Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Seamaster

Sivuja: [1] 2 3
1
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 11.06.21 - klo:21:04 »
Minä kommentoin tähän väliin. Isäukon auto 40tfsiq avant ja ensimmäisen tuhannen kilsan keskikulutus 6,9l/100km ajotietokoneen mukaan.  Rauhallisessa matka-ajossa menee jopa kuuden pintaan.

Muutenkin pakko sanoa, että tuo koneen vääntö kyllä yllätti. Yllättävän vääntävä kone ja  todella hiljainen. Saa nähdä olisiko tässä itsellekin seuraava peli vai pitäisikö jäädä odottamaan ladattavaa hybridiä. Olisi kiinnostava jos tuon bensakoneen kylkeen laitettaisiin sähkömoottori.

No niin 50 km uudella mittarissa, on tosiaan hiljainen verrattuna A3 mikä sekin mulla oli uusi, ja voimaa ”pikkusen” enemmän” kuin oli exä 1.0 TFSI;sa, ei tarvitse kaasuun paljon koskea, vaikuttaa kyllä mahtavalta peliltä

2
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 10.06.21 - klo:21:27 »
Minkälaisia kulutuksia sulla tuossa toteutunut?

3
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 10.06.21 - klo:20:56 »
Vertailua exä ja nyxä.

Edellinen siis C200 Business Avantgarde 4matic Mercedes sedan ja tämä nykyinen Audi A4 B9 Business Advanced 40TFSI Quattro sedan.

Molemmissa noin 12.000 eurolla tilattuja lisävarusteita.

Missä Audi parempi:

- tilat takana ja edessä paremmat

- kontin lastausaukko isompi ja kontti kanssa suurempi

- paremmat etupenkit

- parempi ajoasento

- saatavilla verhoiluna aidon nahkan ja kankaan yhdistelmä (Mersulla vaan keinonahkan ja kankaan yhdistelmä)

- 2.0TFSI moottori vääntö, teho, kulutus ja kiihtyvyys vs. 1.5 Mersun EQ Boost

- nuorekkaan näköinen sisältä ja ulkoa

- monet toiminnot helpompia käyttää

- ohjaus hieman parempi

Mersussä paremmin kuin Audissa:

- kiiltävät mustat muovit oli mahdollista vaihtaa muuhun materiaaliin ( ihan syvältä Audin pienolakkamuovi)

- isommat ulkopeilit

- ei avoimia lokeroita keskikonsolissa (tyylikkään näköinen ratkaisu ja pölyttömämpi käytössä)

- hiukan hiljaisempi rengasääniltään (ero aika pieni)

- paremmat pitkät valot ja ehkä lyhyetkin

- vähemmän kovaa muovia sisustassa

- vakkaria voi käyttää ratin nappuloilla

- penkkien sähkösäätöjen nappulat ovissa




Kiitos tästä, näitä on mielenkiintoista lukea. Huomenna saan saman laitteen farkkuna

4
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 10.06.21 - klo:14:58 »
0-60 on ainakin nopea, ehkä 70 astikin, en nyt ulkoa muista. 60-80 ihan ok, 80 jälkeen alkaa olemaan hidas kiihtyvyys minusta.

Ok, mutta kiihtyvyys 100;seenkin saakka toki vähintäänkin riittävä

5
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 10.06.21 - klo:14:54 »
Ei ole mikkään maailman hiljaisin auto kyllä 18" renkailla, mutta itse olen ihan tyytyväinen Polon jälkeen siltikin. Riippuu varmaan omista vertailukohdista.

E-Modella "hissutellessa" jää kyllä valoista kiihdyttäessä aika moni muu auto, ainakin omalla kaasujalalla ;) Pitäis olla neliveto tuolle sähkölle että ei pyörittelisi luistonestolle asti, vaikka renkaat on lämpimät ja tie on kuiva.

Jos haluaa ns. kiihdytyskisat ottaa valoista vierekkäisen auton kanssa, niin auto-hold ja E-mode on aika kova yhdistelmä. Voi pitää jalkaa kaasupolkimen kohdalla valmiiksi ja painaa heti kun valot vaihtuu. Lähtee sähköllä äkäisemmin kuin moni paljon tehokkaampi polttomoottoriauto.

Missä nopeudessa se kiihtyvyys alkaa hyytymään, kun ei tuossa kuitenkaan 0-100 Km/h kiihtyvyys kuitenkaan kummoinen ole, toki ei mikään huonokaan, varmasti pärjää kyllä liikenteessä :)

6
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 08.06.21 - klo:15:20 »
Kaikki kaupat on autoliikkeille käteiskauppoja, jos ostaa auton rahoituksella saa autoliike rahoitusyhtiöltä ihan käteisenä kerralla rahan, sikäli tuollainen "käteiskauppa tarjous" ei merkitse mitään. Kyllä -2,5% ihan ok alennus uudesta autosta on.

7
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 29.05.21 - klo:13:47 »
A4 Avant TFSIQ tilattu 31.3, auto suomessa ja luovutus sovittu 11.6, eli hiukka alle 2,5 kk tilauksesta, ei huono :)

8
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 25.05.21 - klo:11:11 »
Näyttää 45 TFSI poistuneen konfiguraattorista, no olihan siinä iso kulutus verrattuna esim 40 TFSI;hin, toki myös kulkua enemmän.

9
Tuo olisi kiva itsekin tietää, mutta veikkaan että vihreyden nimissä estetty, se kun vaikuttaa päästöihin ja sitä kautta veroihin, niin ei pystyne vapaa rullausta poistamaan veikkaisin

Vielä hetken minulla olevassa -21 mallin A3;sa saa rullauksen moottorijarrutukselle jos ratin manuaalivaihtajasta nykäsee isomman tai pienemmän vaihteen, onko A4 tämä mahdollisuus ?

10
Mistä kohtaa se sieltä tarkalleen löytyy? 2021 40 TFSI:stä en ole mitenkään onnistunut tätä löytämään, eli ovatkohan sitten estäneet tuon mahdollisuuden vihreyden nimissä.

Tuo olisi kiva itsekin tietää, mutta veikkaan että vihreyden nimissä estetty, se kun vaikuttaa päästöihin ja sitä kautta veroihin, niin ei pystyne vapaa rullausta poistamaan veikkaisin

11
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 19.05.21 - klo:19:32 »
Isäni tilasi marraskuun puolivälissä 40tfsiq:n. Tänään saapui auto Suomeen ja luovutus 2.6. Täytyy sanoa että itsellä olisi kyllä kärsivällisyys ollut koetuksella. Pitkät on toimitusajat kun myydessä mainostettiin 3kk.

Mulla kaupanteko 31.3 hetkellä sanottiin vievän 5-6 kk ennenkuin auto täällä, no se valmistui 5.5, sen piti tulla maahan 17.5 mutta myyjän mukaan toimitukset tänne takkuaa ja tulee korkeintaan 2 viikon viisästys tuohon 17. päivään, eli tullee minun tapauksessa noin 2,5 kk toimitusaika, eli ihan hyvä. Ja mullekin tulossa 40 tfsiq Avant. Ensin olin ottamassa sen 16” 205/60-16 talvirenkailla mutta vaihdoin tänään tuon tilauksen 17” 225/50-17 settiiin, kyllä tuo 16” on vähän hassun näköinen A4 kokosessa autossa ja ajettavuus 60 sarjan kumeilla voisi olla vähän ”huono”

12
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 19.05.21 - klo:09:34 »
Mutta noihin ei voi luottaa täysin, mun kärry piti tulla maanantaina suomeen, mutta myyjä ilmoitti että logistiikka tökkii saksassa ja kuljetukset myöhässä, autoni on kuitenkin valmistunut 5.5, mutta koska täällä....ei mitään tietoa

13
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 18.05.21 - klo:21:14 »
Kts Oma Audi ja tilatun auton tiedot

14
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 18.05.21 - klo:11:51 »
Kuulemma 45 TFSI moottori häviää 2022 vuosimallista.

Mikä lie syynä, ehkä päästöt, kulutus/päästöt kuitenkin selkeästi suuremmat kuin 2.0 40 TFSI

15
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovakuutukset
« : 16.05.21 - klo:11:15 »
Kyllä alennus on vain 25€, mutta tyhjää parempi, myös koodella MILVAP  saa alennuksen kaikista vakuutuksista, auto-, kotivakuutus jne

16
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 14.05.21 - klo:16:29 »
Kuitenkin joku toinen auto voi kiihtyä nopeammin, vaikka siinä olisi pienempi teho. Se riippuu välityksistä.

Ja painosta

17
ID.3 / Vs: ID.3 latauskokemuksia
« : 14.05.21 - klo:16:08 »
Salossa ei ole vielä kummassakaan, vaikka Valurin toimipiste rempattiin juuri. Mutta eipä sitä Punto-kuskia välttämättä kiinnosta onko paikalla lataustolppa vai ei, vaikka oliskin vihreäksi maalattu se ruutu. "Hei vapaa parkkipaikka".

Vaikka itsellä ei ladattavaa autoa ole, niin olisi oikeus ja kohtuus, että sähkärin paikalle pysäköity ei ladattava auto voidaan sakottaa, mutta mahtaako säännökset sallia ?

18
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)
« : 14.05.21 - klo:16:05 »
Laitoin automyyjälle postia niin kuittasi, että auto valmistunut viime vkl ja lähtenyt valumaan kohti satamaa. Laivapaikka on vielä auki niin ei osannut tarkkaa sanoa milloin Suomessa. Ennakoi luovutusta kesäkuun alkuun tai puoliväliin.

Mulla auto valmistui myös viime viikolla 5.5, myyjä kertoi että auto suomen satamassa 17.5, merkki mulla eri eli Audi, mutta kyllä samassa laivassa varmaan useampia merkkejä tuodaan.

20
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)
« : 14.05.21 - klo:10:58 »
Tilauspvm   30.03.2021
Alustava tuotantoviikko   202117
Tuotantopvm   11.05.2021
Maahantulopvm   01.01.1900
Tila   Tuotannossa

Muuttuukohan tuo tila vielä joksikin tuosta "Tuotannossa" ennen auton saapumista Suomeen? Pitänee pikkuhiljaa alkaa harkitsee vanhan kulkineen hävittämistä ihan tosissaan.

tuo Tila muuttui minulla tuon Tuotannossa jälkeen; Auto valmistunut

21
ID.4 / Vs: ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)
« : 12.05.21 - klo:12:29 »
Onko niin että auto on Suomessa jos se on saanut rekisterinumeron?

No mulla on Audi tilaus, ja se sai eilen rekisterinumeron, mutta myyjän mukaan ei ole vielä Suomessa vaan 17.5 on suomessa, mutta vissiin jos on saanut rekisterinumeron niin on muutaman päivän kuluttua tulossa Suomeen

22
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
« : 12.05.21 - klo:12:22 »
No näin se on, maaliskuussa tilasin uuden auton, ja mietin täyssähköä, mutta ei jaksa alkaa miettimään mm lomareissuja pohjoiseen tms että mistä sähköä jne, tai miettiä ilman lämpötiloja jos vaikka ajon aikana sää oleellisesti muuttuu. Hybvridit nyt sitten on pikkuisine toimintamatkoineen aika sanoisinko "naurettavia", sähkö loppuu nopeasti, sitten "raahaat" polttomoottorilla niiden akkujen tuottamaa "lisä läskiä". Mutta kohta saapuvan auton jälkeen kun sen vaihtoaika aikanaan koittaa voi täyssähköt ja latausverkostot olla jo kehittyneet siihen malliin että voisi jo sähköautoa vakavasti harkita, mutta se on sitten joskus 6-7 vuoden kuluttua. Nykyiset bensaautotkin kuluttaa niin vähän ja ihan sama mitä bensa maksaa kun kilsoja kertyy vain 7000-8000 km vuodessa, enemmän ajavilla asia toki toinen.

23
Jos tuo toteutuu se tarkoittaa siis sitä, että nyt 40000€ auto uutena 5 vuoden päästä vastaava 20000€, eli nyt ostettu 40000€ sähkärin arvo 5 vuoden kuluttua vain muutama tonni...ehkä noin 5000-7000€, arvon alenema olisi kyllä kylmää kyytiä

24
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 10.05.21 - klo:15:25 »
ok  :)

25
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 10.05.21 - klo:14:43 »
Tesla ja sana Premium, kuulen/luen ensimmäistä kertaa ne samassa lauseessa

26
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 05.05.21 - klo:20:24 »
Ok, eli pariin vuoteen menee huoltoväli, minkälaisia kulutuksia sulla ollut, entä onko kokemusta 140 kw versioista eli onko persdynolla eroa tuohon 150 kw bensaan. OmaAudissa oli tänään auton tuotantopäivä päivittynyt 5.5 eli tänäänkö se kyhätään kasaan, myös alusta- ja moottorinro oli ilmestynyt, varmaan jo kesäkuun alussa saattaa olla uusi (taas) alla, värinä Terra harmaa

27
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 05.05.21 - klo:17:28 »
Mielenkiintoista, miten tuota siis käytät maantiellä? alamäessä kytket rullauksen aina päälle..?
Itse en ainakaan tuollaista ajotyyliä jaksaisi, vakkari päällä tulee aina maanteillä ajettua.


Sitä vasten nimenomaan kaupungissahan tuosta on hyötyä, ennkoivasti kun rullailee niin säästää kyllä polttoainetta muuten kuluttavassa kaupunkisurffailussa.

Kun tulee loivaakin alamäkeä niin jalka kaasulta ja moottori samuu, rullaa tosi herkästi. Jos on kovin mäkistä maantietä niin en käytä vakkaria, ärsyttää kun se runttaa kaasua ylämäkiin liikaa eli suotta kiihdyttää eikä pidä nopeutta tasaisena niinkuin joissain ajamissani muissa autoissa pitää vauhdin tasaisena, tämä huomannut muissakin vaggin konsernin autoissa. moottoriteillä mäet loivia niin vakkari siellä toki ok. Saa nähdä miten tuossa tulevassa A4 vakkari toimii kun on adaptiivinen...vai mikä se on  ;D

28
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 04.05.21 - klo:15:43 »
olen huomannut omassa kulkineessa että rullaus ei mene päälle jos edessä on toinen auto suht lähellä, ehkä alle 2 sekunnin etäisyys, tuolloin tulee vain moottorijarrutusta, jos edusta vapaa niin menee tosi herkästi rullaukselle ainakin A3, toki tässä vähän eri systeemi eli 48 v järjestelmä pienellä sähkömoottorilla ja jos pitää päällä automaattista energian talteenottoa niin auto jarruttaakin aika reippaasti jos edessä oleva liikenne hidastuu, mutta kuitenkin itse täytyy lopulta jarruttaa auto pysähdyksiin. Kohta tulossa minullekin A4 bensalla, täytyy toivoa että rullaus olisi toimiva. Tuolla A3;lla pääsee maantiellä helposti 4,5 litran kulutuksiin, ei tarvitse edes pihistellä eli kyllä tuo rullaus säästää polttoaineessa......jos se vain toimii

29
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 04.05.21 - klo:13:47 »
Rulla oli hyvä, ei käy kiistäminen. Mutta A4 sama näyttö ja liittymä kuin uudessa A3 ja toimii mielestäni tosi hyvin, ei mitään häiriöitä tai takkuiluita ole ollut, toisin kun lukee sisarmerkkien eli muiden vaggineiden näytön käytöstä, mutta toki nuo kosketusnäytöt on aina klähmityn näköisiä ellei niitä joka päivä pyyhi

30
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
« : 04.05.21 - klo:11:08 »
Niinpä, viimeisin oli aika iso facelift, ulkokuoresta vain kattopelti jäi ennalleen ja sisustaakin hieman muokattu...vai onko pelkkä isompi näyttö ja siihen liittyvä käyttöliittymä joka nyt sama kuin esim uudessa A3 joka mulla nyt persiin alla.

Sivuja: [1] 2 3



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy