Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Sökö

#1
Lainaus käyttäjältä: Jumppis - 18.03.18 - klo:21:52
Hyvä kuulla positiivista digi-mittaristosta että Beats Audiosta!
Mittairistosta jonkun videon Youtubessa näinkin mutta Beatsista en löytänyt oikein mitään. Tuliko mukana mitään paremmin Beatsia selvittävää?

Jos meinaat jotain ohjeita, niin ei mitään. Toisaalta niitä ei tuohon tarvitsekkaan. Vähän voi säätää equlla ja bassoa voi vääntää +- ääntä
#2
Tere,

Sain menneellä viikolla autoni (SEAT Leon ST 1.8 TSI 180 FR DSG ) vihdoinkin omiin käsiini tehtaalta. Auton ostin jo marraskuussa, mutta varmaan sen takia venähti toimituspäivä kun halusin tft-mittariston. Kuitenkin nyt voin sanoa, että sitä kannatti kyllä odottaa. On huomattavasti parempi kuin oletin. Enkä myöskään pettynty BEATSeihin.

Ainoa mikä ihmetyttää autossa on tuo Driver Mode(?). Kun vaihdat Ecolle tai Sportille, niin se pysyy kyllä ja toimii oikein hyvin sekä mittaristossa lukee E1-E7 tai S1-S7 eli mode+vaihde.
Sitten alkaa se ihmettely itellä, kun sammutan vaikka auton ja lähden hetken päästä ajamaan, mittaristossa lukee vaihteena D1-D7, eli ilmeisesti vaihtaa takaisin normal-modeen? Kun katsoo MODE napilla ajoprofiilia, niin silti siellä lukee/näkyy aikaisemmin valittu valittuna, eli ECO tai SPORT?

Onko muilla moista tullut eteen? Ymmärtäsin hyvin, jos mode vaihtuisi Normal moodiin joka paikassa. Ehkä nyt en vain tajua ongelmaa tai tuossa ei ole ongelmaa ollenkaan.
Muuten olen ollut oikien tyytyväinen saamaani autoon ja varsinkin tuohon DSG-lootaan

#3
Eikö kenelläkään tosiaankaan ole kyseistä boxia st leonissa/kuprassa?
#4
Moi,

Suksiboxia ostamassa netin kautta. Olen päätynyt otsikon mukaiseen malliin. Ainoastaan minua mietityttää boxissa enään se, että aukeaako leon st -18 takaluukku kokonaan auki ja miten paljon tuo boxi tulee katosta yli tuulilasin puolelta. Onko jollakin antaa kommenttia juurikin tuosta boxi+auto kombosta tai jonkun muun saman kokoisen boxin käytöstä? Tuota ei pääse missään näkemään paikoillaan enkä ole kunnollista ja tarkkaa kuvaa mistään  löytänyt.
#5
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.01.18 - klo:07:18
Juuri näin. Nykyihmisissä on runsaasti henkisesti häiriintynyttä sakkia. Liekö ruokien jne lisäaineet, stressi, ahdas kaupunkiasuminen tms. tehneet aivoihin sen, mene ja tiedä. Mutta asiassa kuin asiassa tietyillä ihmisillä on suunnaton tarve päteä vinoilemalla ja häiriköimällä. Vaikka joku toisi vain omakohtaisia rehellisesti mainitsemiaan kokemuksia vaikkapa rengasasioissa esille, ne teilataan heti. Vaikuttimena on vain toisen suututtamisen yrittäminen ja huutelu. Tällainen ihmistyyppi on livenä äärimmäisen rasittava ja luotaantyöntävä, mutta onneksi livenä noista pääsee kyllä eroon. Nettifoorumeilla sen sijaan noiden häiriköinti on jatkuvaa, varsinkin foorumeilla missä ei valvontaa ole banneineen. Toisaalta on myös kokemusta, että myös nettivalvoja ja foorumin johtohenkilö voi syyllistyä tahalliseen trollailuun.

Kaikkialla rengaspalsta on juuri tällainen taistelutanner. Kovasti näistä olisi tykännyt löytävänsä asiallista pohdintaa, omia kokemuksia omissa autoissaan eri rengasmalleista, niiden käytöksestä jne, mutta aika vähiin faktatieto jää.

Itselläni on nykyisessä nyt nastat, mutta seuraavaan tuleekin taas pohjoismaiset kitkat. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta itselleni kokonaisuus vei nyt taas nastattoman pariin. Oma pääasiallinen ajoympäristöni sen tekee, valinta voisi muualla jatkuvasti ajavana ollakin toinen. Myös automalli voimansiirtoineen jne vaikuttaa asiaan.

Jos vaikkapa TAG on kokenut jämäkämmän rengastyypin autonsa alla passeliksi ja hyvin toimivaksi jopa maamme keleissä, ei sitä voi kyseenalaistaa. TAG on silloin tyytyväinen, ja se on aivan varmasti pääasia.

En oikein  ymmärrä minkä vuoksi tullaan tämänkaltaiselle foorumille väittelemään ja parjaamaan toisien mielipiteitä? Ainakin iyse koen tämän hyvin käteväksi tiedonjako ja kysymys paikaksi. Esimerkiksi itsellä on ollut monet kitkat, mutta ei se silti tarkoita sitä, että nastat on huonommat. Nyt esim. ostin nastat koska myös puolisokin ajaa samaista tulevaa uutta autoa ja toive oli nastoista. Mielestäni on täysin maku kysymys.

Ne ketkä sanoo nastojen pilaavan tiet, niin ovat samalla  oikeassa ja värässä. Laittakaa nastat vasta alle 1.12 uudellamaalla ja kesänakit alle 1.3. Ei asvaltti eikä nastat kulu yhtään enempi kuin on tarvis.. Mutta tämä on vain minun mielipide 😁. Tosin ostin itsekkin nastat autooni marraskuussa, kun oli renkaat pakko ostaa.. auto siis 350e maksava pommi.. turvavarusteena bagi ratissa. Pakko oli tollanen ostaa kun vakuutus otti oman auton lunariin ja Setilla kun tuo toimitusaika on arvioitu ensi keväälle.
#6
Lainaus käyttäjältä: katame - 22.12.17 - klo:10:15
Kun kysyt niin kerroppa sitten tännekin mitä nuo Cardhadesit kustantaisi.


Vihdoinkin sain vastauksen Kahan/jälleen myyjän kautta.

Hintaa tulee seat leon st:n aurinkosuojille 145e. Toki nuo tehdään briteissä, joten suoraan tilaaminen ulkomailta sattaa tulla halvemmaksi. Tosin katsoin Hollannin hintoja, niin oli yllättäen n. 125e eli itse en tuolla hintasäästöllä ala tilaamaan.

Summarum.. jos on joku syy, miksi ei halua kalvoja, mutta ikkunat kuitenkin olisi hyvä saada tummaksi, niin tuo --> https://www.carshades.com/  on hyvä vaihtoehto.
#7
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.01.18 - klo:20:45
En ole ollut ikinä keskolla töissä, enkä tule olemaan. Turha jankuttaminen on idioottimaista. Vielä senkin jälkeen, kun fakta on lyöty "pöytään".

Ilmeisesti sinulta tuo takuu on pois. Minusta on hienoa, että muutkin saavat tuon pidemmän takuun! Tuota viiden vuoden takuuta on jatkettu jo yli vuoden.

Hyvä kommentti --> Ilmeisesti sinulta tuo takuu on pois. Minusta on hienoa, että muutkin saavat tuon pidemmän takuun! Tuota viiden vuoden takuuta on jatkettu jo yli vuoden.

En itse oikein ole koskaan ymmärtänyt tuollaista kateutta, koska siltä tuo nyt vähän kuulostaa. Onko käynyt niin ikävästi, että itse ostanut juuri auton kahden vuoden takuulla ja HUPS.. alkanut viiden vuoden kamppis vähän myöhemmin? Jos on jotain edellä mainitusta johtuvaa vitutusta tai muuta niin sitten ymmärrän jollain tavalla, mutta tuosta vänkäämisestä foorumilla ei ole kenellekkään hyötyä.

Mutta joka tapauksessa en oikein ymmärrä, mitä haittaa siitä nyt olisi, jos viiden vuoden takuun olisi jatkuvana päällä? Eikös se ole vain kaikille seatisteille hyvä juttu, jos tätä kautta liikenteeseen tulee lisää kyseisiä autoja? Voisiko Seat päästä jopa tätä kautta samaan arvostukseen kuin Skoda.
Ja kamppiksen on pakko olla määräaikainen, koska silloin se on mahdollista tiputtaa nopeasti ja selittämättä takaisin kahteen vuoteen tiettynä päivänä.
#8
Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 14.01.18 - klo:10:29
yksi syy valita esim. skoda seatin sijaan on juuri tuo kesko maahantuojana, ovat takuun ulkopuolisessa GW takuussa aika nuivia verrattuna helkama autoon, tällaisen kuvan olen saanut lueskellessani mm. tsi koneiden jakoketjutarinoita täällä ja muualla.

Hyvä vinkki tähän aiheeseen on julkisuus. Mikäli on ongelmia korvauksissa, niin asia aina lehtiin ja kuluttajansuojan käsittelyyn. Mikään ei ole isolle firmalle pahempi kuin huono julkisuus ja kiusalliset kysymykset.
#9
Moi,

Pitäisi olla niin kestävä, että estää tavaroiden lennon kontista. Näin se on tietojeni mukaan suunniteltu ja Seat näin sanoo. Tietty kalteri on kestävin. Maksaa 237e Seatilla laitettuna. Jos itsellä olisi koira ilman koppaa takana, niin kalteri ehdottomasti. Kiinnityksestä ei ole varmuutta. Toivon mukaan siisti, koska otin sen itsekkin. Itee otin lähinnä irrotettavuuden vuoksi.
#10
Doh,

Tänään ostin kilometrien pidennyksen, eli "Takuu 5V/150 000km".

Seat tarjoaa siis takuuna 5v/100000km ikuisuuskampanjalla.
Maksoin 279e, jolloin tuosta muuttuu kilometrit 150000km mittaiseksi. Takuuta saa pidentää rahalla, jos se on ns. lisävarusteen autoon. Kyseessä ei ole siis Seatin ilmaiseksi tarjoama takuu.

Kyseinen pidennys on niin halpa, verrattuna uuden auton hintaan, että en voi käsittää miksi joku ei tuota ota, jos ajaa paljon.

#11
Lainaus käyttäjältä: Camo - 14.12.17 - klo:16:37
Itse teetätin kaksi vuotta vanhaan Octaviaan kestopinnoitteen. Pinnoite on Autosmartin Silver Seal Nordic ja ainakin itse olen erittäin tyytyväinen. 36 kk kirjallinen takuu tuolle luvattiin. Hintaa operaatiolla oli 300â,¬

Kiilto on uskomattoman hyvä ja auton väri (Rio red) heräsi ihan uuteen eloon. Pinnoite on nyt muutaman kuukauden ollut ja ainakin vielä pinta tuntuu erittäin liukkaalta ja lähes kaikki lika irtoaa pelkällä painepesulla.

Missäs teetätit moisen, jos saanee kysyä?
#12
Lainaus käyttäjältä: Valtsu- - 05.01.18 - klo:18:33
Otsikon mukainen auto tilattu vaikka Ei pitänyt uutta autoa hankkia. Sellainen tuli sitten kuitenkin pienen pähkäilyn jälkeen tilattua Jyväskylän Autotarvikkeelta. Tarjouksia ei muualta kysytty, koska saimme mieleisemme diilin sovittua ja auton saa näin ollen kotikylältä.

Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa vähän käytetty ja ajettu Audi A6 biturbo. Uuden auton viehätys, vapaasti valittavat varusteet, pitkä 5v takuu (huolettomat kilometrit) ja 1% rahoitus tarjous nappasivat kuitenkin voiton.

Kaupat tehtiin Cuprasta jo kesäkuun 2017 lopussa. Vaihdossa menee hyvin palvellut Audi A4 3.0Tdi.

Alkuperäinen toimitusaika oli sovittu tammikuun 2018 alkuun. Tähän tuli kuitenkin muutos, koska halusimme ehdottomasti digitaalimittariston sekä beats audion. Digimittaristo kuuluu vakiovarusteisiin viikosta 2 eteenpäin rakennettaviin autoihin.

Auton tuotantoviikoksi on varmistunut juurikin tuo 2. viikko tammikuuta 2018, eli on ensimmäisiä autoja mitä tehtaalta ulos rullaa digimittaristolla varustettuna (johtuen myös tuosta aikaisesta tilauksesta).

Alunperinkin olimme ruksineet aika kattavasti lisävarusteita, mutta matkan varrella nälkä kasvoi ja tuli niitä sitten ruksittua lisää.

Auto tulossa seuraavilla lisävarusteilla:

Valkoinen metalliväri
Laajennettu 5v takuu / 150tkm
Teknologiapaketti 4
19" nastarenkaat (mukana tulevien 19" kesärenkaiden lisäksi)
Cupra urheiluistuimet
Panoraamakattoluukku
Mattamusta paketti
Beats audio
Navi system plus
Kessy avaimeton käynnistys
Pysäköintitutkat edessä/takana
Peruutuskamera
Langaton lataus
Seat Full link
Mapcare
Väliverkko tavaratilaan
Sivuturvatyynyt taakse
Kännykkäohjattu webasto
Tehtaan sivuhelmat
Valkoiset Cupra avaimenperät
Tavaratilan kaukalonmatto
Kumimatot sisälle

Lisäksi tarkoitus teettää autoon kestopinnoitus, kun liikkeestä saapuu.

Hieman tullut ennakkoon hankittua myös tavaraa odottamaan auton saapumista:

Rieger etupuskurinlippa (musta), asennuksen yhteydessä etupuskurin alaosa teipataan mustaksi

Kaasujouset konepeltiin

Sumuttavat ikkunanpesurien suuttimet

Cupra turvavyönpehmusteet

19" kesävanteet jäävät Audista meille, jotka menevät Cupran alle kesäksi - ehkä menee hiekkapuhallettavaksi ja pulverimaalattavaksi vielä

Tarkoitus olisi lisäksi tehdä autoon äänieristys, mutta tämä menee kesälle, että voi tehdä ulkona, koska autotallit täynnä tavaraa, ettei sinne autot mahdu  ;D

Laitetaan kuvia autosta ja asennuksista, kun saa aikaiseksi ja auto saapuu.

Laitoinkin tän toiseen Cupra-ketjuun, mutta ehkä täällä on uusin tieto. Eli paljonko maksoi takuun laajennus tuonne 5/150tkm? Perus takuuhan on 5/100tkm
#13
Tere,
Onko kellään tietoa/muistikuvaa,  kuinka paljon kustantaa Cupraan kyseinen --> laajennettu takuu 5v/150tkm
#14
Onkohan nuo takuun pidennykset leonissa aina saman hintaisia, vai onkohan 1.0 ja 1.8 eri hintaisia ja vaikuttaakohan hintoihin myös vaihteisto.
#15
Seat leoniin saa takuuna 5v/ 100000. Onko kellään tietoa missä hinnoissa pyörii 5v/150000, eli 50000km takuukilometrien pidennys. Lähinnä kiinnostaa leon st fr malliset. Mutta muutkin leonit käy, niin saa jotain osviittaa.

Kiitos!
#16
Lainaus käyttäjältä: SiPaLe - 21.12.17 - klo:21:33
Carshades merkkisiä "verhoja", eli klipseillä kiinnitettäviä, löytyy farkku Leoniin, saa hyvinvarustetuista tarvikeliikkeistä jotka tilaa osia Kahan kautta. Hinta pitäs jäädä selvästi halvemmaksi kuin noilla orkkiksilla.

Tuo vaikuttaa hyvältä. Pitääkin kysellä hintoja.
Kiitoksia infosta

#17
Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.12.17 - klo:13:26
Uusien autojen ostajat, tehkää niitä huoltosoppareita. Ei tarvitse tapella näistä asioista. Minullakin on Passatissa 5v/100tkm soppari josta menee 6â,¬/kk käsittelykuluihin. Suuremmilla kilometreilläkin saa. Maksan käsittelykuluja 360â,¬ viiden vuoden aikana ja loput maksamani saan takaisin huolloissa tai jos sopparin päättyessä "tilillä" on rahaa, saan ne takaisin. Vaivaiset 360â,¬ ja voin survoa huolettomasti 5v/100tkm! Vähän lisää maksamalla raja voisi olla 5v/150tkm ja edelleen vain 360â,¬ menee potista VW:lle, kaikki muu tulee takaisin tavalla tai toisella.
Sitäpaitsi, huoltosoppariauto on melko mukava myytävä. Esim. kolmen vuoden iässä myytäessä on ostajalle siirrettävää sopparia jäljellä 2v ja jos minä olen selvinnyt pienillä kuluilla huolloista/korjauksista, niin tilillä voi olla rahaa esim. 800â,¬ joka siirtyy auton kaupassa ostajalle, jos hän jatkaa sopparia.
Pienoinen myyntivaltti yksityisten välisessä kaupassa, 2v "takuu" ja 800â,¬ huoltorahaa!

Ostin ite uuden Leonin tuolla 1.8 tsi dsg härpäkkeellä ja kylkiäisenä sain 36/60tkm huolenpitosopparin. Tämän lisäksi tuli ns. "ikuinen" kampanja 5 vuotta tehdastakuu mukaan. Ainakin omalta kohdalla juuri nuo edut varmisti tuon auton oston, kun ei tartte miettiä alkaako öljyn kulutus tai dsg-temppuilla. Kiertoon tuo lähtee ennen takuun loppua. Eli kiteytettynä voin sanoa, että meikäläisen tapaisille autojen kanssa kädettömille, noille soppareilla on merkitystä.

Tässä tapauksessa ite pääsin vain halvalla, mutta kyllä noista olisin ollut valmis maksamaankin x summan rahaa. Koska katson sen panostukseksi omaan mielenrauhaan. 
#18
En halua kalvoja. Yritän ensin löytää suojan
#19
Olen etsinyt aurinkosuojia kaikkiin takaikkunoihin, mutta en ole löytänyt kuin seatin alkuperäiset.  Kriteerinä pitää olla hyvä kiinnitys. Ei mitään imukuppi virityksiä. Entisessä autossa oli verhotyyliset, jotka lukittu ikkunan eteen klipseillä,  mutta sellaisia ei ilmeisesti ole seattiin. Onko jollain ideoit mistö voisi aurinkosuojat saada mitkä pysyy ikkunoissa, eikä vRmasti tipu pikoiltaa mut on irrotettavissa. Orkkikset maksaa 250e mikä on paljon
#20
Sepä se. Koitin kovasti saada tehtaalta 18 renkaiden sijasta 16 tuumasia kesärenkaina tai talvirenkaina, mutta ei. 18 on fr mallissa vakio kesäkumin koko, jolla ne tulee tehtaalta. Ei saanut edes 17" kiekkoja vaikka mielestäni sekin on ollut joskus ainakin vaihtoehtona. Muistan siis näin lukeneeni, elk ei faktatietoa.

Olis pitänyt ottaa eri malli jos olisi halunnut 16 tai 17 kauppasopparissa vakiona. Halusin kuitenkin tuon fr tyylisen joten ei ollut vaihtoehtoja. Myyjä sanoi katsovansa tuleeko heille 17" tuumasia renkaita minulle laitettavaksi 18" sijasta, mutta jos ei, niin otan 16" renkaat mielummin kuin 18". Vaikkakin näyttää "vähän rumilta".
#21
Ja muutenkin aiheena on rengasmelu. Lähinnä 18" vs.16". Ei veropetos tai lakipykälät. Joten jos nyt pysyttäisiin aiheessa tai joku voisi tuosta aiheesta tehdä topicin foorumille.

  >:(
#22
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 17.12.17 - klo:12:25
Sökö on omaan makuun sopivan valinnan tehnyt ja hyvä niin. Varmasti se hiljaisin ratkaisu.

Mutta muuten tämä keskustelu lähti ihan naurettavalle linjalle.. Kun Fr:n otteessa on jo vakiona merkintä 18" renkaista (ainakin minulla), niin on aiheetonta syytellä veropetoksesta 18" renkaita käytettäessä. Jos sitä merkintää siellä ei ole, niin muutoskatsastamalla sen rekisteriotteeseen saa. Tällöin Trafi on asiaan hyväksynyt ja on ihan turha enään sen jälkeen auton omistajaa jollain naurettavalla veropetoksella pelotella.

Satunpa asumaan verovirkailijan kanssa ja ihan laillisesti ja turvallisin mielin hänkin ajelee autolla, jossa 18" vanteet.  ;) ;D

Aivan oikein. Ja näin oikiksessa lukeneena, vetopetos tai petos ylipäätänsä ei ole koskaan se, että maksat enemmän kuin velvoitetaan(tässäkin järki mukana). Eli maksan veron sen mukaan, mitä autossa on päästöjen mukaan laskettu. En tietääkseni saa alennusta jos autoni viekin vähemmän eri renkailla kuin on laskettu. Sama toisin päin. Otetaan esimerkkinä vielä pankki..
Haet lainaa pankista ja ilmoitat tuloksesi 3000/kk mutta ne onkin 4000/kk. Tämä ei ole petos, koska pääsääntöisesti virheellisellä tiedolla pitää olla itsellesi hyöty ja pankille haitta. Tässä tilanteessa haitta on sinulle, koska pankki päättää lainaa myöntäessään maksuvarasi 3000/kk tulon perustella.
Tämä on testattu käytännössä aikoinaan omalla kohdallani. Pankki oli lainaa allekirjoittessani vain tyytyväinen kun maksuvara oli isompi millä tietty laina oli myönnetty.

By a android, it's the phone
#23
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 17.12.17 - klo:10:23
saathan autoon hinnan alennusta jos vaihdat 18" renkaat 16" vastaaviin? jos saat,niin kysäise vielä,että jos saisit ne peltivanteilla,niin hinta vois vieläkin tippua..


Ei tuolla hinnalla ole niin merkitystä. Lähinnä fakta vain on, että mitä pienempi rengas sitä halvempi. Näin karkeasti yleistettynä.
En jaksanut/viitsinyt lähteä ostamaan renkaita rengasliikkeestä, joten ostin 16"nastat suoraan autoliikkeestä. Joo olisi muutaman satasen säästänyt, mutta mielummin käytän senkin ajan johonkin muuhun.

Mutta nyt on kyse 18" kesärenkaista, jotka väkisin tulee auton mukana. Liike ne suostuu vaihtamaan päittäin 16" kesärenkaisiin.. no tietenkin vaihtaa, koska uskon niiden kelpaavan toiselle kenellä on autossa 16" vakiona.

Itse en noista mitään väliä edes ala vaatimaan, kunhan tilalle tulee vähintään samaa tasoa olevat renkaat ja rengasmelu on huomattavasti pienempi. Jos tuolla puljauksella saa autosta hiljaisemman ja ei tartte äänieristää autoa ammattilaisella, niin ok mulle.
#24
Öö, jos veropetos lasketaan niin ok. Tuossa tilanteessa sitä ei kuitenkaan tapahdu. Minähän ostan ne 18" renkaat ja vaihdan sen jälkeen pienempiin.
#25
Lainaus käyttäjältä: Joshua - 16.12.17 - klo:22:19
Ohan se nyt melkein rikos laittaa FR varusteluun jotkut 16" munkkirenkaat.


Kyllähän itselleni on hyvin tärkeää se, että mitä vähemmän auton ulkoa kuuluu ääntä sen parempi. Jos sen saan ottamalla 16" renkaat 18" sijasta, niin näin teen. Toki autoa voisi äänieristää ammattilaisella hintaan 1000-1500â,¬ mutta miksi? Ei itselle ainakaa  ole niin merkitystä vanteiden ulkonäöllä että makaisin tuollaisen summan. Varsinkin kyseessä on renkaat. Tosin kun renkaita menee uudelleen ostamaan niin hintaerokin on huima.
#26
Onko uusien Seat Leon st fr autojen vaki 18" tuumasten rengasmelu kova. Mitä olen foorumeilta lukenut, niin tälläinen kuva on jäänyt.
Minulle autoliike tarjosi 16" tuumaisia seatin alkuoperäisillä vanteilla olevia kesäkumeja noiden 18" sijasta, kun mainitsin rengasmelusta. Itselle ei ole noiden renkaiden koolla niinkään ulkonäöllisesti juurikaan mitään väliä. Mietin vain lähinnä sitä, että miten 180hv autossa toimii tuollaiset 16" kesärenkaat. Ne on varmaan jostain 1,0L seatista otetut, kun päittäin voin vaihtaa jos haluan. Kysymys kuuluukin kannattaako. Toki olisi ainakin halpaa ostaa myöhemmin uudet 16" renkaat, kunhan vanhat on kulunut verrattuan 18" hintoihin.

#27
Jos sulla on lisälämmitin autossa, niin todennäköisesti käry tulee siitä. Itellä oli aikaisemmassa autossa sama homma. Käry tuli sisälle kun auto oli paikalla päällä. Huoltoon vein, niin oikein näytti, miten lisälämmitin/ webaston käry nousi ylös ja sitä kautta puhaltimen kautta sisälle kun putki oli liian lyhyt. Oli kuulemma tiedoss oleva ominaisuus. Olisi ollug helppo ratkaista putken pidennyksellä, mutta ei ollut sellaista valmistajalta tullut. Tämä siis oli tilanne 2014 talvella. Kyseessä oli mazda 6  2012 2.2d
#28
Moi,

Seat leon st fr on kyllä hiljainen auto 16" kitkoilla, mutta entäpä mitä kokemuksia on 16" nastoista?

Itse otin autoon 16" nastat, kun pohjoisessa paljon ajan. Aloin kuitenkin miettimään kuinka jäätävän kovaksi melu niillä nousee.

Minulle on tulossa Seatin kautta renkaat, joten siltäkään osalta ei ole hajua minkä merkkiset nastat on tulossa. Onko jollakin tietoa mitä renkaita ne nykyään noissa käyttää. Joskus ainaki muistaakseni oli Michelinejä.
#29
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 08.12.17 - klo:12:31
Kokonaishinnaltaan n. 200 â,¬:n pinnoite ei antane juuri hyvää vahausta, esimerkiksi Fusso Coat 12- tai Collinite 476S- (itse tehtävissä olevaa) vahausta, parempaa suojaa.
Hyvät, keraamisen pinnoitteen muodostavat aineet ( niitä on toki muitakin kuin Kjimin mainitsemat ) maksavat jo yksistään 100 - 400 â,¬ ja niiden pintaan saattaminen ottaa tekijältään useamman tunnin ( ! ) riippuen puhdistus ja pohjustustarpeesta ja aineiden levitysperiaatteista ja kerrostuksien määrästä.

Lienee ymmärrettävissä, että ihan ilmaiseksi on mahdotonta saada hyvää keraamista pinnoitetta. Kokonaishinnaksi muodostuu helposti tuo Jyrin esille tuoma hinta(haarukka) - jopa sen ylikin menevät kokonaishinnat ovat ihan realistisia.


Jep, itekkin olen sitä mieltä, että kunnolliset pinnoitteet maksavat paljon enemmän, kuin 200e.
Ajattelin onko joku uusi aine keksitty, joka olisi noin halpa laitettuna.

Tuo 200e on kyllä ns. vahauksesta paljon, jos se sitä tosiaan on. Mielummin teen perus vahauksen itse. Tuo on vähän kuin renkaiden vaihto. Jos en ite viitsi niitä varastosta ottaa ja vaihtaa alle, niin jätän auton kauppaan.
#30
Moi kaikki,

Pistin tän viestin epähuomiossa seatin ketjuun, mutta kuuluukin ilmeisesti tänne. Elikkäs..

Ostin uuden fr leonin ja kilkkeet siihen

Myyjä alkoi kovasti suosittelemaan samalla uuden maalipintan käsittelyä ja tarkemmin Avalonilla (muistaakseni oli tuon niminen) käsittelyä.

Onko jollakin kokemusta moisest aineesta tai ylipäätänsä noista maalipinnan käsittelyistä. Hintaa kuitenkin se 200e.

Onko tuosta käsittelystä hyötyä enempi kuin normaalista käsin vahauksesta? Kestääkö maalipinta jotenkin paremmin esim. Nastoja tai suolaa.
Itse olen aina luottanut omin käsin vahaukseen, mutta nyt houkuttelisi lähinnä sen myyntipuheen vuoksi. Mutta myyjä on aina myyjä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy