Noniin enköhän unohtanut tänne päivittää.
Seuraavana päivänä kun tämän aiheen aloitin niin sainkin jo vian korjattua.
Kävin kaikki edelliset tekemäni työt uudelleen läpi, ei ongelmia niissä. Sitten aloin ihan kunnolla netistä etsimään josko jollakin olisi ollut sama ongelma ja niin löysin sitten vian.
Oli hapertuneet puolienjohdot, jotka pääsi sitten lopullisesti menemään rikki kun johtoja venttiilikopan tiivistettä vaihtaessa siirtelin.
Onneksi paikallisella virityspajalla löytyi uusia liittimiä puolille. Johdot ja liittimet piti vain itse laittaa.
Jos löytyy valmiilla johdoilla olevat niin suosittelen sellaiset ostamaan.
Johtojen päälle vielä ostin biltemasta lämpöä eristävää johtosuojaa ettei moottoritilan ja johtojen alapuolella olevan turbon lämpö enään pääsisi johtoja hapertamaan.
Vielä laitan muutaman muun foorumin linkin joissa oli samaan ongelmaan muitakin ratkaisuja.
https://www.audiworld.com/forums/a4-b6-platform-discussion-34/audi-a4-b5-b6-1-8t-misfires-fixed-2853240/#&gid=1&pid=3
https://www.audizine.com/forum/showthread.php/476032-no-spark-on-cylinder-1
Tosta viimeisestä kopioin vielä ainaskin mua paljon auttaneen vastauksen, eli yleismittarilla nopeasti sai tarkastettua että mitkä johdot oli sökönä.
If the pack isn't firing, it is missing one of it's signals. Check for power and ground to the coil pack. There might be a broken wire in the harness from moving it around. If it's a 2001, you'll have 12V+, 2 grounds, and a signal wire - which is a 0-5V square wave signal (I believe) from the ECU. We can probably assume the ECU is fine, so if the others check out you can check that signal wire for continuity back to the ECU connector. You usually don't test that signal directly, but if you wanted to you'd do it with a scope or maybe an LED test light. A regular test light may damage the ECU. Generally you just test it with a good coil pack, though.
Seuraavana päivänä kun tämän aiheen aloitin niin sainkin jo vian korjattua.
Kävin kaikki edelliset tekemäni työt uudelleen läpi, ei ongelmia niissä. Sitten aloin ihan kunnolla netistä etsimään josko jollakin olisi ollut sama ongelma ja niin löysin sitten vian.
Oli hapertuneet puolienjohdot, jotka pääsi sitten lopullisesti menemään rikki kun johtoja venttiilikopan tiivistettä vaihtaessa siirtelin.
Onneksi paikallisella virityspajalla löytyi uusia liittimiä puolille. Johdot ja liittimet piti vain itse laittaa.
Jos löytyy valmiilla johdoilla olevat niin suosittelen sellaiset ostamaan.
Johtojen päälle vielä ostin biltemasta lämpöä eristävää johtosuojaa ettei moottoritilan ja johtojen alapuolella olevan turbon lämpö enään pääsisi johtoja hapertamaan.
Vielä laitan muutaman muun foorumin linkin joissa oli samaan ongelmaan muitakin ratkaisuja.
https://www.audiworld.com/forums/a4-b6-platform-discussion-34/audi-a4-b5-b6-1-8t-misfires-fixed-2853240/#&gid=1&pid=3
https://www.audizine.com/forum/showthread.php/476032-no-spark-on-cylinder-1
Tosta viimeisestä kopioin vielä ainaskin mua paljon auttaneen vastauksen, eli yleismittarilla nopeasti sai tarkastettua että mitkä johdot oli sökönä.
If the pack isn't firing, it is missing one of it's signals. Check for power and ground to the coil pack. There might be a broken wire in the harness from moving it around. If it's a 2001, you'll have 12V+, 2 grounds, and a signal wire - which is a 0-5V square wave signal (I believe) from the ECU. We can probably assume the ECU is fine, so if the others check out you can check that signal wire for continuity back to the ECU connector. You usually don't test that signal directly, but if you wanted to you'd do it with a scope or maybe an LED test light. A regular test light may damage the ECU. Generally you just test it with a good coil pack, though.