Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - dassault

#1
Ja tuo ylepi ongelma määrä johtui sitten tästä 3G verkon alasajosta joka sekotti järjestelmän. Kova reset näytölle (virtakytkin pohjassa niin kauan, että näyttöön tulee vw logo. Kesti viisi minuuttia omassa.)
hätäpuhelu on edelleen viassa ja odotellaan ratkaisuja.
#2
Lainaus käyttäjältä: dassault - 05.09.23 - klo:11:59Kesä taisteltu kolopallon kanssa ja huollossa on käyty useamman kerran kyläilemässä.
IQ-valot sentään toimii nyt (koodattu ohjain uusiki, samoin vetokoukun valo-ohjain) ja parkkivalojen vilkkuminen on enää satunnaista, mut edelleen tuo ominaisuus :(

Ikkunoiden mukavuusavaus asettu koodaamalla ohjain uusiksi.

Vaihdelaatikko menee nyt öljyn vaihtoon ja uudelleen adaptoitavaksi noiden nykimisongelmien takia. Viimeksi eivät pystyneet tekee sitä kun vaihteiston öljynlämmöt pitää olla alle 40°C ja kuuden tunnin seisonnan jälkeen lämmöt oli vielä yli 50°C.
Lisäksi nyt on muutaman kerran ilmoittanut D-asennolle kytkiessä vaihdelaatikkovikaa ja välillä samassa tilanteessa koko auto nytkähtää, ihan kuin kytkin ei olisi irroittanut kunnolla.

Muutama muukin ylläri on löytynyt jäniksestä.
kuskin sivuikkuna pitää avatessa räpättävää ääntä.
etututka menee sateella vikatilaan.
kuoleenkulmanvaroittimet ottaa jopa riista-aidan varotuksen lähteeksi.
Nyt sitten on alkanut kuulua kumimaista nitinää ajaessa vasemmalta takaa.
Lisäksi auto ravistaa kuin piru kerjäläistä 70-100km/h nopeuksissa, vanhassa ocussa oli samanlaisia oireita kun kardaanin rättinivel oli menossa. Taitaa tuo nitinä ja ravistus liittyä toisiinsa?
Travel assistan on kyllä yksi p..kele samoin kaistaavustin, nykii urapaikkausten mukaan tai sateella edellä menevän renkaanjälkien mukaan muka kaistalle ja kuivalla tiellä haluaa mennä aina keskiviivan yli.

Tää on kyllä joku perjantai - iltapäivän kappale.

No niin, vaihteisto saatu kuntoon öljynvaihdolla ja adaptoinnilla. Ravistus pieneni kulmien säädöllä.
Avustin ongelmat vain jatkuu...
Pakokaasujärjestelmästä joku paine-eroanturi sai vian aikaseksi kun oli putket jäätynyt = korjaamokeikka jossa puhalleltiin putket auki.
Tänään sit tulikin kaikkea mahdollista näyttöön. Oli pysäköintiavustinta, tutkat, kuoleenkulman tunnistimet, hätäpuhelujärjestelmä häiriöt ja lisäksi keskinäyttö pimeänä. Penkinlämmittimet huutaa täysiä ja ilmastointi sekasin kuin kaappikello. Mitään et pysty tekemään kun kaikki on kosketusnäytön takana. Sentään pystyy ajamaan, mutta ei se ole mikään nautinto.
Maanantaina taas vietävä kaltaistensa seuraan ja tilattava sijaisauto. Onneksi on liisari.
#3
Lainaus käyttäjältä: tex- - 07.10.23 - klo:15:16
Kardaanin tukilaakeri voisi aiheuttaa tuon, kun autonasi näkyy olevan neliveto.
Se voi olla yksi tärinän aiheuttaja monen muun lisäksi mm. sisemmän vetarin tukiholkki, kardaanin tukiholkki vaihteiston päässä, muutamia lainatakseni.
ketuttaa kun auto on jatkuvasti pajalla. Paras oli, että mekaanikko tuumasi kun tuosta tärinästä keskustelin, että sielä varmasti löytyy joku vikakoodi mikä kertoo syyn.
Onkohan nykyään enää tullu mieleen, että sen voi aiheuttaa mekaaninen vika jota ei tietokoneen avulla löydä?
#4
Alkaa pikku hiljaa ketuttamaan, että tuli valittua tuo golf alle. Koko ajan jotain vikaa laitteessa huolto on tehnyt parhaansa korjatakseen niitä, mutta aina tulee uusia vikoja ilmi.
Aiemmin pistinkin listaa mitä kaikkee on ollu ja suurin osa niistä on saatu korjattua.
Viimeisimpänä tehtiin vaihdelaatikon öljynvaihto ja uudelleen adaptointi. Nykiminen hävisi melkein kokonaan joten katsottakoon sekin nyt korjaantuneeksi.
Viime kirjoituksessa mainitsin auton ryhtyneen ravistamaan yli 100km/h vauhdissa kesärenkailla. Nyt on talvikumit alla ja ravistus vaan pahenee eli alkaa jo 70km/h vauhdissa. Renkaat on tasapainotettu ja vanteet tarkastettu, kokeiltu jopa toisella vannesarjalla, mutta ravistus vaan jatkuu. Huollossa tarkastivat voimansiirron ja alustan eikä mitään löytynyt.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa näissä?
Nyt 10kk vanha ja 45tkm mittarissa ja alkaa tuntua, että onko tämä sit se sunnuntaina kasattu kappale jämäosista.
#5
Lainaus käyttäjältä: dassault - 23.01.23 - klo:19:51
No niin, kolopallo ollu pari kuukautta alla (valmistunut linjalta 7/22 ja käyttöön 11/22)ja 8tkm tullu jo mittariin. Kaikenlaista pientä harmillista siinä on jo ilmentynyt, osa on ihan suoraan olosuhteista (talvi) johtuvaa ja osa sitten onkin???
Alla vähän yhteenvetoa:

iQ-matriisivalot:
Kaukovaloavustin on aktivoituna ja ajetaan pimeällä valaisettomalla tiellä. Kaukovalot ovat kytkeytyneenä avustimen ohjaamana, niin keskelle jää tumma kohta johon kaukovalo ei aktivoidu automatiikalla. Kun kaukovalot pakottaa päälle manuaalisesti, kyseinen alue valaistuu ja jää valaistuneeksi automatiikan uudelleen aktivoinnin jälkeen. Kun vastaan tulee ajoneuvo, kaukovaloassistentti toimii kuten pitääkin (iQ pimentää valokeilaa ettei vastaantuleva häikäisty), mutta kun iQ kytkee kaukovalot päälle on jälleen sama tilanne, että keskellä on tumma kohta.
Huolto tarvii todisteen tästä "ominaisuudesta", pitänee ottaa video ajonaikana


Paikoitusvalot:
Paikoitusvalot vilkkuu satunnaisesti saattovalotoiminnossa (autolle saavuttaessa/autolta poistuessa) ja lisäksi kun auto on pysähtyneenä, esim. liikennevaloissa. Ulkovalaisuksella ei ole vaikutusta tähän.
ja taas tarvitaan todiste


Ikkunan mukavuustoiminto.
Kun mukavuustoiminto on aktivoitu kuljettajan oven ikkunaan, ikkuna aukeaa itsestään vaikka auto on lukittu ja avaimet ovat avainnaulakossa sisällä n. 15 metrin etäisyydellä autosta.
Huollon mukaan näitä on ollu ja mukavuusavaus on niistä koodattu pois. Ei ilmeisesti edes haluta laittaa kuntoon


Voimansiirto.
Kun kiihdytetään nopeutta normaalisti tai nopeasti voimansiirrossa tuntuu selvä nykäisy vaihteen vaihtuessa 2à3 ja 3à4. Nykäisyä ei tule pienemmälle päin vaihdettaessa

Lisäksi olen huomannut, että liukkaalla, kun paikaltaan lähtiessä etupyörät pääsevät lyömään tyhjää, tämä nykäisy tulee voimakkaana.

Käsittääkseni nelivedon pitäisi olla kuitenkin kytkeytyneenä liikkeellelähdössä automaattisesti aina (näin sisarmerkillä).
Huolto itkee kun autoa ei ole ostettu heiltä niin ei saa softaversioita tietoonsa.

Kesä taisteltu kolopallon kanssa ja huollossa on käyty useamman kerran kyläilemässä.
IQ-valot sentään toimii nyt (koodattu ohjain uusiki, samoin vetokoukun valo-ohjain) ja parkkivalojen vilkkuminen on enää satunnaista, mut edelleen tuo ominaisuus :(

Ikkunoiden mukavuusavaus asettu koodaamalla ohjain uusiksi.

Vaihdelaatikko menee nyt öljyn vaihtoon ja uudelleen adaptoitavaksi noiden nykimisongelmien takia. Viimeksi eivät pystyneet tekee sitä kun vaihteiston öljynlämmöt pitää olla alle 40°C ja kuuden tunnin seisonnan jälkeen lämmöt oli vielä yli 50°C.
Lisäksi nyt on muutaman kerran ilmoittanut D-asennolle kytkiessä vaihdelaatikkovikaa ja välillä samassa tilanteessa koko auto nytkähtää, ihan kuin kytkin ei olisi irroittanut kunnolla.

Muutama muukin ylläri on löytynyt jäniksestä.
kuskin sivuikkuna pitää avatessa räpättävää ääntä.
etututka menee sateella vikatilaan.
kuoleenkulmanvaroittimet ottaa jopa riista-aidan varotuksen lähteeksi.
Nyt sitten on alkanut kuulua kumimaista nitinää ajaessa vasemmalta takaa.
Lisäksi auto ravistaa kuin piru kerjäläistä 70-100km/h nopeuksissa, vanhassa ocussa oli samanlaisia oireita kun kardaanin rättinivel oli menossa. Taitaa tuo nitinä ja ravistus liittyä toisiinsa?
Travel assistan on kyllä yksi p..kele samoin kaistaavustin, nykii urapaikkausten mukaan tai sateella edellä menevän renkaanjälkien mukaan muka kaistalle ja kuivalla tiellä haluaa mennä aina keskiviivan yli.

Tää on kyllä joku perjantai - iltapäivän kappale.
#6
No niin, kolopallo ollu pari kuukautta alla (valmistunut linjalta 7/22 ja käyttöön 11/22)ja 8tkm tullu jo mittariin. Kaikenlaista pientä harmillista siinä on jo ilmentynyt, osa on ihan suoraan olosuhteista (talvi) johtuvaa ja osa sitten onkin???
Alla vähän yhteenvetoa:

iQ-matriisivalot:
Kaukovaloavustin on aktivoituna ja ajetaan pimeällä valaisettomalla tiellä. Kaukovalot ovat kytkeytyneenä avustimen ohjaamana, niin keskelle jää tumma kohta johon kaukovalo ei aktivoidu automatiikalla. Kun kaukovalot pakottaa päälle manuaalisesti, kyseinen alue valaistuu ja jää valaistuneeksi automatiikan uudelleen aktivoinnin jälkeen. Kun vastaan tulee ajoneuvo, kaukovaloassistentti toimii kuten pitääkin (iQ pimentää valokeilaa ettei vastaantuleva häikäisty), mutta kun iQ kytkee kaukovalot päälle on jälleen sama tilanne, että keskellä on tumma kohta.
Huolto tarvii todisteen tästä "ominaisuudesta", pitänee ottaa video ajonaikana


Paikoitusvalot:
Paikoitusvalot vilkkuu satunnaisesti saattovalotoiminnossa (autolle saavuttaessa/autolta poistuessa) ja lisäksi kun auto on pysähtyneenä, esim. liikennevaloissa. Ulkovalaisuksella ei ole vaikutusta tähän.
ja taas tarvitaan todiste


Ikkunan mukavuustoiminto.
Kun mukavuustoiminto on aktivoitu kuljettajan oven ikkunaan, ikkuna aukeaa itsestään vaikka auto on lukittu ja avaimet ovat avainnaulakossa sisällä n. 15 metrin etäisyydellä autosta.
Huollon mukaan näitä on ollu ja mukavuusavaus on niistä koodattu pois. Ei ilmeisesti edes haluta laittaa kuntoon


Voimansiirto.
Kun kiihdytetään nopeutta normaalisti tai nopeasti voimansiirrossa tuntuu selvä nykäisy vaihteen vaihtuessa 2à3 ja 3à4. Nykäisyä ei tule pienemmälle päin vaihdettaessa

Lisäksi olen huomannut, että liukkaalla, kun paikaltaan lähtiessä etupyörät pääsevät lyömään tyhjää, tämä nykäisy tulee voimakkaana.

Käsittääkseni nelivedon pitäisi olla kuitenkin kytkeytyneenä liikkeellelähdössä automaattisesti aina (näin sisarmerkillä).
Huolto itkee kun autoa ei ole ostettu heiltä niin ei saa softaversioita tietoonsa.


Taustapeili:
Häikäisyneston tummennustoiminto aktivoituu vasta kun takana tuleva auto on niin lähellä, että takana olijan valot jo häikäisevät.
tästä ilmeisesti pääsee koodaamalla. Oli negatiivinen ylläri kun sivupeilit ei olekkaan tummenevar, vain taustapeili.

Tutkien anturit sokeutuu kyllä talvella todella herkästi ja kappas kummaa kun ratinlämmityksen esivalinta on vain ei päällä näytössä vaikka se kyllä lähtee automaattisesti päälle esiasetuksen mukaisesti.

Ei kyllä tuo Keski-Suomen VW merkkihuollon asenne ole kyllä parantunut vuosien saatossa. Eivät edes halunneet autoa koodinlukuun, että olisivat saaneet versionumerot softista.
En tiedä mitä tässä tekis, ottaisko yhteyttä K-autoon vai leasingyhtiön tekniikkaan ja saisivat sieltä taistella kuviot kuntoon.
#7
Lainaus käyttäjältä: Reneto - 21.01.23 - klo:18:40
Musta tuntuu että auto on joskus jarruttanut itsekseen peruutettessa.. en ole kyllä ihan varma.

Mulla alla pari kuukautta vanha Golf Variant ja se on pari kertaa tehnyt automaattisen jarrutuksen kun on pakittanut ruutuun ja lämpötolppa on lähestynyt tutkaan mielestä liian nopeasti.
#8
Kävipä mielenkiintoinen tapaus tuon seattimen kanssa. Jouduin täydestä vedosta tekee äkkijarrutuksen ja sen jälkeen tehot hävis.
autolla pysty ajamaan, mutta kaasun vaste oli olematon javirtaus liian suuri. joutui "herkuttelemaan" pedaalilla ettei olisi tukehtunut. Kooderi antoi viaksi P0103 eli MAF virtaus liian suuri.
No MAF.lta piuha irti ja limp moodi päälle, et sai nilkutettua kotio tuon.
Vaihdoin MAF.n ja kuittasin vian, mutta sama ongelma jatkui. Tukehtuu heti kun antaa kaasua.
tuossa sitten pähkäiltyäni ja tarkistettuani kaikki alipaineletkut, ilmaputkien tiiveydet ja johdotukswt, päähän pälkähti et noinko egr vuotaa läpi?
Ei muuta kuin peltisakset kouraan ja sokean laipan tekoon.
Nyt kun egr on tulpattu, niin kottero toimii taas oikein. Ihmettelen vaan kun ei tullut mitään vikakoodia egr.ltä ja ohjaus sekä asentotieto toimii.
No, nyt on sitten todettu, että autodoc.n palikka kestää sen 20tkm. Saa olla sokia paikallaan jos se ei rupia mitään vikaa herjaa.
Joka tapauksessa kotterolla on höylätty kohta se 360tkm ja ikää on 7 vuotta niin jos ei seuraavasta katastuksesta mee läpi, niin paali kutsuu.
#9
Itse itselleni vastaten.
Imusarjan tiiviste oli antautunut ja vuoto ilmeni kun ahtoputkistoon sai 1,5bar paineen. Nyt Toimii taas. Katsotaan saanko 400tkm rikki alkuvuodesta tälle kolmepyttyselle ihmeelle.
#10
Seatissa on mielenkiintoinen probleema. 4 ja 5 vaihteella veättäessä menee limp moodiin ja vikakoodiksi P0299 (alhanen ahtopaine). Ahtopaine on 5 vaihteella veättäessä max 14 psi.
N75 uusittu, alipaineletkut kunnossa, turbon (VNT) siivet liikkuu hyvin, egr kello ehjä ja samoin toimilaite.
onkohan ny niin, että alipainepumppu on tiensä päässä.
pienemmillä vaihteilla saa 19psi ahtoja aikaiseksi kun kierokset on yli 3000rpm.
#11
Viitasaari - Ã,,änekoski akselilla VCDS taitajaa?
Tarttis sopeuttaa ibizan egr ja kuitata vikamuisti syvemmältä. Halpa koodilukija ei riittänyt tähän hommaan.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy