Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jukikyy

#1
Viime viikolla tilattiin ID.4 Pro 4MOTION Elegance. Lisävarusteiksi ainoastaan Assistance plus ja vetokoukku. Väriksi valikoitu Costa Azul -metalliväri.

Mukavasti vääntöä tuossa nelivedossa 679nm... Toimitusta lupailtiin toukokuulle. Vanhasta vaihturista vm.2019 RS Octavia melkein 20ke vaikka kilsoja melkein 150tkm vaihtohetkellä. Käteisalennus tuntui kaikissa liikkeissä oleva 2 % eli noin 1ke.
#2
Eilen auto kävi 90tkm huollossa. Kaikki suodattimet, öljyt, jarrunesteet ym. tasan 600â,¬ paikallisella Rinta-Joupilla. Melko suolainen hinta. Seuraavassa 120tkm huollossa sitten laatikonöljyt.

Auto toiminut tosi hyvin ja keskikulutus 4,5 l/100 km 90tkm matkalla tankkauksista laskettuna.
#3
Totta turiset. My bad. Muistin väärin... eri laatikot.
#4
Skoda Octavia rs tdi 7v dsg vaihtoväliksi ilmoitettiin marmorilla 120tkm. Auto oli juuri 60tkm huollossa, joten automaatin öljyt jäi vaihtamatta. Merkintä tuli jopa sähköiseen huoltoselosteeseen,  että tomaatin öljyt 120tkm välein. Käsitykseni mukaan otsikon mukaisessa Passatissa on sama laatikko.
#5
Oma kohtaisena kokemuksena parhaat ovat olleet:
Michelin Primasy 4
- todella hiljainen
- vierintä vastuksesta en osaa sanoa, kun ei ole em. autossa vertailu pohjaa
- kestävyydestä en osaa sanoa kuin vasta tonni takana

Mutta äärimmäisen hiljainen rengas!

Nokian Hakka Black
- pieni vierintä vastus
- äärimmäisen kestävä ollut kolme sarjaa ja jokaisella ajettu 55-65 tkm
- ei yhtä hiljainen kuin edellä mainittu Michelin

Hankook Ventus evo s1
- ei pärjää millään osa-alueella edellä mainituille (ei kestä ja kuluttaa enemmän ja äänekäs) uusista malleista en osaa sanoa...

Bridgestone Potenza (rs octavia ensiasennus rengas)
- ei pärjää millään osa-alueella edellä mainituille (tosin kestävyys vielä kysymysmerkki)


Summasummarum yli puolimiljoonaa ajeltu koolla 225/40 tai 45/18. Skodaan suosittelen ylikoon rengasta eli 225/45/18. Se oli vanhassa ja tulee tähän uuteen heti kun nuo Bridgestonet on ajettu loppuun. Talvirenkaat on jo ylikoossa 225/50/17. Mä ostaisin Michelin Primacy 4 ja koossa 225/45/18. Tämä puolen miljoonan kilometrin kokemuksella.
#6
Lainaus käyttäjältä: V-O - 28.12.19 - klo:20:41
Sotken ketjua maalarikysymyksellä. Hienolta näyttää maalauksen laatu, toki kunnon pohjatyöt taustalla  ;)

Tohditkos mainostaa vanteiden maalaajaa?

Tuo moottoritilan kuva oli siis uudesta autosta...!!! Upea !!

Serkkupoika maalasi ihan omassa autotallissa (ammatiltaan automaalari).

Tuo moottorin kuva on otettu sen jälkeen, kun olin moottoritilan pessyt ja vähän vahaa sutinut sinnetänne.
#7
Nyt sain vanteet maalarilta ja pyöräytin renkaat vanteille ja vanteet auton alle. Olisihan tässä ollut vielä viikko aikaa ajella suvikumeilla... vaikka tuskin nuo Momon keskieuroopan kitkat uusia kesärenkaita paljoa paremmat talvella ole...

#8
Nyt on alkuperäiset vanteet toimitettu maalarille. Vanteet hion neljään kertaan 80, 180, 240 ja 320 papereilla kauttaaltaan.

Lähtötilanne suht. hyvästä vanteesta.




Kone jolla hioin.




Lopputulos.



#9
Muut merkit / Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
23.10.19 - klo:09:31
Jaahas ajokausi oli ja meni. Ei taaskaan paljoa kerennyt ajamaan. Olisko reilu 500km tullut kesällä ajettua. Tuollaiset Motonetin siirtoalustat ostin, jotta auton sai seinään kiinni ja sitä pystyy omassa tallissa tarvittaessa talvella siirtelemään. Vahan vedin vielä pintaan ennen auton nukkumaan menoa.




Lisäksi pistin tuon "mittojen mukaan tehdyn" Sahara peitteen auton päälle.

#10
Tänään sain vanteet alle. Eli Dezent TZ graphite 8X18 ET 42 ja renkaat Michelin Primacy 4.



#11
Talviautoksi tuli hommattua kiinteällä nelivedolla vetosuhde 40% eteen ja 60% taakse otsikon mukainen kulkine. Ei tuohon alla olevaan Mersuun nähden mikään raketti 230hv voimin, mutta mukavan pehmeä herraskainen talviauto. Auton sain viikko sitten ja nyt autoa on keretty pesemään, vahaamaan, putsaamaan ja huoltamaan.


Alla vähän löpinää ja kuvia siitä.

Homman aloitin etupään jarruista. Hyvin simppelit oli vaihtaa ei mitään ongelmia.
Lähtötilanne:


ja lopputulos:


Jarrusatulat maalasin Hammerliten vasaralakalla, joka on kaikissa autoissa hyvin pysynyt.

Sitten vaihdoin takapään jarrut. Takapää oli hieman hankalampi purkaa, kun jarrusatulan alempi pultti on hankalassa paikassa, mutta onnistui ihan hyvin kyllä sekin.
Lähtötilanne:


ja lopputulos:


Vanhat jarrut ei aivan mahdottoman huonot olleet, mutta vaihdon tarpeessa.


Jarrujen jälkeen oli vuorossa raitisilmansuodatin. Hyvin helppo vaihtaa (kuvassa otettu ja vanha pois).


Sitten alkoi tulppien vaihto. Se osoittautui hieman odotettua hankalammaksi, mutta onnistui hyvin.

Ilman putsarin kotelo pois, jotta sai etupään tulpat vaihdettua


Takapuolen tulppien vaihtoon pitikin imusarja irrottaa. On kiinni about kymmenellä pultilla ja yhdellä mutterilla. Suhteellisen helpossa paikassa kaikki, paitsi tuo mutteri on ahtaassa raossa.


Vanha tulppa (varmaan alkuperäinen). Uusiksi tulpiksi tuli Denzon iridium tulpat.


Samalla vaihtui uusi moottorin ilmansuodatin, moottoriöljyt 5W30 Ford, uusi öljynsuodatin sekä polttoainesuodatin sekä kaikki pyyhkijänsulat ja jarrunesteet.

Siinä kuvia kulkineesta





Sitten seuraavaksi hommataan kesävanteet Dezent TZ Graphite 8X18 ja renkaat Michelin Primacy 4 225/40/18. Kun renkaat saapuu, niin pääsee fiksaamaan noita alkuperäisiä. Ja jakolaatikon sekä automaattilaatikon öljynvaihto JLR servicessä.
       
#12
Pumput on sököt ja ei jaksa aina pitää luukkua ylhäällä. Ihan peruskuluva osa, joskin harvinaisen hintavat sellaiset...
#13
Tässä vähän kokemuksia ensimmäisen 1000km jälkeen verrattuna pre fl malliin. Vanha oli ihan ensimmäisiä diesel RS-malleja ja tämä on ihan viimeisiä.

Facelift
+ selvästi hilaisempi (oikeastaan yhtähiljainen kuin vanha äänieristettynä ja ylikoon renkailla, kuinka hiljainen tämä olisi äänieristyksellä ja 225/45/18 renkailla????)
+ perus sterot valovuoden paremmmat kuin pre fl (ei yhtä hyvät kuitenkaan kuin pre fl Cantonit)
+ 7-vaihteinen DSG on huikeasti parempi kuin pre fl 6-vaihteinen DSG
+ businessline varusteet ja varsinkin digimittaristo. Digimittaristo tekee autosta selvästi modernimman
+ ei nitinöitä ja natinoita eli jotain parannusta on tapahtunut laatuvaikutelman osalta
+ etupuskuri siistimmän näköinen
+/- kulutus ensimmäisen 1tkm aikana 5,1l/100km (vanha meni samassa ajossa 4,6l/100km, mutta alussa vei 5,3l/100km, eli josko tässäkin kilometrien myötä kulutus tippuu?
? Led ajovaloista ei vielä pimeällä kokemusta

Oikeastaan mitään huonompaa en tästä löydä kuin pre fl mallissa. Eli parannusta on todella monella osa-alueella tapahtunut. Ainut harmitus on, että ei ole RS-modeselectioni. Sillä saisi ohjausvasteen ym. muokattua halutunlaiseksi. Nyt pitää turvautua vagcomiin, jos se tässä fl-mallissa vielä toimii? Samalla pitäisi tuo takaluukku laittaa toimimaan sisältä napista ja kakesta auki ja kiinni sekä piipitys pois.
#14
Muut merkit / Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
21.06.19 - klo:09:49
Auto otettu tänä vuonna toukokuussa ajoon.

Tilasin uudet kesärenkaat autoon ja renkaiksi valitsin Michelin Pilot Sport 4 S renkaat. Jos pitoa alkaisi löytyä. Nuo 7 vuotta vanhat Hankookit, kun tuppaa lipsumaan jo melko pahasti...

Edelleen mielessä pyörii auton jatkojalostus (isompi kampiakselinpyörä ja viinamuutos), mutta katsotaan...
#15
Nyt on auto myyty.

Autolla tuli ajeltua karvan alle 167000 km. Mitään teknistä vikaa ei autossa ollut. Takaluukun hikoilevat pumput vaihdettiin takuuseen ja takaluukun suojapeite. Määräaikaishuollossa auto kävi 5 kertaa. Oli siis erittäin luotettava ja hyvä auto. Alhainen kulutus, selvästi alle 5l/100km tuolla 167tkm matkalla. Ei syönyt öljyä, mukava ajaa, tilava, taloudellinen, edukas ylläpitää.
#16
Eilen tuli vanhan kulkineen (melkein samanlainen pre fl) tilalle hankittua uusi. Tämä on nyt Business line eli lähtökohtaisesti jo hyvin varusteltu. Lisävarusteina:
- Metalliväri Quartz Grey
- Digitaalinenmittaristo
- Irroitettava vetokoukku

Luovutus ensiviikolla.

Tosiaan ensin tehtiin tehdastilaus, mutta sitten ilmoitettiin, että etuvetoa ei enää saakkaan ja neliveto oli melkein 6kâ,¬ kalliimpi. Päädyttiin sitten maassa jo olevaa ajamattomaan autoon. Vanhakin, kun meni jo kaupaksi.

Tässä yksi hätäinen kuva.









#17
Nyt on auto myynnissä nettiautossa hintaan 16900â,¬. Ostohousut jalkaan ja Octavia kaupoille.
#18
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 02.06.19 - klo:21:23
Voisin melkein lyödä vetoa että ottaa minkä tahansa "keskihintaisen" auton auki etkasta ja lähtee räknäämään jokaikisen pultin, mutterin ja prikan ostohintoja yhteen niin noillakin päästään jo yli auton myyntihinnan.

Kaveri kerran laski, kun on Veholla varaosapuolella töissä, että 2000-luvun alun C-sarjalaisen hinta oli noin 2 miljoonaa euroa varaosina ostettuna. Eli siitä voi ottaa suuntaa mikä varaosien hinta/kate on.
#19
Auto edelleen meillä käytössä ja hyvin on toiminut. Viime viikolla auto kävi 150tkm huollossa. Hintaa kertyi paikallisella jälleenmyyjällä 270â,¬.

Uusi kulkine kiikarissa, en vaan tiedä vielä mikä. Joku plugin hybridi varmaan Passat GTE tms.
#20
Muut merkit / Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
06.10.18 - klo:23:54
Mersu edelleen käy ja kukkuu. Uusi autotalli  kompleksi 110m2 alkaa olla jo hyvällä mallilla. Työ ja koti kiireiden takia otin auton liikenteeseen vasta heinäkuussa ja nyt auto on seissyt tallin rakennuksen takia. Josko ensi kesänä ehtisi laitella ja ajella.
#21
Muut merkit / Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
06.10.17 - klo:11:14
Viddu tuota photobuckettia. Sinne meni kaikki kuvat :(

Muutaman kuvan sain lisättyä aloitus viestiin... Harmi, kun kaikki räpellyskuvat on hävinnyt...

Auto menossa kohta talviseisontaan. Oma isohko (64m2) autotalli valmistuu vasta ensivuonna, joten sitten on oma hyvä talvisäilytys ja harrastuspaikka.
#22
Muut merkit / Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
26.06.17 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: rik - 26.06.17 - klo:11:18
Hieno mese sulla. Tuli luettua threadi läpi kun itsekkin olen näitä C32 mesejä nyt katellut. Mitäs mesellä tänä kesänä kuuluu?

Kiitos!

Mersulle kuuluu ihan hyvää. Pääsiäisenä otin auton ajoon ja tein "perus" keväthuollon.
- Öljyt Mobil 0W 40
- Öljyn suodatin alkup. MB
- Raitisilmasuodatin alkup. MB

En ole paljoa ehtinyt tänä vuonna vielä ajaa, kun on ollut koti- ja työkiireitä sen verran paljon. Josko kesälomalla ehtisi autoa hieman pitää hyvänä ja ajaa :)

Tuo kampiakselinpyörä pitäisi vaihtaa, mutta maksaa sen noin 1.500â,¬, niin on jäänyt hommaamatta. Sitten pitäisi suuttimet vaihtaa isommaksi ja tankkiin olisi tarkoitus kaataa E85 polttoainetta ja uusi softa koneelle. Nämä on varmaan ensi talven hommia, jos ehdin autotallin laajennuksen saada valmiiksi ennen talvea. Muuten jää ensi vuoteen nämä isommat tekniikka muutokset. Samalla voisi putkistolle tehdä jotain...

Mutta vähän on tänä vuonna ajettu ehkä 250km.
#23
Onko kenelläkään kokemusta "semi slickseistä"?

Pitäisi allekirjoituksen Mersuun hommata uudet kesärenkaat, kun vanhoissa ei tahdo olla enää riittävästi pitoa. Semi Slicksejä on melkoisen paljon mm. Toyo R888, Pirelli P Zero Corsa, Michelin Pilot Sport Cup ja Cup2, Federal 595 RS-R jne. Lähinnä tuo Misukan Cup2 ja Pirellin Corsa kiinnostaa. Onko kokemuksia siis semi slickseistä?
#24
Kävin katsastamassa auton alkuviikosta, eli kyseessä oli ensimmäinen katsastus. Ei mitään moitteita, paitsi takajarrulevyt kulunut hieman epätasaisesti. Takajarrulevyt oli kulunut keskeltä enemmän kuin reunoilta-> syynä vähäinen ja kevyt jarruttelu. Seuraava katsastus 2 vuoden päästä ja taitaa olla seuraavan omistajan heiniä...

Kaiken kaikkiaan hyvä auto ollut. Seuraavaksi 120tkm huolto. Varmaankin joskus touko-kesäkuussa.
#25
Muut merkit / Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
26.11.16 - klo:16:10
Auto on ollut reilun kuukauden seisonnassa ja tallissa. Parin kuukauden odottelun jälkeen tuli suojapeitekin, joten pesin auton ja laitoin peitteen päälle.



#26
Tuli viime viikonloppuna vaihdettua talvirenkaat alle. Heinäkuussa ostetuilla Nokialaisilla ajettu noin 10tkm ja 7mm merkit näkyi vielä kaikissa renkaissa. Myös talvirenkaat vielä hyvässä kunnossa eli niillä ajelee ainakin tämän talven ja ehkä tuleviakin talvia vielä.

Peura vuoksi auton kylkeen tiistai aamulla, mutta vahingot hyvin pienet tai oikeastaan olemattomat. Onneksi ei osunut keulaan. Ei kaiketi vaadi mitään korjaustoimia, mutta sen näkee, kun pesen auton nyt viikonloppuna.

Kulutus edelleen alle 5l/100km tuolla 100tkm matkalla eli säästöpossu. Ajo kesällä 100km/h maantietä ja talvella 80km/h maantietä. Parin taajaman läpi ajo sisältyy em. työmatkaan, josta suurin osa kilometreistä syntyy. Vapaapäivinä sitten kaupunkiajoa ja moottoritietä viikoittain noin 110km.
#27
Muut merkit / Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
24.10.16 - klo:09:32
Nyt on auto laitettu taas talviseisontaan. Kesällä ei tulut ajeltua kuin vähän vajaa 1500km. Tuli tilattua auton suojapeite Tuningstudiolta. Cover-Zone Sahara, joka on tarkoitettu auton päälle joka talvehtii sisällä. Peite ei ole vielä tullut vaikka tilasin jo 6 viikkoa sitten... Tulee kun on tullakseen.

Mitään ihmeitä en kesällä autolle tehnyt muuta kuin ajelin kauniina kesäpäivinä. Talven aikana pitäisi muutama parkkitutkananturi tilata ja maalata sekä tilailla osia ensi kesäksi (kaikkea pientä ja ehkä suurempaa tekniikkapuolelle).

Tuossa kuva pesun jälkeen ennen seisontaan laittoa (vahaamatta vielä kuvassa). Vahaksi vedin Bilt Hamber finish waxin.

#28
Viime viikolla auto kävi 90tkm huollossa. Perushuolto, lisätöinä polttoainesuodatin ja moottorin ilmansuodatin. Koko hommalle tuli hintaa 310â,¬ eli todella edullinen oli tämäkin huolto. Seuraava 120tkm huolto onkin taas isompi, koska automaatin öljyt pitää vaihtaa ja 3 vuoden kohdalla tulee eteen myös jarrunesteiden vaihto.
#29
Eilen vaihdatin alle uudet Nokian Hakka Black 225/45/18 renkaat (hinta halvimmalla paikallisella kivijalkaliikkeellä 895â,¬). Vanhoilla tuli ajettua 55770km ja pintaa oli 2mm jäljellä eli muutaman tonnin niillä olisi vielä voinut ajaa ennen sakkorajaa. Ihan hirveän meluisat eivät edes olleet ihan loppuun ajettuna. Rengaspaineina olen pitänyt 2.7-2.8 bar kaikissa renkaissa ja laittanut paremmat keväällä eteen.

90tkm huolto on ensi viikolla ja hinta sille on 302â,¬ paikallisella jälleenmyyjällä. Huoltoon ei kuulu mitään ihmeellistä. Lisänä moottorin ja polttoaineen suodatin, jotka sisältyvät em. hintaan. Seuraava 120tkm huolto onkin kalleempi vaihteistonöljynvaihdon ja jarrunesteidenvaihdon johdosta.

Keskikulutus on tippunut alle 5L/100km eli 4,9l/100km on nyt keskikulutus 90tkm matkalla. Alhaisin tankkauksesta mitattu on 4,2l/100km.
#30
Lainaus käyttäjältä: kaide - 20.07.16 - klo:21:54
Vuosi vuodelta kestävyys vaan huononee !   Lienee kiristyvät meluvaatimukset syynä ja siksi seos on pehmeää ?  Nyt alla oleva , sinänsä oikein mukavan tuntuinen Michelin Pilot Sport 4 ( 225/40/18 ) on pyörinyt alla 18tkm.  Kerran pyöräytetty edestä taakse 9 tkm kohdalla ja nyt on 3mm joka renkaassa . Ei helvata !!! Maantieajoa vakkari päällä on 70% . Edellinen setti ole Contin Sport Contact 5 ja sillä mentiin 25tkm kun oli 3mm ( jota siis pidän vaihtorajana ) .

Allekirjoituksen Ocussa alla Nokian Hakka Black ylikoon 225/45/18. Eilen vaihdatin uudet samanlaiset alle. Vanhoilla tuli rullattu 55770km ja pintaa oli eilen vaihtohetkellä 2mm eli muutaman tonnin niillä olisi vielä ajanut ennen sakkorajaa. Ei mitkään älyttömän meluisat edes noin loppuun ajettuna. Päädyin Nokialaisiin alhaisen vierintä vastuksen ja kulutuskestävyyden johdosta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy