Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - automaattori

#2
Yeti / Yeti heti toimitukseen
10.02.12 - klo:17:15
Kaikki tietää että toimitusajat on käsittämättömän pitkiä varsinkin varustelluissa Yeteissä. Avaan topicin mihin voi laittaa vinkkejä nopeista toimituksista. Eka on 1.8TSI 4x4 DSG Experience runsailla varusteilla heti myyntiin. http://www.lerbacka.fi/vaihtoautot
#3
Nyt kuin näin Qualityn Volvon ilman roiskeläppiä, tuli mieleen että missä ne Skodien, tai ainakin Yetin etuläpät asennetaan. Nykyisen auton tilauksen yhteydessä pari vuotta sitten jo asiaa kysyin ja annettiin ymmärtää että ne tulee kaikkiin autoihin tehtaalta. Voiko kuitenkin olla niin että ne laitetaan Hangossa? Mää en halua roiskeläppiä uuteen Yetiini, voin maksaa siitä ettei niitä tule!!! :'( :'( :'(

Edit: Korjasin kirjoitusvirheen otsikossa. -Quality-
#4
Pitkään jo on tullut ihmeteltyä miksi autojen kokoja jatkuvasti suurennetaan. Parkkiruudut käy liian kapeiksi, puhumattakaan parkkihalleista! Miksi seuraavan Octavian pitää olla isompi kuin nykyinen? Autojen päästöjä pitäis saada alas mutta korikoot vain kasvaa ja samalla painokin, moottorit kyllä onneksi ovat kehittyneet, niistäkö ne päästöt vain lasketaan?

Mun haave on aina ollut luxus-varusteinen pikkuauto, niitä ei oikein ole ollut. Yeti ei ole ihan pikkuauto, mutta kompakti kuitenkin ja sen saan hyvin varustettuna, mutta sisustuksen suhteen vois olla enemmän vaihtoehtoja. Nyt näyttäis kuitenkin että Citikka avaa pelin ja lanseeraa hyvin varustellun pikkuauton, toivottavasti muut seuraa perässä. http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-huippuvarusteltu-citroen-ds3-ultra-prestige
#5
Etuvetoisissa olen tykännyt kitkoista monestakin syystä, mutta nyt kun uuteen autoon on tulossa neliveto niin asetelma on vähän eri. Olen toki ajanut ja testaillut nelivetoja, mutta pitempää käytännön kokemusta ei ole kun tuleva on eka oma nelkku. Kaksvetoisella kiihtyvyys talvikeleillä on juuri se mitä se on ja yleensä edessä olevat autotkin ovat yleensä kaksivetoisia. Nelivetoinen tietenkin lähtee huomattavasti ripeämmin ja vaikka kuinka yrittäisi ajaa liikennevirrassa järkevästi, niin taatusti tulee tilanteita että myös jarrutustehoa tarvitaan. Kertokaa nelivetoon tottuneet mielipiteitä kitka / nastarengasvalinnoistanne ja vinkkejä kaupunkiajoon.
#6
Onko tämä ollut jo jossain, poistakaa jos on ollut  http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volkswagen-tahtaa-suuriin-saastoihin

Edit: Muutin otsikon kuvaavammaksi. Quality
#7
Kori ja valot / Roiskeläpät
01.01.12 - klo:15:24
Olen tässä katsellut, ihastellut ja ihmetellyt foorumilaisten uusia hienoja autoja. Yksi asia kuitenkin pistää silmiin. Ollaanko taas palattu roiskeläpälliseen aikaan? Niistähän välillä päästiin Suomessakin pois ainakin uusissa autoissa. Tämä on tietysti taas aihe joka taatusti jakaa mielipiteet. Perusteluja olisi kuitenkin kiva kuulla, miksi niitä haluatte. Tuolla autotallissa on Polon, Fabian, Golfin ja Ocun hienoja GTI- ja RS-versioita joihin läpät ei mielestäni istu sitten millään. Kun noissa pikkusporteissa peränylitystä on vain nimeksi, niin roiskeläpät korostuu entisestään. Yetiin tai Tiguaniinkaan ne ei mielestäni sovi. No, jos rehellisiä ollaan niin minusta ne ei sovi yhteenkään autoon. Nykyisen Yetini olisin halunnut ilman etuläppiä, mutta ei kuulemma onnistu ja jos ottaa pois niin jää ruma jälki, pitääkö paikkansa sitä en tiedä. Sen tiedän että tässä välissä oli aikakausi että minulla oli varmaan 5-7 uutta autoa niin ettei läppiä ollut ollenkaan, ilman minkäänlaista ongelmaa. Siksi ihmetyttääkin mihin niitä läppiä tarvitsee kun kurakelillä auto taatusti menee muutenkin pesukuntoon ja talvisohjossa ne vain häiritsee etenemistä. Läpättömyys tais tulla EU:n myötä ja perusteluna oli muistaakseni ainakin pienempi polttoaineen kulutus. Ekologia on tietenkin hyvä asia, mutta minua häiritsee enemmän se että läpät pilaa autojen muotokielen täysin varsinkin pikkusporttien kuten Polo GTI:n tai Fabia RS:n kohdalla.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy