Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Samppa-75

#1
Ostetaan / Passat 3c -07 xenon umpiot
26.10.21 - klo:11:59
Oisko kellään purettuna tms toimivia umpioita kaarrevaloilla?
Auto voi tulla kaupanpäälle jos romuna löytyy moinen, ei tarvi olla ilmaiset mutta uuden hintaisia saa kaupastakin
#2
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 26.10.21 - klo:09:18
^Koititko output testejä? sieltä ajovaloihin liittyvät asiat valikosta.
VCDS näyttää kulkeeko sinne virtaa vai ei...
https://www.ross-tech.com/vcds/tour/out_test.php
En itse niitä lukenut, mut ei tietoa miten tarkkaan katottu. Ei kuitenkaan mitään löytynyt. TÃ,,nään mittailin, että ainakin ohjausjännite pitkille tulee, että onko sitten vaan käyttötunnit täynnä umpioiden luukuille?
Kuormittaa en uskaltanut ohjausnastaa, eli voi vielä olla liitos/johtovika kyseessä.
#3
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 13.10.21 - klo:14:55
Sähkökeskuksen kautta voi tehdä VCDS:llä kaukovaloille testin samalla kun katsoo onko siellä mitään vikakoodeja.

Nyt on koodit luettu eikä löytynyt mitään :( alettava vaan kai mittailemaan mikä siellä mättää
#4
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 13.10.21 - klo:14:55
Sähkökeskuksen kautta voi tehdä VCDS:llä kaukovaloille testin samalla kun katsoo onko siellä mitään vikakoodeja.
Tarttee jossakin pajalla käydä kurkkimassa. Oma pikkukapula ei kerro mitään vikoja
#5
Nyt itseasiassa näin vasta, että molemmat on vähän auki kun pitkät päällä vaikka edelleen oikea välähtää kun pitkät pistää päälle. Vähän valokeila muuttuu  kun ottaa pois.
#6
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.10.21 - klo:17:53
En kyllä osaa sanoa. Luulisin että siellä on joku boksi välissä.
Syttyykö pitkien merkkivalo?

Merkkivalo syttyy ja tosiaan tää ennen jumittanut vasenpuoli selvästi saa kumminkin ohjauksen perille asti. Oikea puoli välähtää, ja ihan kun se jäisi vähän auki kumminkin lähivaloihin verrattuna
#7
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.10.21 - klo:22:21
Olisko ihan mekaaninen jumi sitten tai tosiaan se viiksi vaikka. Koska jos piuha poikki tms niin herjaa kyllä siitä kun diagnostiikka huomaa sen.

Saa siis ohjauksensa suoraan pitkien valokytkimeltä?
#8
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.10.21 - klo:21:39
Ihan tavallista piuhaa sinne umpiolle menee. En siitä taaksepäin jaksa muistaa mitä löytyy. Joku mielikuva on että myös niitä viiksiä pitänyt joidenkin vaihtaa.
Sanooko se auto muuten mitään herjoja?
Ei herjaa mitään xenoneista :/
#9
Mitä kautta pitkät saa ohjauksensa? alan epäillä virran puuttumista, vaikka jännite tuleekin niin ehkä joku johtovika kumminkin? Onko pitkällä relettä vai tuleeko suoraan kytkimeltä ohjaus? vai onko väylässä?
#10
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 10.10.21 - klo:15:30
Onko sulla lisävalot? Itsellä oli ja heräte otettu siltä vasemmalta umpiolta niin se riitti huijaamaan autoa ja antoi pitää valot päällä vaikka vasen varjostin oli pois pelistä. Diagnostiikka kai näki sen että vetää relettä niin oli tyytyväinen 😁

EI ole lisävaloja. Nyt siis huomaa, että vasen yrittää aueta, pysyy vähän enemmän auki kun lähivaloilla mut oikea vaan vilahtaa. Ja siis oikea puoli toiminut aina normaalisti vasemman kiukutteluista huolimatta
#11
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 10.10.21 - klo:14:59
Se auto tietää että toinen varjostin ei toimi eikä anna jättää sitten vain yhtä pitkää päälle. Siitä tuo välähtäminen. Ja siis ongelma oli aina sähköissä eikä mekaniikassa.

No ei ole oikea pitkäluukku aiemmin sitä tehnyt noin kuitenkaan vaikka kuskin puoli ei ole reagoinut mitenkään. pitääpä tutkia asiaa sitten.
Huomen meinasin mennä katsastamaan autoa, eilen lopetti toimimisen sopivasti :(
#12
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 10.10.21 - klo:14:01
Ota puskuri irti ja umpiot pöydälle tutkittaviksi. Entisessä 3C:ssä oli aina sama, muistaakseni vasen, umpio joka kiukutteli. Ekalla kertaa oli ihan se varjostimen liitin irti. Toisella kerralla liitin oli mennyt rikki mutta sain kolvattua kasaan. Se liitin näkyy heti kun avaat umpion takana olevan luukun.

Ei vissiin ole nyt tuosta mekaanisesta jumittamisesta kyse, kun ei oikeasti jumita vai vaan välähtää kun pitkät koittaa pistää päälle?
#13
Moi
Nyt iski ongelma. -07 pasuuna xenoneilla.
Kuskin puolen pitkä jumittanut mekaanisesti välillä, toimii oikeissa lämpötiloissa ihan ok. Mut nyt iski paniikki kun toinen puolikin lopetti toimimisen.

Kun pistää pitkät päälle, välähtää vaan pitkille eikä siis aukaise läppää kun ihan sen verta että näkee välähdyksen. Jumittaessa se jää johonkin asentoon koko ajaksi kun pitkät päällä jos ei aukea kokonaan. Tää siis uutta. Valojen takana olevat liittimet kontaktikleanerilla käsitelty, ei vaikutusta toimintaan.

APUWA !
#14
Lainaus käyttäjältä: Samppa-75 - 18.03.21 - klo:13:45
Näin oletin sen toimivan. Ei vaan silti akselinpää pyöri ollenkaan vaikka antaa sähköä moottorille joka pyörii. Uutta palikkaa kehiin

Palikka vaihettu. Vanhan purkasin ja sieltä oli hihna poikki. Että sellainen tälläkertaa
#15
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 18.03.21 - klo:10:31
"tilatieto" tulee sen sähkömoottorin kuormituksen myötä, virtaa kun alkaa kulumaan enempi (jarrulevyn ja palan kohdatessa tai sitten täysin sisäänpäin vedettynä) niin ohjainlaite tunnistaa tuon ja lopettaa virran syöttämisen.

Näin oletin sen toimivan. Ei vaan silti akselinpää pyöri ollenkaan vaikka antaa sähköä moottorille joka pyörii. Uutta palikkaa kehiin
#16
Yksi vika lisää...
Eilen tulin normaalisti kotiin ja kytkin seisontajarrun päälle. Alkoi kamala pimputus, ja valot vilkkui valtoimenaan. Lopputulos, että repsikan puolen seisontajarru oli päällä koko ajan.
Mikään vippaskonsti ei auttanut että olisi vapautunut, jumissa oli!

Tänään purkasin moottorin irti (mistä saa tilatiedon kun on vaan 2 johdinta moottorille?), jarrusylinteri vapautui käsin kääntämällä. Moottorin testasin, että se kyllä pyörii (6vdc käytin) mutta eipä pyörinytkään vaihteisto. Osanumeroa en pakerille löytänyt, liekö on joskus vaihdettu jo tarvikeosaan?
#17
oisko kellään jäänyt repsikan päätymuovia jonnee jemmaan ?
#18
Passat 3C (05–10) / Autoradio
21.11.18 - klo:18:13
Moi
Koitin olla ovela ja sain edullisesti L56VW2 radion. No sehän ei tietty sitten käykkään 07 passattiini. Ei varmaan onnistukaan ? ainakin väylän liittimet erilaiset sekä se iso "multiliitin" pinnit erilailla.

Mikä tuohon ois vähän modernimpi masiina ?
#19
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 27.09.17 - klo:14:55
Juuri näin. Missä päin liikut? Kauniaisista löytyy kaapeli ja nollausapuja jos pk-seudulla. YV tavoittaa...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Tuolta löytyy onnellisia kaapelinomistajia eri puolelta suomea.

o.b.

no ajatuksissani siis tein juuri kuten tuossa edellä sanottiin. Ja muutenkin nää "nykyautot" vaatii vähän totuttelua, ettei voikkaan kaikkea tehdä. VOisi hankkia kyllä omatkin romppeet asiaan, tai no on jo wi-fi obd mut siihen softan löytäminen ollut haasteellista millä voisi asian hoitaa. vag-comi vissii pitää hankkia, oisko litellä mitään käyttöä ?
#20
Passat 3C (05–10) / Airbag fault
22.09.17 - klo:17:23
TOllaista herjaa ja polttaa merkkivaloa... enkä tehnyt muuta kun otin radion panelin irti !? vai onko nyt kyseessä joku toinen juttu mikä päällä samaan aikaan ?

onko ohjelmaa millä saisi itse resetoitua/nollattua ?
#21
niin, siis käännöt käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti ja toisen puolen pitkä siis ihan ok. Kuskinpuoleinen ei. Ja nyt kun sitä räpläili, niin huomasin liittimen irroituksen sammuttavan toisenkin puolen pitkän. Eli veikkaisin "linjan" toimivan, on vaan mekaanista taikka sitten umpiokohtaista hätää... joutuu sitä vissiin harkitsemaan koko umpion poisottoa että saisi asian kuosiin. Mikäköhän revohka siitä taas syntyy  ;D
#22
Lainaus käyttäjältä: petaso - 16.09.17 - klo:12:08
Minusta tuntuu että vika voisi olla mekaaninen mikäli mitään vikakoodia tai vikavaloa ei tule. Mikäli kosketus olisi huono, ymmärtääkseni järjestelmä erään keskustelun perusteella estää sähkönsyötön molemmille umpioille ja pitkät ei toimisi toisessakaan umpiossa.
ei ainakaan normikäyttäjälle tule vikailmoitusta. Varsinaista listaa obd:n kautta en vielä pääse lukemaan. Otin liittimen irti, siitä kyllä tulee herja sitte kohetauluunkin
#23
Onkohan kellään ollut vastaavaa, eli ei vaihda pitkälle toisella puolella. On vissiin aidot xenonit, vääntyilee käynnistettäessä vaikka minne  :o
välillä toimii kerran kak ihan ok, mut sit ei mitään. Välillä huomaa pienen muutoksen valokeilassa eikä muuta.

Lähinnä, että mistä kannattaisi lähtä vikaa etsimään, onko kosketus vai mekaaninen vika ?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy