Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - mikama83

#1
Mulla myös tuo webaston ohjaus käytössä uudemman korimallin Leonissa. Se toimii niillä säädöillä jotka sinne autoon itse pistää lämpötilalle ja puhallukselle eikä ne muutu itsekseen. Eli jostain syystä sulla ei sitten toimi tuo samalla tavalla.
#2
Mulle vaihdettiin juuri tänään peruutuskamera ja tämä on nyt jo kolmas. Takuu onneksi vielä voimassa mutta jos ei olisi niin menisi harkintaan tuo, että tilaisi sen itse jostain.

Ensimmäisellä kerralla kamerasta putosi linssi. Nyt toisessa kamerassa linssi pysyi paikoillaan, mutta kameran kuvaa ei välillä näkyny ollenkaan ja välillä se kuva oli vähän epäselvä. Välillä se oli taas täysin normaali mutta huolto päätti vaihtaa kokonaan uuden kameran tilalle.
#3
Itse vaihdatin suosiolla uuden 12v akun keväällä kun oli viime talvi taistelua webaston kanssa, vaikka käytän ylläpitolaturia myös paljon kiinni.

Kessy toiminu hyvin, mutta nyt ensi tiistaina vaihdetaan jo kolmas peruutuskamera. Onneksi vielä takuuta vajaa vuosi jäljellä kun todella kallis tuo kamera+ainakin 4 tuntia töitä päälle. Mun auto siis 1.5eTsi 2020 ja ajettu nyt 106tkm.

#4
Beats audion subbarikoteloon kannattaa yksi juttu tehdä joka parantaa bassontoistoa. Kotelossa on bassorefleksikanava mutta jostain syystä se portin pää on suljettu. Aukaisin sen vähän aikaa sitten ja nyt voi olla jopa tyytyväinen että basso tosiaan tuntuu. Saksasta saisi kyllä parempaa elementtiä ja vahvistinta joka kytketään tuon Beats vahvistimen rinnalle, mutta toistaiseksi riittää näin.

https://youtu.be/9tfLSTSg_Lw?si=9iuzZD4B3Nbmrvd6
#5

Nyt on erikoisin jälki mitä on tässä autossa tullu vastaan. Etupuskurin yläosassa tommonen jälki ja alue on karhea ja täynnä pientä pistettä jotka tuntee sormella. Mikään pienpoistoaine tms ei vaikuta mitenkään tuohon. Ihan kuin olisi jotain kovettunu tuohon mutta mitä ihmettä  ??? Vai voiko tulla tommonen jälki jos joku raapaisee muovipuskuria. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen mitä tuolle yrittää tehdä.

#6
Jooas on hinta  :o Mulla oli 60tkm huolto reilut 350â,¬. Vein omat öljyt ja raitisilmasuodattimen vaihdoin itse kun sen tekee muutamassa minuutissa. Tulpat siinä vaihdettiin kyllä mutta ei jarrunesteitä. Ne vaihdatin nyt sitten erikseen kun tuli 3 vuotta täyteen syyskuussa. Olisivat saanu kyllä vaihtaa sillon tuossa huollon yhteydessä ne, mutta sitä ei kukaan edes ehdottanu.
#7
En ole minäkään huomannu kulutuksessa muutoksia. 1940 softa ja uusi moottorinojaus softa myös nyt joka poisti nykimisen. En tiedä tekikö se päivitys mitään muuta.
#8
Lainaus käyttäjältä: SanteS - 20.09.23 - klo:15:02
Nyt on kevyhybridille varattuna aika huoltoon. Moottorinohjauspäivitykseen, jonka pitäisi poistaa jarrutuksessa tapahtuva nykäisy ja infotainmentin ohjelmiston päivitykseen. Saas nähdä poistuuko viat ja tuleeko uusia vikoja tilalle.

Pakko kysyä, että onkohan auton ominaisuus vai onko edestä jokin väljä kun terävissä töyssyissä kuuluu sellainen muljahdus? Tämä on ollut siitä asti kun auton ostin ja ajattelin, että on vain auton ominaisuus, mutta mielestäni muljahdus on alkanut kuulumaan viime päivinä selvemmin.

Mulla ainakin hävisi nuo viat eikä ole uusia ongelmia tullu. Tommosta muljahdusta en ole huomannu mutta sisustan natinat kyllä kuuluu töyssyissä.

#9
Nyt ei enää ole nykimisiä kevythybridissä. Eihän tuota päivitystä tarvinnu odottaa kuin yksi vuosi  ;D
#10
Joo juuri tuohon nykäisyyn on korjaus. Kyselin myös onko mitään ratkaisua siihen kun kovemmassa vauhdissa jos moottori siirtyy 2-sylinterin tilaan niin meno tosi nykivää, mutta ilmeisesti se vaan on tommonen sitten näissä. Korjaamolla tekevät ja arvio oli että menee noin 40min.
#11
Ensi viikolla moottorinohjaukseen päivitys jonka pitäisi poistaa ärsyttävä nykiminen1.5 eTsi malleissa. Toivottavasti ei tule mitään uutta ongelmaa taas tilalle. Taitaa olla nyt 11.kerta  kun on ylimääräinen takuujuttu.
#12
Tämän viikon tutkinu sitä kun jo aikaisemmin taisin mainita kovasta humisevasta äänestä joka alkaa 50km/h vauhdista ylöspäin ja sen voimakkuus ja taajuus ei muutu. Ajellu erilaisilla asfalttipinnoilla ja kuivalla ja märällä mutta ei vaikutusta. Rengaspaineita kokeillu 2,5bar-3,0bar paineilla ja ei tuollakaan vaikutusta. Renkailla ajettu alle 5000km. Aika selkeästi ääni kuuluu takaa, mutta toki toi kaikuva ääni voi hämätä. Huomenna aika varmasti vaihdan takaa eteen renkaat ja päinvastoin, mutta onkohan mitään mahdollisuutta että joku pyöränlaakeri pitäisi ääntä kun nyt mikään juttu ei ole vaikuttanu ääneen? Autolla ajetty reilut 80tkm että ei kyllä pitäisi olla ongelma mutta kai sekin olisi mahdollista. Tai sitten vaan nämä renkaat on semmoset että olivat uutena todella hiljaiset mutta alkavat pitämään ääntä kun vähän pinta kulunu. Alkuperäisillä Bridgestonen Turanza T005 225/40R18 kumeilla ei koskaan kuulunu tommosta ääntä. Nykyiset Landsail sentury qirin 990 225/40R18.

Ã,,äni siis on semmosta korkemman taajuuden huminaa ja aika kovallaan saa olla poppivehkeet jos sen meinaa peittää. Hyviä vinkkejä saa heittää kun alkaa hermot mennä jo 4km työmatkalla  :(
#13
1940 päivityksen jälkeen ei ole mulla näyttö sammunu kertaakaan. Joskus harvoin on niitä päiviä, että suunnilleen kaikki mahdolliset vikalmoitukset tulee kun auton käynnistää. Ne kyllä häviää viimeistään seuraavalla auton käynnistyskerralla.
#14
Onko kukaan lisäilly vaimennusta farmarin konttiin/kaariin? Tuossa Lapin reissulla kun kontti oli aivan täyteen pakattu niin auto oli yllättävän hiljainen. Ã,,sken tuli auto tyhjennettyä ja kun lähti liikenteeseen niin tajusi miten älyttömän iso ero taas kun kuuluu pyörien jollotus jo pienellä nopeudella. Kontin pohja olisi helppo eristää, mutta en tiedä onko siitä suurta apua. Varmaan pitäisi purkaa sivulta ne verhoilut että pääsisi myös pyöränkaaria eristämään  ???
#15
Tuli juuri ajettua uudestaan Levin päälle ja taas semmonen käry että sen haistaa parkkipaikan toiselta puolelta. Tosi kiva jos tommosesta nyt kytkin ottaa itseensä  :(
#16
Siitä en osaa sanoa. Mutta omasta mielestä kytkimen käryä se oli ja tuli tuon nousun jälkeen. Ja eka kerta ei ollu kun aika herkästi tehny tuota aikaisemminkin.
#17
Ihmettelin taas tuota kuivaa dsg-laatikkoa. Ollaan Lapissa ja tänään ajoin Levitunturin päälle. Jyrkkää mäkeä on mutta ajoin manuaalipuolella niin että kierrokset pysyivät siellä noin 3 tuhannen yläpuolella. Ylhäällä kun oven aukaisi niin ihan järkyttävä kytkimen käry :( Miten tuolla pitää ajaa ettei se tee noin?  1.5eTsi kyseessä.
#18
Ei mulle ole mitään päivitykset maksanu ja niitä on tehty paljon. Pari viikkoa sitten tuli 1940 versio ja nyt lähiaikoina tulee vielä maksutta uusi päivitys moottorinohjaukseen (mhev moottori mulla). En ole kuullu että jonkun pitäisi maksaa näistä jos on vaan reklamaation tehny viasta.
#19
Kyselin joko tuohon 1.5 eTsi mottorin nykimishommaan on päivitystä joka tulee kevyellä jarrutuksella noin 30km/h vaudissa. Huomasin että Golffeihin jotkut on niitä saanu, mutta yllättäen päivitys ei käy minun autoon vaan se on tekeillä vielä.
#20
Se on kyllä juuri noin. Mutta menny mielenkiinto koko autoon kun joka asiassa vastoinkäymisiä. Takuuta vielä reilut 2 vuotta ni sen ajan ja sitten ei enää tätä merkkiä tilalle ::)
#21
Sain viereiseltä korjaamolta paremman hinnan nimittäin ei maksa mitään ;D Vaihtoivat siellä kesäkumit vanteille keväällä ja joka vanteeseen tuli jälkeä. Hyvityksenä saa tuon jarrunesteiden vaihdon. Niin merkkihuollossa huollon yhteydessä tuo maksaa sitten vain 65â,¬ mutta erikseen tehtynä tuon 110â,¬.
#22
Golf VII (12-) / Vs: Golf 7 madallusjouset
07.08.23 - klo:12:59
Mulla oli Farkkugolffi mk 7.5 missä oli jäykkä taka-akseli niin ei mitenkään ollu mahdollista saada suuntauksessa vihreälle arvoja takaa kun ei siellä ollu mitään millä säätää. Eibach -30mm jouset oli kyseessä.
#23
Rengasvalinnassa tuli tehtyä näköjään huti keväällä. Kokeilin vähän halvempia Landsail sentury qirin renkaita 225/40R18 koossa ja noi renkaat oli testeissä tosi hiljaiset. Olihan ne uutena hiljaiset mutta nyt tullu semmonen että jo 50km/h vauhdissa alkaa perästä kuulumaan kova ulina. Ei vaikuta ääneen vaikka yrittää ajaa asfaltilla urien vieressä eikä vaikuttanu paineiden laskukaan mitään.
#24
Lisää havaintoja 1940 päivityksestä. Aikaisemmin parkkitutkat on reagoinu tosi hitaasti ja joskus ei ollenkaan, mutta nyt ne on mukana todella nopeasti ja ajoissa  :)
#25
Tänään oli auto päivityksessä ja samalla kysyin sitä kun ensi kuussa tulee autolle 3 vuotta ikää ja jarrunesteitä siihen ei ole vaihdettu. Seuraava oikea huolto osuu vasta ensi vuoden puolelle. Merkkihuollossa jarrunesteiden vaihto noin erikseen tehtynä maksaa 110â,¬ joka kuulostaa aika korkealle hinnalle?
#26
Sama täällä tänään pistetty 1940 softa vihdoin. Kerkisin vaan ajaa huollosta työpaikalle, mutta Beats audion bugi on nyt vihdoin korjaantunu  :)
#27
Ei menny taaskaan putkeen auton päivitys. Auto oli puolikkaan päivän huollossa ja sitten totesivat että se 194x ohjelmistoversio ei käy minun autoon vaikka joihinkin käy. Kuulemma juuri tullu saataville joku uusi ohjelma joka käy minun autoon. Ja uusi käynti sitten taas.
#28
Samanlaisena tuli viime syksynä minun auto päivityksestä. Tiskillä sanottiin että ei kannata nyt paljon ajaa tuolla autolla ;D Jonkun ohjausyksikön ne joutui sitten tilaamaan ja vaihtamaan ja sitten vasta sai sen päivityksen läpi. Itse asiassa tällä hetkellä mun auto parhaillaan taas ohjelmistopäivityksessä ja jännityksellä odotan meneekö nyt kaikki hyvin.
#29
Tuossa 1.5eTsi koneessa alkanu häiritsemään varsinkin 100km/h alueella nykivä meno aina kun heittää kahden sylinterin toimintoon. Omasta mielestä toi ei ollu tommonen uudempana. Tai no ei nykimistä vaan semmosta aaltoilevaa menoa jonka todellakin tuntee.

Aikaisemmin kirjoitin jotain kojelaudan natinasta ja ihan väärästä paikasta sitä aloin selvittämään. Keskikonsolia ei tarvitse purkaa vaan konsolin sivupanelien takana on kojetaulun isot kiinnityspultit. Niitä kun löysäsi huomasi että se vaikutti ääneenn, mutta ei kokonaan hävinny. Viikkoja sai kokeilla eri juttuja mutta se toimi että apukuskin puolelle pisti noin 5mm kiilan sinne pultin taakse ja sitten kiristi. Joku siellä otti johonkin aina kiinni ja näköjään todella pienestä on kiinni natinat.
#30
Noniin äsken tuli soitto ja kutsu päivitykseen eli jos sitten saisi sen uusimman version. Samalla pitää kysyä tuosta nykimisongelmasta johon ilmeisesti olisi myös joku päivitys saatavilla ainakin osaan autoista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy