Subaru

Aloittaja k4ne, 02.12.09 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

RTWteam


RTWteam


Jarde

Tämä Subaruhan voisi olla vaihtoehto Yetille ??? Moderni bensamoottori ja portaaton automaatti. Saas nähdä  ;D

Arcca

#63
Lainaus käyttäjältä: Jarde - 17.09.11 - klo:13:10
Tämä Subaruhan voisi olla vaihtoehto Yetille ??? Moderni bensamoottori ja portaaton automaatti. Saas nähdä  ;D

Kyllä. On kyllä todella lupaava malli; hyvännäköinen, neliveto, automaatti, ja siihen nähden todella alhainen kulutus (ilmeisesti tuo 146 g/km on vieläpä bensakoneella).

Korkea maavara ja noin matala muotoilu saa kuitenkin epäilemään sisätilojen käytännöllisyyttä ja näkyvyyttä ulos, niissä ei tule pärjäämään yetille.
Mutta kelle se ei ole tärkeää, soivan oloinen peli.

Tulee olemaan kova luu.

Edit. Tässä lisää kuvia Frankfurtista, oranssi yksilö. Perustuu näköjään Imprezaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jf

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 17.09.11 - klo:14:07
Perustuu näköjään Imprezaan.
Kuten edeltäjänsäkin... Imppu korotettuna ja kun nyt sitten vihdoin saadaan suomeen, niin pitää vain toivoa passelia hinnoittelua. Forester kun on jo hinnoiteltu hyvin, niin tuon alle sopivasti...  ;)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

-karhu-

Tämmöinen tuli eteen YouTubessa. Kivasti menee Legacy lumessa

Subaru legacy

3.6 V6

Meidän tie talolle oli samanlaisessa lumipeitteessä viime talvena, mutta suht jyrkkään ylämäkeen ja hyvin meni forester ylös, saa nahdä miten tän superbin kanssa käy?  ;D

autofanaatikko

Ei nää Subarut oikein vieläkään sytytä eikä varmaan tuu koskaan sytyttämäänkään. En pidä näitä Subaruja oikein minään. En tiedä mikä siinä on mutta kun ei vaan iske. Ei ole vaan koeajot vakuuttaneet mua ja muotoilukaan ei kelpaa.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 18.09.11 - klo:21:26
Ei nää Subarut oikein vieläkään sytytä eikä varmaan tuu koskaan sytyttämäänkään. En pidä näitä Subaruja oikein minään. En tiedä mikä siinä on mutta kun ei vaan iske. Ei ole vaan koeajot vakuuttaneet mua ja muotoilukaan ei kelpaa.
Kumma juttu, minulla on Audista ihan sama tunne.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 18.09.11 - klo:21:26
Ei nää Subarut oikein vieläkään sytytä eikä varmaan tuu koskaan sytyttämäänkään. En pidä näitä Subaruja oikein minään. En tiedä mikä siinä on mutta kun ei vaan iske. Ei ole vaan koeajot vakuuttaneet mua ja muotoilukaan ei kelpaa.
Olet tainnut ajella vääriä malleja, jos ei turbotkaan sytytä.  ;)

Cyclic Stig

Subarun BRZ:n (ja Tojotan vastaavan mallin) tuotantomalli julkaistaneen Tokion autonäyttelyssä ensi kuussa. Kaupan auto tulee ainakin Briteissä ensi kesänä. Subarussa enemmin hintaa, ja tehoa.

FT-86 and BRZ coupes set for Tokyo

Rendering:




Ton-1

^ Vanteet ovat ainakin hyvän väriset.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jotpee

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.09.11 - klo:21:28
Kumma juttu, minulla on Audista ihan sama tunne.
Golf-farkun muotoiluhan on ihan upeata, mulkosilmäinen krikettimaila.

Subaruun palatakseni, olen joitain noista koeajanut. Vanhakoppainen Legacy 2,5 bensa oli kiva ajettava talvella. Muotoilu ja laatuvaikutelma perusjapanilaista, mutta parhaasta päästä sitä genreä. Paskat penkit ja (bensa)boxerit eivät pärjää kilpailussa nykyturbojen kanssa. Ihan kivat saundit, tosin. Nykymalliin pätee lyhyen kokeilun perusteella muuten samat sanat, mutta muotoilu on aivan kamala. Nykyinen Foresterkin on hyvä ajettava, mutta jotenkin muovinen ja meluisa esim. Tiguaniin verrattuna. En ole kokeillut nyky-Imprezaa. Senkin ulkonäkö on aika omituinen.

Subaru on kuitenkin ainoita kiinnostavia japskeja. Kreditit erilaisuudelle.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 19.10.11 - klo:23:49
Golf-farkun muotoiluhan on ihan upeata, mulkosilmäinen krikettimaila.

Subaruun palatakseni, olen joitain noista koeajanut. Vanhakoppainen Legacy 2,5 bensa oli kiva ajettava talvella. Muotoilu ja laatuvaikutelma perusjapanilaista, mutta parhaasta päästä sitä genreä. Paskat penkit ja (bensa)boxerit eivät pärjää kilpailussa nykyturbojen kanssa. Ihan kivat saundit, tosin. Nykymalliin pätee lyhyen kokeilun perusteella muuten samat sanat, mutta muotoilu on aivan kamala. Nykyinen Foresterkin on hyvä ajettava, mutta jotenkin muovinen ja meluisa esim. Tiguaniin verrattuna. En ole kokeillut nyky-Imprezaa. Senkin ulkonäkö on aika omituinen.

Subaru on kuitenkin ainoita kiinnostavia japskeja. Kreditit erilaisuudelle.
Pakko olla kyllä eri mieltä tuossa bensaboxeri asiassa, löytyisikö jotain perusteluja tuolle?

Cyclic Stig

#74
Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 19.10.11 - klo:23:55
Pakko olla kyllä eri mieltä tuossa bensaboxeri asiassa
Muuten en tiedä noista mutta ainakin tuon BRZ:n moottori kuullostaa mielenkiintoiselta. 2-litrainen vapari, ilmeisesti selkeästi yli 200 kaakkia (Tojotan versiossa 200hp ja Subaru on ilmoittanut vain, että enemmän kuin Tojossa mutta "less than 300hp"). Sopinee ainakin tuollaiseen sporttiin mukavasti.

Tietysti jos puhutaan moottorin käytettävyydestä niin onhan nykyisissä turbokoneissa puolensa. Tuollainen korkealta kiertävä vapari vaatii aika aktiivista kepittämistä jotta maisema vaihtuu siihen tahtiin kuin teholukemat antavat olettaa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 18.09.11 - klo:21:26
Ei nää Subarut oikein vieläkään sytytä eikä varmaan tuu koskaan sytyttämäänkään. En tiedä mikä siinä on mutta kun ei vaan iske.

Täällä vähän sama juttu. Viimeksi jo vähän innostuin Outbackistä ja Legacystä, kun niiden esitteitä luin ja nettiä selasin. Kuvista ja tiedoista jäi ihan positiivinen kuva, mutta autoon istuessa tuli sitten aika äkkiä selväksi, että ei mulle. Joku siinä vain tökki. Ehkä se on vain liian erilainen, mutta omasta mielestäni sisusta oli todella halvan oloinen.

Ja lisävarustepuoli on todella niukkaa. Tehtaalta tulee tietyt varustetasot ja niitä ei paljoa muokkailla.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 19.10.11 - klo:23:49
Golf-farkun muotoiluhan on ihan upeata, mulkosilmäinen krikettimaila.
Rumat ne autoilla koreilee ja lukutaidottomat kermaperseet Audilla  ;D Tarkoitin yleisesti ettei kiinnosta. Vaikka istahtaisin mihin tahansa Audiin ja nokalla olisi hävittäjämoottori niin ei sytytä, ei. Sama asia kuin autofanaatikko totesi Subarusta. Capish?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

ram1

Subarun pahin puute, niinkuin suurimmassa osassa Japseissa.Sisältä aivan karmea.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

chr

Siihen sisustaan kyllä tottuu. Itsekin muistan kun volkkarista vaihdoin, että materiaalit näyttivät oudoilta. Kaikki kuitenkin toimii erittäin hyvin ja erilaisten nappien yms. tatsi on hyvä. Ei silti, kyllä minkä tahansa volkkari-konsernin vehkeen sisusta on jotenkin näöltään omaan silmäänkin sopivampi.

jf

chr: mitä olet pitänyt subarun ilmastoinnin toiminnasta? Toimiiko ilman kaitsentaa eli ei tarvitse säätää kuin lämpötilaa kun kuski vaihtuu (ikkunat sulana talvella jne)? Sullahan taisi olla Outback? Muuta erityistä?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

A_Telkkä

Omassa Legacyssa ilmastointi toimii muuten ok, mutta auton lämmitys tapahtuu turhankin innokkaasti. Tarkoittaa siis sitä, että ilmastointi puhaltaa tarpeettoman kovaa sen jälkeen, kun kone on lämmennyt. Tuon alkuhöntyilyn jälkeen automaatti-ilmastointi pelaa niin kuin pitääkin eli pitää sisälämpötilan tasaisena. Nämä kokemukseni tosin vasta tästä alkusyksyn ajalta eli kesä-/talvikelikokemuksia ei vielä ole.

Subarun sisustaan on kyllä tottunut varsin nopeasti eikä se keskikonsolin hilpeä muovinen "harjattu alumiini/teräs"-jäljitelmä jaksa enää aiheuttaa mitään reaktioita. Kaikki namiskat toimivat kuitenkin hyvin ja tuntuma niissä on ok. Itselleni syntyi useamman kuukauden koeajorumban myötä lievä inho vagineiden nappuloihin  (varsinkin climatronicin täysin tunnottoman herkkään lämpötilansäädinpyörään) ja sisustukseen nimenomaan niiden tylsyyden vuoksi: varmasti toimivat kyllä, mutta eivät näytä yhtään miltään. Mutta nämä nyt ovat täysin makuasioita, enkä todellakaan lähde väittämään, että Subarun sisusta olisi sen kummempi. ;)

Der Kleinbürger

Jollain perverssillä tavalla Forester kiinnostaa hieman. Täytyy varmaan käydä kokeilemassa jossain vaiheessa. Bensakoneen kulutus ja kytkimen huono kestävyys mietityttvät varsinkin jos käytettyä katselee. Kytkimen huonosta kestosta on ollut keskustelua ainakin jollakin Subaru-foorumilla. Onko mahdollisesti kenelläkään tietoa asiasta?

tuRboman

Pakko vetää lisää tähän topicciin ex-Subaru kuskina. Mulla oli neliveto Outback dieselinä. Tykkäsin todella paljon, mutta muutamat pikku jutut sitten sai vaihtamaan eurooppalaiseen takaisin.

Miinuksia on ehdottomasti ilmastointiautomatiikka. Subaruissa ne on joko huonoja taikka erittäin huonoja jos verrataan sellaisiin joita ei tarvitse kaitsea ja lämmitys/jäähdytys kapasiteettia riittää joka oloissa. Mutta toimeen niillä tule ja niihin tottuu. Kummallisen tuntuinen sisustus alkoi aika nopeasti muuttua kotoisaksi, ja siitäkin löytyy ominaisuuksia joiden jälkeen useat muut merkit tuntuu oudoilta. Eli tottuu kyllä!

Kulutuksesta aina itketään, mutta tosiasiassa ne nelivedot kuluttaa aina. Katsokaapa vain mitä nämä haldex autot kuluttaa käytännössä? Saatikka vielä paremmat menijät? Esimerkiksi Subarun 2.5i CVT on aika kova sana juuri kulutuksen pienuuden osalta. Vai moniko neliveto automaatti menee tuollaisella kulutuksella KÃ,,YTÃ,,NNÖSSÃ,,? Ne EU lukemat on ihan toinen juttu.

Mun mielestä Forester on todella houkuttava auto kunhan se saa CVT laatikon. Ja uusi XV myös ehdottoman kiinnostava auto. Subaru on erilainen. Siitä jotkut tykkää ja jotkut ei. Mutta ominaisuuksiltaan se on aina ollut hieno auto. Ja omaperäisempi kuin suurin osa eurooppalaisista.
"All 4 The Driver"

A_Telkkä

Oma kokemus tuosta Legacyn 2,5i CVT:n kulutuksesta on 8,0l satasella. Vähemmän kuin Qashqain 2.0 CVT:llä, joka oli 8,4 samassa ajossa.

chr

Lainaus käyttäjältä: jf - 27.10.11 - klo:22:15
chr: mitä olet pitänyt subarun ilmastoinnin toiminnasta? Toimiiko ilman kaitsentaa eli ei tarvitse säätää kuin lämpötilaa kun kuski vaihtuu (ikkunat sulana talvella jne)? Sullahan taisi olla Outback? Muuta erityistä?

Ei ole Outback, vaan Legacy STW ja 2,5l CVT. Kuten aina, niin autoon tottuu ja sitä myöten olen ollut yhä tyytyväisempi autoon. Noita pikkujuttuja teknisessä toteutuksessa tietysti on jotka kaivelee, ja yksi niistä on ilmastoinnin automatiikka. Kyllä Climatronic tuon pesee 10-0. Minä olen päätynyt pitämään omaani manuaalipuhalluksella, mutta lämpötila ja suuntaus automaatilla. Olen tähän kuitenkin jo tottunut, ja ikkunat on pysyneet todella hyvin sulana talvella vaikka joudun pitämään autoa ulkona. Jännä ettei tuo automaatti toimi, sillä sadetunnistin taas on paras mitä olen testannut.

Edelleen hyvät puolet on riittävät tilat (varsinkin pituussuunnassa, lastenistuimet...), hiljaisuus ajaessa, CVT:n vaivattomuus ja hyvä yhteispeli koneen kanssa. Konehan ei ole mikään raketti, mutta vääntää alhaalta ja arkiliikkuttelu sujuu todella vaivattomasti.

Minulla kulutus on ollut ajotietokoneen mukaan siinä yhdeksän litran pinnassa, mutta tämä on täysin kaupunki / satunnainen motarikeikka -ajoa. Vertailun vuoksi edellinen Touran TSI+DSG söi samalla ajolla noin kahdeksan litraa. Ilmanvastus lienee vähän matalampi, mutta kone litratilavuudeltaan melkein kaksi kertaa suurempi ja jatkuva neliveto. Ihan järkevä kulutus siis.

Liisari on jo yli puolen välin, mutta en oikein keksi mikä kiesi olisi parempi 40keur hintaluokassa. Kertonee jotain sekin. ;)

Ton-1

Alko tämän Subarun suitsutus hieman kiinnostamaan, otaksuin että kun puhutaan 2,5 l pannusta niin se on kutvonen ...... mutta ähäkutti, samalla tapaa kyllä esim. Mazdakin on tipauttanut kutosen koneen pois mallistosta ( vai onko/ se nykyinen 2,5 l on kumminkin nelari).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jf

#86
Lainaus käyttäjältä: chr - 30.10.11 - klo:19:25
Minä olen päätynyt pitämään omaani manuaalipuhalluksella, mutta lämpötila ja suuntaus automaatilla. Olen tähän kuitenkin jo tottunut, ja ikkunat on pysyneet todella hyvin sulana talvella vaikka joudun pitämään autoa ulkona.
Ok, eli ei hyvä, mutta sen kanssa pystyy elämään. En pysty millään ymmärtämään mikseivät japsit ja korealaiset pysty tekemään toimivaa ilmastointia... Meillä intressi lähinnä Forester/XV akselilla, kun auto tulisi perheen pienemmäksi kärryksi (kätevämpi kaupungissa).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

chr

Joo, ihan käyttökelpoinen se on. Itse olen törmännyt vastaaviin puolivillaisiin ilmastointitoteutuksiin aika monessa autossa, mm. jenkkipeleissä ja ranskalaisissa.

Kone on tosiaan nelipyttyinen, eikä mikään ihmelaite. Luotettava veturi tuntuu olevan, muttei se mitään kiksejä tarjoa kuten Tonin turbovekotin. ;)

3.6 V6

Meillä toimi ilmastointi kyllä muuten, mutta pukkasi liian kuumaa koko ajan, vaikka asetus oli minimissä. Kärry oli siis vm. 2006 Forester XT. Toimintavarmempaa autoa saa kyllä hakea.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: chr - 31.10.11 - klo:09:04
Kone on tosiaan nelipyttyinen, eikä mikään ihmelaite. Luotettava veturi tuntuu olevan, muttei se mitään kiksejä tarjoa kuten Tonin turbovekotin. ;)

Peruskäytössä varvari ylittää aniharvoin sen 4 t rpm, eli teho ei sinänsä ole mulle se itseisarvo tai ultimokiksejä tarjoava ominaisuus, ehkäpä niitä edustaa enemmän (omaan mieleen) moottorin laaja käyttöalue, ohjauksen tunnokkuus, tuntuma tiehen, ohjaamon käyttökelpoisuus ......... eli voisin ajaa siis myös Subarulla ?  8)

Itseasiassa ajelinkin serkun miehen laitetta (farkku nelivetodiisseli) pari kesää sitten, muuten tuntu ihan ok:lta mutta diisselin suoranainen voimanpuute alta 2 t rpm oli hieman 'yllättävä'.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy