Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jhm

Sivuja: [1] 2 3 ... 7
1
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III huolto
« : 03.07.21 - klo:17:45 »
Tuntuu käytännöt vaihtelevan tuon sähköisen huoltokirjan kanssa. Kevään  mittaan autokauppaa tehneenä tuli asioitua monenlaisten myyjien ja muutamien liikkeiden kanssa,kokemuksia karttui.

Sähköissiä huoltokirjoja oli muutamassa ehdokkaassa,Oulun vaihtoplussasta ei meinannut saada tietoja kuin vähän kerrallaan nyhtämällä ja yleisin vastaus /kysymys oli että joko tehdään autokaupat.No ei tehty...

Tampereen Laakkoselta sai heti vaihdokista sähköisen huoltokirjan kopion spostiin ja muut tiedot ,kauppa jäi vähää vaille,tuolta voisi joskus onnistuakin,oikein hyvä fiilis ja myyjällä hyvää yritystä tehdä kauppaa.

Hyvinkään Nelipyörästä myös heti kopio sähköisestä huoltokirjasta ilman nikottelua,kauppa tehtiin,myyjä oli kyllä vähän kiireinen mutta eipä tuolla millekään treffeille oltu menossakaan.

Laakkonen Espoolta jäi pariltakin myyjältä soittamatta takaisin kun oli niin kiireisiä kaikki.Muitakin kiemuroita kyllä sattui.Vaihdokkina meni 291 tkm ajettu 1.6 tdi Yeti vm.-13 täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla ja katsastettuna.Hyvä auto sinänsä oli edelleen ja näytti kadonneen häkkikauppiaan listoilta hetki sitten.


2
Kilpisjärvessä oli 30.5. vielä 66 cm jäätä josta teräsjäätä 32 senttiä. Siellä olisi vielä liukasta  ;)  .

Sori ot...

3
^
Vaihtelee juu. Pari-kolme vuotta sitten vaihdatin 1.6 tdi Yetiin jakohihnan.Kahdesta merkkiliikkeestä kysyin hinnan,toinen 830 € ja toinen "se tekee semmoset 1300 €" . Tuohon huoltoon sisältyi muutakin tietysti,m öljyt ja suodatin ja muita mitä kuului 210 tkm:n huoltoon.
Toteutunut hinta oli 831 €...erotuksella sai kierroksen uusia renkaita.Ei ollut vaikea päättää kumpi liike sai työt tehdäkseen.

4
^

Ok,pitää tsekata tuota kautta.Kiitos vinkistä.Pari myyjää ollut yllättyneitä kun ovatkin löytäneet vaihdokista adblue täyttöaukon vastoin tietojaan.

Tähän asti ajanut muutaman satatonnia lähinnä sillä tyylillä että 30 tkm:n välein merkkarilla huollossa ja sitten ajoa seuraavaan huoltoon ilman isompia vikoja ja nyt hieman arveluttaa yhdistelmä adblue,dsg,haldex ja diesel...

Täälläkin joskus kyllä kirjoittanut että ei kannattaisi sairastaa sellaista tautia mitä ei vielä ole.Rahalla kyllä  tietysti selviää jos jotain tulee.

5
Mukavasti tietoa liikkuu..

No tänään tuli vastaan tälläinen moottorityyppi tuon rekkari.fi palvelun mukaan versio olisi CUU jossa ei olisi adblueta ja samaisen palvelun mukaan arvot hivenen erilaiset kuin moottorityypissä DSF jolla varustetusta autosta myyjä löysi tänään takakontista adblue täyttöaukon  ;D .

Jotenkin tässä usko kyllä horjahtelee tuonkin kanssa..

6
Yrittänyt netistä kaivella näitä moottorikoodeja. Rekkari tietopalvelun mukaan tuossa kiinnostuksen kohteessa olisi moottoritunnus DFS. Pakokaasun puhdistus sarakkeessa seuraava teksti: OBD-järjestelmä,katalysaattori,happitunnistin,pakokaasun takaisinkierrätys,hiukkasloukku.

Tuon perusteella kai pitäisi uskoa myyjää  joka ei löytänyt mistään AdBlue täyttöaukkoa ettei tuo ole adblue systeemillä varustettu malli.
Moottori 2.0 tdi 150 heppaisena ja päästöluokka euro6. Auto-data.net sivusto antaa moottorikoodiksi CUUB ja siinä olisi adblue tuossa mallissa.

Kiitos jo tulleista kommenteista ja lisääkin saa tulla...

7
Onkos porukalla tietoa vag konsernin 2.0 tdi moottoreista jotka on päästöluokka 6 tyypitetty että onko niissä aina tuo adblue/scr systeemi?Moottorikoodi missä ei ole?

Ostohousuja taas sovitellu jalkaan mutta ei nyt kaikkia vikamahdollisuuksia haluaisi välttämättä haalia samaan kotteroon..myyjätkään kun ei tunnu aina tietävän mitä myyvät eikä kannata itse lähteä satojen kilometrien päähän katsomaan pelkästään tuota asiaa.

8
Tulevaisuudestahan ei kukaan tiedä mitään mutta ei tämä katajainen kansa kaikenkaikkiaan loikkaa kovin nopeasti fossiilisista kulkuneuvoista sähköön.Tällä hetkellä taitaa keski-ikä ajoneuvoissa olla pitkästi yli kymmenen vuotta,hyvälle bensa-tai dieselkulkuneuvoille löytyy varmasti ostaja vaikka tarjonta kasvaisikin käytetyissä ja jonkinlaisella hinnalla.

Kysyjä kallistunut tietyistä syistä Ocuun ja niitä löytyy käytettynä runsaasti joka hintaluokkaan.Ostajan markkinat vielä kun ei ole vaihdossa tarjota kuin rahaa eikä mitään loppuun ajettua pommia mikä voi jälleenmyyjälle tulla kalliiksikin. Tarjonnan runsaus on tietysti kaksipiippuinen juttu mutta onpahan valinnanvaraa.

Ostajan haluista ja kyvyistä taas riippuu mihinkä haluaa vapaa-aikansa käyttää.Jos ostaa reilusti ajetun vanhemman niin pitää olla valmis käyttämään aikaansa remontteihin tai maksamaan niistä jollekin ulkopuoliselle.Uudemmalla taas jää aikaa muuhun ja uudessa on uuden takuu.

Kolme viimeistä autoa ollut vähän käytettyjä ostaessa (40-60 tkm). Liekkö ollut sitten onnea matkassa kun niillä on ajellut ennen vaihtoa sen 200-250tkm ilman isompia remontteja.Dieseleitä kylläkin,merkki sama.

9
Hyvää infoa monelle.

Kuinka kalliit satsit?

Maskisuojan ja esilämmityksen käytölläkin nuo ongelmat varmasti estettävissä.

Juu. Parikymmentä  vuotta ajellu eri vag dieseleillä,kilometrejä jotain + 800 tkm,enimmillään toki ollut pakkasta vain jotain -37 mutta ei koskaan ole tullut ongelmia noiden kanssa kun vaihtaa pa suodattimen ajoissa,esilämmittää ja laittaa muutaman euron maksavan nokkapeitteen kiinni ensi pakkasilla ja ottaa kevään tullen pois. Mutta autohan on toisille harrastus,ei siinä mitään.

10
Octavia III (13-19) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 20.04.21 - klo:11:15 »
^
Edelliseen 1.6 tdi ocuun vaihdettiin huolto- ohjelman mukaan jakohihna ja vesipumppu noin 207 tkm:n kohdalla. Tässä Yetissä sama homma. Ei sen kummempaa kokemusta.

11
Miksi autonvalmistajat hintojaan laskisivat vaikka autokanta sähköistyy vähitellen?Tuotekehitys on kallista ja valtiot subventoivat sähköautojen hintoja tukiaisilla. Ottaa rahat pois kuleksimasta..markkinataloutta.

12
Mulla meni vm.2008 2.0 tdi mallisesta Ocusta kannentiiviste. Vika näkyi siten että öljy meni jäähdytyskiertoo ja paisuntasäiliössä näkyvä neste muuttui mustaksi.

Onko tässä keississä suljettu tuo mahdollisuus pois kun tuntuu olevan epävarmaa johtuuko tuo öljyn lisääntyminen dieselin päätymisestä öljyn joukkoon?






13
Kyllähän se aika tulee kaikille kun sähköllä ajetaan.Nyt vain tämä dieseli on vaivaton,ei tarvi säheltää mitään ylimääräistä eikä tapella toimimattomien äppien ym. kanssa.

Ens viikolla taas 900 km:n päiväsiirtymä kelkkakärryn ja muiden romppeitten kanssa...tälläisellä alle 5 tonnin (euroja  ;D ) kotterolla.Ja reilun viikon päästä takas.

14
Octavia II (04-13) / Vs: Mekaaninen (veivattava) takalasi
« : 19.03.21 - klo:17:43 »
Täysin ooteetä mutta tälläisiä säikeitä on mukava lukea!
Kysyjä kysyy ja parikymmentä minuuttia niin ongelma ratkaistu.

15
Eilen ajelin Kilpikseltä EP:lle. 904 km,keskinopeus 77 km/ h, kulutus 6.8 l/ 100 km,auto käynnissä 11h 47 minuuttia. Koukussa 3,5 m kuomukärry sisällä mkelkka,reki ym.. romua,kok paino n.670 kg. Autossa lisää tavaraa. Lämpötila välillä -3- 13 .Jää- ja lumipolannetta,ehkä puolet matkasta ajourat asfaltti näkyvissä.
Lähtö Kilpikseltä 06.35,ensimmäinen vastaantulija kun oli tultu 75 km ja seuraava heti kohta perään. 3 yhteensä ensimmäisen satkun aikana. Kotona klo 19.30,ei kontakteja ulkopuolisiin henkilöihin matkan varrella. Sitä tää aika teettää...

16
Hinauspalveluyrittäjillä ainakin on kokemusta ovien avaamiseen ilman avaimia. Jos ikkunan rikkomiseen päädytte niin pienin lasi ei ole välttämättä halvin...ainakin joskus näin kerrottiin.

17
Kodiaq (16-) / Vs: Diesel/Webasto/Kylmästartti
« : 17.02.21 - klo:09:06 »
Onko tosiaan niin ettei euro kuutos systeemillä olevan kulkineen moottoria voi lämmittää webastolla? Kuulostaa todella kummalliselta..

18
Olet tullut Yetin kanssa toimeen? Omasta meni DSG 20tkm ja ketju 15tkm. Oli sellainen sossun maksama vehje, muistaakseni sossu maksoi jotain 7000€ tuosta, loput toki piti itse maksaa.

Ennen ihmettelyä niin toi sossu oli vammaisauton hankinta tuki jonka saa kai kerran elämässä.

Off topikkia,sori siitä.
Tää on diisseli.Olen tullut hyvin toimeen,60tkm oli mittarissa 12/2015 kun ostin ja nyt on 280 tkm.Keppivaihteinen,vähän vain hengettömyys vaivaa kun on vetokoukussa jotain. Egr vaihdettu 211 tkm ,huijauspäivityksen jälkeen firman piikkiin.Takaovet ja takaluukku maalattu "kiveniskemien"  ;D ,eli sinkkikuplien takia takia firman piikkiin.Takapyörien laakerit ja jarrupalat-levyt vaihdettu, artisti maksoi. Muuten kovaa ajoa,tyytyväinen mutta joutais kattella  "uutta" . Pitäis vain toimia  oikealla pakkasellakin.Kilpikselle taas parin viikon päästä,siellä voi olla oikea talvi ja taas pääsiäisenä.

Saahan tuon adbluen poiskin.Niin kauan on hyvin kun ei näy taustapeilistä harmaata tai mustaa savua....muu ei kiinnosta kun ei tule liian kalliiksi.

19
^
Ok,kiitoksia tiedosta. Se on sitten riskianalyysin paikka,pessimisti ei pety koskaan  ;D .

20
Sekoitan tähän ketjuun tälläisen kysymyksen jota tälläinen "tekniikan ihmelapsi  ;D " ihmettelee että onkos näissä vekottimissa joissa on adlue-systeemi käytössä niin onko niissä egr-systeemi  myös? Egr:riä vaihdeltu muutama tällä 15 vuoden Skoda taipaleella niin kiinnostaa,osa artistin ja osa firman piikkiin..

Yetille seuraaja hakusassa ja valinnan varaa on vähän.Yeti dsl hakusassa mutta millä koneella ja systeemillä vielä auki.


21
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 29.01.21 - klo:21:29 »
Kun näitä "järjettömiä" sakkoja on tuotu esille niin onko jollain osunut silmiin että mitenkäs muut autonvalmistajat ovat selvinneet tuosta poliitikkojen vetämästä rajasta?

Onko paha  ;D  VAG-konserni ainut sakkojen maksaja ?

22
Octavia II (04-13) / Vs: Pakkasvaiva Occu 2.0 tdi
« : 16.01.21 - klo:17:40 »
Onko polttoainesuodatin vaihdettu milloin?

Vähän ooteetä...vastaavalla koneella oli 2008 mallinen kulkine ja kerran tultiin pois  kairasta,pakkasta oli 34 astetta,toisella hehkutuksella ja startilla jäi Ocu käymään.Kamalan kuuloista ja ankara sauhu mutta pois päästiin silloinkin.

23
No tässäpä tulikin se passeli vuodatus keskiverto autoilijan tarpeista ;D

No ei  :D .

Mutta uudet "hankaluudet" näyttää tulleen aika monelle kun käyttövoimasta siirtyy toiseen.Jotenkin tuntuu että autonvalmistajille on tullut kiire potiitikkojen päätöksiin pyrkimisessä.Sivullistakin harmittaa jollain lailla "konserniuskollisena" autonkäyttäjänä nuo puutteet.

Kaikilla tietysti on omat mieltymykset mihinkä aikaansa kuluttaa.Auto on itselle siirtymäväline ja osaksi työkalu,ei harraste,ne on muualla ja niihin ajankäyttö myös.

Näissä nettikeskusteluissa käy usein että osapuolet vetää mutkat suoriksi,puolin ja toisin.


24
Ihan turhaa jankkaamista. Auto käyttötarpeen mukaan ja eihän sähköauto tietenkään vielä ole hyvä valinta jos toistuvasti ajaa jotain 500 km pätkää edestakaisin. Aika harva muuten ajaa pitkää matkaa kovinkaan usein ja kannattaa joskus ihan oikeasti miettiä millainen päivittäinen ajosuorite oikeasti itselle riittää. Mutta aika monella on päässä bitti poikittain ja pelkkä tietoisuus siitä, etten voi tältä istumalta lähteä ajamaan Helsingistä Inariin ilman reittisuunnittelua ja pitempiä pysähdyksiä, aiheuttaa hervottoman ahdistuksen. Mutta onhan se aika mukavaa kun joka aamu auto odottaa tallissa pilkkahintaan täyteen 'tankattuna' ;D

Niinpä.

Auto käyttötarpeen mukaan.Se on vain aika mukava ajatus kun kerran tankkaa täyteen niin range on + 1000 km.No,päivän siirtymä ja kuomukärry perässä niin mennessä tankkaa Muoniossa pari minuuttia niin sillä ajelee Kilpikselle.Jos kotinurkilla pyörii niin ajeleehan tuolla tankillisella viikon tyhjillään.Tai jos pitää laittaa vaikka 1400 kg:n nivelpuominostin koukkuun ja mennä asennuksille,simppeli homma.Saa lähteä kun itseä huvittaa eikä siten että auto määrää koska vois lähteä.Eikä tarvi istua iltakaudet autossa tai kännykkä kourassa ihmettelemässä että eikö tämä äppi taaskaan toimi.Tähän mennessä kun olen auton ostanut niin siinä on ollut kaikki osat mukana heti kerralla.Ei ole tarvinnut toistaiseksi toivoa että loput osat tai varusteet tulisi joskus tulevaisuudessa,toivottavasti.Aika moni tuntuu ostaneen keskeneräisen auton aivan huomattavalla rahalla mitä tätä saittia on lueskellut.Ollut jotain harmitusta välillä ilmassa,ehkä .itutustakin.

Ehkä sitä itseäkin harmittaa joskus tulevaisuudessa  ;D .

25
Karoq (17-) / Vs: Toimiiko MySkoda luotettavasti
« : 14.01.21 - klo:17:40 »
^
Onko akku latauksessa?Jos on akku mennyt aivan tyhjäksi niin noilla keleillä se menee vainaaksi.

26
Moottori ja voimansiirto / Vs: Superb ei starttaa (kessy)
« : 03.01.21 - klo:15:06 »
Jos siinä on ajoturva voimassa niin ei kai siinä kuin soitto siihen numeroon joka ajoturvassa päivystää.Tulee hinuri ja tuo sijaisauton tullessaan tai merkkarilta auto. Saa auton kolmeksi päiväksi ja jos on takuu niin remontin ajaksi. Jos takuu niin ei maksa mitään.

27
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III huolto
« : 31.12.20 - klo:19:28 »
Octavia 2.0 TDI 4x4 -14, ~210tkm huolto Laakkosella:
- Tarkastushuolto ja öljynvaihto
- Laajennettu tarkastushuolto
- Raitisilmasuodattimen vaihto
- Haldex öljynvaihto + sihdin puhdistus
= n. 430eur (Haldex töiden osuus noin puolet kokonaiskustannuksista.)

Mainittava myös, että tälläiselle ihmiselle joka ei halua itse rassata autoa, huollosta saatu video on kyllä mainio lisä. Näkee systemaattisesti läpikäytynä yleiskunnon ajoneuvosta ja sen osista.

Ei kai aivan älytön hinta nelikolle. Jakohihna lie vaihdettu jo ennen tuota kilometrimäärää?

28
Golf VII (12-) / Vs: Golf Variantin huoltoväli
« : 24.12.20 - klo:07:02 »
Siis menekö jengi oikeesti tolla 30 000km öljynvaihdolla? 🤔
Se on aika rapee matka koneelle pyörittää samaa paskaa kanavissaan. Sanoisin, et jos ton matkan jakais kolmeen tai ees puolittais, saattais sillä saada autoa vähän pidemmäksi ajaksi. 🤔

Kyllä sillä vaihtovälillä ajellaan . Menee vähän toistamiseksi mutta kun ajoa tulee nykyäänkin + 40tkm/v ja parhaimmillaan tuli 65 tkm/vuosi niin öljyt tulee vaihdettua vajaan vuoden välein.Edellinen Ocu 1.6 tdi meni vaihtoon kun mittarissa oli 281 tkm ja nyt Yetissä samalla koneella on 275 tkm.Egärriä vaihdettu Ocuun 2 ja nykyiseen 1 ,tuo heti päästöhuijauspäivityksen jälkeen.

2004 mallisessa Ocu 1.9 tdi:ssä oli LL vaihtoväli 50tkm.Itsellä auto pyysi huoltoon siinä 37 tkm:n kohdilla...Tuo 1.9 tdi oli muistaakseni aika hyvässä maineessa muutenkin.

29
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
« : 23.12.20 - klo:13:49 »
Vähän offtopikkia. Itse ajan aika paljon teillä missä ei ole katuvaloja.Sellaisen hupmion tehnyt että ne jotka yleensä valoja vilkuttelee ajavat  autolla jossa valot hehkuu kuin  nortin natsat,aivan onnettomia välillä. Yetissä on aika hyvät lyhyet ja pitkät xenonit ja vielä jos tie on märkä niin joitain valo häiritsee ja valoja vilkutellaan. Valot on säädetty ok. Välillä joutuu sitten lisäpitkää räpsäyttämään että kyllä tässä lyhyillä ajeltiin..

Ja asiaan.Ei ole itseä häirinnyt nuo uudemmat versiot valoista.Joskus näkee kuinka vastaantulijan valokuvio muotoutuu häiritsemättä.Jossain välissä tunnisti koska tulee mersu vastaan,nythän noita on useammalla merkillä.

30
Onko kukaan laskenut paljonko tulee kuluja latausaseman,suuremman rengaskoon,vakuutusmaksujen ym. muodossa verrattuna polttiksen vastaaviin?Noille päivityksissä kulkemisille ja toimimattomien äppien aiheuttamalle mielenharmille ei kai voi mitään hintaa laskea.

Viime aikoina kun palstaa on seurannut niin on huomannut että sähköautot on lyömässä läpi.Mielenharmin kohteet muuttuneet.

Sivuja: [1] 2 3 ... 7



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy