Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - o.b.

Sivuja: 1 ... 104 105 [106] 107
3151
Huoltaminen / Vs: Castrol vai Mobil ?
« : 19.10.17 - klo:13:39 »
Castrolia laitan omiin dieselautoihin ja ei ongelmia tai merkittävää öljynkulutusta. Ja max 15 tkm on vaihtoväli.

Oheinen kuva kuvastaa suhtautumistani Long Life huoltoihin  ;D


3152
Huoltaminen / Vs: Jarruremppaa tiedossa
« : 19.10.17 - klo:13:06 »
Tarkista myös, että jarrusatulan kannattimissa olevat liukutapit liikkuu hyvin. Varsinkin takana tuppaavat jumiutumaan ja palat kuluvat epätasaisesti. Putsaus ja voitelu auttaa.

Jarrulevyjä on neljää eri kokoa sekä eteen että taakse, joten tarkkana jos tilaat netistä. Tuossa 1,9 Tdi:ssä taitaa olla huimat 77 kW, joten pienimmästä päästä siinä taitaa ne levyt olla. Huoltokirjassa olevasta tarrasta saattaa löytyä PR-koodit, jotka kertovat levyjen koot. 1ZF ja 1KD on mun veikkaukseni.

Itse olen tilannut Passateihin koko settejä Saksan eBay:stä ja halvimmillaan ne on maksanut n. 90 euroa kotiovelle toimitettuna. Ei ehkä parasta laatua, mutta hyvin ne on meillä toimineet.

Brembo ja Ate ainakin laadukkaita. Alla linkki, jossa yksi esimerkki Ate:sta. Toimitus suomeen vain 10 euroa.Jos tilaat useamman setin, niistä ei mene lisäkuluja. Mutta ne levyjen koot on hyvä tarkistaa ennen tilausta. Paljonkohan maksaisi postissa noiden lähetys?  ;D

http://www.ebay.de/itm/VW-GOLF-5-6-V-VI-ATE-BREMSEN-KIT-4-BREMSSCHEIBEN-8-BREMSBELAGE-FUR-VO-HI-/162636676446?hash=item25dde6bd5e:g:6A0AAOSwg4VZlyhI

o.b.

3153
Joo, ihan kokonaan se pimeni ja ihan itekseen. No sain rahat takas ja hetikohta samanlainen kiekko oli kympin halvempi Kärkkäisen sikapäivillä  ;D

Jossain vaiheessa pitäis kokeilla esim. kännykän fibralla, josko saisi luulemaan, että "hei me liikutaan"

3154
Ostin noita useamman ja yhden jouduin palauttamaan kun se meni pimeäksi itsekseen. Resetillä toipui, mutta en sitä suostunut ottamaan takas ja sain rahat pois kun ei ollut uutta hyllyssä.

Näyttö, varsinkin ulkopuolinen on noissa vähän huono. Kellonaika näkyy hyvin kapeasta kulmasta, mutta se on parkkihenkilön ongelma. Olen nähnyt myös erilaisia elekrtonisia kiekkoja ja niissä näyttö parempi.

Meilläkin liimattuna autojen tuulilasin vasempaan alakulmaan ja ei kellään mitää moitittavaa katsastuksessa. Pariston vaihtoa varten pitää kyllä sitten irroittaa, mutta se ei ole vielä tullut ajankohtaiseksi.

o.b.

3155
Löytysis 8D0820535.

Sopivuus ainakin:
Audi A4 B5 1.8T
Audi A4 B5 2.8L V6 12v
Audi A4 B5 2.8L V6 30v
Audi S4 B5
VW Passat B5 1.8T
VW Passat B5 TDI
VW Passat B5 V6
VW Passat B5 W8

Laita YV niin sovitaan toimitus

o.b.

3156
Mulla saattaa olla jossain sellainen joutilaana. Jos löydän, laitan viestiä ja sovitaan toimituksesta/noudosta. Viimeksi kun näin, se roikkui matontamppaustelineen päässä  ::)

Voi olla jo roskiksessa ja JOS löydän, ei maksa mitään.

o.b.


3157
Foorumin yleiset asiat / Vs: 1,9 Tdi polttoainesuodin
« : 17.10.17 - klo:21:09 »
Liekö vielä akuutti, mutta tarkista suodattimen peltikuoresta valmistaja.

Jos se on kuvan mukainen UFI varaosanumerolla 3C0 127 400 C, niin sopiva suodatin on alkuperäisnumerolla 3C0 127 434

Jos taas purkin valmistaja on M+H ja varaosanumero 1K0 127 400 K, niin sopiva suodatin on 1K0 127 434 B

Katso lisää vaihtoehtoja toisesta kuvasta  ;D

Kuvan suodatin on Caddy -08 BLS moottorista






3158
Ei volkkari laita katkaisijaa huvikseen. Se kun maksaa heillekin jotain ja kun sen kertoo miljoonalla autolla, onkin jo iso luku. Alla olevan tekstin mukaan pitäisi löytyä hierontakin  ;D

Sanoisin, että takuuhuoltoon vaan

o.b.

The ergoComfort seat for the driver features 14-way adjustment including manual height adjustment, backrest angle and seat depth adjustment for the driver’s seat and height adjustment for the head restraint as well as electric 4-way lumbar support with massage function – all of which takes the strain off the body and ensures a comfortable posture particularly on long journeys.

3159
Transporter T5 (03-) / Vs: Vaihteiston irroitus
« : 17.10.17 - klo:14:23 »
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=185198

Löytyy englanninkieliset ohjeet. Alakautta lähtee ja apurunko pitää poistaa pikaisella lukemisella. Jos hiukkassuodatin, niin sekin vex.

3160
1J0 907 660 B on kaiketi osanumero ja hintaa vähän yli 140 yksikköä tiskillä.

Halvimmillaan saksasta postikuluineen 12 euron luokkaa taattua kiina-laatua  ;D

3161
Konepellin aukaisu "kuittaa" tuon vian 100 - 200 km ajaksi mallista riippuen. Se taitaa ihan lukea ohjekirjassakin?

Joka tapauksessa johto- tai anturivika. Tarvikeanturit ei ole hirveän kalliita (25 eurosta ylöspäin?), joten seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kannattaa kokeilla vaihtaa jos ei selvää vikaa johdoista löydy. Johdot saattaa pätkiä kun moottori heiluu koko ajan.

3162
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto
« : 15.10.17 - klo:20:57 »
En oikein ymmärrä miten se webasto tulisi sieltä ottamatta pissapojan säiliön alaosaa pois, mutta ehkä sekin on mahdollista.


Mun kulkimessa ei ole niitä jonnin joutavia lampunpesureita ja säiliö saattaa olla erilainen? Ne kaksi torx-ruuvia on kyllä ihan tyrkyllä kun puskurin irroittaa.

Laitan mukaan kuvan, jossa erilaiset webaston versiot näkyvät. Ekana TT-V vanhempi ->07, toisena TT-V uudempi 07->, kolmantena TT-VEVO 11-> ja viimeisenä TT-EVO ->15? Webastojen päällä DP42, joka pitää olla VEVO tai EVO-malleissa. Taustalla DP41, joka toimii ainoastaan TT-V uudemman mallin kanssa (solenoidiventtiili lämmittimessä). Vanhemman TT-V:n polttoainepumppu DB40 on samanlainen, mutta säiliö on musta (sisällä takaiskuventtiili).








3163
Vaihdettavissa joo varmaan koko servo, mutta riippuu missä kunnossa selkä on  ;D

En kyllä ihmettelisi vaikka kinkkiosat sopisivatkin. Muoviosat on ylensä valettu samoihin muotteihin logoja myöten. Tai siis purettu yksi alkuperäinen ja tehty siitä muotit...

No itse löysin edullisia alkuperäisosia ja vaihdoin vain sen potikan ja hyvin pelittää. Toivottavasti samat 300 tkm kuin alkuperäinenkin. Pelkääjänpuoli vielä tekemättä.

P.S. Repomiehelle olisi kysymyksiä ACC jälkiasennuksesta, mutta hoidetaan ne privaatisti...

3164
Ainakin mulla (-09) tuo kuskinpuoleinen oli niin hankala irroittaa, että vaihdoin vain sen potentiometrin. Se on helppo vaihtaa kunhan saa moottorin kotelon avattua. Nyt kun sinulla on yksi risa, niin harjoittele sillä :) Itse moottori noissa on yleensä kunnossa.

o.b.


3165
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto
« : 13.10.17 - klo:21:33 »
Lukituksen poisto kyllä onnistuu ainakin laillisella VCDS'llä kuten myös vikakoodien lukeminen. Jos liikut pk-seudulla (ei pohjois-karjala  ;D ) voin kenties auttaa. Jos autossa on jälkiasenteinen kello, voi viat lukea myös sitä kautta (WBUS) Webaston omalla ohjelmalla (ja edullisella kaapelilla).

Voit irroittaa Webaston ja jos et halua lutrailla jäähdytysnesteiden kanssa voit jopa jättää vesipumpun kiinni letkuihin. Jäähdytysneste kulkee melko hyvin sen läpi vaikka pumpun moottori ei pyörisikään.

Netissä liikkuvista ohjeista poiketen irottaminen ei välttämättä vaadi pissapojan säiliön irroittamista (melkeinpä se isoin työ irroituksessa). Tällöin oikanpuoleinen kiinnitysrauta jää kiinni autoon. Vasemmanpuoleisen raudan kaksi mutteria korista irti ja sitten kaksi torx-ruuvia lämmittimen kyljestä irti. Sitä ennen puskurin irroitus... Siinä haastavin ne 4xmutteri siellä kaukana edessä.

Kuten edellissä viesteissä mainitsin, minulta löytyy kunnostettuja ja testattuja VAG webastoja kohtuuhintaan. Myös joku uusikin löytyy. YV tavoittaa. Tuossa vuosimallissa on ThermoTop V, uudempi malli, jossa on polttoainelinjassa solenoidiventtiili ja esilämmitys.

o.b.

3166
Golf VII (12-) / Vs: DSG ?
« : 07.10.17 - klo:00:28 »
Uutta autoa siis ostamassa ilmeisesti? Minäkin ostan uuden auton heti kun lakkaan köyhtymästä...

ETKA'n mukaan 2018 mallin Beetlessä on joko 7-lovinen DQ200 tai 6-lovinen DQ250 DSG. Itse valitsisin tuon jälkimmäisen ja vaihdattaisin öljyt 60 tkm välein. Tai noh, vaihtaisin itse  ;)

Tuli hiljattain ajeltua rapakon takan melkein 4000 km Nissan Altima automaatilla ja voin sanoa, että tuo DSG on aika paljon mukavampi kuin momentinmuuntimella (kuminauhalla?) varustetu riisikuppi. Mutta nää on niitä makuasioita kait  :D

-off topic-
Se mikä Kalifornian suunnalla jåi mieleen liikenteestä oli se, että siellä ei ollut lainkaan mul**uja liikenteessä. Yhteen suuntaan oli parhaimmillaan 7 kaistaa, mutta liikenne vaan toimi. Tietyömaita oli paljon, mutta niistä kerrottiin jo useampi maili etukäteen ja kerrottiin, että tämä tai tuo kaista päättyy.

3167
Kokemuksia vain parista 2009 Passatista, toinen DSG tehdasasenteisella ja toinen Manuaali jälkiasennetulla Auto-Hold'illa. Vakiona noihin autoihin tuli jos DSG tai tehdasasenteinen vetokoukku. Jälkiasennus oli manuaaliin todella helppo homma ja kustansi noin 20 euroa ;)

Jos mittaristo on uudempaa, valkoisella näytöllä olevaa mallia, löytyy valikosta asetus, jolla AutoHold'in saa oletusarvoisesti päälle tai pois. Nappulasta sitten voi tarvittaessa laittaa päälle tai pois.

Molemmissa autoissa toimii hyvin kaikissa olosuhteissa, mutta parkkiruutuun peruuttaessa joskus on tökkivää kun menee turhaan päälle. Silloin pois päältä napista... Toimii myös tasaisella ihan hyvin automaatin kanssa. Ei tarvitse pitää etujalkaa jarrulla koko ajan vaikka vaihde D-asennossa.

Manuaalissa, jota mina ajan, on jotain häikkää kytkinpolkimen asentoanturin kanssa ja auto saattaa liikkeellelähdön jälkeen iskeä jarrut päälle kun ei huomaa, että kytkinkin on nostettu. Mutta vika on siis anturissa koska joskus ei tahdo edes startata kun ei ymmärrä kytkimen olevan pohjassa. Korjataan, kun keritään...

3168
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Mittari ympäri 300tkm.
« : 05.10.17 - klo:23:25 »
No aiemmin mekaanisten mittarien aikaan ne pyörähtivät ympäri 99 999 km jälkeen. Hieman parannusta siis  ;D

Itselläni oli joskus Seat Cordoba -99 ja siinä meni mittari ympäri 300 tkm kohdilla. Noh, eihän noilla autoilla ajeta edes noin pitkälle muualla kuin täällä autoverolandiassa...

3169
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Vetokoukun asennus itse
« : 05.10.17 - klo:23:14 »
Suosittelen kyllä ostamaan sellaisen sarjan, jossa on mukana can-väyläinen ohjausyksikkö peräkoukulle/kärrylle. Jos ja kun sen sähkönsyötön joutuu vetämään sinne kuskin jalkatilaan asti, niin samalla menee myös ne kaksi väyläjohtoa, jotka sitten kytketään rinnalle oikeiseen väylään. Can väyliä on useampia, joten ihan mihin vaan sitä ei voi kytkeä. Sen jälkeen tarvitaan kaapelia (VCDS esim.), jolla aktivoidaan ko. ohjainyksikkö can-gateway'lle.

Toki muutaman kympin voi säästää jos ostaa pelkän releboxin ja ottaa sille syötön sulakerasialta...

MUTTA: silloin pitää peruutustutkat kikkailla pois jollakin kommervenkillä ja ajonvakautusjärjestelmä ei tiedä, että perässä on kärry. Silloin mennään helposti metsähallituksen puolelle kun tulee tiukka paikka  :o


3170
Octavia II (04-13) / Vs: Etsitään DSG asiantuntijaa
« : 05.10.17 - klo:00:53 »
Hups, vetarit oli jo tarkistettu  ::) Tosin tarkistaminen ei välttämättä tee niitä viattomiksi  ;)

3171
Octavia II (04-13) / Vs: Etsitään DSG asiantuntijaa
« : 05.10.17 - klo:00:47 »
Mun arvaus olisi vetonivelet, mutta paha sanoa kun ei tiedä miten ravistaa. Taajuus riippuu nopeudesta vai kierroksista? Siitä voisi päätellä jotain ehkä.

Mut posin kautta jos ja kun vika joskus löytyy; kaikki kalleimmat osat on jo korjattu firman piikkiin  ;D

3172
Ainakin Passatissa manuaalinen säätää automaattisesti sisälämpötilan vasemman säätimen mukaan ja suunta ja puhallusnopeus pitää säätää sitten käsin tarpeen mukaan. Siitä siis nimitys puoliautomaattinen.

Automaattisissa on vanhemmiten ongelmia säätömoottoreiden kanssa, joita onneksi "vain" 5 kpl. Jostain olin lukevani, että tuohon olisi joku ohjelmistopäivitys, joka "korjaisi" vian?

No varsinainen vika on säätömoottorin asentopotentiometrin kuluminen (kuvassa vihreä osanen), jolloin se ei osaa ilmoittaa ohjausyksikölle oikeaa vastusarvoa. Omaan autoon onnistuin vaihtamaan tuon pelkän potentiometrin kuskin puolen lämpötilan säätöläpän moottorille. Koko moottorin vaihtaminen olisi vaatinut kojelaudan irroituksen vaikka ohjeet muuta väittävätkin. Nämä siis Passat 3C kokemuksia.



3173
Golf VII (12-) / Vs: DSG ?
« : 04.10.17 - klo:22:28 »
6 lovista DSG on tosiaan turvallisempi valinta kuin 7 lovinen. Uusiin ei taida tosin enää saada 6 lovista.

Itse kiinnittäisin huomiota myös moottoriin. Common rail on huomattavasti parempi kuin vanhemmat PD:t, joiden ongelmina nokka-akselin ja nostinten kulumiset, suutinviat yms. Luotettavin olisi jakajapumpulla varustettu, mutta niitä ei ole enää DSG-aikana tehty  :P

Sen verran kannattaa ottaa laskuissa huomioon, että DSG vaatii öljynvaihdon suodattimineen 60 tkm välein. Öljä menee 5,5 - 6 litraa, joten lasku lienee parin sadan päälle töineen. Ennen ostopäätöstä varmista, että DSG-huollot on satavarmasti tehty, muuten on ongelmia tiedossa...

3174
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: 1.9tdi ahto ongelma
« : 28.09.17 - klo:18:13 »
Kokeile irrotta MAF'in johto ja sitten koeajolle. Auto on silloin aika lailla laiskempi, mutta esiintyykö nykimistä/tehon häviämistä. Jos kulkee tasasesti, voisi kokeilla toisella MAF'lla.

o.b.

3175
Passat 3C (05–10) / Vs: Airbag fault
« : 28.09.17 - klo:01:12 »
Nuilla yleismallisilla OBD-2 pääsee yleensä vain kasomaan mottorinohjausyksikön vikakoodeja ja realiaikaisia mittausarvoja. Ross-Tech'eillä sitten enenmmän, eli kaikkiinn ohjausyksikköihin saa yhteyden ja pääsee niitä myös "säätämään".

Kannatta harkita tarkasti, tarvitseeko tuota kaapeleia tai mokkulaa ollenkaan omiin tarpeisiin. Minulla on pihasa 3-4 Volkkaria tai Audia, joten investoin kaapeliin.

3176
Passat 3C (05–10) / Vs: Airbag fault
« : 27.09.17 - klo:14:55 »
Juuri näin. Missä päin liikut? Kauniaisista löytyy kaapeli ja nollausapuja jos pk-seudulla. YV tavoittaa...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Tuolta löytyy onnellisia kaapelinomistajia eri puolelta suomea.

o.b.


3177
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto
« : 26.09.17 - klo:23:32 »
Minulta löytyy uusia ja/tai kunnostettuja VAG Webastoja kohtuuhintaan. TTV vanhempi ja  uudempi, sekä VEVO ja käyttämätön EVO.  Jokunen PA-pumppukin löytyy.

EVO:ssa on ihan erilainen sähköliitäntä ja sen sovittaminen vanhempaan kulkimeen vaatii liittimien vaihtoa.

YV tavoittaa viiveellä...

3178
Passat 3C (05–10) / Vs: BLS moottorin turbon vaihto
« : 26.09.17 - klo:23:18 »
Niin ja sen vian

006488 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 Bank 1 (G448)
               P1958 - 000 - Short to Plus

aiheutti se, että turbon pakopuolen siipi sanoi työsuhteen irti akselin kanssa ja törmäsi sitten ko. anturiin. Se pelasti DPF kennoston isommilta tuhoilta. Ja net, jotka poistaa hiukkassuodattimen tietentahtoen, kärsiköön kuin kärsälliset eläimet ;)

3179
Passat 3C (05–10) / Vs: BLS moottorin turbon vaihto
« : 26.09.17 - klo:21:15 »
Itse itselleni vastaten  ;D

Joo, kyllä se apurunko pitää irroittaa. Se on yllättävän helppo rasti jos omistaa 3 kunnon hallitunkkia. Siis mielellään niitä 249€ maksavia oransseja Motonetistä ;) Mulla noita vasta 2 kpl ja kolmas on itsekseen vuotava joku halpis.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/807562/Bahco-BH11500-hallitunkki-15-tn-Low

ilmanputsaria, akkua yms irti ja sitten ohjaustehostimen johtosarjaa irti. Sen jälkeen irti alatukivarsien mutterit, koiranluiden yläpäät, raidetankojen päät ja 6 isoa apurungon pulttia. Öljynpinnan anturin johto myös irti. EGR-venttiilille tuleva putki myös irti ja EGR/kaasuläppä pois. Vaatii kunnon työkaluja, jotta irtoaa. Niin ja se oikea vetoakseli veks.

Kolmannella tunkilla varovasti apurunko alas ja sitten DPF irti. Turbon öljyn paluuputki on hankala irroitettava. Sen jälkeen 8 kpl kuparimuttereita auki ja pakosarja turboineen alkaa heilua. Turbon voiteluöljyn paineputki onkin sitten haastavampi. Jos ja kun (ehkä) helmiliitos ei lähde auki, vaan turbosta lähtevä pienempi kierre aukeaa, silloin paineputki alkaa kiertyä ja menee käyttökelvottomaksi. 14mm kiintoavaimesta kulmahiomakoneen avulla saa tehtyä VW erikoisavaimen, jolla juntturin saa pidettyä paikallaan. Varaa tähän aikaa min tunti - pari  :( Siis avaimen tekemiseen.

No turbo tuli vaihdettua ja sittenkään ei toiminut edelleenkään. Diagnoosikaapelia kehiin ja DPF paine-ero oli luokkaa 300 mBar maksimissaan. Tukossa siis...

Apurunko yms siis taas kerran irti ja DPF. Rälläkällä molemmat päädyt auki (ohut 1mm laikka) hieman hitsaussauman yläpuolelta. 3mm oli mustaa nokea pinnalla "koekäytöistä" kun ei ottanut kierroksia. Paineilmaa alkuhätiin ja sitten kosania kehiin. Painepesurilla sitten lähti lopullisesti auki. Tai siis ei ihan lopullisesti, mutta silleen, että toimii taas ainakin sen vähintään 100 tkm ja kenno on toimiva. Kuivausta kosanilla ja paletti kasaan.

Homma nippuun ja DPF paine-ero tyhjäkäynnillä 5mBar, turbo ja kaikki 77kW taas kehissä.

Poika siis teki kaiken likaisen työn  ja mina lähinnä olin pielysmies. Jotain vaiheita saattoi unohtua, mutta pääosin se meni noin. Karhua meni yllättävän vähän kun sää oli mennenä kesänä viileä  :-\

3180
VCDS:ää siis kenelläkään Espoossa? Saa ilmoittautua! ;D Ja voiko sen asentaa itselle jotenkin ja mitäpä tuo maksaa?

Vieläkö akuutti? Pääsetkö käymään Kauniaisissa? Tää on aika lähellä Espoota  ;D

Kaapeli löytyy ja on mulla ollut tuollainen beetlekin aikanaan. Dieselinä kerrassaan mainio auto.

o.b.
p. 04sataa-puu4puu47puu (puu on sellainen, joka jouluna monessa kodissa sisällä koristeltuna)

Sivuja: 1 ... 104 105 [106] 107



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy