Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Morpheus3

#1
Octavia IV (20-) / Vs: MySkoda Essentials
14.08.23 - klo:13:17
Tietääkseni ei ole mitään väliä onko puhelin piuhalla autossa vai ei, samat featuret on käytössä kummin vain. Ja ajopäiväkirjaa tuossa ei mielestäni ole.

Jos joku muu tietää paremmin niin voinee kommentoida.
#2
Octavia IV (20-) / Vs: MySkoda Essentials
14.08.23 - klo:10:06
Eikös tässä ole kyse samasta sovelluksesta kuin: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=46647.0, eli varmaan tieto löytynee tuolta valmiista ketjusta.

Mutta vastaan nyt että ei tuossa mielestäni ajopäiväkirjaa ole.
#3
Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 24.01.23 - klo:16:02
Mielestäni P-asennolla ei ole vaikutusta vaan käsijarru kytkeytyy kun auton sammuttaa. En ole tutkinut saisiko tuota koodaamalla muutettua kun en itse näe tarpeelliseksi.
Otan tästä sanojani takaisin, taitaa tosiaan olla Octaviassakin niin että jos Auto Hold ei ole käytössä ja P:n kytkee ennen sammutusta niin käsijarru ei kytkeydy. Itse olen käsihallintalaitteita käyttävänä niin tottunut autoholdin jatkuvaan olemassaoloon, että tuli kirjoitettua puuta heinää, ja piti lopulta eilisillan reissussa kokeilla ilman tuota sammutus.
#4
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.01.23 - klo:12:41
Joidenkin mielestä sumarit ovat tyylikkäät ja ajelevat ne päällä, säällä kuin säällä.  8)
Ja tähän en näe mitään muuta syytä kuin tuon "muka" tyylikkyyden.  :)
#5
Lainaus käyttäjältä: Pushead - 24.01.23 - klo:13:51
Saattaa olla että käsijarru ei mene päälle jos valitsee P ennen virran sammutusta. Vai olikohan toisinpäin, eli sammuttamalla ilman P valintaa käsijarru ei mene päälle. Tosiaan hiukan hataraa tietoa, mutta mielestäni P vaikutti käsijarrun kytkeytyminen. Yleensä itse sammutan suoraan virrat, käsijarrusta en ole ollut kiinnostunut. Toki siinä on olemassa jäätymisen riski, mutta ei ole toistaiseksi vielä jäätynyt.

Mielestäni P-asennolla ei ole vaikutusta vaan käsijarru kytkeytyy kun auton sammuttaa. En ole tutkinut saisiko tuota koodaamalla muutettua kun en itse näe tarpeelliseksi.
#6
Lainaus käyttäjältä: Arde - 22.11.22 - klo:14:07
Ei vaan allekirjoituksen mukainen, samat valikot löytyy lampunpesimien osalta OBD11:sta.
Autosi platform on totaalisen eri kuin uuden Octavian, joten mielestäni ei kannata postata asiaan liittyen jos ei ole kokeillut asian toimivuutta kyseisessä autossa...
#7
Lainaus käyttäjältä: Arde - 22.11.22 - klo:12:47
Kyllä vaan, deaktivoitu ja pysyy poissa :D
Oliko auto uusi Octavia toisin kuin allekirjoituksesi sanoo?
#8
Tuli eilen kauppareissulle ajaessa testattua tuo normivakkari, ja hyvin toimi sekin. Nyt ei tarvi ajella lumipöllyssä käsikaasulla niin paljoa kuin edellisinä talvina nykyisellä ja edellisellä Octavialla.
#9
No niin, OBDEleven saapui tänään, ja nyt on takaluukun mölinäkone hiljaa ja normivakkari aktivoitu ACC:n lisäksi avustimiin (tätä en tosin vielä testannut kun en lähtenyt ajamaan muutosten jälkeen).

Nyt kun luukun sai lopettamaan huutamisensa, niin tuli siinä samalla mieleen että olisipa mukava saada luukun sulkeminen kuskin oven napista toimimaan samaan tapaan kuin avaus, eli että riittäisi vain napin lyhyt nykäisy jatkuvan vetämisen sijaan. Mutta ei ollut aikaa tutkia nyt enempätä että saisiko tuon tehtyä.
#10
Mulla ei näköjään tällä hetkellä toimi koko Android-appi palvelinongelman vuoksi.

Edit: Nyt taas toimii, ja myös webaston käynnistys- ja lopetuskäsky meni läpi.
#11
Lainaus käyttäjältä: KKN - 18.11.22 - klo:10:03
... nyt on normivakkari valittavissa acc:n tilalle haastaviin kelitilanteisiin
Tämä olisi kyllä hyvä lumipöllyssä, pitänee aktivoida itsellekin sitten.
#12
Nyt on OBDElevenkin tilattu, katsotaan ajan kanssa tekeekö sillä mitään Octavian kanssa.
#13
Ei varmaan toimine enää luotettavasti automatiikalla kun valon määrä lisääntyy. Suosittelen käyttämään pitkiä ihan manuaalisesti, ja laittamaan sisäkytkimen jolla saat halutessasi kytkettyä lisävalot pois pelistä. Täällä pohjoisessa ei pärjää ilman lisävaloja maantiellä, ja ajan täällä maantiellä puhtaasti manuaalikäytöllä, mutta etelämpänä sitten automatiikalla ilman lisävalopaneelia (matriisiledit tosin omassa autossani).
#14
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 22.09.22 - klo:22:45
pahus soikoon. Muutaman päivän ajan noi emergency ja assintan hälytykset oli satunnaisia, mutta nyt pimpepomit koko ajon aikana, eli häviää ja tulee heti uudestaan >:(.

Ton vielä kauppa ajossa kestäisi, mutta lauantaina maakuntareissu, jossa yhteensuuntaan ajoa 5h putkeen!

Ei kyllä hermot kestä. Pitää huomenna Autokeskukselta kysyä saisikohan jonkin auton heiltä viikonlopuksi käyttöön?
Mulla myös nyt silloin tällöin esiintynyt noita avustinjärjestelmien piippauksia, mutta pääosin vain kaupungissa sen jälkeen, kun on joutunut kääntämään rattia reilusti. Maantiellä en ole noita huomannut. Olen maininnut tuosta huoltoon, ja odottelevat edelleen korjauksia, mutta veikkaavat että liittyy tavalla tai toisella jonkin johtosarjan kosketusongelmiin, kun oire on itselläni tuollainen.
#15
Clima-näytöllä toimii.
#16
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
18.06.22 - klo:14:38
Ei se äppi toimi ennenkuin saat rekisteröityä palvelut autoon, ja siihen tarvi auton jos muistan oikein.
#17
En ole löytänyt keinoa tuohon, en edes siihen miten POI-pisteitä saisi lisättyä esim. USB:n kautta. Mutta jos joku tietää ratkaisun niin kiinnostaa minukin, kun itse en halua pitää puhelinta koko ajan laturissa navigaatiosoftan takia. Tähän asti olen ajellut rauhassa ja välttänyt sakot ilman hälytyksiä neloskoppaisessa.
#18
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.04.22 - klo:10:30
Kyllä tuossa tapauksessa menisin kiiruusti huoltoon, palaa vielä kokonaan
+1
#19
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
07.03.22 - klo:14:07
Lainaus käyttäjältä: jartsa59 - 04.03.22 - klo:12:28
Pystyykö puhelimeen vastaamaan jostain ratin namiskukkeleista vai ainoastaan näytöltä? Ja miten tulevan puhelun pimputusäänen saisi kovemmalle?
Vastaaminen on jommasta kummata ratin rullasta (oliskohan ollut oikea, jos oikein muistan) painamalla kun puhelin soi.
#20
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
07.03.22 - klo:13:32
Lainaus käyttäjältä: Atsii - 07.03.22 - klo:08:23
Näkyy olevan taas systeemit sekaisin.
Maapallo on kyllä valkoinen ja autoon saa yhteyden.
Polttainemäärä ja ajetut kilometrit on hieman pielessä  ::)

Täällä ei ole ollut tuollaista ongelmaa, ja appi näyttää muutenkin toimivan ok.
#21
Lainaus käyttäjältä: nordman - 08.02.22 - klo:16:07
Webaston kaukosäädin on melkoinen pettymys. Auto on katoksessa 60 metrin päässä, eikä ole suoraa näköyhteyttä. Ei ole mitään toiveita saada kotoa lämmitystä päälle, ei vaikka menisi parvekkeelle painelemaan nappia. Onko tuo vika vai ominaisuus? Webaston säätimen kantama kai periaatteessa pitäisi olla satoja metrejä, valmistaja puhuu jopa kilometristä. Aikoinaan Astran kanssa ei ollut mitään ongelmia, ihan hyvin lähti lämpenemään olohuoneesta käsin.
Oletko kokeillut lähteekö kaukosäätimellä päälle edes auton vieressä. Jos ei, niin sitten voi olla taustalla viallinen OCU. Itselläni se oireili mm. noin, ja kun OCU vaihdettiin niin ongelma poistui.
#22
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
03.02.22 - klo:13:13
Rekisteröinneistä se lasketaan. Sen vuoksihan Tesla on joinain kuukausina korkealla listassa, kun niitä toimitetaan kerralla enemmän Suomeen ja rekisteröidään.
#23
Lainaus käyttäjältä: Occux - 02.02.22 - klo:09:27
Itsellä ei koskaan ole ollut nelivetoa eikä korotettua alustaa, mutta on ollut tilanteita, joissa molempia olisi kaivattu. Neliveto voi antaa liikaa luottamusta siihen, että sillä pääsee irti mistä vaan, mutta kerran näin tilanteen, missä Audi päräytti itsensa mahastaan kiinni. Auton ollessa liikkeellä pääsee korkeammalle, kuin mistä liikkeen lakattua auto ei enää ihandakaan. Audilla pyöri kaikki neljä pyörää tyhjää. Omalta kohdaltani nelivedottomuus on johtunut pelkästä kitsaudesta.
Tietenkin järki pitää olla päässä mistä ajelee, kaikki autot saa kiinni kun pöljäilee. Ja jos nelivedon ajaa kiinni, se myös on kiinni.
#24
Neliveto kun on niin ei tarvitse tehdä autosta traktoria.  ;)
#25
Octavia IV (20-) / Vs: Kokemukset E-tec
28.01.22 - klo:09:14
Lainaus käyttäjältä: Delli - 27.01.22 - klo:22:55
Mielipiteitä on toki monia mutta tässä olen ihan samaa mieltä, jos vähänkin ajaa kaupungissa niin miksi sen auton pitää olla käynnissä liikennevaloissa seisoessa tai kun muuten joutuu pysähtymään. Nämä lähtevät nykyään niin huomaamattomasti käyntiin että ei sitä edes huomaa että oli sammunut.
Itse ainakin haluan talvipakkasilla säästää akkua, varsinkin kun kulutussäästö yhteensä muutaman minuutin pysähdyksestä per päivän ajot (ruuhkissakin) on ihan mitätön verrattuna siihen että auto olisi nuo pysähdykset tyhjäkäynnillä.
#26
Octavia IV (20-) / Vs: Kokemukset E-tec
27.01.22 - klo:12:40
Lainaus käyttäjältä: O.C.Taavi - 26.01.22 - klo:22:50
Onko 1.5 e-tec mahdollisuutta kytkeä start-stop pois radion valikosta, siis käynnistyksen jälkeen.
Muistelen että jossain versiossa ei olis ollut valikkoa ... 

....Autokuumetta pitelee 8)
e-tecistä en osaa varmasti sanoa, mutta jos on vastaava toteutus kuin omassa autossani, niin saa pois infotainmentin kautta, mutta asetus pitää tehdä joka käynnistyksen jälkeen.

Ja hellerille: tuo start-stop on kyllä turhin keksintö mitä autoihin on koskaan tullut, Suomessa ei niitä ruuhkia ja pitkiä pysähdyksiä yleensä ole, jolloin tuosta hyötyä olisi. Itse kytken sen aina liikkeelle lähtiessä pois.
#27
Lainaus käyttäjältä: VKi - 24.01.22 - klo:22:50
Vakiomuotoisissa autokaupan tilausehdoissa tämä on oletuksena määritelty asiakkaan hyväksi, sillä siellä mainitaan, että autokauppiaalla on oikeus hyvitykseen vaihtoauton arvonalenemasta ajokilometrien vuoksi, mikäli näin on erikseen sovittu. Eli jos ei erikseen sovita, että vaihtoauton tulevat kilometrit alentavat vaihtohintaa, autolla saa ihan rauhassa ja huolehtimatta ajaa juuri niin paljon, kuin siihen sattuu ennen uuden saamista tulemaan kilometrejä.
Näin.
#28
Kyllä tehdastilauksesta yleensä joutuu tilaussopimuksen tekemään. Toki nyt korona-aikana on saattanut joissain paikoissa systeemit vähän muuttua mutta itse ainakin kirjoitin ihan paperisen sopparin autoliikkeessä alle. Ja siinä oli mainittu vaihdossa menevän kärryn hyvitysarvo, ja ei mitään klausuulia maksimikilometrimäärästä johon hyvitys pätisi. Uuden auton tulon viivästyessä vielä varmistin asian myyjältä, ja sain vastauksen että noissa hyvityksissä riski on liikkeellä, ei auton myyjältä.
#29
Olen ostanut elämäni aikana kaikki autot uusina, ja kertaakaan ei ole ollut kauppakirjssa klausuulia minkään valtakunnan kilometrirajasta vanhalle kärrylle. Ja itse en kyllä sellaista allekirjoittaisikaan, kun tehdastilausten kanssa ei voi olla koskaan varma toimitusajasta, vaikka kauppakirjaan se alustava päivämäärä hihavakiolla arvotaankin.
#30
Lainaus käyttäjältä: heller - 22.01.22 - klo:13:41
Huomioi myös että toimitusaika on varmaan vuoden luokkaa jos nyt tilaat. Eli käytännössä paljolti ongelmia on taklattu kunnes edes saat auton.

Omani piti tulla joulukuussa, mutta todennäköisesti tuleekin huhtikuussa. Ei haittaakaan niin paljoa kun on lukenut näitä ongelmia. Pitänee muistaa että ne kenellä nämä autot toimivat, ovat todennäköisemmin enemmistö jotka eivät täällä kirjottele :)
Se on hyvin todennäköisesti juuri näin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy