Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - o.b.

Sivuja: [1] 2 3 ... 112
1
Eiköhän se vesipumppu vaihdeta silloin kun se alkaa reistailemaan jos se ei ole jakohihnan pyörittämä ???

Ja vaikka se olisikin jakohihnan pyörittämä, ei sen vaihto kuulu varsinaiseen huolto-ohjelmaan. Yleensä se vaan kannattaa vaihtaa samalla kun vesipumppu kestää keskimäärin noin 1½ jakohihnan vaihtoväliä.

2
Eiku lotto tänään vetämään jos auto korjaantuu itsekseen ;D

3
A4 B9 (14-) / Vs: Sähköpenkkien toiminta?
« : eilen kello 16:36 »
Volkkarissa on ainakin ihan omat nappulat penkissä jos on muisti. Kolme muistipaikkaa jos ei ole hierontaa ja kaksi jos on hieronta.

4
Tee-Se-Itse / Vs: Jakopään vaihtoväli 2006 octavia
« : 22.09.21 - klo:19:24 »
Melkein 700€ säästin (jos katsoo hinnan vastaavan Suberbin moottorin mukaan) kun vaihdoin itse tytön 2016 Passattiin jakohihnan hilppeineen ja vesipumpun.

2.0 TDI   210tkm/6v    650 €   210 €

Osat maksoi 176,50€ lähipostiin tuotuna. Kyllä siinä tuntipalkoille pääsee ;D

5
Tee-Se-Itse / Vs: Jakopään vaihtoväli 2006 octavia
« : 22.09.21 - klo:17:51 »
Jos ei satu asumaan Oulun seudulla, niin näin on.

6
Transporter T5 (03-) / Vs: T5 AXD lohko vuotaa vettä.
« : 22.09.21 - klo:17:48 »
Ei ole tullut vastaan, mahtaako olla sisäpuolelta vai ulkopuolelta ruostunut?

Mutta kai noita menee kun niitä kerran myydäänkin. Maksaa muuten ETKA:n mukaan tiskillä 0,72€, joten kannattaa tilata ulkomailta ;D

Mutta vaihto pitäisi olla melko suoraviivainen homma jos vaan tilaa on. Ruuvimeisseli vanhasta läpi ja väännetään irti. Uusi menee sitten naputtelemalla paikoilleen. Ennen vanhaan (kun kaikki oli paremmin ;)) noita poistettiin ja laitettiin lohkolämmitin tilalle. Uusissa lohkoissa noita ei edes ole.

7
Ei ole kokemusta, mutta itse kysyisin huollosta, löytyykö laitteeseen softapäivitystä. Maksaa tietty jotain, mutta on ehkä kuitenkin kokeilemisen arvoinen.

8
Kori ja valot / Vs: Seat Mii Electric valojen "parannus"
« : 21.09.21 - klo:17:38 »
Ei niillä led-polttimoilla saa kunnollista valokuviota, kokeiltu on. Valolähteen pitäisi olla ympärisäteilevä ja se ei vaan voi olla niin led-polttimossa jäähdytyksen takia. Eri juttu jos on umpio suunniteltu alun perin ledille.

9
Hyvin, hyvin, hyvin pieni mahdollisuus, että korjaa noin jumissa oleva mekatroniikkaa ::)

10
Volkswagen / Vs: Volkswagen Passat B8 BiTDI 4Motion 2016
« : 21.09.21 - klo:13:50 »
Ei tarvii kuin kehys lisäksi. Jos alkuperäinen on musta, niin silloin uuden kehyksen saa edullisimmin aliexpress.com kaupasta. Hopean väristä sieltä ei tahdo edullisesti löytää :(

Aliexpressin hinnoissa on nykyään ALV mukana ja kun hinta rahteineen jää alle 150€, niin paketti saapuu lähipostiin kuten ennenkin ilman mitään tulliselvityksiä.

11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8,5 ASR/ESC - koodailua
« : 21.09.21 - klo:11:16 »
Hienoa tieteellistä kokeilua 8)

Kokeilitko, meneekö 2A...2F mikään läpi?

12
Elektroniikka / Vs: Seat Leon sähköongelma
« : 20.09.21 - klo:18:03 »
Kuormankevennysreleestä. Englanniksi x relief relay.

13
A4 B9 (14-) / Vs: Kaukovaloassistentin aktivointi
« : 20.09.21 - klo:15:41 »
Itse ottaisin talteen kaikkien yksköiden adaptaatiokanavien arvot ennen toimenpidettä. Se tosin onnistuu vain VCDS:llä. On sitten ainakin astetta helpompi muutella takasin jos ei mennytkään ihan nappiin. ???

14
Kiinnitti huomiota, että Neste suosittelee nykyisin pienmoottoribensiiniä moottoripyöriin. Nimi on muuttunut Neste Pro:ksi. Liittyyköhän tämä Naantalin jalostamon sulkemiseen, joka valmisti aikaisemmin pienmoottoribensiinin. Tällainen erikoistuote Nesteen varmaan kannattaisi ostaa esim. Aspenilta.
https://www.neste.fi/pienmoottoribensiini-moottoripyoralle
Suosittelee talvisäilytykseen. Ei tuolla ole mitään järkeä koko ajokautta käyttää. No eipä mulla ole prätkääkään ;D Ajoleikkurin bensaan lisäsin just säilytysainetta kun oli ehkä viimeinen kerta kun tuli tuo nurtsi leikattua tälle vuodelle.

15
Touran (03-15) / Vs: Touran 2007 puhaltimen säädin
« : 19.09.21 - klo:22:30 »
Hansikaslokero pitää irrottaa ja sen takaa löytyy puhallin ja esivastuspaketti. Jos siellä hansikaslokerossa on repsikan turvatyynyn avainkytkin, älä irrota pistoketta jos akku on kytketty.

17
https://www.aliexpress.com/item/4000919080279.html

Harmittavasti menee hieman yli 150€ posteineen, jolloin menee tullit  ja Postin käsittelymaksuja.

Edit: Tuo on Suberbiin, mutta saattaa käydä myös Octaviaan ???

18
Onko laittaa mitään linkkiä noihin kiina-ihmeisiin?

19
Taitaa olla halvempaa vaihtaa autoa. Uusiksi menee ainakin koko lämmityslaite/ilmastointilaitteisto, johtosarjat ja ohjauspaneeli.

Se nykyinen "manuaalinen" on oikeasti melkein puoliautomaattinen, eli ainakin lämpötila säätyy oikein. Sisäkierron läppäkin taitaa olla sähköisesti kääntyvä. Ei tosi ole kokemusta Skodasta.

20
Sitäpä en tiedä, meneekö noista postituskuluista vielä ALV erikseen. Osista ALV ainakin maksetaan oston yhteydessä ja Aliexpress tilittää ne Suomelle.

21
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat 3C Kellojousi
« : 17.09.21 - klo:14:04 »
Ja vaihdon jälkeen tulee ohjauksen asentoanturi sopeuttaa testerillä
3C:ssä ei tarvitse. Asentoanturi jää kiinni viiksihässäkkään ja pysyy siis samana. Jousiosassa on vaan lattakaapeli ja liittimet, ei mitään älyä.

Purin tuossa yhden malliksi:


Nuo mustat merkit (kuvassa oikealla ylhäällä lattakaapelissa)) on näkyvissä tuossa mutkassa silloin kun jousi on keskiasennossa. Tarvikeosissa noita tuskin on. Jos tarkasti katsoo, läpinäkyvässä osassa on liittimien oikealla puolen kaksi kaarevaa merkkiä. Täplikäs mutka pitää osua tuohon väliin kun pyörät ja ratti suorassa.



22
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat 3C Kellojousi
« : 17.09.21 - klo:12:02 »
Pitäisi käydä. mutta miksi ostaa käytetty kun uuden saa 32€:lla ??? 2009 mallissa on osanumerolla 3C0959653B.

https://www.ebay.de/itm/185052274217

Jos ei ole kiirus, niin Kiinasta saa alle 15€:n postikuluineen. ALV on noissa jo maksettu, joten tulee lähipostiin ilman tullauksia yms.

https://www.aliexpress.com/item/4001063266387.html

Tuo Saksan osa ja Kiinan osa lienee molemmat samoja tarvikeosia. Pyörät ja ratti suoraan ennen kuin osa vaihdetaan. Osa pyörii noin kolme kierrosta vasemmalle ja oikealle ja jos se ei ole keskellä asennettaessa, foliojohto menee poikki ekalla kertaa kun ratin kääntää ääriasentoon.

Edit: Lisäyksenä vielä, että tuo osanumero on autosta, jossa on monitoimiratti. Ilman monitoimirattia osanumero voi olla erilainen tai sitten ei. Ja tosiaan 2009 mallista. 2010 taisi tulla jo erilainen monitoimiratti?

23
https://www.aliexpress.com/item/1005001453323759.html

Tuossa on jo ALV mukana, mutta kun arvo on yli 150€, pitää maksaa vielä tulli tuotteen+rahdin arvosta ja Postin käsittelymaksu.

Alle 150€ tuotteet tulee aliexpressistä kuten ennenkin suoraan postitoimipisteeseen ilman mitään lisämaksuja. Aliexpressin hinnoissa on jo mukana Suomen ALV.

24
2016 Passat 2.0 TDi DSG6 kyllä vaihtaa hyvin pienemmälle kun mäki tulee vastaan. Tasasella ajettaessa laskee kierrokset 1100 rpm ennen kuin vaihtaa pienemmälle. Ei se silti mitään jurnuta.

Miksihän noihin pitää väkisin ängetä lisää vaihteita koko ajan. Kuudella pärjää vallan mainiosti 8)

25
Eikös tuo ole helppo korjata ilman putken vaihtoa. Ruosteet veks ja vähän vernissaa ja massaa päälle ::) Ei se pintaruoste kovin vaarallista ole.

26
Venttiileitä ei tarvitse mitenkään säätää. niissä on hydrauliset nostajat, jotka säätyvät itsekseen.

Ajoitustyökalutkin löytyy. Jos asustelet pk-seudulla, voin vuokrata ne edullisesti.

27
Saattaakin löytyä keskuselektroniikasta [#09] jotain adaptaatiokanavia. Erillistä komfort-purkkia ei taida enää olla ???

B8 Passatissa on tuollainen kanava, jonka kuvittelisin olevan se, joka määrittää näkyykö valinta valikossa:

IDE05142-ENG116634-Access control-Menuesteuerung ZV Autolock-Unlock,adjustable ,8

Tuo ZV lyhenne tarkoittaa Zentralverriegelung (German: auto central locking system)

Jos se on oikeasti joku turvallisuusjuttu, niin sitten se voi olla tekemätön paikka.

28
Sitten vaan VCDS:llä tutkimaan komfort-boksin adaptaatioita josko sitä kautta sais pois.

29
2016 saa pois infotainmentin valikosta. Ei tuo taida mitään kolariturvallisuuteen vaikuttaa. Lukitushan avataan kaikista ovista kun turvatyynyt poksahtaa ???

30
Golf VII (12-) / Vs: Opetuspoljin 7 golfiin
« : 15.09.21 - klo:11:56 »
En porannut, vaijeri on polkimen runkoa vasten. Rasitustestissä vaijerin kuori pursoittu hieman koska siinä ei ole mitään tukiholkkia. Tuntuisi järkevälle, että vaijerin kuori olisi tuettuna? Nythän vaijeriin voi tulla taitos tuohon polkimen läpiviennin kohdalle.
Onks joku lyhentänyt sitä vaippaa? Kai siihen voisi sovitella vaikka jonkun mutterin tai vastaavan. Sorvilla siihen olisi helppo pyöräyttää holkki.

Sivuja: [1] 2 3 ... 112



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla