Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SNG

Sivuja: [1] 2 3 ... 87
1
Hyvää infoa monelle.

Kuinka kalliit satsit?

Maskisuojan ja esilämmityksen käytölläkin nuo ongelmat varmasti estettävissä.

2
Lestafirma kuin lestafirma, niin rahat pois vääräuskoisilta...

3
Kamuxiin en jalallani astu!

4
näkyy olevan "Multi-link suspension" oikeaoppinen termi. Itse kun omistanut näitä tämän korin passatteja pelkästään niin en edes osaa tajuta missä muka jotain laakeria tarvittaisiin pyöräntuentaan liittyen  ::) ???

https://www.aftermarketonline.net/news/fullstory.php/aid/4825/Examining_multi-link_suspension.html

Aa. OK. En tajunnutkaan että tuollaista konstruktiota on ollut VW:ssä.

5
Ei ole kääntölaakeria näissä autoissa, niveliä ja tukivarsia sitten sitäkin enemmän.

Nyt en ymmärrä. Eikös noissa muka ole normaali Macpherson.

Rupesi kiinnostamaan. Tiedät paljon autotekniikasta. Kerro mikä ratkaisu tuossa on,

Eiköhän tuolla jossain väljää ole tai tuenta irti jos tuollalailla miten sattuu kääntyilee.

6
Olisko kumminkin hiukan kapea tohon 235 vanteeseen, seuraavaksi kolhitaan vanteet karseannäköisiksi

Mutta eihän siinä siis todellista paksuutta sitten sen enempää ole, jos kerran ulkomitta on sama. Toki profiili on erilainen ja nätimmin kulkisi urissa.

Onko leveydeltään 7,  7,5 vai 8 tuuman vanne? Ainakin kahdelle ensimmäiselle pitäisi sopia. Rengasliikkeessä tietävät. Ei mikään venytetty rengas missään nimessä.

Itsellä ollut nuo kapeammat kahden setin kokemuksella, ja erittäin hyvä koko keston, taloudellisuuden ja ehkä alustanosien pienemmän rasituksenkin osalta. Ajettavuus ei kärsi kun on laaturenkaat. Itsellä siis vain positiivisia kokemuksia,

7
205/55R17 ulkohalkaisijaltaan liki identtinen 225/50R17 koon kanssa.

8
Varsinkin jos rengastus kunnossa, huollot tehty ja saisi vielä erillisen vaihtoautotakuun, en kauaa päätöstä miettisi.

Onhan tuo L&K nelivetona ja ilmeisesti tehimmällä koneella sentään auto verrattuna karvalakkimalliin.

Auto on uusi vain kaupasta ulosajoon asti, ja sen jälkeen arvonalenema on yleensä julmaa.

9
Minä taas olen hieman pettynyt tuohon efficient grip performancen kulutuskestävyyteen tosin koko on 225/45R17. Performance 2:n saatavuus ollut hieman hankalaa 94 kantavuudella ja olisi saanut vasta 28.4, niin vaihdatin toissa päivänä Eagle F1 assymmetric 5:t. Toki syy saattaa olla myös siinä, että viimeksikin joutui tyytymään 91 kantavuudella oleviin renkaisiin, joka voinut vaikuttaa tuohon kulutukseen. Nyt molemmissa autoissa nuo eagle F1:t. Kaksi sarjaa meni noita efficient grip performance:ja. Nyt eagle F1 ja performance 2 oli samanhintaisia eli 400 euron paikkeilla 4kpl. Ei oikein pystynyt muuta "premium" rengasta perustelemaan, kun hinta ero oli 100 euron luokkaa.

Huomiona 225/45R17 ja 225/45R18 kokoon nähden, niin 225/45R17 oli kulutuspintaa 8,4mm ja suuremmassa 7,2mm. Eli melko huomattava ero kulutuspinnassa 17" vrt 18" . Huomiona kun asvaltti on vielä karheaa ja ajanut kitkoilla, niin ääniero on huomattavasti korkeampi, kuin kitkoilla.

F1 varmasti ajettavuudeltaan huippua. Kulutuskestävyydestä ja vierinvastuksesta en osaa sanoa.

Vuonna miekka ja kirves, eli joskus vuosituhannen vaihteessa vaihdoin Almera GTI:hin silloiset F1:t. ja olihan ne ihan huikeat renkaat ensiasennus Bridgestonien kanssa.

Tuo "lähtökulutuspinta" mielenkiintoinen löydös, ja onhan sillä merkitystä odotettavissa olevalle ajomäärälle jos renkaan shoret suurinpiirtein samat.

PS. Asiantuntijjathan kehottavat uusimaan renkaat jo 4-5mm kohdilla. Tarkoittaa että renkaat pitäisi vaihtaa jokatoinen vuosi vähänkään enemmän (tai reippaammin) ajellessa. Uskokoot asiantuntijjoita ketkä haluavat, minä en. Luotan, että laaturenkaat voi ajaa turvallisesti järki kädessä aika nahoille. 2mm itsellä ehdoton vaihtotriggeri.

10
VW-konsernin dsg:tä mollattu ja Fordin kehuttu.

Toki seitsemänlovinen dsg kuivilla kytkimillä on aivan susipaska luotettavuudeltaan, mutta tuosta Fordista mielenkiintoinen juttu. Fix Or Repair it on Daily bases, sanonta on aika osuva.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mikkelilaismiehen-katumaasturin-kaksoiskytkinvaihteisto-hajosi-jo-kolmannen-kerran-lahdenko-reklamoimaan-oikeusteitse-vai-nielenko-tappion/1721e3b7-18f3-4936-b3eb-6c0f9fd4828b?ref=iltalehti:7306&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi

11
Golf VII (12-) / Vs: Mikä rikkoo pyöränlaakerin?
« : 18.04.21 - klo:08:33 »
Satulat oli kanssa jumissa. Onneksi metallinen hankausääni paljasti että palat oli IHAN LOPUSSA.

Niin oli levytkin kun auton palojenvaihtoon vein, soittivat pian että levyt lopussa. Niilllä ei ollut ajettu kuin satku. Sitten soittivat, että satulat ihan jumissa.

Lämpökuorma laahaavasta jarrusta on tosiaan niin julmettu, että äkkiä sieltä laakerin ja ehkä vetarinniveltenkin rasvat rupeaa kiehumaan ja käryäämään. Kuivana laakeri kyllä menee nopeasti.

12
Periaatteessa noin. Autobildin rengastestit ovat kyllä aika köykäisiä ja tehty keski-euroopassa, eli odottelen TM:n ja Huulilasin maksettuja testejä  ;D

Nokianille ehdoton NONO tuosta edellämainitusta syystä. Ryssänrenkaita!

13
Tänään illansuussa menivät alle. GY Efficient Grip Performance 205/55R17 95 V.

Renkailla ajettu nyt 53 tuhatta kilometriä, ja laskennallinen kuluma kahteen milliin laskettuna 74,2% .Pintaa jäljellä keskimäärin 3,6mm, uuden renkaan kulutuspinta oli keskimäärin 8,2mm. Mittaukset tehty neljän pääuran mittausten keskiarvona.

Jo toiset kyseiset renkaat menossa, ja todennäköisesti tulee kolmaskin setti. Aivan huippurenkaat niin vierintävastukseltaan, ajoltaan, melultaan kuin ennenkaikkea kulutuskestävyydeltään!!!

14
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia 2 Kombi kattoantenni
« : 10.04.21 - klo:17:41 »
Piiska lähtee irti hyvin voimakkaalla vedolla. Voimaa vaaditaan niin paljon, että usko meinaa loppua. Kannattaa ehkä voidella etukäteen kierrettä WD40:llä tai CRC:llä.

Kierteen alusssa on paksumpi kierteetön osa. Kun sen sahaa rahtasahalla pois, jälkelle jää normaali kierre.

Antennin saa toimenpiteen ihan normaalisti ruuvaamalla irti pesua varten.

PS. Peugeot 806:n tumppiantenni maksaa muutaman kympin, ja se menee Ocun kattoantennin kierteisiin, jos haluaa järkevämmän antennin esim suksiboksiaikaa varten tai jos haluaa ajaa antennin kanssa pesuun.

PS1. Yksi antenni hajosi aikanaan kanssa pesussa, ja ko huoltoasema korvasi kyllä antennin vaihdon.
PS2. VW-konsernin haineväantenneissa on vain gps ja/tai webaston antenni, muttei radioantennia. Tällöin radiosignaali tulee vaan repsikan puolen takimmaisen sivulasin ikkuna-antennin kautta.

15
Mulla kävi sillälailla, että öljynsuodattimen o-rengastiiviste pullahti asennusvirheen (oma moka) takia öljynpaineesta osittain ulos. Kone sylki pikkuhiljaa öljyt pihalle tuota kautta. Koska autossa metallinen täyskokoinen pohjapanssari, siivoustalkoot olivat melkoiset. O-rengas pitää siis osua uraan, eli ei saa olla ihan perällä asti korkin kierteiden päällä.

Niin, ja joku öljyletku saattaa olla rikki. Nuo letkuthan saattavat näyttää levossa ehjiltä, mutta paineellisina halkeama "avautuu" kuin kirkkovene konsanaan.

16
Octavia II (04-13) / Vs: Pcv venttiili
« : 01.04.21 - klo:00:02 »
Aukeaa kun imusarjassa tarpeeksi alipainetta suhteessa ulkoilmaan. Puhdas ilma huuhtelee tällöin venttilikoppasta höyryt imusarjan kautta polttoon.

17
Octavia II (04-13) / Vs: Pcv venttiili
« : 30.03.21 - klo:00:12 »
Siitä venttiilistä on todennäköisesti mennyt kalvo puhki. Kannattanee oikeasti tutkituttaa ja vaihtaa tarvittessa, ettei kone käy jatkuvasti laihalla aiheuttaen isompia ongelmia.

18
Ihmettelen kovasti jos turbo maksaa (oikeasta paikasta) tyyliin 500€ että eikö joku tekisi parilla satkulla kun ihan irroita-kiinnitä-homma on.

19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE moottorin optimointi
« : 14.03.21 - klo:22:49 »
Vajaavetoisuutta ei korvaa mikään!

20
Akku simahtanut?

Virtalukon pohja rikki (kontaktiongelma)?

Ja sit tuo kosteus.

21
No kolme päivää sitte liikkeestä ostettu auto ni eiköhän sen pitäs liikkeen piikkiin mennä tai sitte kaupan purku

Sorry. Tietenkin reklamoimaan myyjälle.

22
Alkaa näyttää siltä että niin paljo mahdollisia vikapaikkoja että parempi varmaan soitella liikkeeseen ja kysyä mitä tehään

"Tutkitaan", tilataan ja vaihdetaan osa,  osa, "tutkitaan lisää" tilataan ja vaihdetaan seuraava osa, jne jne.

Tulos: Mikään ei muutu paitsi asiakkaan lompakon sisältö...

23
Volvo kehittänyt ympärivuotisen taloustraktorin  ;D

24
Taka-akseliston peräöljyt kannattaa vaihdattaa myös ennen kalliiden korjausten tekoa. Itsellä jurinat katosivat tuolla toimenpiteellä. Ja siis eri asia kuin Haldexin öljyt, jotka toivottavasti nekin vaihdettu ajallaan!

25
Perä?

Itsellä vanhemmassa nelikossa (Ocu II) kuului jurinan sekaista ujellusta kovempaa ajettaessa. Vaihdatin peräöljyt ja jurina katosi, eikä ole tullut parin vuoden aikana takaisin. Peräöljyjen vaihtohan ei kuulu huolto-ohjelmaan kuten ei vaihteistoöljyjenkään vaihto. Etuperä voidellaan muuten vaihteiston öljyillä.

Voi olla toki joku laakerikin. Kaksoismassavauhtipyörä kait ääntelisi matalilta kierroksilta vedätettäessä?

26
Jouset ei maksa juuri mitään! Puhutaan kympeistä. Iskarit (ja työ) ylivoimaisesti kallein erä.

Vaihda kaikki mitä samalla vaivalla pystyy. Kuten Karppa totesi, huomaat taatusti eron ajossa!

27
Ehdottomasti sekä jouset että iskarit samalla vaivalla. Puslat kannattaa myös tarkistaa/tarkistuttaa ja vaihtaa mitkä helposti tuossa yhteydessä vaihdettaessa.

Samalla työllä maksimimäärä uutta osaa...

28
Passat B8 (14-) / Vs: Kuskin ovi täysin jumissa
« : 06.02.21 - klo:11:07 »
Tämä riippuu täysin siitä että onko autoon otettu lisävarusteena se turvalukitusjärjestelmä mikä lukitsee myös sisäkahvat. Muutamasta MQB volkkarista olen kokeillut tätä ja yhdessäkään sisäkahvat ei ole mennyt lukkoon. Myöskään omassa B8 passatissa ei mene lukkoon.

Tuntuu että 2000-luvulla toi turvalukitus oli aika yleinen ainakin audeissa ja vw:ssä.

Ocu II:ssa ainakin turvalukitus. Pirun viheliäinen, kun mahdollistaa autoon sisällelukitsemisen!

Ja autossa olevasta lukitusnapista EI mene "takalukkoon".

29
Nyt ei tosiaan ole loskaa, ja alustapesu oli hyvä tehdä luonnonmukaisesti  8)

PS. Ja edelleen tykkään noista kutosista enempi kuin seiskoista. Molemmilla ajanut kohtuu paljon. Varmaan makukysymys.

30
Nelikko, ESP off, Savontie Lempäälä-Kangasala välillä, 15cm auraamatonta puuterilunta.

Ai että. Pitkiä nelipyöräsladeja näkyvyyden salliessa!

Kolmatta talvea alla olevat Contin kutosversion kitkat toimivat loistavasti. Ei mennyt renkaiden kuviot tukkoon kun pakkasta 9 astetta.


Sivuja: [1] 2 3 ... 87



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy