Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tkp

Sivuja: [1] 2 3 ... 9
1
Golf IV (97–03) / Vs: Ovi-ikkunan asennus
« : 16.01.22 - klo:10:59 »
Nyt kun on herännyt ja aivotkin toimii paremmin niin eihän nelosgolfissa tarvitse oven kahvaa irrottaa. Riittää kun ottaa Lukko sylinterin ja avausvaijerin irti.

2
Golf IV (97–03) / Vs: Ovi-ikkunan asennus
« : 16.01.22 - klo:06:27 »
Lukkomoduuli lähtee irti kun ensiksi irrotat ulkokahvan niin sitten saa liittimenkin irti. Youtubesta ohjeet https://www.youtube.com/watch?v=y-dQoBTQ2yQ

Oven päädyssä olevaa yksittäistä Torx-ruuvia ei tarvitse avata kokonaan, sen verran avaa että lukkopesä lähtee irti vetämällä.

3
Golf IV (97–03) / Vs: Ovi-ikkunan asennus
« : 13.01.22 - klo:04:30 »
Pyöreät muovitulpat kun ottaa pois niin näkyviin tulee ikkunahissi ja kannake johon ikkuna asennetaan. Tarvii vaan hissin olla oikealla korkeudella. Sitten vaan avaa kannakkeessa olevia ruuveja sen verran että ikkunan saa laitettua kannakkeeseen. Siellä on suojakumit kannakkeen ja lasin välissä  katsoo että ne tulee oikein.

4

Saksassa jossain euro6 dieselin päästömittauksissa olivat "leikkisästi" todenneet pakoputkesta tulevan vähemmän hiukkasia ulos kuin imuilmassa meni sisään :D.


Lienee kyse tästä Boschin Pariisissa tekemästä testistä.

https://yle.fi/uutiset/3-8142053

"Esimerkiksi Pariisi La Garennessa suoritetuissa mittauksissa havaittiin, että moottorin sisääntuloilma sisälsi enemmän pienhiukkasia kuin mitä pakoputkesta tuprusi ulos. "

5
Lahjoitetaan / Käsijarruvaijerit 2kpl
« : 06.01.22 - klo:10:47 »
Posti toi väärät vaijerit, myyjä hyvitti hinnan ja totesi ettei tarvitse palauttaa joten olisi vaijerit ylimääräisenä, saa hakea vaikka juhla mokka-paketilla Tampereelta Härmälästä. Käy varmaankin johonkin vaggilaiseen. Vaijerit on Febi Bilstein 24412. Kuvassa ylempi vaijeri on Febin, vaijerin kuoren kiinnitys satulaan on erilainen kuin vanhassa vaijerissa.

yv:llä tavoittaa







6
Touran (03-15) / Vs: Touran -04 ohjaustehostin ei toimi
« : 30.12.21 - klo:22:55 »
Olet tarkastanut myös 80A sulakkeen moottoritilassa oleva sulakerasian päädystä ja ettei liitännät ole hapettuneet? Voisin kuvitella että Touranissa on samat sähköt kun Golfissa josta kuva on.

Jos mahdollista niin kannattaa lukea kaikki vikakoodit vcds:llä. Jos ohjauksen ohjainyksikköön ei saa yhteyttä niin luulisi can-väylästäkin löytyvän vikakoodia jolla päästä eteenpäin.





7
Koko johtosarja on aika tyyris. Siihen löytyy korjausarja, jossa on liitin ja noin 20cm johdonpätkät saranakohtaan. Vähän askartelua, jotta ne saa yhdistettyä alkuperäiseen johtosarjaan.

140€ posteineen näkyy olevan halvin (1K0971120BK). Jos noi omat korjaukset vielä hajoaa niin voi olla helpompaa vaihtaa koko johtosarja.

8
merkkivalon saa toki sammutettua nollaamalla vikakoodin mutta valo syttyy uudelleen satunnaisesti ovea avatessa.

9
Ja loppujen lopuksi syylliseksi paljastui yllättäen (tai vähemmän yllättäen) haitarikumin sisältä johtosarjasta oli enemmänkin johtoja poikki, eli toinen can-väylän johdoista oli myös poikki joka ilmeisesti aiheutti tuon sähkön syönnin. Heti kun tuon korjasi tippui sähkön kulutus käytännössä nollaan lepotilassa. Oli vaan joku edellinen omistaja ennestään korjannut tuon niin ei heti arvannut että sama johto menee uudelleen poikki.

Nyt vaan samalla sai aikaiseksi uuden vian eli airbagin valo syttyi kun tuota johtasarjaa piteli :) Taidanpa laittaa tilaukseen uuden johtosarjan...

10
Näemmä ohjainboksi on muoviklipseillä kiinni moottorissa että sen saanee siitä irti mutta romukset näemmä myy noita pakettina. Lienee helpoin vaihtoehto etsiä samanlainen käytetty romuttamolta.

11
Tässä nyt on jo pidemmän aikaa yritetty selvittää mihin autosta häviää sähköt kun ei päivän seisomisen jälkeen enää lähde käyntiin. Yleismittarilla mitattuna akulta auto vie lepotilassa jatkuvasti noin 700milliampeeria virtaa (ovet lukossa ei mitään sähkölaitteita päällä). Saatiin loppujen lopuksi selvitettyä että syyllinen on kuljettajan ovessa oleva can-väylän ohjainyksikkö (Door control unit). Tuosta kun otti viimeisenä johtosarjalta liittimen auki joka tulee oven haitarikumilta niin sähkön kulutus tippui murto-osaan muutamaan kymmenen milliampeeriin jota sen kai pitäisi lepotilassa ollakin. Ja heti kun tuohon laittaa liittimen takaisin kiinni niin kulutus nousee tuonnen 700milliampeeriin. Sikäli erikoista että ovessa toimii kuitenkin kaikki sähköt normaalisti. vikakoodeja on can-ohjaimessa "00470 - Company Comfort Databus in Single Wire  011 - Open Circuit" ja kuljettajan ovessa "00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)    008 - Implausible Signal". Vikakoodit saa poistettua mutta tulevat takaisin heti kun käyttää kuljettajan oven sähköjä, esim. laittaa ovet lukkoon. Ohjaimen varaosanumero 1k0959793g. Haitarikumilta korjasin kaksi johtoa jotka oli kärsineen näköisiä.

Nyt sitten itse kysymys Jos ostan käytetyn ohjainboksin tilalle niin mitkähän tuohon mahtaa käydä, kun noita näkyy oleva monella eri kirjaimella. Ja ilmeisesti uusi boksi pitää myös koodata autoon, eli vanhasta boksista koodi talteen. Liitteenä kuva nyt autossa olevasta boksista.

Toinen kysymys on että voiko tuollainen can-boksi hajota noin että se toimii mutta vie jatkuvasti reilusti virtaa.

Auto on 2005 jetta vin WVWZZZ1KZ6M648120

Kiitos neuvoista



12
Hyvin on etanolihomma pilattu joo hinnoittelulla... Mutta tätähän tämä on kun ei ole kilpailua. ABC ja st1 nostaa hintaa samaa tahtia, puolessa vuodessa noussut hinta 20 senttiä ja bensan hinta alkanut vähän laskea siitä mitä se oli nyt huipussaan niin eipä kannata nykyhinnoilla enää muutossarjoja  hommata. Pelkän boksin hinnan kuoletukseen menee vuosia.

13
Asia on juuri näin. Suomalaiset ovat keskimäärin niin "huonoja" valittamaan, että ei valmistajaa kiinnosta tehdä mitään parannuksia tuotteisiinsa ns. vaativiin käyttöolosuhteisiin. Eikä se tiskin huoltoneuvoja osaa sanoa asiaan yhtään enempää mitä on päämiehen kurssilla tms opetettu. Kuuntelee asiakkaan jaarittelut ja laittaa laskun eteen.

Toisaalta Suomessa kuluttajasuojan taso on niin huono että yksittäisen kuluttajan valituksilla ole juurikaan merkitystä. Jos et satu olemaan rikas ja omistamaan omaa lakimiestä niin aika köyhät on mahdollisuudet siinä vaiheessa kun merkkihuolto sanoo selvään valmistusvirheeseen että ulkoinen tekijä, ei korvata kun takuukin ehti juuri loppua että ei muuta kun kättä taskuun... Onhan näitä esimerkkejä täälläkin foorumilla ollut. Pakkasessa halkeavat adblue-putket, ruostuvat polttoaineputket jne.... Kiasta hajoaa pakkasessa takalasi kun kosket siihen jäärraapalla ja delta-auto vaan toteaa että ulkoinen tekijä ei korvata. Kuluttajaviranomaiset ovat linjanneet älypuhelimien kohdalla että Suomessa myytävien mallien pitää kestää myös täällä vallitsevat olosuhteet mutta autojen ei näemmä tarvitse.

Mutta tätähän tämä on kun Suomessa ei ole oikeaa mahdollisuutta joukkokanteeseen.

14
Elektroniikka / Vs: Kiinan anroid
« : 24.11.21 - klo:18:33 »
Radioiden kuuluvuus on noissa ihan yksilöllistä. Omassa Kiinan ihmeessä kuuluu aikalailla yhtä hyvin tai huonosti kun jossain satasen markettiradiossa. Alkuiperäisessä rcd300:ssa toki oli parempi kuuluvuus. Mutta sitten voi kuunnella nettiradiota joko suoraan laitteella kun hommaa siihen nettiyhteyden tai puhelimesta bluetoothin yli.

15
Elektroniikka / Vs: Passatin lämmitys
« : 10.11.21 - klo:20:07 »
Luulis että löytyy. Miten siihen pääsee käsiks?

Anteeksi suuresta tyhmien kysymyksien määrästä, mutta mulla ei o ollu volkkareita sitten 96 golf vuosituhannen vaihteessa...

Riippuu ihan siitä että minkänäköinen ohjainlaite ilmastoinnille on. Omassa vanhemmassa jetassa huoltovalikkoon pääsee kun samaan aikaan painaa econ ja puhallus ylös-napit pohjaan. googlesta tutkimaan https://www.google.com/search?q=passat+2015+climatronic+service+menu&oq=passat+2015+climatronic+servide+menu&aqs=edge..69i57.16143j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8

16
Golf IV (97–03) / Vs: G4 1.4-16V päästöihmettelyä
« : 10.11.21 - klo:18:41 »
Termostaatti rikki ja lämmöt nousee oikeasti vain tuohon 75c? Mittarihan näyttää 90 kun lämmöt on vähän yli 70.

17
Elektroniikka / Vs: Passatin lämmitys
« : 10.11.21 - klo:16:23 »
Vasemman puolen ilmakanavan lämpötila-anturi antaa väärää tietoa lämpötilasta ja sekoittaa järjestelmän? Kaipa tuon ikäisestäkin Passatista löytyy climasta huoltovalikko josta pääsee ihmettelemään lämpötiloja. Tai sitten vcds:llä.

18
Olisko ko. korjaamo lähettänyt kaikille rengashotellin asiakkaille saman mainoksen, riippumatta siitä missä kunnossa renkaat oikesti on. Saattaapi joku hajamielinen tai muuten vaan autoista ja renkaista mitään ymmärtämätön langeta "tarjoukseen".

Jos asia tulee julkisuuteen niin aina voi vedota virheeseen että sähköposti lähti vahingossa väärälle vastaanottajalle...


19
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: Golf -05 ja lukko-ongelmat
« : 02.10.21 - klo:01:06 »


EDIT: Onko tosiaan niin, että sisältäpäin ei saa ovia auki kahvasta vetämällä tai ovessa olevasta napista painamalla, jos ovi on lukittu kaukosäätimen napista?

safelock-ominaisuuden saa muistaakseni pois kun painaa kaksi kertaa kaukosäätimestä kiinni nappia tai vcds:llä koodattua kokonaan pois.

youtube-video aiheesta https://www.youtube.com/watch?v=1xgDfZUXny8

20
Octavia / Vs: Octavia BFQ imuputki
« : 30.09.21 - klo:14:34 »
Tossa moottorityypissä on ominaisuus/tyyppivika että kerää kosteutta huohottimeen ja öljykorkin alle. Näkyy varsinkin talvella öljykorkin alla kermanvärisenä hyhmänä ja vastuksen tarkoitus on estää huohotinta jäätymästä. Mutta jos autolla ajetaan edes silloin tällöin pitempää matkaa että moottori ehtii lämmetä kunnolla niin pärjää ilman lämmitysvastustakin. Porukoiden Toledoon laitoin halvan tarvikkeen ilman vastusta ja hyvän on toiminut.

21
Octavia / Vs: Octavia BFQ imuputki
« : 29.09.21 - klo:15:30 »
Tossa on lämmitysvastus, ei anturia. Voi laittaa halvan tarvikkeen tilalle ilman lämmitysvastusta.

22
Hifi ja multimedia / Vs: Mielipiteet XTRON android 10 VW
« : 22.09.21 - klo:10:53 »
Jos wlan-verkon salasana on varmasti laitettu oikein niin kannattaa kokeilla toisella kännykällä. Noi kännyköiden nettijakamiset tuppaa toimimaan vähän niin ja näin.

23
Hifi ja multimedia / Vs: Mielipiteet XTRON android 10 VW
« : 20.09.21 - klo:21:35 »
Siis kännykästä yritetty jakaa nettiyhteys? Vai omalla mokkulalla?

24
Pari youtube-videota jotka voi auttaa asiassa

Jos autossa on samanlainen ilmastoinnin ohjain niin ohjeet miten pääsee huoltovalikkoon https://www.youtube.com/watch?v=0JrYIvIljwo

Koodien ja arvojen selitykset olettaen että ne pysyneet samana https://www.servicetutorials.com/en/2015/06/22/tutorial-how-to-acces-hidden-menu-on-vw-golf-mk5-jetta-in-3-steps/


25
Porukoiden Toledo tekee samaa että ovet napsahtaa lukkoon satunnaisesti ja pari kertaa onkin haettu vara-avainta että pääsee autoon sisälle... Tuossa nyt mietittiin että jos ottaa kuljettajan oven lukolta sähköt pois ja käyttää sitä avaimella niin ei ainakaan jää autosta ulkopuolella vaikka keskuslukitus eläisi omaa elämäänsä. Tossa kuitenkin on, lieneekö myös passatissa kuljettajan ovessa auki/kiinni-napit jolla sitten saa muut ovet ja luukut auki ja kiinni. Pitäisi vain testata että toimiiko keskuslukko edelleen muissa ovisssa vaikka kuljettajan oven lukon tekisi sähköttömäksi.

26
Elektroniikka / Vs: ABS koodien lukeminen
« : 19.08.21 - klo:12:59 »
Nettiyhteyden poisottaminen liittynee siihen että piraattiversiota ei pysty päivittämään ja vcds yrittää päivittää automaattisesti itsensä jos koneessa on nettiyhteys.

27
Elektroniikka / Vs: ABS koodien lukeminen
« : 18.08.21 - klo:21:06 »
Riippuu siitä minkä ikäinen auto on kyseessä. Vcds-lite on ilmainen ja siihen kkl- kaapeli on parikymppiä. Mutta toimii vain autoissa ennen can-väylää.

28
Heren mielestä 9-tie ei ole käytössä kun ajaa Tampereelta Jyväskylään.



29
Elektroniikka / Vs: Audi A2 Ilmastoinnin toimimattomuus
« : 19.06.21 - klo:08:00 »
Mahtaakohan tuolta löytyä mitään apua? http://mr-fix.info/audi-single-zone-climatronic-hidden-menu-a2-a3-a4/

Varsinkin kohta "52 – graphics channel 1 – A/C compressor switch-off conditions are identified by illuminated segments of the “88.8” display."

30
Loppuuko ilman tulo kabiiniin samalla kun lämpötila alkaa nousemaan? Höyrystimen jäätyminen aiheuttaisi varmaankin samalla myös ilman tulon loppumisen. Omassa Jetassa kävi juuri noin että vartin ajon jälkeen loppui ilman tulo sisälle vaikka puhallin oli päällä ja kun kun kylmäkoneen otti pois päältä niin alkoi taas happi kulkemaan. Syyllinen oli höyrystimen lämpötila-anturi joka näytti koko ajan noin +30 lämpötilaa ja höyrystin jäätyi umpeen. Tosin kyseessä automaatti-ilmastointi, mahtaako manuaalissa olla höyrystimellä lämpötila-anturia.

Sivuja: [1] 2 3 ... 9



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla