Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - MarkoL

Sivuja: [1]
1
VCDS (VAGCOM) / VCDS ei toimi
« : 05.07.20 - klo:11:41 »
Yritin liittää VCDS:n Octavia -11, olisin nollannut hultoilmaisimen. Ei löydä autoa. Kokeilin vanhempaan Ocuun, sama juttu. Tulee ilmoitus "Interface not found". Windows ilmoittaa että USB-laite on vikatilassa. Mikä vialla, onko kaapeli rikki?

Viimeisin päivitys tehty kesäkuussa ja silloin yhdistin ja testasin toimivuuden -01 Octavian kanssa. Kaikki oli ok, sammutin moottorin vikavalon katsastukseen.

Edit: alkuperäinen kaapeli kyseessä, ei kiinankopio.

2
Ongelmana alunperin käsijarrun ohjainyksikön rikkoutuminen. Vaihdoin (toivottavasti) ehjän käytetyn ohjainyksikön, mutta koodaus ei onnistu koska VCDS sanoo että käsijarru on päällä. Ei kyllä oikeasti ole, mutta bittiavaruudessa on. Ja koodauksen aikana käsijarru pitäisi olla vapautettu. Muut hommat kyllä onnistui, ei ongelmia kun vaan seurasi Ross-Techin ohjeita.

Auto allekirjoituksen mukainen Passat 2.0TDI -05 manuaali. Onko kellään ideoita tai ihan tietoa kuinka tämä selätetään?

3
Passat 3C (05–10) / Keskikonsolin purku
« : 03.03.19 - klo:19:10 »
Olisi tarkoitus vaihtaa käsijarrun ohjausboxi joka käsittääkseni sijaitsee keskikonsolin alla. Tarkemmin kyynärnojalaatikon alla. Kuinka tämä purkautuu? Katselin päivällä vähän tilannetta ja irrotin konsolin takapäästä panelin jossa ilmasuuttimet ovat kiinni, mutta sitten loppui usko enkä ruvennut isompia purkutöitä ihan sokkona tekemään.

Käsijarrun ohjausboxeja on varmaan muillakin mennyt, joten luulisin tietoa löytyvän. Auttakaa miestä mäessä ettei tule ihan turhaan purettua koko autoa.

Nimimerkki: Varoitusvalot vilkkuu mutta ei piippaa joten voi ajaa

4
Passat 3C (05–10) / 2.0 TDI ei käynnistynyt
« : 25.03.16 - klo:19:46 »
Aika erikoinen ongelma iski tänään päivällä. Passatti hehkutti ja starttasi ihan normaalisti, mutta ei käynnistynyt, ei edes luvannut. Eilen toimi ihan normaalisti. Kolme kertaa kokeilin ja sitten lähdin toisella autolla. Pari tuntia myöhemmin katselin päällisin puolin että kaikki pitäisi olla kunnossa eikä VCDS näyttänyt mitään vikakoodeja. Kokeilin käyntiin ja toisella yrityksellä lähti. WTF?

Nyt toimii ihan normaalisti. Käynnistyy ja kulkee niin kuin pitääkin, ei mitään ongelmaa. Huomenna aamulla tietysti näkee mikä on totuus pidemmän seisomisen jälkeen, mutta aika mystiseltä tämä tuntuu. Onko kellään ollut sellaista ongelmaa, että polttoainelinja valuu tyhjäksi tankkiin kun auto seisoo vaikka yön yli? Semmonen tuli mieleen tätä pähkäillessä. Siirtopumppu hurisee kun virran kytkee.

5
Passat 3C (05–10) / Löytyykö entistä omistajaa
« : 10.08.15 - klo:18:49 »
Meillä on ollut talossa pari vuotta tummansininen farkku-Passat 2.0TDI HSY-???. Mietiskelin mahtaisiko entistä omistajaa löytyä palstalta. Auto tullut Saksasta vuoden -09 tienoilla ja huollettu Turussa ja Tampereella.

En halua ketään vastuuseen mistään vaan alkoi kiinnostaa muiden keskustelujen aiheena ollut öljypumpun rattaan akseli. Öljyjä vaihtaessa nimittäin huomasin, että öljypohja on tiivistetty punaisella silikonilla eli auki on ollut jossain vaiheessa. Onko öljypumpun käyttölaitetta korjattu vai miksi pohja on ollut irti. Ja toistan, etten halua naulita ketään vastuuseen vaan auton historia kiinnostaa.

6
Moro,
Passatista oli akku pois ja nyt antaa liikkeelle lähtiessä ilmoituksen "Speed 0 km/h exceeded". Tämä tulee vain kun käynnistää auton ja lähtee ekan kerran liikkeelle, ei onneksi joka liikennevaloissa. Olen näpelöinyt näytön asetuksia, talvirengashälytystä päälle ja pois ja kaikki on katsottu ja kummasteltu. Ei muutosta. VCDS ei ole ollut kiinni (ulkona on kylmää ja pimeää ja sataa vettä ja on liukasta ynnä muita tekosyitä) enkä kyllä edes keksi mistä lähtisin asiaa purkamaan.

Googletin ko. ilmoituksen, mutten saanut englannin ja turkinkielisistä keskusteluista oikein apua. Onko kellään ollut samaa ja kuinka saa pois?

7
Passat 3C (05–10) / Öljynsuodattimen vaihto
« : 30.06.14 - klo:21:52 »
Auttakaapa hölmöä epävarmaa. Vaihdoin Passattiin 2.0 TDi 16v moottoriöljyt ja suodattimen. Suodatin eli sisäpatruuna oli kiinni kotelon kannessa, mutta eihän ne mahtuneet tulemaan yhtenä pakettina pois eikä menemään yhtenä pakettina takaisin. Laitoin siis ensin sisäpatruunan koteloon ja mielestäni perille asti. Sitten kansi paikalleen. Käsin niin pitkälle kuin menee ja kun tiiviste otti kiinni koteloon niin loput avaimella. Jossain vaiheessa avaimella kiristäessä kuului selkeä napsaus. Päättelin kyllä, että suodatin napsahti kanteen kiinni, mutta epävarmuus jäi takaraivoon hiertämään että menikö tää nyt oikein.

Tuntuu kuitenkin siltä, että viisain tapa laittaa suodatin olisi kannen kanssa pakettina. Muuten hyvä ajatus vaan eipä onnistu kun on tavaraa edessä. Suodatin irtosi kannesta kun sitä ei pystynyt suoraan paikalleen pujottamaan vaan mutkan kautta. Pitääkö tämä nyt varmuuden vuoksi opetella uudestaan..... :-\

8
Passat 3C (05–10) / Kytkinpoljin jäi pohjaan
« : 16.02.14 - klo:18:17 »
Vaimo lähti kauppareissulle ja soitti hetken päästä, että Passatin kytkinpoljin jäi pohjaan ja matkanteko tietenkin katkesi. Menin toisella autolla pelastamaan, mielessä "kytkin paskana" ja hinausköysi mukana. Poljin oli tosiaan lattiassa mutta kun sen varpaalla nostin ylös, niin toimi ihan normaalisti. Ajelin auton kotiin ja kytkin on ihan normaali.  Katselin sen verran että mitään mekaanista estettä, esim matto, ei ollut.

Onko kellään kokemuksia samanlaisesta oireyhtymästä? Kysessähän on 2.0Tdi -06 ja 6-vaihteinen manuaali. Kilometrejä 235k enkä usko että on kytkintä laitettu. Nesteet on kirkkaat, mutta eihän se tietysti mitään todista, voihan ne sylinterit olla huonossa hapessa. Ei vaan vitsisi ihan huvin vuoksi alasylinteriä tarkistaa, sehän on kivasti kytkinkopan sisällä.

9
Passat 3C (05–10) / Jarrujen ilmaus VCDS:n avulla
« : 28.08.13 - klo:23:04 »
Näyttää vähän siltä, että Paskatissa menee takajarrusatulat vaihtoon. Vaihdoin palat ja toisen moottorin kuori oli halki. Toimii vielä ja halkeama paikattu liimamassalla, mutta....kohta on talvi ja sitten vaimo soittaa että ei lähde käsijarru pois. Ajatuskin ahdistaa.

Mitenkä onnistuu jarrujen ilmaus VCDS:n avulla? Huomasin semmosen kohdan kun etsin nappia jolla saa käsijarrun ajettua nolla-asentoon (ja onnistuin siinä, koin oikeaa onnistumisen iloa).  Onko kokemuksia? Etsin Ross-Tech vikistäkin neuvoa, mutta joko ei amerikka taivu, olen hölmö tai ohjetta ei siellä ollut. Ilmaruuvit auki, säiliö täyteen jarrunestettä ja ilmausnappia hiirellä naputtamaan? On tääkin, tehdään jarruremonttia läppärin kanssa. Kun minä autoilun aloitin sähköaä ei ollut kuin akussa eikä aina sielläkään.

Minulla ei tuo VCDS ole kovin hyvin hanskassa, keväällä hankittu ja Passatti ollut kesäkuusta asti, mutta mielenkiinnolla tutkin ja tutustun ohjelmaan.

Sivuja: [1]



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy