Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jontigga

#61
Itsellä alla cupra leonissa 19” OEM vanteet maalaamossa maalattuna. Tänä keväänä laitoin taakse japan racingin 20mm spacerit. Melko sopivasti osuu rengaskaaren kanssa samaan linjaan. Huutaisi vain vielä coil overeita  8)

Talvisetti autoliikkeen hankkima 18” tarvikevanne ja continentalin kitkat.
Näillä seteillä mennään varmasti pitkään. Talveksi saatan ottaa spacerit pois, ainakin merkkihuollon määräaikaishuoltojen ajaksi etteivät keksi mitään selitystä ettei menisi takuuseen mahdolliset viat vaikka laakereissa, jarruissa tai alustassa.







#62
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 03.08.22 - klo:21:37
Aamen!  8) Juuri nämä syyt itselläkin, jonka vuoksi takavalot palaa koko ajan. Ja kun siittä ei ole mitään haittaa (korkeintaan valojen käyttöikä lyhenee??), niin miksi ei. Tänäänkin vesisateessa ajelin, niin yksi Volkkari perä pimeänä ajeli edessä, meikäläisen autolla se ei ole edes mahdollista koodauksen jäljiltä. Mun 2013 Leonissa palaa kans koko ajan ja ei ole vielä melkein 10v ikään mennessä aiheuttanut ledeihin mitään vikaa. Toki jos siittä syystä valot palaa loppuun ennen aikojaan, niin sitte vaan kättä taskuun ja köyhempänä uutta lamppua tilalle.  ;) P.s. Oulussa merkkiliike koodas luovutuksessa takavalot palamaan jatkuvasti, eikä ollut mitään ongelmaa, tai että olisivat valon takuuseen ym. vedonneet. Näköjään riippuu ihan liikkeestä, että minkä linjan ovat valinneet.

Lähinnä nauratti K-auton huollon vastaus, että eivät suostu koodaamaan palamaan jatkuvasti takuusyiden takia  ::)
Nyky ledit on melko pitkäikäisiä :D ja tosiaan jos jostain kumman syystä takaledit palaa loppuun niin rahalla saa uutta tilalle. Toki hinta voi olla merkin tyyliin kohtuu ryöstöhinta.
#63
Lainaus käyttäjältä: Lionman - 01.08.22 - klo:20:32
Samaa mieltä Yaffa0:n kanssa. Minulla myös auto-asennossa ollut 1v8kk. Osaa hyvin sytyttää takavalot kun hämärtyy tai kun alkaa satamaan. Ilmeisesti sadetunnistimen ohjaamana. Talvipäivän lumipölläkässä olen käsin sytyttänyt samalla kun takasumarin olen päälle laittanut.

Ei tuo olekaan ongelma painaa itse takavaloja päälle, mutta silloin syttyy myös edessä ns. pääajoavalot. Halu olisi siis saada takavalot päälle ja etuvalot olisi vain päiväajovaloilla päiväsaikaan.

Ihan vain paremman ulkonäon takia haluaisin takavalon palavan. Joku tykkää joku ei, mutta ei kai kaikkien tarvitse olla samaa mieltä  8) Omasta mielestä perä näyttää paljon paremmalta ja "leveämmältä" takavalon palaessa.

#64
León / Cupra Leon e-hybrid
03.08.22 - klo:14:41
Käynnistellään myös Cupra Leon ketju tulille.

Onko täällä foorumilla kuinka paljon Cupra Leon omistajia?
Onko foorumilaiset modailleet tai tehneet muutoksia omiin autoihin?

Omaan Cupra Leon e-hybridiin muutamia modauksia ja tarkoitus pikku hiljaa tehdä lisää. Alla listaa mitä jo tehtynä:
- Maxton design etulippa, helmat ja takadiffuusori
- OEM vanteet maalattu mahdollisimman lähelle cupra logon pronssia
- Tummennettu laseja. Etulasit 35%, kaikki takalasit 15%.
- etuvalot tummennettu vaaleimmalla kalvolla ja toimii samalla kivenisku suojana
- Teipattu kiiltävän mustaksi peilit, etumaski, etupuskurin ala "siivet", jotka olivat alkuperäisenä harmaat
- DSG paddlet pronssin väriset

Vielä ainakin olisi tarkoitus vaihtaa koko putkisto keskivaimentajasta taaksepäin sekä alustasarja tai madallusjouset.


-
#65
Lainaus käyttäjältä: heller - 01.08.22 - klo:12:35
Länsi-Vantaalla olisi OBD11 ja luulis onnistuvan jos löydät long codingin.

Täytyy alkaa etsiä netin maailmasta. Vanhaan korimalliin löytyi pikaisella youtuben selaamisella heti ohjeet.
#66
Olisiko Vantaalta 150km säteellä pätevää henkilöä, joka osaisi ohjelmoida takavalot palamaan aina. Huollossa eivät lähtökohtaisesti suostu tätä ohjelmointia tekemään, koska vetoavat led valon kulumiseen jos se palaa kokoajan (takuu).

#67
Oon itse ajanut nyt kolmella eri autolla putkeen continentalin kitkoilla ja en ole vielä parempia kitkoja löytänyt. Toiset continentalin viking contact 7 menossa. Edellisessä kaasu Octaviassa oli myös samat kitkat.
#68
Lainaus käyttäjältä: Hepokatti - 17.04.22 - klo:18:11
Minkäs kokoista vannetta ja rengasta porukka on Cupra leonin alle pistänyt talveksi? Pitäisi varmaan tilata uudet vanteet ja kitkat, ennenkuin renkaiden hinnatkin karkaa käsistä. Ennen olen käyttänyt pelkkiä nastoja, mutta phevillä on varmaan mukavampi ajella etelässä kitkoilla.  :)

Itse ajanut nyt kaksi talvea 225/40 18" continentalin viking contact 7 kitkoilla ja oikein mukavaa kyytiä. Vanteet 8" leveät.
#69
Lainaus käyttäjältä: tgotj - 01.04.22 - klo:22:55
VAG takaisinkutsuu yli 100k plugaria konsernin kaikilta merkeiltä tulipaloriskin vuoksi. Korkeajänniteakku puutteellisesti eristetty. Koskenee ainakin osaa Leoneistakin.

Missä tällainen uutinen? Onko ihan julkinen ulostulo konsernilta?
#70
Näyttää todella hyvältä  :P
Kuinka leveät vanteet ja renkaat nuo ovat?
Miksi vakioalusta takaisin?
#71
Minulla korjasivat heti kun valitin asiasta. Sanoin kyllä huoltoa varatessa, että olen sitä jo rasvaillut ja auttaa aina muutamaksi päiväksi jonka jälkeen putsattava ja laitettava uusi rasva.

Minulle sanoivat huollossa että näissä on huono vedenohjaus luukun takana. Eli varmaan tuulilasin valumavesiä ja muita vesiä pääsee valumaan latausluukun lukitusmekanismiin. Paransivat veden ohjausta ja vaihtoivat lukon solenoidin.
#72
Minulla meni peruutuskameran linssin korjaus 1,5kk päähän kun soitin k-caaraan. Käsitin että viive lähinnä huollon vapaissa ajoissa ei osan toimitukseen liittyvää viivettä.

Minulla irtosi ensimmäisen kerran kun auto oli ollut 5kk. Korjattiin kunnes huomasin korjauksesta muutaman viikon päästä, että taas peruutuskameran linssi ihan löysällä ja lähes irti. Korjattiin määräaikaishuollon kanssa samaan aikaan ja pysyi 8kk paikallaan. Eli nyt huhtikuun loppupuolella kolmas kerta kun korjataan peruutuskameran irronnutta linssiä.

Connectin kautta ei toimi vieläkään latauksien/lämmityksien ajastukset eikä ole toiminut viimeiseen 11 kuukauteen. Tästä valitin automyyjälle ja huollolle niin autoliike hoiti 2v lisää ilmaista lisenssiä cupra connectiin. Saa nähdä jääkö ongelma pysyväksi ja joutuu tapella taas 2v päästä uudelleen  >:(
#73
Itse miettinyt samaa, että tuli hankittua uusi auto aika loistavaan ajankohtaan.
Laitoin cupra leon phev esittelyautosta Seinäjoen Käyttöautoon tarjouspyyntöä marraskuussa 2020. Lopulta en kyseistä autoa hankkinut kun musta väri ei miellyttänyt, mutta heille oli tulossa tehtaalta samaan aikaan magnetic tech grey väri, jonka sitten lopulta ostin. Kauppojen jälkeen meni 3 viikkoa ja sain auton ajoon. Auton hinnaksi tuli 2 renkaat ja toimituskulut sisältäen 43 200,.

Nyt jos vastaavan auton tilaisi hinta olisi talvirenkaineen ja toimituskuluineen 46 200, ja siihen päälle toimitusaika koronan ja sodan takia melkoisen pitkä. Lisäksi hyvittivät edellisestä kaasu octaviasta omasta mielestä älyttömän hyvän hyvityksen. Vuoden vanhan octavian hyvitysarvo tippunut hankintahinnasta vain 10%.

Ymmärrän monen tuskan täällä, kun auton toimitusajat venyvät yli vuoteen. Siihen päälle vielä käytettyjen plugarien suuri hinnan nousu ja heikko tarjonta niin ei ole helppo tehdä päätöstä kaupan purusta.

#74
Varasin leonin toisen määräaikaishuollon (30tkm).
Tarkastushuolto + öljynvaihto + raitisilmasuodattimen vaihdon hinnaksi 159, k-caara airport. Vien omat öljyt ja suodattimet.

Onko kenelläkään tietoa onko raitisilmasuodatin samassa paikassa kun mk3 leonissa? Jos on niin vaihdan sen itse.
#75
Peruutuskameran linssi irtosi toissa viikolla kolmannen kerran. Eli se on kahteen otteeseen jo korjattu takuuna. Hieman alkaa jo jopa naurattamaan...
Viime viikolla varattu aika takuuhuoltoon ja ensimmäinen vapaa aika oli 28.4.2022.

#76
Lainaus käyttäjältä: miz - 06.03.22 - klo:23:01
Mitä tarkoitat omalla tehtaalla? Eikös nämä kaikki tule Martorellin linjoilta ulos ihan sulassa sovussa?

Pahoittelut muistin väärin. Cupralle tuli ns. oma pääkonttori Barceloonaan, ei tehdasta.  ::)
#77
Lainaus käyttäjältä: Saint - 06.03.22 - klo:08:31
Jos tämä pitää kutinsa niin tulisi itselle nopeammin kuin oletin. Onneksi tuohon PHEV:n ei saanut Beatsaudiota  :D Olisin varmasti sen ottanut jos olisi saanut. Eniten ihmetyttää Cupran toimitusajat kun kaikki Seatin myyjät tuputti Cupra Leonia ”kun saa 6kk”.

Cupraa myydään huomattavasti vähemmän kuin Seattia ja käsittääkseni Cupraa tehdään myös "omalla" tehtaalla. Näitä ei montaa ole, mutta se varmaan myös vaikuttaa.
#78
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 01.03.22 - klo:10:47
Tuosta vielä tuo -15mm tehdasmadallus niin voi vertailla kolmea eri korkeutta   :D  On kyllä ollu todella haastavaa ajella jo tuolla tänä talvena mutta ei voi mitään. Talvirenkaat pienemmät mutta ulkokehä on aika tarkkaan sama.


Kiitos kaikille kuvista. Itse ainakin huomaan kuvista jo tuon FR:n orkkis -15mm madalluksen. Pistää kyllä miettimään Suomen talvi ja lumi onko järkeä sittenkään laittaa eibachin -30mm jousia, vaikka paremmalta näyttäisi. Kesäksi on cupran orkkis 19" vanteet ET49 ja renkaat 235/35. Maalautin tuossa talvella orkkis kesävanteet Rimpula Wheelssillä, kun omaan silmään ne mattamusta/hopeat oli tylsät ja mitään sanomattomat. Täytyy vielä pohtia keväällä, kun lyö vanteet alle mitä tekisi. Varsinkin jos tulee laitettua jossain vaiheessa korisarjaa niin ei näytä enää ihan niin mk3 Leon X-perienceltä :D ja silloin madallus myös turha ja varmasti kolisisi jäät/lumet vähän joka paikkaan.
Ulkonäköön vaikuttaisi myös 10-20mm spacerit taakse, nekin ollut pohdinnassa. Täytyy miettiä ihan jo budjetin kannalta mikä olisi fiksuinta. Rahaa palaa silti, mutta menee osittain harrastelun piikkiin. Tärkeintä tietysti on ajettavuus, mutta on tuo ulkonäkö ainakin itselle myös tärkeä asia. ;)
#79
Lainaus käyttäjältä: Johla - 21.02.22 - klo:12:57
Surkuhupaisa latausluukun lukitusmekanismi ei enää lukittaudu ollenkaan. Ajattelin alkuun kyseessä olevan vain jäätyminen, mutta lämmittelyn jälkeen vika on ja pysyy. Huoltopyyntö lähetetty lauantaina ja nyt odotellaan vastausta. Millä aikataululla olette päässeet huoltoon näiden kanssa? Tämä menossa K-Auto Tampereelle.

Kannattaa varmaan soitella niin saa ehkä hyvällä tuurilla auton nopeammin takuuhuoltoon. Lähtökohtaisesti on ollut vähintään 1kk jono jokaiseen takuuhuoltoon ja määräaikaishuoltoon pk-seudulla.
#80
Lainaus käyttäjältä: v6e - 20.02.22 - klo:14:48
Jos tilaat nuo Maxtonit nii laitappa ihmeessä kuvat ja kerro minkä laatuset käkkylät oli, itsellä harkinnassa nuo.

Itse petyin hieman, sain auton Leon +FR merkillä vaikka myyjä lupasi toimittaa ilman merkkejä. Noiden irroittamisesta usein jää naarmuja metallimustaan väriin niin täytyy varmaan käydä monkumassa myyjältä irroitus.
Positiivinen yllätys oli FR mallin ledit takana, tuota ei Exellencessä ollut, on komiat!

Ekana varmaan itselle tulee roiskeläpät eteen, pinnoitus jos saan aikaiseksi viedä.

edit: merkit sotkee omasta mielestä tuon kauniin perseen, lisäksi tuon SEAT logon tummennus takaa harkinnassa, tuskin jaksan koko merkkiä vaihtaa mustaan.


Varmasti laitan Maxtonin etusplitteri ja takadiffuusori, mutta vasta keväämmällä tai kesällä. Täytyy sitten laittaa kuvia.

Jos sulla ei ole vielä tullut kilsoja ja auto ollut vasta vähän aikaa niin merkkien poistosta ei jää mitään jälkeä/haalistumaa. Monesta uudesta autosta olen merkit poistanut itse. Hieman lämmittää vaikka hiustenkuivaajalla ja hammaslangalla irti. Merkkien liimajäämät esim. autoglymin tar removerilla ja mikrokuituliinalla lähtee nätisti.

Roiskeläpät tässä mk4 Leonissa on suosteltavaa laittaa varsinkin eteen. Kyljen muotoilu on vedetty ulos, joten on suoraan kaiken paskan armoilla mitä eturenkaat heittävät.

Moni kommentoi ettei laittaisi madallusjousia, jonka ymmärrän varsin hyvin tämän talven perusteella, lunta on tullut riittämiin. Lähtökohtaisesti pehmeä lumi ei riko mitään keulasta tai pohjasta jos pitää nopeudet maltillisina. Isoimmat päätiet ovat kuitenkin olleet pääsääntöisesti hyvässä kunnossa ainakin pk-seudulla. ,,lyttömän korkea tämä uusi mk4 leon on, etenkin phevi malli. Hyvä ajaa talvella, mutta näyttä omaan silmään liikaa ns. korotetulta farkulta.

#81
Onko kukaan foorumilainen harkinnut madallusjousien asennusta? Itse olen tässä pähkäillyt jo pitkään, että keväällä asentaisi Eibachin 30mm madaltavat jouset. Ainoa mikä tässä vähän mietityttää on se, että maahantuojan/valmistajan takuu raukeaa alustan suhteen. Vielä olisi takuuta jäljellä yli 3,5v/75 000km.

Maxton designin etusplitteri ja takadiffuusori on myös harkinnassa. Toimitusajat näyttää olevan tällä hetkellä Maxtonin tuotteilla 30-35 päivää.

#82
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Connect
12.02.22 - klo:12:10
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 11.02.22 - klo:14:35
Sulla näyttää olevan Cupra. Siihenhän saa 3 vuoden ilmaisen Connectin. Ainakin Borniin saa.

Sitten on joku kampanja tai vastaavaa koska kun ostin auton niin vuosi ilmoitettiin ja kun vanhenemispäivä tuli eteen niin tyrkytti connect maksullista jatkoaikaa.
#83
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Connect
11.02.22 - klo:14:16
Lainaus käyttäjältä: Lionman - 10.02.22 - klo:11:45
Samoin täällä, Connect on toiminut varsin hyvin alkuvuoden. Mulla tuli joulukuun alussa vuosi täyteen ja kävin ihan maskinaamakkain huollossa tinkaamassa goodwilliä, mutta ei irronnut. Sitten ostin 2v connectin kautta kun vähän halvempi vuosikulu. Hyvin meni tilaus ja maksu läpi.

Nyt on pakko kysyä miksi et saanut goodwilliä? Minulla ei ole koko auton omistamisen aikana (14kk) toiminut connecti kunnolla varsinkaan lähtöjen ajastustoiminto. Sain sitten tämän perusteella 2v ilmaiseksi jatkoaikaa connectin käytölle. Toki ajastukset eivät toimi edelleenkään... Muuten sovellus toimii hyvin, tietysti serveri pään hitautta on mutta se ongelma on koko konsernilla.
#84
Nyt en ihan ymmärrä tätä vouhotusta pesukadulle menemisestä ja sen riskeistä. Itse en käytä pesukatuja kuin silloin tällöin ja aina harjaton pesuohjelma.

Lähes kaikissa pesulinjastoissa auto pidetään ohjeiden mukaan käynnissä. Vaihde N:lle ja siinä kaikki, ei mitään ongelmaa. Jos on ns. normaali yhden auton pesukatu niin silloinhan käsijarru nimenomaan ohjeissa pyydetään laittaa.

ps. ei ole koskaan lähtenyt takaluukku auki pesulinjastossa, vaikka easy open asetus on päällä. Ehkä se silti kannattaa jatkossa laittaa pois päältä, toisaalta se on toiminut koko auton omistamisen ajan todella huonosti.
#85
Lainaus käyttäjältä: Kulppa - 15.01.22 - klo:09:41

Eniten ehkä harmittaa ihan fyysisten nappien puuttuminen oleellisista asioista, kuten penkinlämmittimet. Takaluukun namiskan sentään löysin kun aikani etsin, aika hyvin pois silmistä ovessa ettei meinaa millään löytää kun istuu.

Omasta mielestä nappeja ei kaipaa. Valaistut kosketus/elenäppäimet saisi kyllä olla. Saat penkinlämmittimet "napista" päälle, kun painat molempia lämpötilan säätö näppäimiä yhtäaikaa. Tämä toimii hyvin. Samalla napin painalluksella lämpötilan säätö ja pois päältä.
D/S vaihteen säätö menee ainakin itsellä ainoastaan sportille ja takaisin edelliseen ajotilaan. Eli ei mene läpi kaikkia ajotiloja.
#86
Lainaus käyttäjältä: Excalibur22 - 13.01.22 - klo:10:36
Minkälaisia softa versioita käyttäjillä on? Itselläni nyt ollut pari viikkoa 1/21 rekisteröity Leon ja kaikenlaisia pikkuvikoja on ilmennyt. Kessy ei toimi, Side assistin valot vilkkuu kuin diskossa yms. Huollosta sanottiin että ei olisi uusia päivityksiä tähän autoon. Helmikuulle varattu kuitenkin aika Kessyn ihmettelyyn. Aiemmin skodalla tarjottiin kysymättä sijaisauto huollon ajaksi. Mikä mahtaa olla politiikka Seatilla ja K-autolla?

Hardware: H56
Software: 1780

Aina olen takuuhuoltoa varatessani joutunut itse mainitsemaan sijaisautosta. Eivät ole ns. tyrkyttäneet.

#87
Lainaus käyttäjältä: DBMan - 13.01.22 - klo:10:35
Mulla ei ole kyllä se latauspistokkeen vapauttava solenoidi jäätynyt vielä. Vain se tappi jäätyy, joko pohjaan tai yläasentoon riippuen siitä, missä asennossa se sattuu olemaan, kun pakastuu. Plussakeleillä sitä painellessa purskahtaa aina vettä sieltä "tiiviste"renkaan välistä. Olen pitänyt sitä tappia koko ajan pohjaan painettuna, koska pahinta on se, että painaa luukun kiinni ja tappi jäätyy pohjaan niin, ettei luukkua saa auki. Niinpä olen ajellut viime viikot luukku raollaan, koska silloin kun se tappi on pohjassa, menee luukku lähes kiinni, ja se on pienempi haitta kuin se, että tappi jäätyy ala-asentoon luukun ollessa kiinni, eikä autoa pysty lataamaan.

Pistokkeen vapautussolenoidi on siis kyllä pelittänyt, eli oli keli mikä tahansa, aina kun olen avannut ovien lukituksen, se latauspistooli on lähtenyt lähtenyt  ihan nätisti irti lukituksestaan. Auto on menossa tänään ekaan öljynvaihtohuoltoon, ja huoltoa varatessa nillitin tuosta luukun tapista. Katsotaan, mitä sanovat. Varmaan varataan uusi aika luukun/tapin  fiksausta varten, tuossa öljynvaihdolle varatussa ikkunassa sille tuskin ehtii mitään tehdä.

Minulla toiminut koko auton omistamisen ajan solenoidi hyvin, mutta silti vaihtoivat takuutyönä sen samalla kun valitin että lukituksen tappi jäätyy. Tismalleen samat ongelmat on ollut myös täällä. Ilmeisesti lukon tappi ja solenoidi ovat ns. samaa osaa ja siksi pitää vaihtaa kokonaisuudessaan. Huollosta sanoivat että lukitustapin sisäpuolelta tappi ja solenoidi olivat kosteat.
#88
Viime viikon perjantaina Leon oli latausluukun takuuhuollossa. Auto oli noin 7h huollossa ja vaihtoivat k-caaralla lukon solenoidin ja paransivat vedenohjausta. Mainitsivat että lukko oli sisäpuolelta kostea, jonka olin todennut myös itse. Huoltopäällikkö epäili että valumavedet tuulilasista valuu vedenohjurien kautta jostain syystä latausluukun lukkoon.

Ilma oli perjantaina plussan puolella ja lauantaina oli Vantaalla jo reilusti pakkasta. Tänään aamulla oli -19. Ainakin toistaiseksi lukko toimii  8)
#89
Leon Mk4 (20-) / Vs: Cupra leon ST 310
06.01.22 - klo:12:04
Lainaus käyttäjältä: makeljan - 06.01.22 - klo:00:06
Moikka,

Onko muille sattunut vastaava auto alle?

Itse nyt ajellut noin 4000km esittelyautona olleella Cupralla.

Näin talvella on huomannut jos haluaa liikkua ”turvallisesti” motariloskien yli tai muutenkin lumessa, on parempi täräyttää lähes aina cupra-moodi päälle. Tuntuma tiehen on silloin yksi parhaimmista joita olen kokenut. Edellinen auto Passat tbdi -16 (BSR kiusattu n. 300hp/600Nm) oli samanlainen. Erona ehkä cupran jonkinasteinen ero nelivedon nopeudessa ja tuntumassa. Ihan kuin tässä Cuprassa olisi jotenkin lähempänä Audia nelivetosysteemit? Ihanaa rääkynää pitää kun annetaan moottorille kierroksia ja yllättäen paukkukone, eli alas vaihtaessa paukahtelee kuin ralliautot🤔

Beats raikaa mutta ei ole lähellekään Audin soundi systeemin tasoinen. Selkeästi parempi kuin ihan perus VAG soitin silti. Samoin koen paljon esimerkiksi radion mykistymisiä ja outoja järjestelmän jäätymsiä, esim ei voi säätää lämpötiloja autossa ennen kuin ajaa auton tien viereen ja sammuttaa muutamaksi minuutiksi. Sen jälkeen taas kaikki toimii.

,,rsyttää ettei ole valaistu niitä hipaisunäppäimiä joilla säädetään lämpötilaa ja volumea, siitä on täällä muistakin konsernin autoista mainittu.

Ongelmat voidaan ehkä voittaa päivityksillä mutta Perhana että on kiva auto ajaa ja voi vaihdella moodia tarpeen mukaan.

Päivitellään lisää kun kokemusta syntyy…

CupraJAM


Allekirjoittaneella mieto cupra leon eli ehybrid malli ollut nyt vajaa 13 kuukautta ja ajettu 23 000km. Cupra modella ja hybrid tilassa auto on nautittava ajaa. Välillä kaipailen nimenomaan tuota paukkukoneen ääntelyä ja niitä oikeita ääniä :) Toisinaan mietin miksi ei tullut samantien hankittua ns. oikeata neliveto cupraa, mutta toisaalta lompakko kiittää. Bensaan menee noin 50, kuukaudessa rahaa ja kilometrejä kertyy tässä ajassa n. 1500-2000km.

Kaikin puolin olen ollut itsekin tyytyväinen, vaikka näitä perus konsernitason ongelmia on ollut. Front assist herjat, connectin ongelmat, latausluukun lukitustapin jäätyminen aina jos plussa keli ja ilma muuttuu pakkasen puolelle, peruutuskameran linssi korjattu kaksi kertaa ja muutamia kertoja keskinäyttö jumittunut. Kaikki ongelmat on silti melko pieniä kokonaiskuvassa ja korjattu takuuna. Kokonaisuudessaan auto on toiminut hienosti. Kosketus/elenäppäimet saisi olla valaistut ja tätä olen itsekin harmitellut miksi ei ole voinut niitä toteuttaa.

Millä keskikulutuksella olet päässyt tuon 4000km? Ajoneuvovero vuodessa n. 300,? Vakuutukset vuodessa n. 1400,?




#90
Lainaus käyttäjältä: kölli - 05.01.22 - klo:19:51
No niin, kun lukee silmät auki niin tässähän se tulikin. Hyvä juttu! ;)

Itse ostin käytettynä Thulen kattotelineet, jotka oli ollut 5f leonissa. Hyvin käy MK4 leoniin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy