Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - dosetti

#31
Waze on tosiaan hyvä navisovellus googlen sijaan. Tosin maaseudulla google taas pätevämpi.

Miten AA:ssa vastataan whatsappviestiin? puheääni kertoo jotenkin, että:"vastaa viestiin painamalla puhenäppäintä". Mitä näppäintä?
#32
On yleinen ainakin vageissa. Itselläni kävi vielä niin, että tuo työsylinteri/painelaakeri oli valmistusviallinen eli kytkin jumpattiin korjaamolla kahteen kertaan. Osavalmistaja Sachs korvasi 30% työstä..
#33
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
02.07.20 - klo:08:11
Menee kyllä pienellä tuo b1mbon kone. Vaikka suoranaisesti ei liitykään aiheeseen, miten vertautuu edelliseen litran koneeseen käytännössä?
#34
Pieni mahis, että kytkimen ilmauksella selviää mut laittaisin silti rahani hajonneelle työsylinterille.
#35
Ã,,kkiä luulis olevan samanlainen systeemi kaikissa. Mutta en tajunnut miten virtalukkoon katkeaminen liittyy oven lukkoon? Ovessa suojus, jonka pois ottamalla pääsee kääntämään mekaanista lukkoa. Molemmissa etuovissa ehkä?
#36
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.06.20 - klo:13:25
Omalla Leonilla olen viidessä litrassa 2-3 km päässä lähdöstä ja neljässä 10 kilsan päässä jos ajonopeus on 80 km/h.

Itse en pääse omalla litran koneella tähän millään, vaikka rullaisin vapaalla koko matkan. Eri välityssuhteet on 1 hyvä selitys kulutuseroihin, mutta mitä pienempiin nopeuksiin mennään, sen vähemmän luulisi välityssuhteiden vaikuttavan, koska automaatti osaa käyttää pieniä kierroksia eli isoja vaihteita.

Tuosta löytyy se juttu, miksi kulutuksen voi saada noin pieneksi. Tuosta lainatusta osuudesta. Mikä vaikuttaa eniten siihen, että 2-3km kohdalla ollaan jo viidessä litrassa? Pololla en pääse mitenkään siihen.
#37
Heti kun päivitys rikkoi puhumisen, poistin Googlen päivityksen puhelimesta ja hienosti toiminut sen jälkeen, koko jutun on jo unohtanut.
#38
On kyllä todella kova keskinopeus.
#39
Kyllä itsekin uskon pihistelijän uskomattoman pieniin lukemiin, liene monesta tekijästä kiinni. Pohjan muotoilu, matalampi auto, manuaali, melko optimaaliset olosuhteet, ei ilmastointia päällä, energy saver-renkaat, välitykset erilaiset, tehoa esim. Polon 95hv moottoriin nähden hieman enemmän, optimaalinen ajoprofiili, tuossa nyt ekana mieleen tulleet tästä ketjusta.

Omalla Pololla matalin lukema tietokoneeseen 4,5l/100km ja ajomatkana 107km työmatkaa. Nokian R3-renkailla ja DSG. Leon isompi auto, mutta jos tuosta 6desiä ottaa pois niin ollaan jo kolmosella alkavassa lukemassa.
#40
Hauki12, millainen vaikutus vaimennuksilla? Mitä mattoa olet laittanut ja oliko mitään erikoisen tehokkaita paikkoja, joiden vaimennus kannattavaa?
#41
Voi myydä uutena, itselleni en huolisi. Kysyn aina renkaita ostettaessa dotin, läheskään kaikissa liikkeissä sitä ei sanota ja sekin riittää mulle, ostan muualta. Varsinkin talvirenkaissa aivan ehdoton juttu.
#42
Pari tuntia kaikkineen mennyt mut mulla onkin paljon tekemistä vaihdossa. Vanhalla autolla alustan tarkastus, vastinpintojen hionta, pulttien puhdistus ja muuta.

Ei uskalla vielä eikä kyllä tarvettakaan.
#43
Aika kallista tuo Suomessa korjaaminen,, itsellä se ei ollut edes vaihtoehtona kun 400euroa huutavat. Ebaysta saa 250 korjattuja takuulla ja käytettyjä alkaen 30eur. Itse maksoin 55eur posteineen.
#44
Itse sain täällä foorumilla vinkkiä jostain tyypistä, sillä ei ollut niin tilasin ebaysta. Koodaaminen, vaikka olikin samalla osanumerolla, oli melkoisen työn takana. Onneksi oli osaava ja sitkeä koodari sitä tekemässä.
#45
OK eli se on pelkästään softassa se juttu. Tosiaan hyöty lienee aika minimaalista, ehkä auton elinkaaren aikana jotenkin järkevästi perusteltavissa.. Liene rullaaminen vapaalla silti kannattavampaa vaikka tuohan syö vastaavasti rullausenergiaa muun ajon aikana jos joutuu lataamaan veto päällä.
#46
Olisi mielenkiintoista tietää enemmänkin tästä tekniikasta sekä mekaanisen rakenteen että toiminnan kannalta. Kun puhetta on jarrutusenergian talteenotosta, mutta ei jarrutuksen aikana? Vai miten? Tästä täytyy kyllä googlettaa. Ecomoodilla siis auto rullaa vapaalla ja vaihde kytkeytyy heti kun painaa jarrua. Ilmastoinnin puhinasta en ole mitään huomannut.
#47
Tuo edellinen varmaankin pitää kutinsa vain normaali- ja sportmoodeissa, ei ecossa? Mulla siis Polossa ajomoodin valinta napilla.
#48
Jaa no näköjään joka päivä oppii uutta. Lataa akkua siis?
#49
Ei kai Polossa mitään talteenottoa ole.. Yritin saada tänään ilmiötä esille, en onnistunut. Sit huomasin, että ajelen ecolla eli normaalimoodiin ja uusiksi. Ei nykäise. Hiljentäessä vaihtaa kakkoselta ykköselle vasta 3km/hvauhdissa.
#50
Maitopurkin kokoisella moottorilla nyt ajellut muutaman tuhat km ja hyvin riittää omiin tarpeisiin. Eikös se kuitenkin määrittele moottorin koon? Edellisen auton moottorin koko oli tuplat tähän verrattuna ja tehot ja väännöt myös. Silti työmatka kestää saman verran.
#51
Alan epäilemään, että ennakoinnilla on iso vaikutus kulutukseen pihistelijällä. Itselläni polon tähän asti pienin kulutus on koneen mukaan 4,8 eikä sen alle meinaa millään päästä (dsg ja se rullaa vapaalla kun kaasun nostaa). Kuulostaa vaan niin hassulta, että isompi auto kuluttaa vähemmän. Jotain ne on tehneet tehtaalla oikein tuolle seatin ecomotivemallille.
#53
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 18.03.20 - klo:17:52
Tuossa onkin kaksi suurta kulutuksen nostajaa: automaatti sekä vakkari. Manuaalilla ja jalalla menee helposti alle neljän.

Miten pitää näillä huomioida ajaminen eli mitä kaikkea teet toisin vs. vakkari ja automaatti?
#54
Ostetaan / Ostettu, voi poistaa
14.03.20 - klo:11:22
Uuteen Poloon sopivat uudehkot mustat peltivanteet x4 haussa, mieluiten alkuperäiset aw1 Polon omat. Oltava ruosteettomat ja muutenkin lähes uutta vastaavat eli suorat ja ilman lommoja.

Ei aluvanteita eikä ruostuneita tai muuten pinnaltaan vaurioituneita peltivanteita kiitos.
#55
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 10.03.20 - klo:21:54
Ensi kesän tavoitteet:
- 1600 km tankilla
- yksittäisen tankillisen keskikulutus 3,3 l/100 km
- työmatkan (40 km suuntaansa) kulutus 2,9 l/100 km (ajotietokoneen lukema)
- koko historian keskikulutus 4,04 litrasta 3,99 litraan tankkauksista laskettuna

Leon on vertynyt vuosi vuodelta. Ensimmäisen kesän ajotietokoneen pitkänajan keskikulutus oli 3,8 litraa, toisen 3,6 litraa ja viime kesän 3,4. Jos laskisi samaa tahtia jäisi 3,2 litraan. Hieman epäilen, mutta kokeillaan sitäkin. Kesäkuussa on 60 tkm huolto, jossa vaihdetaan öljyt. Hommaan nyt 0W-20 öljyt (VW 508) kulutuksen minimoimiseksi.

Jaksan joka kerta äimistyä näistä lukemista, tai siis lähelle, koska nämähän eivät vielä ole toteutuneet. Oikeasti sijoitus ecorunissa olisi välittömästi ykkössija.

Itse epätoivoisesti yritän päästä alle viiden, mikä vaatii jo vähänkään lyhyemmillä matkoilla oikeasti ajatusta.

En ole löytänyt suomalaista keskustelufoorumia keskittyen puhtaasti pihistelyyn, onko sellaista ollenkaan? Tarvitsisi lisää vinkkejä..
#56
Laitatin sitten omaan Poloon säteilylämmittimen sisähaaralla. Lompakko tuli vähän vastaan eli tuohon pitää tyytyä. 465eur maksoi yhteensä, johon itse ostin vielä itse sisäpuhaltimeksi terminin pienimmän ohuen mallin (jonka sain ilmaiseksi).

Polo on todella nopeasti lämpenevää tyyppiä, joten ainakaan tämän talven pakkasilla ei ikävä ole tullut. Säteilylämmityksen jälkeen 3-4km ajo ja mittaristo näyttää lähes puoliväliä lämmöille. Olen ihan tyytyväinen toistaiseksi.
#57
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
14.02.20 - klo:07:50
Lainaus käyttäjältä: Nikken Polo - 25.01.20 - klo:12:55
Kiitos vastauksista :)

Kokemuksia odotellen, liekö toimii uudessa Polossa.. Itse tykkäisin saada SS pois päältä.
#58
Lahjoitetaan / Voi poistaa
08.02.20 - klo:10:08
Voi poistaa, menee roskiin
#59
Tervaa en ole käyttänyt missään, kuparitahnaa olen sipaissut jarrupalojen takapuolelle joskus sekä taisin käyttää liukasteena uretaanipuslissa.

Pyöränpultteihin ei tosiaan saisi käyttää mitään, mutta se tarkoittaa, että pulttien kierteet on hyvässä ja puhtaassa kunnossa. Pultteihin olen käyttänyt keraamista tahnaa.
#60
Se nyt tuli ainakin mieleen, että pakki ei ole välityssuhteeltaan sama kuin ykkönen. Tiedä sitten väänteleekö osia eri tavalla, mutta melko vakavalta kuulostaa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy