Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - maasika

#1
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.06.21 - klo:14:19
Hyvältä näyttää. Itse laitoin raskasmattoa myös tuohon muoviseen välilevyyn. Kun teki siitä sandwich-rakenteen tyyliin mattoa alla ja päällä niin massaa ja tukevuutta tuli kivasti.

Juu, siihen tulee itselle vielä kolmatta mattoa. FanaticAudion ”Doorkit Premium” kyseessä.

EDIT: Niin siis tarkoitit varmaan tuota välipellissä olevaa muovia.. Siihen taidan itsekin vielä mattoa lätkiä kun jäi hieman yli.
#2
Vaimensin eilen onnistuneesti repsikan oven koteloa myöden ja porasin kaiuttimesta popniitit auki. Elementti näyttää pitkälti identtiseltä vanhan AlteaXL:n elementin kanssa ja täten myös sama soviterengas siis istuu oveen.

Ainostaan ovipahvista joutunee Dremelillä poistamaan muovi”lirvakkeet” pois jotta uusi suurempi elementti mahtuu paikalleen piiloon. Selviää kun kerkiää kaikilta kiireiltä jatkamaan 😁





#3
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.06.21 - klo:10:00
Mutta tarkoitus ei ole lannistaa, toivotan onnea projektiin.

Kiitos!

Edellisen Seatin (Altea XL) kohdalla tein kutakuinkin saman homman ja äänimaailma parani sen kohdalla niin valtavasti että vaikea uskoa että se nykyisessäkään ainakaan heikkenisi. Kaiuttimet itsessään näyttää ulkoisesti pitkälti samalta muovista kehikkoa myöden, joten yksi vaihtoehto lienee modata Altean vanhoista orkkiskajareista kehykset näille uusille. Ne kun tallin perältä vielä löytyi.
#4
Tervehdys! Ajatuksena olisi parannella Aronan äänieristystä ja samalla vaihdella kaiuttimet hieman normaaleita parempiin. Kitkat kun vaihtui kesäkumeihin, nousi melu ohjaamossa hieman turhan paljon. Lisäksi kun äänentoisto on sydäntä lähellä, ei tuo ekstravaimennus ainakaan huononna sointia.

Vaimennuspaketti ja kaiuttimet on hankittuna. FA:n valmis Premiumpaketti kahteen oveen (kolmea eri vaimennusmattoa) sekä BLAM RS165 erillissarja.

Etsiskelin tietoa Aronan ovipahvien purusta ja/tai hifien päivittelystä, eikä juuri mitään tahdo löytyä. Brittifoorumilta yksi ketju jossa ovipahvi oli käytetty irti. Noh, ajattelin kurkistella itse ja suht helpostihan tuo repsikan puolen ovi ainakin purkaantui. Samoin A-Pilarin muovi lähti irti ja diskantti näytti olevan suht helposti vaihdettavissa. BLAMin jakosuodinkin näyttää mahtuvan diskantin kanssa samaan piiloon.

Tenkkapon aiheuttaa tuo 6.5” midbasson asentaminen orkkiskaiuttimen tilalle. Mistään en löydä tietoa onko mikä sovite sopiva Aronaan? Lisäksi ovipahvissa kun on myös tuollainen muovinen ”tunneli” johon elementin tulisi ilmeisesti asettua. Sen saanee vaikka Dremeliä näyttämällä hieraistua pois tieltä, mutta tuo soviteasia. Onko kukaan vaihdellut Aronaan kaiuttimia ja jos, niin millä sovitteilla?








#5
MYYTY, Saa poistaa!

Ylimääräisenä otsikon laite. Tulikin hankittua erillinen akku kameralle, joten tämä jäi ylimääräiseksi. Poistettu paketista muttei koskaan asennettu. Tämä kytketään siis auton sulakerasiaan, akun ja kameran väliin tarkkailemaan jännitettä. Sammuttaa virrat kun jännite laskee alle sovitun. Sopii kaikille kameroille (miksei muillekin laitteille?) joissa 12v tupakinsytkäliitäntä.

https://www.kameraliike.fi/fi/product/blackvue-power-magic-pro-akkuvahti/BlackvueKRHQD-PMP

Hankittu Gigantista pari viikkoa sitten hintaan 59,.

Hinta: 40,
Sijainti: Pori
Toimitus: Nouto

Yhteys: mansikanmatti (a) gmail.com

#6
Semmoinen lasku siltä sitten tuli. Puola ja johtosarja vaihtoon. Lukko-ongelma sen sijaan ei poistunut. Saattaahan se olla että keskuslukitus on jättänyt kuskin oven auki ennenkin, eihän sitä tule tarkistettua lukittuuko vai ei.. Mennään toistaiseksi avainkäytöllä.



#7
Eilen syttyi omaan 1.2TSIn sama vikavalokombo. Vakkari päällä köröteltiin vesisateessa letkassa kun yhtäkkiä näyttöön syttyi jouluvalot piippien saattelemana. ESC, EPC, rengaspaineen- sekä keltainen moottorivikavalo. Kone alkoi käydä kuin vajailla pytyillä. Pintakaasulla ok, vähänkin kaasuttaessa nyki ja kakoi. Muutama kilometri kotiin ja lapset nukkui takapenkillä joten kotipihaan ajoin kaikesta huolimatta. Auto vuodelta 12 ja kilometrejä nafti 90000.

Kotipihassa huomasin vielä että keskuslukitus ei lukitse ovia (ovessa normaalisti harvakseltaan vilkkuva punainen led jäi palamaan). Ja auton sammutettuani takavalot jäivät palamaan. Sain auton onneksi vietyä heti aamusta pajalle ja nyt odotellaan tuomiota.

Oireet ovat täysin samat kuin aiemmissakin autoissa sytytyspuolan petettyä, nuo lisäviat sen sijaan hämäävät. Onko mahdollista että auton sähköjärjestelmään tulee jokin näinkin kokonaisvaltainen vika yllättäen ettei moottorinohjauksen lisäksi toimi valojen ja lukkojen ohjaus. Melkoinen maailmanlopun meininki. Kaikki toiminut tähän päivään asti moitteetta ja huollot tehty ajallaan.
#8
Lainaus käyttäjältä: maasika - 11.06.16 - klo:09:26
Moottori ei siis ääntele aina kuvatulla tavalla, vaan joskus käynnistyksen yhteydessä, ja joskus esim liikennevaloissa pysähdyksissä kuulen kuinka TSI alkaa kuulostaa dieseliltä. Jos olisi jakoketjussa vikaa, niin äänen pitäisi varmaan olla kokoajan ns viallinen?

Sain nyt kolmannelle videolle naulittua kummatkin äänet. Ensin tuo dieselmäinen jyrinä ja lopussa kuulee selvästi kuinka ääni muuttuu ompelukonemaiseksi rallatukseksi, joka sii mielestäni on se normaalimpi. Pahoittelut videon vääräsuuntaisuudesta, anoppi kuvasi  :D

,,änen muutos: https://youtu.be/-xFVAN1fY-o

Mutta tosiaan, ensi viikolla olen toivottavasti viisaampi kun merkkiliike vilkaisee konetta.

Noniin. Seat kävi pajalla ja syy outoon ääntelyyn selvisi. Öljynsuodattimen alla oli kaksi tiivistettä.. Falskasi sen verran että öljynpaineet laski ja tämä jotenkin aiheutti kyseisen ääntelyn. Eli ei ketjuongelmaa tässä tapauksessa!
#9
Moottori ei siis ääntele aina kuvatulla tavalla, vaan joskus käynnistyksen yhteydessä, ja joskus esim liikennevaloissa pysähdyksissä kuulen kuinka TSI alkaa kuulostaa dieseliltä. Jos olisi jakoketjussa vikaa, niin äänen pitäisi varmaan olla kokoajan ns viallinen?

Sain nyt kolmannelle videolle naulittua kummatkin äänet. Ensin tuo dieselmäinen jyrinä ja lopussa kuulee selvästi kuinka ääni muuttuu ompelukonemaiseksi rallatukseksi, joka sii mielestäni on se normaalimpi. Pahoittelut videon vääräsuuntaisuudesta, anoppi kuvasi  :D

,,änen muutos: https://youtu.be/-xFVAN1fY-o

Mutta tosiaan, ensi viikolla olen toivottavasti viisaampi kun merkkiliike vilkaisee konetta.
#10
Hyvä jos ei kuulosta oudolta. Kuitenkin tosiaan fixus-mekaanikko sekä merkkihuollon ukkeli kumpikin olivat sitä mieltä että ääni ei ole normaali tyhjäkäyntiääni. Se siis muuttuu tuosta kun antaa hieman kierroksia, ja tyhjäkäynnin kierrokset tippuvat vähän yli tuhannesta sinne noin kahdeksaan sataan.

Tyhjäkäynti ekalla videolla vähän päälle 1000rpm. ,,äni tuollainen kumiseva. Otin äsken uuden videon, jossa ääni mielestäni hiljaisempi, ei niin kumiseva. Siinä kierrokset pysyivät noin 800rpm.

"Normaalimpi" ääni: https://youtu.be/u-ZVKXSqjK0

Mutta tiedä näitä. Eiköhän se tosiaan ensi viikolla selviä. Mistä kiikastaa, jos kiikastaa.
#11
Piti oikein rekisteröityä foorumille asian tiimoilta. Perheeseemme tuli uusi auto. 2012 vuoden Altea XL 1.2TSI koneella.

Auto ollut käytössä viikon ja nyt huollon yhteydessä ilmeni outo käyntiääni koneessa. Kuulostaa aivan dieseliltä. Ei ole ennen TSI-koneita käytössä ollut, en tiedä miltä pitäisi kuulostaa. Mutta huoltomies sai huolestumaan.

Onko tämä normaali käyntiääni:
https://youtu.be/Em_pxScTneU

Ensi viikolla tarkastus merkkihuollossa ja auto otettu liikkeestä alle viikko sitten, eli sen puolesta ei huolta pitäisi olla. Lystin maksaa kaiken järjen mukaan joko maahantuoja tai myyjäliike. Mutta onko 2012 vuoden koneissa ollut ketjuongelmaa ja kuulostaako se tältä?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy