Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - iqo

#1
DENSO DCP 32045

Uusi tuote avaamattomassa paketissa, pdf-kuittikin löytyy tarvittaessa mukaan. Ei tullut itsellä ikinä käyttöön, joten joutaa tarvitsijalle. Ostin tämän Skoda Octavia II varten, mutta sopii moneen muuhunkin VAG-konsernin tuotteeseen (Audi, VW, Seat).  Tämä kompura on täysin vastaava kuin VAG-alkuperäisosa (sama valmistaja, selviää tyyppikilpeä tarkastelemalla).

Yhteensopivia valmistajan varaosanumeroita ( 1K0 820 803 / 1K0 820 859 eri versiot) voi tarkastella mm. täältä: https://www.denso-am.eu/catalog/part/DCP32045

1K0820803E
1K0820803G
1K0820803P
1K0820803Q
1K0820803S
1K0820808D
1K0820808DX
1K0820808F
1K0820859C
1K0820859E
1K0820859F
1K0820859M
1K0820859QX
1K0820859S
1K0820859SX

Hinta: 155 euroa

Sijainti: Kangasala

Voin myös lähettää, jolloin postikulut ostajalle.

Yhteys: yv tai tori.fi kautta (https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/6268726)
#2
Uusi ja käyttämätön alkuperäinen VAG-varaosa. Sisältää kiristyspannat ja tarvittavat aluslevyt + lukitusrenkaan.

Osanumero 6R0498203. Sama kuin 1K0498203, mutta ilman rasvatuubia.

Ostettu täältä (voit tarkastaa myös sopivuuden autoosi): https://www.myparto.com/en/steering-suspension/axle-cuffs/ORIGINAL-Audi-Seat-Skoda-VW-Achsmanschetten-Satz-vorne-1K0498203_VW393A413L

VW, Skoda, Audi, Seat. (mm. Golf, Polo, Passat, Octavia, A3, Leon)

Hinta: 19 euroa

Postitus onnistuu, tällöin kokonaishinta 25 euroa.

Lisätiedot, kuvat ja yhteydenotto tori.fi kautta: https://www.tori.fi/pirkanmaa/VAG_vetonivelen_suojakumi__OEM_92349111.htm?ca=18&w=3
#3
Kyselin jo jakoketjumurheiden jättisäikeessä neuvoja omaan tilanteeseeni http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg750578#msg750578 Jatkan tässä, jos joku tuntisi näiden moottoreiden (minulla siis BLF) yläkertaa paremmin. Huomasin nimittäin jakopäähän viittaavien ongelmien jo ilmaannuttua, että pakopuolen nokka-akselin päässä oleva peitekansi oli raollaan, mutta ruuvit vielä tallella. Rakoa oli ehkä viitisen milliä, mutta öljyä ei ollut vuotanut ulos. Kansi ei mennyt käsin painamalla paikalleen, joten kiristin ruuvit jolloin se asettui. Kyseessä on siis se kansi, joka otetaan pois (myös imunokan päästä), kun nokka-akseli lukitaan erikoistyökalulla paikoilleen ajoituksen säädössä.

Tajusin vasta nyt jälkeenpäin, että tuo löysällä ollut kansi ei tainnutkaan olla ihan pikkujuttu. Sehän kaiketi tarkoittaa, että pakonokka-akselin pitkittäisvälys on ollut ties kuinka kauan yli 10-kertainen korjausohjeen ilmoittamaan kulumisrajaan (0.4mm) nähden? Olisin siis todella kiitollinen, jos joku pystyisi arvioimaan, että millaista tuhoa tuo nokka-akselin siirtyminen voi laakereihin, nokkiin, venttiilin rullapaininvipuihin tai jopa venttiileihin aiheuttaa?

Sehän on selvää, että jakoketjun kulumiseen ja jopa hyppäämiseen tuolla päittäissiirtymisellä on varmasti ollut vaikutusta ja koko jakopää nyt menisi siis joka tapauksessa uusiksi. Mutta kannattaako tuohonkaan remonttiin sijoittaa enää yhtään rahaa, jos muutakin tuhoa on jo suurella todennäköisyydellä päässyt syntymään?
#4
Myydään / MYYTY, saa poistaa
17.02.20 - klo:20:06
Vika ei ollutkaan EGR-venttiilissä, joten laitetaan tämä sinetöidyssä pakkauksessa oleva osa myyntiin. Tämä on tarvikeosa, mutta VDO on VAG-konsernin OEM-valmistaja ja olen melkein varma, että paketista paljastuu osa josta on vain hiottu tuo otsikossa mainittu Skodan (ja VW, Audi, SEAT) varaosanumero pois. Laatu pitäisi siis olla kohdallaan. Tämä EGR sopii ainakin 1.6 FSI -moottorin yhteyteen mainittuihin merkkeihin. VDO tuotenumero 408-265-001-005Z.
#5
Osaisiko foorumin tietäjät auttaa, kun Octavian kanssa on nyt Joulun alla tullut ongelmia?

Akuutein ongelma on jäähdytysnesteen katoaminen. Autossa on Eberi, jota itsekin epäilin ensin syypääksi. Otin kuitenkin EGR-venttiilin (nestejäähdytetty) irti ja havaitsin, että sylintereille päin menevä putki oli kostea ja imusarjalle menevä putki täysin kuiva. Kuinka todennäköinen merkki tämä on, että EGR vuotaisi nestettä sylintereille päin? Voiko kosteus olla jotain muuta? Itse EGR-venttiilissä ei näy kosteutta kummallakaan puolella, mutta kanavan tukkii se säätyvä läppä, enkä tiedä mitä siellä takana oikein on.

EGR venttiilin osanumero on 03C131503B. Kyseessä siis tällainen mötikkä: https://www.ebay.com/itm/283703847876. Ekassa kuvassa näkyy juuri se puoli, joka johtaa sylintereille. Tälle puolelle neste siis vuotaisi.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy