Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - ToyotastaSkodaan

#1
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 12.08.23 - klo:22:04
Kannattaa siirtyä sitten sinne Toyota-palstalle.

Siirrytty, eipä tarvitse enää sitten kuunnella valituksia ... Joten moro vaan.
#2
Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 12.08.23 - klo:17:38
Paljon tuntuu porukoilla olevan vikaa Octaviassa. Ite ajanu 2 vuotta ja 24 000km, ei minkäänlaista ongelmaa. Loistava auto!

Varmaan löytyy toimiviakin... Eihän näillä palstoilla ole kuin ehkä promillen osa kaikista käyttäjistä. Itse kuitenkin toistan sen, että on vikaisin uusi auto mitä olen 40 vuoden aikana omistanut. Itse auton ominaisuuksissa ei ole mitään vikaa. Päinvastoin, auto on erittäin hyvä. Laatu vain ei kohtaa ominaisuuksia.

Kyllästyin jatkuvaan säätämiseen, ja myin pois. Nyt ajellaan taas Toyotalla, ja tuskin tarvitsee paljon korjaamolla vierailla.
#3
Lainaus käyttäjältä: lavablue - 09.08.23 - klo:13:23
Koodit luettu ja joku letkunpätkä polttoaine puolella vaihtoon. Aktiivihiilisuodatin painoi vähän vajaa 1500 g, jos painaa yli, niin sekin olisi mennyt vaihtoon. Letkunpätkä maksaa n. 150 â,¬, itse vaihtotyö kuulemma pikkujuttu. Korjaamo yrittää gw:ä maahantuojalta tuohon osaan kun niitä on kuulemma nyt saanut vaihdella aika monta. Ja tosiaan, takuu loppui alkuvuodesta -23.

Jep tuttu juttu, omaan autoon tehtiin vastaava vaihto. On kuulemma joku perusvika. Silloin ainakin oli jokin kampanja päällä niiden vaihtamisesta.
#4
Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 28.07.23 - klo:14:16
Skodan uusi iskulause."Ei viikkoa ilman vikoja"  Ã,,lyttömästi uusia vikoja eikä Skoda osaa tehdä mitään.

Jep hyvä tunnuslause. Juuri tuolta vaikutti tämä ensimmäinen ja myös viimeinen meikäläisen "Skodaseikkailu" heti alusta alkaen. Jatkuvaa huollossa juoksettamista.

Muutaman viikon päästä paluu Toyota kuskiksi. Tuskinpa sitten tarvitsee ihan heti kirjoitella "vikapalstoille"... 40 vuoden aikana ylivoimaisesti vikaisin auto, mitä olen omistanut. Ainoastaan ensimmäinen Saab 99 romu oli vikaisempi.
#5
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

Hyvä kysymys ja vaikea ongelma... Itse mietin todella pitkään ostanko sähkärin vai plugari RAV4:sen. Sähkäri olisi varmaan sopinut paremmin minun ajoprofiiliin, mutta otin kuitenkin RAV:in muutamasta syystä:


  • On oikeastaan sama mitä bensa tai sähkö maksaa, ajelen sillä millä halvimmalla pääsee. Ajomatkat ovat useimmiten niin lyhyitä, että sähkölläkin ne ajelee aivan hyvin. Ei tarvitse miettiä onko akku ladattava, että pääsee perille. Range bensan kanssa on varmasti riittävä, eikä tarvitse jonotella latausasemilla pitkilläkään matkoilla. Ja tuskin bensa-asemat vielä 5 vuoden sisällä mihinkään häviävät
  • Ei ole erityistä pelkoa akun kypsymisestä, takuut ovat sille riittävän pitkät, ja akku sinällään vielä kohtuullisen hintainen.
  • Odottelen uusia akkuteknologioita (solid state), ja sitä miten LFP akut kestää
  • Katselen miten sähköautojen jälleenmyyntiarvot kehittyvät
  • Katselen miten sähköautojen ostohinnat tulevat järkeviksi
  • Ja tuskinpa menee kauan ennen kuin tulee "latausveroa", "painoveroa" ja "rengasveroa", xxx veroa sähköautoille, joten käyttökustannukset tasaantuvat. Ja tuskinpa sähkön hintakaan muuttuu tulevaisuudessa yhtään halvemmaksi.

Negatiivista tietenkin monimutkaisempi tekniikka ja huoltojen hinnat, mutta RAV4:sta on jo karsittu isoimmat viat pois, joten odotettavissa on aika huoletonta ajelua verrattuna jatkuvaan Skodan huollossa juoksettamiseen.

Aikanaan vaihdan varmasti sähköautoon, ei minulla ole niiden kanssa mitään periaatteellista ongelmaa. Päinvastoin, kaikki koeajetut oli mukavia pelejä, ja niissä on paljon teknisiä etuja bensanpolttajiin nähden. Odottelen vain teknologioiden kypsymistä luotettavammaksi.
#6
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 19.06.23 - klo:15:56
Kumpaa ne käyttävät, joilla on ollut paljon boottailua? Anyone?

2021/Style. Ei Android Auto, eikä Carplay käytössä. Lähtee vain ajelemaan, ja infotainment buuttailee joko heti tai sitten jonkun matkan ajamisen jälkeen. Infotainment on ollut liikkeelle lähtiessä "vehicle" menussa ja latautuneena. Ei tee aina, vaan perinteisen satunnaisesti.
#7
Kommenttina vain ... Auton infotainmentti buuttailee itsekseen useamman kerran, kun on ajellut muutaman sata metriä.
#8
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 02.06.23 - klo:23:06
Ootko kertonut toipota-myyjälle auton vioista? Ettei tule syytettä viallisen auton antamisesta vaihdossa

Autossa on huolenpitosopimus. Saavat korjata sen huollossa kuntoon (taas).
Ja mitä tulee kauppoihin, niin mukana tulee täysi huoltohistoria autosta.

Minulla ei ole tapana huijata ketään missään asiassa.
#9
Ja taasen 48V akun erroria, auto ei tunnista avainta, start stop error, xxx, yyy error ja auto sekaisin kuin käkikello. Onneksi tokeni vielä tunnin jäähypenkillä istumisen jälkeen.

Olisiko OTA-päivitykset tehonneet, ja saaneet auton purskuttelemaan taas iloisesti erroreita?.... Sehän toimikin melkein kaksi kuukautta ilman isompia ongelmia (toki aina tulee jotain satunnaista pimputtelua ja pikkuerroria, mutta ei paljon kiinnosta enää).

Onneksi tätä p!"&%¤aa ei tarvitse kestää enää kuin pari kuukautta, sitten se on hasta la vista baby, eikä "I'll be back". Tämä kokemus riitti Skodasta. Osaa pysyä kaukana.
#10
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
10.05.23 - klo:18:00
Lainaus käyttäjältä: heller - 08.05.23 - klo:22:00
Ei tuokaan ihan pidä paikkaansa :) Isällä on 2019 Corolla hybridi jolla voi ajaa 1-2km pelkällä sähköllä max 40km/h nopeutta.

Tunnustan yksinkertaistaneeni liikaa  :-[. Kun kommentoin, oli kyse risteyksestä lähtemisestä, ja ellei kuvittele kananmunaa kaasupolkimen alle, niin polttomoottori lähtee heti käyntiin.

Sähköajoa voi kyllä varmasti tehdä sinun antamillasi reunaehdoilla aivan kuten sanoit, jos käytännössä rullataan lähes tasaisella tiellä tai alamäessä sen jälkeen kun on päästy vauhtiin, ja se kananmuna on edelleen siellä kaasupolkimen alla. Kaasua yhtään käyttämällä ja/tai pikkumäkeenkin törmätessä polttomoottori lähtee heti käyntiin. Ja normaalisti sähköajolla mentävät pätkät ovat max muutama sata metriä tai vähemmän juuri minimivastuksen paikoissa. Se on vähän vastaavaa kuin Octavia sammuttelee moottoriaan sopivissa paikoissa ja rullailee.

Näin siis viimeiset muistikuvat Camrystä. Harmi, että heitin menemään MyT sovelluksen, sieltähän sen olisi voinut kaivaa esille maksimimatkat sähköllä...


#11
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
07.05.23 - klo:15:03
Lainaus käyttäjältä: Occux - 07.05.23 - klo:07:28
OK. Onkohan Corollassa kevyempi sähkömoottori, kun tilanteesta ei voi oikeastaan puhua kiihdyttämisestä, vaan verkkaisesta nopeuden nostosta niin kuin diiselvehkeillä joskus aikaa ennen turboja. Tai sitten noilla kahdella Corollalla oli kilpailu siitä, kummalla nopeuden nosto kuuteen kymppin kestää kauemmin.

Auriksella ja Camryllä ajaneena voin sanoa, että yhdelläkään Toyotan hybridillä (siis muulla kuin pluginilla) ei pysty lähtemään liikkeelle muuta kuin aivan etanan vauhtia tasaisella ilman, että bensamoottori käynnistyy, ja vaikka tekee niinkin, niin sähköllä ei pääse kuin muutaman kymmenen metriä. Toki sähkömoottori avustaa aina liikkeellelähtöä, ja kyllä niillä pysyy aivan hyvin normaalin liikenteen mukana kiihdytyksissä jos niin haluaa.

Eikä plugarien ja normihybridien sähkömoottorit ole millään tasolla vertailtavissa. Pluginissa ne on tehty liikuttamaan autoa. Tavallisissa vain avustamaan ja säästämään bensaa. Normihybridien tehot ovat paljon pienemmät, ja ennen kaikkea sähkö ei riitä kuin hetkeksi.
#12
Lyhyesti: Pelkkä kamerasoftan päivitys ei auttanut pimputteluihin. Rattia parkkeeratessa käännellessä alkoi taas pimputtelemaan, ja pudotti travel, ja lane assistit ja jotain muuta pois päältä.
#13
Lainaus käyttäjältä: Janus - 30.04.23 - klo:21:39
Juurikin näin tuli toimittua😄. Tuulipuku tosin pitää vielä etsiä, mutta Toyotan toimituskin on vasta syyskuussa eli hyvin ehtii😄. On nää sellaisia vehkeitä ettei näiden kaa jaksa taistella, kun kokoajan jotakin softahäikkää ja sokerina pohjalla tuo akun tyhjentely. Eiköhän tuo perheen kakkosautona Toyotakin vältä.

Minulla on jo tuulipuku hankittuna (montakin), ja toivon mukaan Japanissa joku peltiseppä lyö auton kasaan, eikä laiva uppoa matkalla Eurooppaan, niin silloin uusi Toyota tulee elokuussa pihaan.

Kun kielikuvilla puhutaan, niin ilomielin heitän käytöstä reikiä täynnä olevat Skoda korjaushaalarit nurkkaan, ja vedän Toyota tuulipuvun niskaan. Loppuu sitten kaikenlainen "säätäminen" auton kanssa.
#14
Tulipa käytettyä autoa määräaikaishuollossa. Siellä kuulin kummia, että Skodan "rattisulkeiset" on lopetettu. Minunkin kolmannen rattini tilaus oli peruutettu.

Kuulemma pimputteluongelmat korjataan tästä hetkestä alkaen päivittämällä auton kameran softaa ... Saas nähdä miten hyvin toimii (on nyt päivitetty) ...

Samalla tuli vähän päivitystä "diskovaloihin", eli ei kuulemma pitäisi sytytellä enää valoja ihan itsekseen vaikka autotallissa. Seurataanpa nyt sivusilmällä sitäkin.
#15
Non niin pimputtelujen saattamana lähti ratti nro 3:n tilaus vetämään. Kuulemma samat viat kuin ennenkin, ja ratin ohjainlaite vanhempi versio. Siispä uusi tilaukseen, joka korjaa "kaiken"...
#16
Lainaus käyttäjältä: Aultmore - 20.03.23 - klo:20:38
On kyllä pakko kysyä että missä nyrkkipajalla käyt Skodaa huollattamassa, oma huoltoni ainakin tuntuu olevan paljon paremmin kartalla asioista ja nuo kuvaamasi ongelmat on korjattu jo aikaa sitten (ainakin plugrissa)?

E-Tech kevythybridi kyseessä, ei plugari, ja kyllä se "nyrkkipaja" on ihan valtuutettu Skoda-merkkiliike myynteineen ja huoltoineen, eikä edes pienin mahdollinen. Toki voi olla, että tieto ei liiku, ei sekään mikään ihme aina ole. Silloin kun noita viimeksi arvuutin, ei ollut siis uusinta rattia vielä saatavilla, eikä myöskään mitään virallista korjausta valoihin. Kyllä niitä maahantuojan systeemeistä ja jostain Skoda järjestelmistä silloin etsittiin.
#17
Lainaus käyttäjältä: heller - 20.03.23 - klo:10:44
Milloin ratti vaihdettiin viimeksi? Käsittääkseni oikeasti toimiva ratti on saatu jakoon vasta tässä 6kk sisään.

Vaihdettu oli sitä edellinen versio. Vaihdettaessa kuulin, että uudempi on tulossa, jonka pitäisi "ratkaista" ongelma lopullisesti. Nyt pitää vain odotella, että riittävän monta kertaa tilttaa, että voi sitten valittaa huoltoon, ja pyytää vaihtoa. Huollossakin olivat kyllä tietoisia siitä, että nyt vaihdettu ratti ei välttämättä korjaa ongelmia (niin kuin ei ilmeisesti ole tehnyt). Toistaiseksi tiltticountteri on vasta lukemassa 2, joten odotellaan vielä muutama.

Auton "diskovalo-ongelma", eli sytyttelee itsekseen randomisti valoja parkissa virta pois päältä, oli myös silloin "tutkinnassa". Nyt sitä korjailtiin peruspurkkavirityksellä, eli muuttamalla softassa jotain konffiarvoja, että tulee "harvemmin". Ehkäpä siihenkin on joku fixaus samalla.
#18
Lisää listalle:
- Travel assist ja Front assist errorit taas päällä. Ilmeisesti kolmatta rattia haluaa.

Toivottavasti uusi auto tulee pian ...
#19
Lainaus käyttäjältä: pekeke - 24.02.23 - klo:09:34
Ongelma ei ole niinkään rengaskotelot kuin herkästi jäätä keräävät vanteet, tällöin pyörät epätasapainossa ja ravistavat paikat hampaista.

Täsmälleen noin. Juuri äsken kävin ajamassa lenkin, ja oli pakko ryömiä kesken kaiken putsaamaan takavanteet, muuten ei ollut toivoakaan jatkaa matkaa. Lisänä on vielä se, että kevyt pakkaslumi kerääntyy jarrusatuloihin ja jarrupaloihin, ja sitten on aina jarrut jäässä kun lähtee liikkeelle. Väkisin pitää runnoa moottorilla, että pääsee liikkeelle.
#20
Lainaus käyttäjältä: Aultmore - 01.03.23 - klo:08:52
Minkä Toyotan laitoit tilaukseen?

RAV4 plugarin. Toivotaan, että vielä tämän vuoden puolella saavat rakenneltua.
#21
Lainaus käyttäjältä: heller - 27.02.23 - klo:18:37
2019 corollassa ollut 80tkm aikana enemmän vikoja kuin kolmessa viimeissimmässä vaggineessa. Kai näissäki eroja on.

Toki jokaisessa automallissa voi olla maanantaikappaleita. Ei ole vain vielä osunut kohdalle Toyotassa, vaikka niitä onkin ollut reilut 10 kappaletta, ja jokunen satatuhatta kilometriä niillä ajettuna (1 viaksi luettava tapahtuma sinä aikana, joka olisi muutenkin huollossa laitettu kuntoon). Aikanaan oli myös Passat, eikä siinä ollut mitään valittamista, joten ei ole periaatteellista Vaggine kammoa.

Skodan ongelmat ei näytä miltään maanantaikappaleen jutuilta vaan systemaattisesti kaikkialla sama toistuu monella käyttäjällä. Softa ja osa raudasta on vain huonoa, eikä näytä muuttuvan sen paremmaksi. Jos saa vuodenkin juosta melkein kuukausittain tai peräti viikoittain huollossa ja osien vaihdossa, ei se kyllä kovin hyvää kuvaa anna kestävyydestä eikä laadusta. Varsinkin kun auton kilometrilukemat ovat aivan mitättömät siihen mitä tuli ajeltua Toyotoilla.

Huollolle en anna miinuksia, parhaansa yrittivät valmistajan kanssa saadakseen vastauksia ja korjauksia. Sitten aina tehtiin paikkoheittoja...Ja jäätiin odottamaan seuraavaa vikaa.

Summa summarum kuitenkin, ei jaksa enää säätämistä. Katsotaan nyt sitten pitääkö alkaa valittamaan samalla tavalla Toyotasta. Monessa asiassahan Toyota on kaukana jäljessä Skodasta. Surkeat valot, vielä uudessakin antiikkinen infotainment, vakkari ajattaa liian lähellä edelläajavaa niin, että kurat ja kivet on aina autossa, penkeissä ei ole reisitukea jne. MUTTA ne vain toimivat ilman säätämistä, ja todennäköisesti pitkään. Se on pappamoodissa tärkeintä.

No ehkä siinä oli tarpeeksi avautumista...Olen nyt ihan hiljaa, ja odottelen vain uutta kulkinetta ... :-X
#22
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 26.02.23 - klo:15:54
Nyt viimeiset 1/2 vuotta toiminut loistavasti. Kyllä noi viat alussa kyllä potutti, mutta ihan positiivisellä mielellä tällä ajellut.

Itse sain tarpeekseni reilun vuoden säätämisen, ja jatkuvan huollossa ravaamisen kanssa. En halua edes kuvitella mikä olisi ollut tilanne muutaman vuoden ja ehkä 50 000 -100 000 kilometrin jälkeen. Uuden auton pitää toimia ilman ongelmia piste. Kaikki Toyotat ovat olleet sellaisia, ja siksi laitoin Skodan lihoiksi, ja vaihdan takaisin Toyotaan. Uutta autoa odotellessa...

#23
Listoille lisää... Tänään ei sitten suostunut lämmityksen puhallin toimimaan (moottori täysin lämmennyt ja lämmityslaite auto asennossa, eikä mitkään manuaalisäädötkään tehonneet). Meno oli kuin aikanaan 80-luvulla vanhan kuplavolkkarin kanssa...Raaputa lasia ja yritä nähdä jotain.

No ennenkuin ehdin taas kerran toimittaa auton huoltoon, niin kolmannen uudelleenkäynnistyksen jälkeen sitten yhtäkkiä rupeaa huutamaan täysillä. Mielenkiintoinen auto...
#24
Lainaus käyttäjältä: heller - 19.02.23 - klo:02:20
Tulipa ajeltua pitkää matkaa neljästään. Sanokaas raati voiko climatrocia jotenkin koodata toimimaan eri tavalla?

Itsellä on toistaiseksi riittänyt huurtumisen kanssa, jos on vain napauttanut Climatronicissa automaattiasennon puhaltimen high asetukseen. Jalkaosastosta en osaa sanoa, kukaan ei ole sitä kommentoinut.

Jos taas on ollut kovin huurteisia kavereita harjoitusten jälkeen kyydissä, niin sitten on heittänyt myös A/C:n päälle tarvittaessa (toki auttaa vain jos keli on sen verran lämmin, että toimii).
#25
Laitetaanpa listan jatkoksi:

Autoon oli ilmeisesti yritetty OTA-päivitystä ->"service campaign fail"->infotainment täysin jumissa, mikään ei toiminut->parkkitutkat huutavat eläimellisesti kun auton käynnistää.

Onneksi sentään infotainmentin buuttaus palautti (toivottavasti) kaiken toimivaan tilaan.
#26
Lainaus käyttäjältä: prinne - 05.01.23 - klo:08:00
Jos nyt otetaan tällainen hieman huono vertaus. Eri palstojen lukijoina me tiedetään vain nämä ongelmallisen Ocun omistajat. Jos lasket ne yhteen ja vertaan kokonaismyyntimäärään, niin todella pientä prosenttia näyttelee. Jos täällä esimerkiksi 10 kovaäänistä haukkuu autonsa pystyyn (varmasti aiheesta), niin tuolla voi kulkea 1000 toimivaa autoa. Voiko siis sanoa että on viat vaivaavat montaa autoa?

Niin laskutapoja on monia ... Yhtälöön pitäisi nyt sitten ottaa myös ne Skodan omistajat, jotka eivät ole tällä palstalla, mutta joiden Octaviat ovat jatkuvasti rikki.

Joka kerta kun olen omani vienyt huoltoon, niin kyseessä on ollut ns. "tiedossa oleva vika", eli ainakaan minä en ole yksin omien skodamurheitteni kanssa.

Sinällään harmi, koska auto on "perusraudan" osalta ihan ok. Omalta osalta tulee kuitenkin olemaan ensimmäinen ja viimeinen Skoda jonka omistan. Kyllä auton luotettavuus on aivan olennainen asia. Hinausautokeikkoja en halua enää lisää.
#27
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.12.22 - klo:17:11
Oliko tämä sitten se halpa vaihtoehto? Takuuaikana se ensimmäinen ostaja on kaikista vahvin, jos asiasta lähdetään riitelemään ettei auto toimi kuten sen pitäis.

Ei ole.

Varmasti 20-30 tonttua menee, mutta sen jälkeen hermo lepää, ja sillä taas on korvaamaton arvo.

Riitelemällä ehkä saisi jotain, mutta en ole aikaa sellaiseen, enkä siis usko, että siitä on juuri apua. Vastapuoli vain toteaa, että onhan näitä vikoja, ja ne on korjattu, eli ei perusteita kaupan purulle. Ja tuota vatvotaan sitten vuosi tai pari.
#28
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.12.22 - klo:17:55
Pitkä pinna teillä on, jos vain tyydytte viemään huoltoon ja vikaa aina vain korjataan uudelleen. Kun se ei korjaannu, niin pistätte monta tonnia omaa rahaa auton vaihtoon. Kyllä kuluttajallakin on oikeuksia mistä kannattaa pitää kiinni.

Olet oikeassa.

Minä vain olen Metusalem luokkaa oleva autoilija, ja vielä kiinni muutamassa vanhan kansan ajattelumallissa:
- Jos menee perCeelleen, niin mutistaan sitten yksinään (tai näillä palstoilla). Ja ilmaistaan mielipide sillä, että se autonvalmistaja ei saa enää koskaan senttiäkään minun rahojani.
- En omaa Amerikkalaista ajattelumallia, jossa valmistaja ja myyjä on aina syyllinen, ja voidaan haastaa alkajaisiksi 500 miljoonalla taalalla vahingonkorvauksiin, vaikkapa siitä, että auton renkaiden paikkapullo on tyhjä ostettaessa. Ja voi niitä kauhuja joita siitä seurasi kun rengas puhkesi ...
- Vahingonkorvausten tai kaupanpurun hakeminen järkevin ehdoin on tehty Suomessa niin vaikeaksi, että monesti käy niin, että kuluttaja vain maksaa oikeudenkäyntikulut. Ehkä joku joka on onnistunut purkamaan kaupat kertoo miten helppoa/vaikeaa se oli, ja mitä käytännössä maksoi. Toki jos on liisariauto firmalta, niin todennäköisesti asiat ovat paljon helpompia, koska maahantuoja/myyjä haluaa pitää firman asiakkaan. Yksityiselle veikkaan aika paljon kivisempää tietä.
- Ja joka korjauskerta on elätellyt pientä toivetta siitä, että jospa sen nyt toimisi ... (En usko siihen enää, ja siksi automerkki tulee vaihtumaan).
#29
Lainaus käyttäjältä: Hibah - 02.12.22 - klo:19:37
Ihan ei ole tarvinut joka vuosikaan ravata ylimääräisiä reissuja korjaamolla. Siksi houkuttelee mielummin pysyttäytyä Opeleissa jatkossakin. Yksi tiellejäämisen kokemus ei ole mitään sen rinnalla, että pitäis autokorjaamolla asioida monta kertaa joka vuosi.

Aivan, itseäni ketuttaa juuri se, että auto ei ole kuin reilun vuoden vanha, ja alle 15 tKm ajettu, ja huoltokäyntejä taitaa olla jo yli 20. En enää viitsi edes laskea. Ja yleensä yhdellä käynnillä ei ratkea mitään vaan "odotellaan" vian uusiintumista tai osia tai softaa tai pitäisi videoida tai ...

Tätä ennen ajelin pääasiassa Toyotoilla, ja 25 vuoden aikana oli YKSI ylimääräistä huoltokäyntiä vaativa "vika", kun turbon ilmanotto jäätyi -30 pakkasella (johon siihenkin oli heti korjaus olemassa imuilman lämmityksen asentamisella).

Voihan olla, että minulla on "maanantaikappale" koska kaiketi toimiviakin Skodia on olemassa. Rauta autoissa näyttäisi olevan kunnossa, mutta kaikki sähköön, softaan ja elektroniikkaan liittyvä on aika onnetonta. Ja juuri nuo ovat kaikkein pahimpia, koska niistä tulee epämääräisiä vikoja, joita on vaikea tai mahdoton todistaa huollolle, ellei ole koko ajan kymmenen videokameraa kuvaamassa mittaristoa, tietä ja ties mitä.

Itse äänestän jaloillani, ja vaihdan merkkiä heti kun sopiva ehdokas tulee tarjolle.
#30
Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 01.12.22 - klo:17:39
Satuin menemään autotallille illalla ja siellähän se rakas Skoda vilkutteli takavalojaan randomisti. Ilmeisesti on kuin koira, joka ilahtuu kun isäntä tulee katsomaan. No varmaan minuutin vilkutteli siinä ja sitten tokeni (tai siis ainakin juuri sillä hetkellä). Miten kauan sitten lienee itsekseen harrastanut valoshowta.

No huolto vastasikin jo. Tiedossa oleva vika: "Body Control Module fault". Softakorjaus sitten joskus, kun tehdas saa sellaisen aikaan. En taaskaan henkeäni pidättele asian suhteen ...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy