Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - MJay

#1
Itsellä tosiaan tuossa 3 vuotta sitten heti auton hankittua selviteltiin P3361-vikakoodia ja ongelmaa, jossa auto vaihtoi tyhjäkäynnillä bensalle ja kaasupuoli ei oikein pelannut kunnolla. Vika korjaantui silloin sylinterikannen vaihdolla. Tuolla tarkemmin asiaa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=47801.msg769339#msg769339
#2
Itsellä samat viat 2021 keväällä ja silloin seuraavan mukaan meni itsellä hintapoliittisesti (aiempi viesti tänne vuodelta 2022):

Melko tasan vuosi sitten pääkaupunkiseudulla Autojerryn kautta kilpailutettuna seuraavalla erittelyllä:
- Vesipumppu sis. ahtimen ohjauksen 239,38â,¬
- Jäähdytinneste 15e
- Moniurahihnat 38â,¬
- Apulaitehihnan kiristin 57,11â,¬
- Ahtimen hihnan kiristin 44,36â,¬
- Vaihtotyö 140â,¬ sis. mahdollisten vikakoodien luku / -nollaus
-> Yhteensä noin 530 e

Merkkihuollosta (jossa havaitsivat vian vesipumpussa) oli tarjous:

Vesipumppu
Moniurahihna
Moniurahihna kiristin
Jäähdytysneste
Työ

Yhteensä n. 810â,¬
#3
Webasto lakkasi toimimasta Passatissa (vm 12 Ecofuel). Obdeleven antaa vikakoodin 01489 (ylikuumenemistunnistin, oikosulku plussaan). Onko jotain mitä voi itse yrittää tälle tehdä vai pitääkö viedä auto pajalle? Sulakkeen (nro 43) jo katsoin ja otin irti, mutta ei ollut palanut eikä irrottaminen auttanut mitään. Onko joku toinen sulake, jonka irrottamalla Webaston saisi esim. itse resetoitua?
#4
Kiitos, voisi hyvinkin olla tuo. Täytyy tutkia näkyykö nuo putket auton alla vai vaatiiko suojien purkamista ym.
#5
Repsikan oven sisältä tai sieltä suunnilta kuuluu noin 1500 +/- 200 rpm kierroksilla peltinen räminä. Liikkeessä ja tyhjäkäynnillä. En kuullut mitään outoja ääniä konehuoneesta pihassa tyhjäkäynnillä testatessa. Linkki videoon alla:
https://www.dropbox.com/s/de9ifks828xi46a/2022-07-27%2008.56.11.mp4?dl=0

Ajatuksia mistä mahtaa johtua? Autolla varmaan uskaltaa ajaa vaikka tällainen ääni kuuluukin?
#6
Passat B7 (11-14) / Vs: Kessy ongelma
29.05.22 - klo:17:34
Nyt on kahva vaihdettu ja kessy toimii taas. Kiitos vinkistä uuden kahvan hankintaan ja muistakin tiedoista. Olisi jäänyt merkkihuollon hinnalla tämä korjaus tekemättä.
#7
Melko tasan vuosi sitten pääkaupunkiseudulla Autojerryn kautta kilpailutettuna seuraavalla erittelyllä:
- Vesipumppu sis. ahtimen ohjauksen 239,38â,¬
- Jäähdytinneste 15e
- Moniurahihnat 38â,¬
- Apulaitehihnan kiristin 57,11â,¬
- Ahtimen hihnan kiristin 44,36â,¬
- Vaihtotyö 140â,¬ sis. mahdollisten vikakoodien luku / -nollaus
-> Yhteensä noin 530 e

Merkkihuollosta (jossa havaitsivat vian vesipumpussa) oli tarjous:

Vesipumppu
Moniurahihna
Moniurahihna kiristin
Jäähdytysneste
Työ

Yhteensä n. 810â,¬
#8
Passat B7 (11-14) / Vs: Kessy ongelma
24.05.22 - klo:15:50
Uusi kahva tuli juuri postissa, en ole vielä ehtinyt vaihtaa. Kessy jopa toimi muutaman päivän tässä välissä, mutta lakkasi kyllä sitten taas toimimasta.
#9
Passat B7 (11-14) / Vs: Kessy ongelma
12.04.22 - klo:22:27
Kessyyn liittyen ei tarvitse mitään koodailuja tmv? Ajattelin ottaa maalauksen tuolta suoraan, kun näytti saavan samaan 40e hintaan. Täällä maalautettuna varmasti vähintään tuplat tuohon.
#10
Passat B7 (11-14) / Vs: Kessy ongelma
12.04.22 - klo:21:07
No tuo ei olisi enää kyllä niin paha. Millainen homma tuo on vaihtaa, onnistuuko helposti itse vai kannattaako viedä vaihdettavaksi? Tekeekö mikä vaan paja vai vaatiiko merkkiosaamista?
#11
Passat B7 (11-14) / Vs: Kessy ongelma
12.04.22 - klo:17:29
Tänään oli auto selvitettävänä ja tuomio on, että antenni hajalla ja kahva vaihtoon. Kustannusarvio noin 450e, niin saa nyt jäädä odottamaan laittamista, kun ei kuitenkaan estä millään lailla auton käyttämistä. Jos jollakin on tiedossa mistä kahvan saisi hankittua halvemmalla, kuin tuolta saatu hinta reilu 300e, niin otan vinkkejä toki vastaan. Tuohon vaihto ja maalaus päälle sitten toki vielä.
#12
Passat B7 (11-14) / Vs: Kessy ongelma
31.03.22 - klo:08:56
Antaa vikakoodin vain tuohon kuskin oveen, mutta kessy ei kuitenkaan toimi mistään ovesta. On siis jotenkin rampautettu kaikkien ovien osalta vaikka vika mahdollisesti vain tuossa yhdessä ovessa.
#13
Passat B7 (11-14) / Vs: Kessy ongelma
30.03.22 - klo:15:21
Jep varasin nyt parin viikon päähän huoltoajan tuonne samaan paikkaan missä tuo lukkolaite vaihdettiin, niin katsovat nyt alkuun ainakin, että kaikki on kunnolla paikallaan tuon jäljiltä. Lisäselvittelyä sitten tarpeen mukaan tämän jälkeen. Sähkövikoihin itselläni ei riitä osaaminen tai työkalut alkaa sen enempää selvittelemään.
#14
Passat B7 (11-14) / Vs: Kessy ongelma
30.03.22 - klo:13:39
Molemmat avaimet ja paristonvaihtokin kokeiltu jo, ei apua.

Takakontti siis aukeaa kontin painikkeesta auto lukittuna avain taskussa. Ja myöskin kyllä tuosta avaimen painikkeesta, mutta se nyt ei kessyyn enää liittyne.
#15
Passat B7 (11-14) / Kessy ongelma
30.03.22 - klo:09:19
Kessy lakkasi toimimasta ovenkahvoista. Takakontti aukeaa edelleen painikkeesta vaikka avain on taskussa ja auton käynnistyspainike toimii. En siis jaksa uskoa, että vika on Kessyn keskusjärjestelmässä. OBDEleven antaa vikakoodin 00179:

00179 - Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134): Open Circuit
Possible Causes
Wiring/Connectors from/to Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134) faulty
Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134) faulty
Possible Solutions
Check Wiring/Connectors from/to Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134)
Check Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134)

Kuskinoven lukkolaite vaihdettiin aiemmin talvella jäätyvän ulkokahvan takia (vikaan auttamatta). Jäin itse pohtimaan, onko mahdollista, että tuossa operaatiossa jokin Kessyyn liittyvä johto on esim. jäänyt huonosti kiinni ja irronnut nyt kun ovea on tuon jälkeen käytetty? Vika ei ilmennyt heti tuon toimenpiteen jälkeen, mutta ennen sitä vikaa ei ollut.

Onko jollakin ajatuksia mitä tähän liittyen voisi itse selvitellä ja kokeilla?
#16
Itsellä 2020 kesällä selvitettiin Passatin käyntiongelmaa, nyki lämpimänä tyhjäkäynnillä ja vaihtoi kaasulta bensalle. Vikakoodi P3361 ja syylliseksi paljastui sylinterikansi. Alla huoltoliikkeen vastaavasta löytämä korjaustiedote tmv, jolla tuo asia lähti loppujen lopuksi itsellä selviämään. Ennen tätä vaihdettiin mm. kaikki suuttimet, kun yritettiin selvitellä mikä vian mahdollisesti aiheuttaa.





Tuosta koitui lopulta itselle n. 3200 e lasku, joka jaettiin puoliksi myyjäliikkeen kanssa, kun vika ilmeni lähestulkoon heti auton ostettuani. Samalla kertaa toki tehtiin muutakin (mm. jakopää), kun auto täysin levällään pajalla oli.
#17
Passat B7 (11-14) / Vs: -14 ecofuel
30.04.21 - klo:15:10
Webasto autossa ja sen akku kyseessä?
#18
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 26.10.20 - klo:13:06
Olen ajatellut asentaa Passatin alle ensi kesäksi 18" vanteet. Yllä luinkin jo jotain kokemuksia, mutta varmistan vielä, jos jollakin olisi kokemuksia seuraavasta kokoonpanosta, raapiiko kaariin tai ottaako kiinni ripustuksiin:

Vanne 8,0" x 18, ET45
Rengas 235/40/18

Normaali alusta (Ecofuelissa sentin verran korotettu). Auto on Passat Variant 1.4 TSI Ecofuel 2014.

Jotkut vannemyyjät konfiguraattoreissaan suosittelevat rengaskooksi 225/40/18, mutta haluaisin laittaa 235/40/18, syntyykö tästä ongelmia em. vanteilla?

Alla kuva omasta Ecofuel Passatistani:



Vanteet 8,5" ET35 ja 18 tuumaiset, vakioalusta. Kuvan aikaan alla oli vielä 225/40R18 renkaat, jotka myöhemmin syksyllä vaihtuivat juurikin noihin 235/40R18 kokoisiin eikä ole ollut ongelmaa kummallakaan koolla. Ei pitäisi olla kyllä mitään ongelmia tuolla ajattelemallasikaan yhdistelmällä.
#19
Ainakin tuo ensimmäinen koodi itselläni korjaantui PCV-venttiilin vaihdolla Ecofuel Passatissa. Noista muista en osaa sanoa voivatko myös liittyä tuohon, mutta tuossa yksi mahdollinen syy, jota voit tutkia lisää. Itselläni siis ajossa tuntui välillä todella laiskalta auto ja tuo venttiilin vaihto korjasi vian välittömästi.
#20
Tekeekö siis vain tyhjäkäynnillä tuota ja vilkuttaako vikavaloa vai palaako jatkuvasti? Itsellä Passat juuri korjauksessa liittyen vikaan, että auto kävi epätasaisesti tyhjäkäyntiä kaasulla ja aina välillä vaihtoi kaasulta bensapuolelle alkaen vilkuttaa vikavaloa. Ajossa ei huomannut mitään ongelmaa.
#21
Olen nyt ajellut ilman noita muoveja enkä noita alkanut edes etsiä mistään. Katsotaan kesällä mitä katsastuksessa sanotaan asiasta.
#22
Eilisen loskamyrskyn jäljiltä molemmilta puolilta auton pohjasta suojamuovit vääntyivät edestä niin paljon, että suojan ja auton rungon väli oli täynnä lunta. Tänään otin suojat molemmilta puolilta pois, koska ne olivat myös hajonneet niin paljon, että toinen roikkui jo maassa ja toinen lähes.

Onko noilla suojilla jokin tärkeäkin funktio tuolla? Itsestä tuntuu, että Suomen ilmastossa keräävät vain suolaa tuonne väliin tehokkaasti muhimaan. Jos nuo täytyy uusia, niin täytyy myös hankkia uudet jostakin, koska nuo vanhat ottivat eilisestä sen verran itseensä. Onko jollakin tietoa paljonko nuo suojat maksavat?

Alla vielä kuva suojamuoveista irroituksen jälkeen:


#23
Kiitokset vastauksista. Kyseessä siis tuo vaakamallin verho. Olen yrittänyt tuota oikeassa reunassa olevaa painiketta painaa ja nostaa ylös eikä kummassakaan asennossa tuo osa liikahda mihinkään. Hyvä tietää kuitenkin, että painike on siis auki asennossa painettuna alas. Yritän vielä tänään saada tuon irti ja jos ei onnistu niin sanon seuraavan huollon yhteydessä, että katsovat tuon myös.
#24
Kuinka tuo farmarin kontissa oleva suoja olisi tarkoitus saada pois? Olen yrittänyt painaa ja nostaa toisessa reunassa olevaa painiketta ja liikuttaa suojaa sieltä päästä joka suuntaan, mutta tuntuu että muoviosat lähtevät mukaan jos yritän kovempaa kiskoa vielä. Netistäkään en löytänyt tietoa kuinka tuo olisi tarkoitus lähteä irti. Voi myös olla, että omastani on irroitusmekanismi hajonnut, mutta tätä en osaa varmaksi sanoa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy