Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mikav

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
21.02.23 - klo:08:22
Siinä vasemmalla digimittaristossa on yhtä lailla se sininen palkki vasemmalla kaarella ja kun se nousee klo 12 menee polttis päälle. Tai jos akku on kylmä se palkki ei ole ihan 12 asti ja silloin aikaisemmin.
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.02.23 - klo:11:01
Joo ei sillä edellisellä tilalla pitäisi olla mitään merkitystä jos on ajastus aktiivisena. Näin se mulla ainakin pelasi. Joskus se saattoi tehdä omiaan, mutta 99% teki aina oikein.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.02.23 - klo:10:32
Varmastihan siellä on ajastus ollut siis aktivoituna...? Muutenhan oletus on aina se ylempi valo.
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.01.23 - klo:23:15
Motari ja kylmä kyllä syö nopeasti sen kapasiteetin vaikka lämpimästä lähtisi. Itse kun töistä lähden hallista on akkua sen 28 km ja kotona aika lailla 1-2 km jäljellä. Puolet matkasta tuusulantietä ja motarinopeuksia. Matka on siis 21km. Eli pudotusta on, mutta ei kyllä ihan noin rajua kuin mainitsit.
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.01.23 - klo:23:02
Niin moni asia vaikuttaa, että ei kyllä voi sanoa tarkasti. Oliko akku latauksessa juuri ennen lähtöä? Oliko esilämmitys sisätiloihin päällä? Minkälaista ajoa? Paljonko sisätilan lämmityksen pyynti? Uudemmalla vähemmän ajetulla isommalla akulla olevalla menee tuossa kelissä sen 32-38km. Riippuen taas kaikista tekijöistä.
#6
Auton vaihdon takia puolivuotias näppärän kokoinen aktiivisubi etsii uutta kotia. Sopii kokonsa puolesta esim Passat GTE tavaratilan pohjan alla olevaan monttuun.
https://dls.se/product/product-43/

Hki/Tuusula/Hyvinkää. Postituskin onnnistunee.
200â,¬.
#7
Se sqlite-tiedosto on salasanasuojattu, joten aika vähän siitä irtosi...
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.01.23 - klo:14:31
Hybridin kun kytkee päälle, niin FL:ssä lukee automaattisesti, että "Molempien käyttövoimien optimaalinen käyttö" joka siis tosiaan käyttää nopeuden ja muiden muuttujien vaikutuksesta molempia moottoreita samanaikaisesti tai vain sähköä. Ylläpito/lataus pitää erikseen näytöltä valita. Kaupunkiajossa vaikuttaa niin paljon kiihdytykset ja lämmitystarve, että vaikea sanoa edes suunnilleen. 25-50km eikä se ole edes hatusta heitetty.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
13.12.22 - klo:13:35
En ole kyllä tuollaista itse havainnut, jos Connect Plussasta puhut. Kirjautumista pitää tehdä silloin tällöin täysin randomisti, mutta muuten on toiminut. Nyt kun en ole maksanut sitä, niin kyllä sen toimintoja kaipaa.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
13.12.22 - klo:09:25
Lainaus käyttäjältä: Banned - 13.12.22 - klo:08:12
Jos on 16A piuha, niin voi pienentää lataustehon vaikka 8A latauspaikan mukaan.

Ok, olen törmännyt vain piuhoihin, joissa on se valinta itsessään. Valikkosäädöt tuntuvat siihen nähden vähän vaikeammilta.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
13.12.22 - klo:08:06
-jep, 50% on maksimi
-en tiedä edes mikä recharge mode on, mutta tuolta pitoasetuksesta voi säätää pitotasoa, eli sitä voi säätää ylemmäs nykyisestä myös jolloin se mielestäni lataa akkua täydemmäksi
-rajoitettu lienee puolet maxista, mitä itse tätä selvittelin. En kyllä keksi mitään käyttöä edes koko asetukselle.
-ei voi, en tässäkään keksi miksi pitäisi
-ei, itsellä on 10A laturi auton mukana tulleena ja kyllä se ottaa sen mitä pitää kun sähkönkulutuspylväitä katsoo Väreen apista.
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.11.22 - klo:20:04
Itsellä eka VW lähes 30 vuoden autoilun jälkeen ja kun Skoda lähti lunastukseen niin kovan "pakko"etsimisen ja vertailun jälkeen aika lailla ainoana järkevänä vaihtoehtona pidin Passatia, kun hybridiä etsin. Oikeastaan nyt 4kk ajon jälkeen ainoa vika siinä on se, että se ei ole sähköauto. Mahdottoman hyvä laatuvaikutelma tullut tähän mennessä, hiljainen, riittävän tehokas. Myönnän kyllä, että laitoin silti sen nettiautoon myyntiin, koska alkoi täyssähköä tekemään mieli. Jos nyt siis esim. sattuisit etsimään sopivaa yksilöä  ;D

#13
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 11.11.22 - klo:08:58
Eikös ne logot ilmesty silloin kun tallentaa kanavat uudestaan, eli kun painaa sitä kuvakkeen paikkaa pitkään? Päivitin softan tässä taannoin vaimon Passatiin jossa MIB3 ja kaikki logot hävisi. Sitten kun kanavat tallensi uudellen ilmestyi myös logot näkyviin. Ainakin HitMixillä on logo, loput mainitsemistasi kanavista on ilman. Näin myös omassa MIB 2.5.

Toki logot ilmestyy, mutta ei ne kyllä päivity. Bassoradiolla on KissFM-logo, MeNaiset on Aalto-logolla jne. Itsellä 0306 juuri päivitetty eli sekään ei vaikuta asiaan selvästi.
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.10.22 - klo:12:59
Lainaus käyttäjältä: Passat-mies - 27.10.22 - klo:15:36
Passat GTEllä n. 30tkm takana ja maistuupi. Hienosti pelittänyt auto tähän mennessä. Ainoa haittapuoli on range, joka putoaa talvella 20km tienoille ollen kesällä 40km. Akku saisi olla isompi  ;)

Itsellä 5000km, tällä hetkellä range pyörii 40 molemmin puolin, kesällä 10 enemmän. Laadukkaan oloinen auto kaikin puolin. Sen verran tosin tuo sähkölinja maittaa, että kävin Enyaqin eilen ajamassa ja onhan sekin kiva... onneksi niitä ei saa kaupasta.
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.10.22 - klo:13:34
Eikös analogisessa ole rpm tuossa pikkumittarissa?
#16
Eikös joka toinen vuosi ole laaja huolto joka on aina kalliimpi? Vai?
#17
Kumpi esim pakkasilla on siis fiksumpaa? Jos ajaa lämpimällä autolla akku lähes tyhjentyneenä pihaan, niin ladatako puolet akusta heti vai jättää suurin osa ennen lähtöä seuraavalle aamulle?
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.09.22 - klo:11:38
Hyvä puoli tässä tuonti-Passatissa on, ettei noita ole lainkaan  ;D
#19
Ihan kohtuu kätevä appi, vaan kannattaako siitä maksaa sitä aika suolaista hintaa, mitä VW pyytää, kun minulla se joulukuussa umpeutuu.
Saa ne ajat asetettua e-managerillakin ja webastossa on kaukosäädin.
#20
Mikä valmistaja edes tekee eri sarjat jos yhdellä pärjää?

Audiotecillä on ainakin tämmöinen näppärä tietokanta, mistä näppärästi löytää sopivat sarjat.
https://www.audiotec-fischer.de/en/matchdatabase/adapterIndex
#21
Myydään / Match ISO-kaapeli
02.09.22 - klo:10:49
Uusi Audiotec Fischer Match PP-ISO2 -kaapeli. 2,2m.
https://www.audiotec-fischer.de/en/match/adaptors-harnesses/pp-iso-2

30â,¬ + postit.
Sijainti Tuusula/Pasila.

#22
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 16.08.22 - klo:16:32
Onkos kukaan ajanut faceliftin mib3 discover mediaan tikulta kesän päivitystä, mikä tuli versionumeroksi? Mulla sanoaa sitkeästi 21.11 enkä muistanut vilkaista ennen tikun tökkäämistä mitä siellä oli pohjilla. Lähinnä pohdin onko taas viallinen päivitys jaossa vai versionumero pielessä ???

Laitoin, 22.7 on versio nyt.
#24
En ole keksinyt mitään hyvää syytä olla laittamatta ohjeen mukaista öljyä. Vaihdan kerran vuodessa noin 20000km välein.
#25
Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 30.05.22 - klo:13:06
Niin kuin tässä todettuna niin pidon kanssa ongelmia 300+ hv ja 450-480 Nm vääntö. Itsellä tuo teho / vääntö niin talvella aika hankalaa. Pitää varoa äkkikaasutuksia jos ei halua kitkoja heti vaihtoon.
Lisäksi kesärenkaillakin kuivalla asfaltilla sutii vielä 2 vaihteella sinne 100 km/h, eikä tehoa saa maahan kuin 100 + nopeuksissa.

Tämän takia esim minulla on DSG:tä ohjelmoitu samalla D-ohjelmaa ajatellen eli se muuttaa hieman vaihteiston käytöstä myös rauhallisemmaksi ja Sportilla sitten on enemmän raju. Talvikeleillä laitan individual-ohjelman VRS-napin takaa päälle, siellä esim vaihteisto on Eco-moodissa, jolloin vaihtaa nopeammin isommalle ja kiihdytykset helpottuu.
#26
Juu onhan siinä lukko ja sillä on paljonkin vaikutusta nimenomaan rauhoittavasti kun edelliseen TDI räsään vertaan, mutta kun pito ei riitä niin se ei riitä.
#27
Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 29.05.22 - klo:12:59
Neliveto kyllä tuo vakautta ajoon ei juuri suttaa tyhjää paitsi talvella. Turbotec osoitteeksi vaan!

Heiltä ei kai saa nelivetorakennussarjaa bensakoneelle kuitenkaan.
#28
En kyllä normaalissa liikennekäytössä näe itse mitään järkeä tehdä muuta kuin perusohjelmointi + dsg-ohjelmointi. Pelkästään jo nämä aiheuttaa niin paljon pidon kanssa ongelmia vähänkin kun tarjoaa kaasua, että se hyöty oikeastaan tulee herkkyydestä matalampien kierrosten vääntölisän takia. Auto reagoi kaasuun paremmin  ja toki tuo pienen lisän ohituskiihtyvyyteen. Muuten en kyllä keksi kauheasti hyötyä, mitä tässä nyt olen pari vuotta ajellut tämmöisellä 310+ heppaa jne autolla. Siinä ja siinä, että kannattaa se raha laittaa tuohon.
#29
Lainaus käyttäjältä: heller - 04.08.21 - klo:15:56
Halvempi, eli minkä hintainen? :)

Vanhoista maileista kaivelin, 500â,¬ oli vuonna 2019 Octavia farkkuun.
#30
Yhdessä autossa oli Ceramic Pro ja parissa on ollut nyt Finikor Brilliant Plus. Jälkimmäinen on halvempi, enkä ole mitään merkittävää eroa huomannut käytössä. Ottaisin jatkossakin tämän.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy