynnin jälkeen, mutta videon katsottuaan uskoi ja odotteli rauhassa kunnes oireet tuli esiin..

Youtube-videosta ei niin hyvin kuulu se ääni, kuin jostain syystä alkuperäisessä tallenteessa..

(Ei niin terve TDI)
http://youtu.be/SSp7c6HHgdw
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tos®

Joko öljypumpun ja tasapainoaksilan "käyttöelimet" on vaihdettu
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Skula

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.07.12 - klo:18:48
Joko öljypumpun ja tasapainoaksilan "käyttöelimet" on vaihdettu

Tuskin, jollei (kun en näistä mitään ymmärrä) tuo "siirtopumppu" sitten ole se? Täytyypi kysyä.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Skula

Diagnosoitu: "Havaittu polttoainetta öljyn seassa"

Korjaava toimenpide: "Vaihdettu korkeapainepumppu, siirtopumppu, polttoainesuodatin ja pumppusuuttimien O-renkaat"

Ja tällä pitäis futaa.. Ja arvata saattaa........................

3-4 tuntia auton "valmistumisesta" niin sen kun käynnistin lasipalatsin pihalla, tärinä, kolina ja savutus "välitöntä".. Lämmetessään hävisi, kuten aina..

Ei siinä paljon mielihyvää tarjoa enää huollon asiakaspalvelun apparin penkille jättämä 'bonus' MiniMAGlite taskulamppu!!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy