Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - arto_s

#1
Loppu hyvin kaikki hyvin😁
Muutaman viikon huristellut ecun vaihdon jälkeen ja kilometrejä niellyt tankki tolkulla. Parasta tässä, että käynti ongelmat ovat taakse jääneet.
Ecun tilasi, vaihtoi ja ohjelmoi @tekki . Kiitos!
#2
Toimi 1,5 vk  >:(

Sitten keksivät että vika väyläboxissa....ei ollut sekään.
Hain auton pois.

Seuraavaksi alan harrastaja etsii sen ecun ja ruuvaa paikalleen...ja vähän säätää😙
Toivotaan parasta, että auto tulisi tällä kuntoon.
Ecu mallia 03L906022QH
#3
Kulut tähän mennessä noin 2kâ,¬

Suodattimet on vaihdettu. Paineen säätimestä ei mitään hajua.

Vihdoin ymmärsin viheltää pelin poikki ja hain auton pois.
Vikaha on ilmeisestikin sähköinen ja luultavammin nimenomaan moottorin ohjausyksikkö.
Auto oli työnnetty pihalle ja sieltä sen vedin lähimmälle parkkipaikalle.
Irrotin ecun ja annoin vähän koputteluhoitoa ja liittimet takaisin. Kas kas...lähti taas käyntiin.

Nyt auto ajettu(nikotellen) alan harrastajan hoiviin ja koitetaan ecun (käytetty) vaihdolla.

Kiitoksia kommenteista.
#4
Johan on ihme että merkkikorjaamo ei saa yhtä autoa käymään##\&@
Nyt on vaihdettu väyläboxikin jossa se vika piti olla. Noh... Oli käynyt vähän aikaa ja nyt taas sama vika.
Käynti pätkii...sammuu....ei käynnisty. Merkkikorjaamo kädetön eivätkä osaa tehdä nyt mitään.
Laittavat maahantuojalle kyselyä mitäs nyt tehdään?????

Olisko täällä mitään ehdotusta asian ratkaisemiseksi?

#5
No nyt saatu vika päälle korjaamossa. Vähän epämääräisiä tuntuu olevan vikakoodit yms.
Tällä hetkellä väyläboxi epäilyn alaisena. Hhmm....
#6
Edellisen ei käynnisty ongelman korjaukset näköjään oli turhia. 1.5vk pelasi ja eilen palasi hörähtely ja sammuilu. Eikun hinurilla takaisin huoltoon.
Liitteenä kuva tilanteesta kun sammui. Nämä valot mittaristoon syttyy kun käynti pätkii tai hörähtelee.
Imusarja jo vaihdettiin ja Hehku mistä vikakoodeja. Mikähän lie nyt.


#7
Autoon vaihdettiin uusi imusarja kokonaan. Imusarjan läpän potentiometri ongelma poistui. Samoin vikakoodi ja moottorin vikavalo. Nyt auto toimii normaalisti. Lisähuomiona mainittakoon, että muutaman tunnin koeajon perusteella moottorin vääntö paikaltaan lähtiessä parani selvästi. Aikaisemmin saattoi sammua herkästi esim. Liikennevaloista lähtiessä.

Oli tiedossa, että pienellä muutaman kympin korjaussarjalla olis ongelma saattanut poistua, mutta tällä kertaa päädyin hieman kalliimpaan ratkaisuun. Toki merkkiliikkeessä teetetty työ tuo muutaman edun mukanaan kuten takuu.

Vanha imusarja oli ainakin runsaasti kartoittunut kanavistosta.

Tuossa muutama kuva...









#8
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 14.02.21 - klo:00:44
Koko imusarjaa ei yleensä tarvitse vaihtaa jos tulee herjaa läppien asennosta. Yleisin on P2015 ja siihen löytyy korjaussarja (esim. minulta). Se vika ei aiheuta moottorin sammumista kun vain puolet imukanavista suljetaan läpillä alakierroksilla. Eli mielestäni ei kannata vaihtaa imusarjaa. Dieslmoottoreissa läppien asentoanturi on säätömoottorissa, jota ei sa erikseen. Ja hyvä niin, sillä useimmiten vika on akselin kuluneissa muovipuslissa.

Hyvä pointti! Kiitos. Löysinkin nyt tuolla koodilla asiaan liittyvää keskustelua. Täytyy hakea auto pois pajalta kun palaan Suomeen.
#9
Tilannepäivitys...
Auto ollut viikon merkkiliikkeessä ja tuomio on että vika ei ole ecussa.
Autohan on saatu siellä käyntiin. Moottorin vikavalo kylläkin syttyy tai välillä ei.
Vikakoodit viimeiset: 2. Hehku --> vaihdettu.
Lämmityslaitteen puhallin moottori... Ilmeisesti oli ohimenevä vika
Imusarjan läpän potentiometri ??? Ollut lähes kokoajan ja tätä nyt epäillään syylliseksi.
Odotan tarjousta ko. Osan vaihtamiseksi.
Onko kokemusta tuosta potentiometristä imusarjassa? Merkkiliikkeessä saa vain koko imusarjan uuden. Ilmeisesti ihan järkevää kun kuitenkin siellä on ne läpät yms.
Kustannukset tähän mennessä jo tuhansissa ja ainut mitä vaihdettu on yksi 20â,¬ hehkutulppa

Saa nähä tuleeko tästä autoa enään?
#10
Lainaus käyttäjältä: ConD - 02.02.21 - klo:14:00
Onko tämä lastutettu tms. koska 120kW konetta ei ole 2010 vuotiseen Superbiin saanut? Historiatiedot siis vähän kiinnostaa kokemusten suhteen...

Kaksilitraista on ollut tehtaalta 103kW sekä 125kW malleja. Molempia varmaan kohtalaisesti löytyy ja käytettyjä ecujakin, mutta marmorihan ei toki niitä sormeile vaan laittavat uutta ecua jos jotain. Mutta jos itse sinne vastaavan koneen ECU:n saa, niin merkkarille jäisi enää ajoneston sopeutus mikä on jo huomattavasti pienempi homma.

Eli olet sitä mieltä, että löytämällä käytetyn ecun vastaavasta moottorista saattaisi ohjelmointi onnistua marmori liikkeessä?
Jos näin niin täytyy keskustella asiasta merkkiliikkeen kanssa.

Henkilöt jos tietää jossain tälläisen ecun makaavan niin voisi ilmoittautua.😀
#11
Kyllä joo 125kw elI 170hv.
#12
Sammui, käynnisty,, ajoa noin 5km ja simahti parkkiin. Ei oo käynyt sen jälkeen.
Pajalla todettu ecu kaput. Virrat ja väylät Ok.  Ecu ei hengissä edes että sais kloonattua vaihto tuotteeseen.
Marmoritiskillä noin 2kâ,¬ 😡
Nyt tutkittavana marmoriliikkeessä.

Osta skoota ja varmistat kävelykunnon😁

Onko vastaavia kokemuksia?
#13
Lainaus käyttäjältä: hovari15 - 30.11.20 - klo:14:32
Minulla oli Octaviassa aivan samanlaiset oireet. Vaatii lämmönvaihtimen putsauksen. Suoritin putsauksen itse (eilen sain valmiiksi). Alla linkki minun ongelmaan ja selvitys mitä/miten putsauksen suoritin.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47281.msg723306;topicseen#new

Ihan mahtavaa dokumentointia ja lopputuloksen käsittelyä.
Niin perusteellista paneutumista, että hattua nostettava ja korkealle. Jonkin verran täytyy myös osaamista olla eikä pelkkää sanan helinää. Kiitos!

Jatkan omaa projektia kunhan aikaa löytyy jostakin.
Ensin käytän paremmassa vikakoodien luvussa ja jos ei muuta niin järjestelmän huuhteluun. Marmoritiskillä ehdottivat Kennon vaihtoa. Kenno noin 200â,¬ + vaihto + nesteet yms joku letku sarja?
#14
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 23.11.20 - klo:23:28
Kennon huuhtelu molempiin suuntiin muutamaan kertaan ja taas tulee lämpöä molemmille puolille.

Kuinkas tämä käytännössä tehdään?
#15
kävin ohikulkiessa motonetin mototestissä....tais olla yhtä tyhjän kanssa. Ei löytynyt sillä aparaatilla sellaisia vikakoodeja, että olis mitenkään yhdistettävissä tähän ongelmaan. hehkutulppapiirissä 2. sylinterin kohdalla ongelma(P0672) ja rengaspainevaroitus(02214).
lisälämmitin polttonestemäärän osoitin, mittaristo katkonainen (00664) ja viimeisenä vikakoodi 00907 joka viittaa matalaan akkujännitteeseen.
Ei yhdisty tähän ongelmaan.

Esa N linkkaama golffi video oli kyllä perusteellista tekemistä ja siitä innostuneena irroitin kaksi lämpötila-anturia mitä löysin kanavista vänkärin puolelta ja mittasin vastusta samalla kun vähän lämmitin hiustenkuivaajalla anturia... näytti toimivan ihan järkevästi. Kummassakin anturissa sisälämpötilassa noin 20 c oli vastus 10 k ohmia ja laski siitä jokseenkin lineaarisesti 4-5 kohm kohdalle. kumpikin toimi samalla tavalla joten usko niiden olevan ok.

kait se on jostakin löydettävä tarkempi tesipenkki eli tuo VCDS

pari kuvaa vielä






#16
Kokeilinkin tuon ilmastoinnin kalibroinnin, mutta eipä ollut vaikutusta.
#17
Lämmityslaite puhaltaa oikealta puolen viileää. Sivusta, tuulilasille ja jalkatilaan sama tilanne. Vasen puoli Ok. Purin hanskalokeron pois ja löysin kaksi ilmaläppien säätö moottoria. Kumpikin näkyy säätävän ja surisevan mielestäni ihan ok. Sisäilmakiertomoottorin näkeekin säätävän läppää(jalkatilan oikeassa reunassa etuosassa. Toinen säätö moottori on keskikonsolin puolella ja sekin kyllä pyörii ja säätää vivustoa, joka menee kojetaulun keskellä olevaan ilma kanavaan. Kanavista näyttäisi löytyvän myös pari kappaletta ilmeisesti lämpötila-antureita.
Olisko ideoita mistä ongelma voisi johtua? En tietenkään ole ehtinyt vielä vikakoodeja luettaa missään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy