Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - passo_s

Sivuja: [1] 2 3 ... 33
1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 24.08.21 - klo:16:35 »
Passat GTE -20 105 tkm
Puslat on mallia narisevat, vuokra - autona joskus corollia ei koskaan narinaa töyssyissä. Opel aikoinaan vaihtoi työsuhde Vectraani ko puslia takuuseen mukisematta, k caaralla on erilainen käsitys asiakaspalvelusta ja vikojen korjaamisesta.  Vaimon halpa Cliokaan 150 tkm ajettuna ei narise. Laatikossa on muuten pieni lisääntynyt nykäisy, voi olla että osuu mun hommaksi myös tuosta raportointi, työsuhdeautoilua tällä kiesillä on vielä vuosi jäljellä.ei haittaa pikku nykäisi 2->3 vaihdossa mitenkään ja aski pelaa mutta varmaan jotain mekaanista kulumaa alkaa DSG systeemissä olemaan.
Vika löyty, etuiskareiden pohjaanlyönti kumeihin liittyvää. Osat tilattu. Työsuhdeauto niin eivät jaksaneet tarkemmin selvittää enkä minä kysellä :)

2
Boltteja on takaisinkutsun alla 73018 kpl Kauppalehden uutisen mukaan. Takaisinkutsun kustannus (akkujen uusiminen) per auto on ~24615 dollaria (!). Saa myydä aika monta uutta autoa että pääsee edes nollille.
Passat GTE:ssä oli laadun parannus kampanja. Enpä kysynyt vaihdettiinkos ajoakku vai riittikö tiivistäminen, 2 pv oli pajalla.

3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 22.08.21 - klo:16:18 »
Kotilatauksestahan maksetaan vapaassa autoedussa euro päivässä. Naapuri pihistelleen sen itselleen kun jättää lataamatta mutta veloittaa kuitenkin työnantajalta kerran vuodessa 365€.

4
Onko vielä jossain Esson baareja? Joku nostalgia mesta voisi kaiketi löytyä. ST ykkösiksi nuo Essot jo aikoja sitten muuttui.

5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE jakohihna
« : 22.08.21 - klo:11:53 »
^jahas, kaverilla hajosi merkkiliikkeessä huollettu auto. Hän vei aina samaan liikkeeseen huolto-ohjelman mukaan ja pyysi vain että huoltakaa kun kerta huoltovihon mukaan sitä tarvitsee. Merkkiliike jätti sitten huollossa jakohihnan vaihtamatta. Kone hajosi. Ensin merkkiliike koitti nolosti että ei ollut jakohihnan vaihdosta työmääräystä, sitten perään huollon päällikkö  nolona soitti että auto hinataan meille ja sinulle tulee kotipihaan sijaisauto ja penniäkään et tästä korvaa. Mutta onhan se jotain jos merkkiliikekään ei pysty tulkitsemaan jakohihnan vaihtoväliä :) Onko tässäkin kyseessä ”kovissa olosuhteissa jakohihnan vaihtoväli: x km” kuten mulla oli jossain ranskalaisessa aikoinaan. Suomi oli sitten kovien olosuhteiden maa :)

6
Onko ko rimakki sarjatuotannossa? Aika rauhassa saa Tesla Plaidin kuski liikennevaloista Suomessa lähteä, ei taida heti tulla liikennevaloissa Rimakki rinnalle :)

7
Renkaasta lähtee ekat millit pois nopeammin kun seuraavat millit. Kumiseoksen ikääntyminen hidastaa kulumista.

8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 21.08.21 - klo:12:01 »
Passat GTE -20 105 tkm
Puslat on mallia narisevat, vuokra - autona joskus corollia ei koskaan narinaa töyssyissä. Opel aikoinaan vaihtoi työsuhde Vectraani ko puslia takuuseen mukisematta, k caaralla on erilainen käsitys asiakaspalvelusta ja vikojen korjaamisesta.  Vaimon halpa Cliokaan 150 tkm ajettuna ei narise. Laatikossa on muuten pieni lisääntynyt nykäisy, voi olla että osuu mun hommaksi myös tuosta raportointi, työsuhdeautoilua tällä kiesillä on vielä vuosi jäljellä.ei haittaa pikku nykäisi 2->3 vaihdossa mitenkään ja aski pelaa mutta varmaan jotain mekaanista kulumaa alkaa DSG systeemissä olemaan.

9
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 21.08.21 - klo:11:42 »
Audi myyjä jätti toimitusajan kertomatta Q4 e-tronista vetokoukun kera, eivät saa siihen koukkua Suomestakaan. Alkaa olla autoalalla uusien autojen kanssa  toimitusajat pitkiä. Audi myyjä halusi ettei lupaa edes suullisesti turhia. Onneksi on työsuhdeauto, ei tule olemaan mun ongelma minkäänlainen toimitusaika sählä. Teollisuudessa yleisesti on erinäistä materiaaliongelmaa ja raaka-aineiden kuten kuparin hinta on jyrkässä nousussa.

10
Onko ID4 myös rajattu kuten Q4 e-tron 160 km/h? Hö. Sen kerran kun Saksassa vapauden tunteessa ajan niin pitää sitten vuokrata jatkossa auto speksillä +200km/h. Joka kerta olen koittanut Saksassa kiesin voimavaroja ja aina on 160 km/h ylitetty vaimonkin ajamana, pariskuntaa yhdistävästä lomaperinteestä Saksan matkalla ei luovuta :)

11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 20.08.21 - klo:20:21 »
Passat GTE-20,105 tkm
Jo 20 tkm kieppeillä pientä narinaa alustasta, keulasta. Ei tehty korjaamolla mitään, ”emme löytäneet vikaa”. Nyt 110 tkm kohdilla ei muuta kuulukaan töyssyissä kuin narinaa. Saa nähdä löytävätkö merkkiliikkeessä vian :) Takuuseen vaihdettiin kuljettajan turvavyön lukko, tuli vielä enemmän takelteleva tilalle.

12
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG kusetuksen uhri.
« : 17.08.21 - klo:07:59 »
Tossa aiemmin pastetetussa jutussa on täysin sama tilanne:
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016090522265393

...
Mun mielestä, ne jotka haluaa ruveta esittelee mielipiteitään asian tästä ei-teknisestä puolesta, voisivat alkaa kaivaa jotain hyödyllistä informaatiota katsoen asiaa niinpäin, että minulta teknisestii käytännössä varastettiin 4300 euroa taidokkaalla kusetuksella, ja älkää pelätkö myyjän syyttömyyttä, nimenomaan toi oikeudenkäynnin riskialttius häviäjää kohtaan pitää kyllä huolen myyjän suojasta.

Voisko olla aika, että joskus sitä ostajaa suojeltaisiin tai tuettaisiin?
Se myyjä on tasan tarkkaan tiennyt mitä se tekee.
En mä tiedä, tuntuu kyllä tosi kummalliselta asenne tätä kohtaan.

Kun näin koet, raastupaan vaan. Pointti tässä useammalla on se että tee siitä ensin laskelma mitä se maksaa jos häviät juttusi.

13
Mutta kun ei aja radalla niin Tesalalla tarvitaessa suoralla tiellä liikennevalo kiihdyttelyssä pärjää. Joku hölmö huudatti jokin aika sitten valoissa edelläni 90 luvun Corvetteansa X modelin rinnalla siihen malliin että nauratti.

14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 16.08.21 - klo:08:58 »
Kirjoitusten perusteella Passat GTE:ssä on harvinaisen paljon vikoja ja puutteita.
Toimiiko goodwill vai maksaako artisti kaiken?
Takuuseen koitan. Ei vaan saa vielä huoltoon kun K Caaran korikorjaamon tilat on Tampereella remontissa ja tuo toinen firma ei vastaa puhelimeen.

15
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« : 13.08.21 - klo:22:56 »
Passat GTE -20 lukitsi hieman liian nopeasti latauskaapeli uudestaan autoon, eli ovien avaus lukosta ja vähän häärii takaluukulla niin just napsahtaa latauskaapeli takasin lukkoon kun sitä irroittamaan taka luukulta jouti.Kolme kertaa kun huollosta kysyi niin lopulta huolto sai maahantuojalta työohjeen kuinka uudestaan lukituksen aikaa kasvatetaan, pyysin siihen 10sek lisää. Takaluukulla kun työsalkkuja jne nosteli niin kyllä jurppi ovia renkata uudestaan auki että latauskaapelin sai irti.

16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 13.08.21 - klo:22:02 »
Passat GTE -20 sedan
Sadevesi lilluu takaluukussa :( Kuivasin ja tuuletin, pahalle haisee. Koitan takuuseen.

17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 13.08.21 - klo:13:07 »
Kas kuva kuitenkin liittyi, vaikka ensin näytti ettei liittynyt. Weconnectin mielestä pääsen pitkälle vielä tankissa olevilla bensoilla :)

18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 13.08.21 - klo:12:00 »


19
Golf VIII (20-) / Vs: We Connect (or do we?)
« : 13.08.21 - klo:11:55 »
Nyt on weconnectissa kunnolla bensa ja akku ranget sekaisin :) 



20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 30.07.21 - klo:18:01 »
Passat GTE -20
 Onko se ok että etupenkin pääntuista repsikan puoleinen ei säädy niin alas kuin kuskin? Eron huomaa selvästi.Merkkihuollon mielestä tämä on ok,ja asialle ei tehty mitään, pyysin silti selvittämään maahantuonnin mielipiteen. Kyse on turvallisuudesta kun lapsi matkustaa etupenkillä.

21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 20.07.21 - klo:08:24 »
Yleensä kaikki ”suihkautettavat” vetää liikkuvien muoviosien väliin myös likaa. Tappi ja lukitusosat ovat omassa puhtaat ja ilman voitelua, hyvin on 100 tkm ja kaksi vuotta toiminut. Talvisin tosin usein jäässä.

22
Ansaintalogiikka sähköauton latauspalvelussa on siis sellainen että yhdelläkään palveluntarjoajalla ei ole mahdollisuutta asioida siten että maksaa latausasemalla pankki- tai luottokortilla lataamaansa sähkön, ilman tilin luonteja?

23
Eli kun mulla työmatkalla alkaa hyytyä työsuhde sähköauton akku, voin jummi ajaa lähimpään motonettiin, luottokortilla maksan latauksen
. Saanko ko latauksesta kuitin?  Työnantajalta saa velkoa työsuhdeauton lataukset matkalaskulla, kuitti pitää olla, ei saa tehdä Yliviikareita.Onko muita palveluntarjoajis kuin Motonet jotka tarjoavat mahdollisuutta maksaa pankkikortilla sähköauton latauksen ja maksutapahtumasta saa kuitin paperille tai sähköpostiin?

24
Lapin työhommat kait käytännössä toimii siten että työsuhdesähköauto ajetaan junaan tai sitten mennään lentäen Lappiin ja vuokrataan auto. Käsittääkseni kun sähköauton ajaa junaan sitä ei voi kuitenkaan siellä ladata? Omassa duunissa olisi hyvä jos tulevan sähköauton saisi ladattua junamatkan aikana. En ole vuosiin enää pohjoisin ite ajellu, auton ajaa junaan niin monena aamuna on ollut ilo lähteä junasta räntäsateeseen, kum miettii mitä helvettiä ajaminen ko räntäsateessa olisi ollutkaan. Toki aikoinaan nuorena miehenä km korvaukset silmissä kiiluen omalla autolla ajamalla Lappiin asiakkaalle ja takas  :)

25
…kaippa tuolla pohjosessa on kohta kysyntää latauspalvelu autoille, joissa  on iso dieselgeneraattori tuottamassa sähköä täyssähköautoille :)

26
^Se on työsuhdeautoilijana todellakin ihanaa että työsuhdeauton latauskuvio jätetään työsuhdeauton sopimusteksteissä torsoksi. Samalla sähköautoilu työsuhdeautoilevalle on tehty selvästi pienemmällä verorasituksella kuin ei sähköauto, eli kun ottaa työsuhdeautoksi täyssähköauton se on todella houkuttelevaa koska palkasta jää enemmän käteen kuin jos valitsisi polttomoottorilla olevan työsuhdeauton.Tulee mielenkiintoisia työmatkoja kun pitää jäädä jonnekin pohjoseen asiakkaalta palattaessa miettimään työsuhdeauton latausta että pääsee huoltokeikalta kotiinsa. Ehkäpä työtehtävien hoito pohjoisessa edellyttää lentokone tai junamatkaa ja polttomoottorillista vuokra-autoa. Ei pohjoisessa asiakas varmaan sähköauton lataus haasteen aiheuttamia lisä matkatunteja maksa. Yksi kaverini on huontoinsinööri, hänen työelämänsä on jo nykyisellään rikkonaista ja tempoilevaa hälytys hommaa, jossa voi tulla 1000 km siivu ajettavaksi lyhyellä varoituksella. Hän on kauhuissaan kun firman uusi työtapa on sovittu sellaiseksi että omalla autolla ei saa työajoa ajaa.No, ei ole ns hänen ongelma, ehkä hänen työnantaja herää ongelmaan kun muutama huoltotehtävistä aiheutunut lasku jää asiakkaalta maksamatta omituisten työsuhdeauton latauksesta johtuvien matkatuntien vuoksi. Usein se on niin että siellä valkealla norsunluu konttorilla Helsingissä ei nähdä mitä asiakastyössä kentällä tapahtuu, tai ei tiedosta kuinka sitä edes käytännönläheisesti tehdään :) Tähän asti vain polttoainetta tankattiin autoon ja tultiin ajaen kotiin, jos ajomatka oli siedettävä. Nyt pitää miettiä minne range riittää ja mistä saa laturin. Yksi kaveri kertoi kuinka joutui jo hinauttamaan sähköauton lataukseen,kun ei ollut sähköä tarjolla. Ko kaveri olisi saanut tehdä työsuhde sähköauton latauksesta matkalaskun, mutta mitenkä sen teet jos ainoa 50 km säteellä olevat laturit hyväksyivät jonkun tägin jota et pysty hankkimaan autolla jonka rangea oli 55 km. Hinurilla vietiin auto lataukseen merkkiliikkeeseen 300 km työnantajan piikkiin :) Minusta voisi olla jokin ”huoltovarmuus” laki että pohjoisen Suomen sähköauton latauspisteissä muutamat ovat sellaisia jotka hyväksyvät luottokortin maksuvälineenä.

27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 09.07.21 - klo:16:08 »
Jos on isompi tai kalliimpi osa, paketin kuljetus kannattaa vakuuttaa.

28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 05.07.21 - klo:18:59 »
Passat GTE -20
Weconnectin loppumisesta tuli mieli jossa on aktivointi linkki. Linkin takaa löytyvä aktivointipalvelu tosin vain herjaa: ”we are back soon”, jaa olisin vaan hinnat tsekannut. Ei sitte.

29
Tuohon Ylen uutiseen joka liittyy mahdolliseen riskiin Kokemäenjoen tuhoamisesta BASF akkutehtaan toiminnalla, onhan siinä sitten henkilökohtaista näkökulmaa asiaan kun ajan sinne ID4:lla melomaan. Harjavallan suurteollisuusalueelta sinne Kokemäenjokeen lorahtelee valitettavasti milloin mitäkin myrkkyä, tässä kun olen vuosien varrella melontapaikkaani liittyvää uutisointia lukenut. Sulfaattipäästöjä tulee aika julmettu määrä jos BASF akkutehdas saa luvat.
https://yle.fi/uutiset/3-11993129

"Hallinto-oikeus on kallistunut ympäristöjärjestöjen kannalle siinä, että akkumateriaalitehdas kuormittaisi merkittävästi Kokemäenjokea sulfaattipäästöillä. Päästöjä syntyisi 115 tonnia vuorokaudessa.

Oikeus katsoo, että BASF:n laitoksen kemikaalien käsittely- ja varastointitoiminta soveltuu huonosti pohjavesialueelle, jossa lähimpiin asuinrakennuksiin on joitakin kymmeniä metrejä."

30
Otsikkoon vastaten, ainakin autojen akkuvalmistukseen liittyviä ympäristö kiistoja:

https://yle.fi/uutiset/3-11993129

Sivuja: [1] 2 3 ... 33



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla