Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - vasara

#2881
Yeti / Vs: Lisävalot Yetiin
01.09.10 - klo:23:54
Lainaus käyttäjältä: JK - 01.09.10 - klo:20:21
Juu, ei nuo lisäpitkät mtään kaunistuksia ole. Yetiin toki jotenkuten vielä menevät, Superbin keulalle niitä en kyllä laittaisi.
Maasturihenkiseen autoon lähes kuuluu laittaa lisäpitkät.. miehet jotka ajavat omia polkujaan tarvitsevat ne ehdottomasti :) Jos haluaa pitää Yetin urbaanimbana, niin saisikohan (vaikka ne Hella de xenonit) asennettua etuspoilerin nurkkiin? Siellähän on semmonen ruuvilla irtoava luukku. En ole kurkannut alle, mutta kai siellä joku kiinnityspaikka on? De xenonin kokoinen reikä siihen muoviin ja avot, varsin huomaamaton asennus.
#2882
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.09.10 - klo:11:45
Onhan se mahdollista, että umpio on muuttunut 2011 mallivuoden autoihin.
2011 on ollut jo jonkin aikaa tuotannossa, omakin viime kuussa rekisteröity on 2011 mallia. Service Manuaalissa oli 2010 ja 2011 ohjeet vilkkupolttimon vaihtoon samanlaiset. Eli seuraavat..

kuva1.
-Lever off bulb cover for turn signal light -1- using a screwdriver. Proceed carefully so that the remainders of the cover do not grip into the headlight housing.
â€"   Turn bulb socket -arrow- and remove from the headlight. 
â€"   Disconnect the plug -2- and replace the defective light bulb.

kuva 2.
â€"   After installing the new light bulb -4- attach the cover -2- with the O-ring seal -3- with screws -1- (1.5 Nm).




[ylläpito on poistanut liitteen]
#2883
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.09.10 - klo:05:58
Sattuneesta syystä en ole viitsinyt umpiota käyttää irti tutustuakseni tilanteeseen, mutta huoltoneuvojan mukaan siihen pitää porata reikä ::)
Sama juttu, en ole irroittanut umpiota. Service manuaalista asiaan tutustuin. Sen mukaan tarvitaan vain pikku ruuvimeisseli, jolla tuo 'folio' irroitetaan alkuun. Ruuveilla kiinnitettävää kantta varten on ruuvinreiät valmiina, ainakin manuaalin kuvien mukaan.
Kokeilin huonolla menestyksellä kuvien postausta tänne. Hyväksyykö img-tagi vain http- linkin kuvaan? Linkki suoraan koneeni tiedostojärjestelmästä img-tagiin ei näyttänyt kuvaa?
#2884
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.08.10 - klo:22:38
Tämä on hyvä kysymys, varsinkin kun Ocussa homma on osattu toteuttaa suorastaan esimerkillisesti...yksi muovimutteri käsin auki->vetäisy lukitusvivusta->umpion saa vetäistä syliin.

Yetissä sitten pitää purkaa puskuri pois ja vilkun vaihtoa varten porata umpioon reikä... ::)
Porata ei tartte. Yetin umpiossa on vilkkupolttimo 'lokerossa' joku kertakäyttösuoja, folio tms., joka repäistään irti ja polttimoon pääsee näin käsiksi. Polttimon vaihdon jälkeen kertakäyttösuoja korvataan ruuveilla kiinnitettävällä kannella ja tiivistetään o-renkaalla. Omituinen ratkaisu kertakaikkiaan.

#2885
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.08.10 - klo:16:20
Kyse lienee etuvilkuista, onhan se iso homma. Puskuri pois, umpio irti, hieman porakonetta, uusi hehku, reikään "korjaussarja"=kumitulppa ja sitten takaisin nippuun. Huippusuunnittelua siis ::)
Service Manuaalin mukaan tosiaan Yetissä puskuri irti ja niin edelleen :)
Miten ihmeessä insinöörit saavat nämä polttimonvaihdot näin vaikeiksi? Velipojan Lantikkaan vaihdettiin miehissä etupään polttimoita ja umpio irtosi muutamassa sekunnissa, se oli kiinni parilla ylösvedettävällä liukukiskolla. Erittäin käyttäjäystävällinen ratkaisu. Tämäntyyppisen soisi yleistyvän autoihin, joissa konehuoneen puolella on niukalti tilaa.
#2886
Lainaus käyttäjältä: the_raz - 31.08.10 - klo:14:53
Veikkaisin että tarvitaan. Ymmärtääkseni auto ei ainoastaan anna vikailmoitusta, vaan koska järjestelmä luulee että poltin on pimeänä sinne ei edes syötetä virtaa, eli valo ei pala. Pitäisi jostain löytää tämän tyypinen LED-poltin CANBUS-varustuksella
Hollantilaisen skoda-forumin (..ja google-kääntäjän) mukaan autolumination.com P13W ei ole canbus versio. Tuo P13W on joku ultra kestävä polttimomalli, jonka pitäisi kestää auton käyttöikä (mikä tämä sitten lieneekin ja missä maassa) ilmankos se onkin niin himmeä tuikku.
#2887
Lainaus käyttäjältä: tibis - 30.08.10 - klo:20:14
Mikä radiossa on rikki? Ã,,äni? Kajarit? Vai ihan se soitin?
Itse soitin rikki.
#2888
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 30.08.10 - klo:18:46
Harmittaa vietävästi tuo yleinen laaduttomuus ja ala-arvoinen maahantuojan toiminta asioiden hoidossa.
Kohta 3 viikkoa mennyt siitä kun Laakkoselle ilmoitin rikkinäisestä radiosta. Uusi tulee kuulemma Tsekeistä.. joskus syssymmällä. Kuluttajaviraston mukaan max. aika takuukorjauksille on 2 viikkoa, mutta ei se näitä veijareita näköjään koske. Maahantuojan mielestä tällainen viive on ok. Verkkokaupoista, vaikkapa Usa:sta, tavara tulee parhaillaan parissa päivässä kotiovelle, eli logistiikka on maailmalla kunnossa jos vain palveluhaluja löytyy. Mielenkiinnolla odotan onko jo lumet maassa ennenkuin ehjä soitin on autossa kiinni.
#2889

Lainaus käyttäjältä: Tapanila - 30.08.10 - klo:15:06
Nokivasara, tulisko se sirinä mittariston muoveista? Ainakin mulla ne nopeus- ja kierroslukumittareiden pyöreät muovikehykset natisee hieman...
Se voi olla. Koitin ajaessa painella sieltä täältä ja paikallistaa sirinän lähdettä.. tuo paikka taisi jäädä kokeilematta. Sirinä on vain ajoittaista, joten se vielä vaikeuttaa etsintää.

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 30.08.10 - klo:15:59
Näistä olen kanssasi samaa mieltä, tosin tuo rengasmelu on pienempää kuin edellisessä autossani, mutta sillä toki oli kilometrejäkin 150t enemmän.  ::) Oikeasti tuo rengasjymy ei ole minua häiritsevällä tasolla mutta on niitä kieltämättä hiljaisempiakin autoja samassa hintaluokassa.
Meluverrokkeina edelliset autot Audi A6, A8 ja A4. Yetissä rengasäänet samaa luokkaa A4:n kanssa, eikä tosiaan liian häiritsevällä tasolla. Rengastuksella osittain korjattavissa ja jos innostuu hifipuolta parantelemaan, niin silloin vuorataan autoa muutenkin hiljaisemmaksi. Konehuoneen ääniä voisi aluksi kokeilla hiljentää laittamalla konepellin huovan alle lisäeristystä, liekkö suurta hyötyä, mutta eipä siitä ole paljoa vaivaakaan. Päiväajovalojen polttimo on kohtuu eksoottinen P13W. USA:sta löytyi kirkkaammat led- versiot, mutta tietääkö kukaan löytyisikö lähempää (ts. pienempien postikulujen takaa)?
#2890
Parannettavaa..
- Moottorin äänieristys (diesel rohina kuuluu liikaa kabiiniin)
- Rengasmelu karkealla asfaltilla
- 15cm lisää pituutta takakonttiin
- Etu keskikyynärnoja saisi olla tilavampi ja paremmin sijoitettu
- Sisustuksen muovimateriaalit kovia ja halvan oloisia
- Takaistuimien istuisosa saisi olla pidempi
- Valotekniikka saisi olla modernimpaa, esim. ledit päivävaloihin. Päiväajovalot ovat turhan himmeät.
- Vakiorengaskoot liian matalaprofiiliset, ei sovi yhteen kovahkon jousituksen kanssa
- Laatukontrolli. Soitin oli rikki jo uutena
- Paneelit ovissa tai jossain (vaikea paikantaa ajon aikana) sirisee hiekkatiellä. Autolla ajettu n. 1000km, joten vähän outoa.
#2892
Yeti / Vs: Skoda Yetin keskikulutus
28.08.10 - klo:22:03
Eka tankillinen takana TDI 140 4x4 ja todellinen kulutus himpan alle 6,5 l / 100 km. Ihan hyvin mielestäni.. 60-70% ajosta kaupunkiajoa.
#2893
Yeti / Vs: Yeti talvirengas
28.08.10 - klo:21:36
Lainaus käyttäjältä: jasmin - 28.08.10 - klo:18:33
Kyllä kysymyksessä ovat nimenomaan 65 sarjan renkaat. Eiköhän nämäkin mahdu alla pyörimään ;)

215/65R16 on 2cm halkaisijaltaan isompi kuin 215/60R16. Kyllä sen pitäisi mahtua.. itse meinasin kanssa ottaa ko. 'ylikoon'. Täyttää vähän Yetin isoa rengaskoteloa. Kesärengas 225/50R17 on myös turhan matala ja kova Yetiin, meinasin vaihtaa pullukammat niidenkin tilalle.
#2894
Tuossa kesällä kun autoa vaihdoin otin myös Laakoselta tarjouksen. Hyvityshinta vaihdokistani oli 4000e pienempi kuin muualta. Kielii joko ammattitaidon puutteesta tai vedätysyritykseltä. Laakkosen huoltopuolelta yhtä huonot kokemukset.
#2895
Yeti / Vs: Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?
25.08.10 - klo:15:34
Lainaus käyttäjältä: Asterion - 23.08.10 - klo:17:40

Aikasemman autoni (Toyota) kanssa ne harvat huoltokeikat sujui aina niin, että kaikki tuntui toimivan ja hommasta paistoi ammattimaisuus....tämän nykyisen huoltoni (HA+jälleenmyyjän merkkihuolto) kohdalla on kuin olisin astunut 20 vuotta ajassa taaksepäin.

Yetin erinomaisuutta kuvastaa kuitenkin se, että olen yhä hel...tin tyytyväinen että omistan tämän mainion auton. ;D Auto vaan ansaitsisi paljon paremman myynti/huolto-organisaation taakseen.


Et ole yksin. Meilläpäin Skodan merkkihuolto on Laakkosella ja touhu on todella ylimielistä ja työn laatu huonoa. Pienikin vika vaatii yleensä 3 käyntikertaa, että saadaan johonkin malliin. Onneksi vain takuukorjaukset pitää teettää siellä. Meillä on rouvallakin Skoda ja hänkin on alkanut välttää Laakkosen huoltoa kuin ruttoa :)
#2896
Yeti / Vs: Neli- vai "vajaavetoinen"
22.08.10 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 22.08.10 - klo:16:10
Minä kyllä luulen että viiden vuoden päästä kaksivetoinen 1.2 TSI on arvokkaampi kuin 1.8 TSI 4X4. Tämä on tietenkin vain henk.kohtainen arvio, mutta yleinen kehitys ja EU-veropolitiikka tukee arviotani. Verratkaa vaikkapa käytetyn Jeep Cherokeen hintaa nyt ja mitä se oli vuosi sitten. Vaikka Jeep on kärjistetty esimerkki, niin sama tulee tapahtumaan kuluttajaversioisille isoille koneille ja varsinkin kun ne on yhdistetty nelivetoon.  
Nelivedon tarvitsijoita on varmasti vielä viiden vuoden päästäkin. Olisiko Suomessa myydyistä 4x4 Yeteistä suurin osa kuitenkin diisseleitä (kuten itselläkin)? Kulutus voi olla puoli litraa isompi kuin etuveto diisselillä, mutta autoilun kokonaiskuluissa se on täysin merkityksetön asia. Muutenkaan ei tule mietittyä autoa varsinaisena sijoituksena, että mikä sen arvo on viiden vuoden kuluttua. Auto on käyttötavaraa ja siinä pitää olla tietyt ominaisuudet, että se sopii omaan käyttöön. Jos ja kun tarpeet muuttuu, vaihdetaan autoa.
#2897
Yeti / Vs: Neli- vai "vajaavetoinen"
21.08.10 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: jusape - 21.08.10 - klo:10:01
Ja Yetin kohdalla tuo lisähinta on turhan korkea.

Jos nelivetoa kokee tarvitsevansa, niin silloin tuo ei ole lisähinta, koska vajaavetoista ei tullut edes harkittua. Vaihtoehtoisia nelivetoja muilta merkeiltä tutkailin ja "lisähintaa" oli kaikilla muillakin. Omasta mielestäni etuvetoinen Yeti on ihan eri auto, enkä ollut siitä lainkaan kiinnostunut, vastaavasti muiden merkkien nelivedot olivat suht samoilla varusteilla huomattavasti kalliimpia.
#2898
Yeti / Vs: Yetiin sopivat aluvanteet
20.08.10 - klo:19:44
Noitten replikoitten yleinen ongelma on niiden paino. Itsellä oli parissa edellisessä autossa (audi), ko. merkin oem vanteiden kopiot ja painon huomasi jo ajossa. Auton alavääntö raskailla vanteilla ikäänkuin huonontui siten, että turbon 'potku' alkoi n. 200-300 kierrosta ylempänä. Tuo juttu alkoi siinämäärin häiritsemään, että itse pysyn vastedes joko originaaleissa tai muuten keveämmissä vanteissa.
#2899
Yeti / Vs: Neli- vai "vajaavetoinen"
20.08.10 - klo:19:32
Lähes kaikkialla tosiaan pärjää vajaavetoisellakin, mutta nelivedolla on vaan kivempi ajella talviluikkailla. Liikennevaloissa viereisellä kaistalla jäpöstellään ja oma auto lähtee kuin telkkä pesästä. Itte olen varmaan sen verran hätänen luonne, että tuo lisäpito on tärkeä ominaisuus. 
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy