Ongelma. Autona Seat Altea XL -08, johon laitettu jälkiasenteinen peruutustutka. Kaikki toimii hienosti niin kauan kunnes auton käynnistää. Käynnissä ollessa ilmeisesti peruutusvalon jännitettä leikataan alemmas ja tämä aiheuttaa tutkan "buuttailun" niin tiheään tahtiin ettei se ehdi käytännössä edes käynnistyä. Vaihtoehtoisia ratkaisuja ongelmaan on kolme:
1) Rele väliin, ohjaus peruutusvalolta, käyttöjännite takaluukun 12V-pistokkeesta. Mahdollinen ongelma releen nopeudesta, jos rele ehtii pätkiä ohjauksen pätkiessä
2) Konkka ja diodi tasaamaan jännitedroppeja
3) PWM-ohjauksen poisto peruutusvalolta. Mahdollinen ongelma useammin kärähtävästä peruutusvalosta tai kuumenevasta umpiosta kun polttimo saakin 14.4V eikä "leikattua" 12V:a. Kun peruuttelut ei kuitenkaan minuuttitolkulla kestä, en usko tämän olevan käytännössä haitaksi.
Vaihtoehdossa 3) parhaana puolena olisi se, ettei tarvitsisi purkaa takakontin verhoiluja ja sähkökytkentöjä uudelleen. Eli onko tietoa saako VCDS:llä poistettua peruutusvalon PWM-ohjausta Golf V -sukuisissa autoissa?
1) Rele väliin, ohjaus peruutusvalolta, käyttöjännite takaluukun 12V-pistokkeesta. Mahdollinen ongelma releen nopeudesta, jos rele ehtii pätkiä ohjauksen pätkiessä
2) Konkka ja diodi tasaamaan jännitedroppeja
3) PWM-ohjauksen poisto peruutusvalolta. Mahdollinen ongelma useammin kärähtävästä peruutusvalosta tai kuumenevasta umpiosta kun polttimo saakin 14.4V eikä "leikattua" 12V:a. Kun peruuttelut ei kuitenkaan minuuttitolkulla kestä, en usko tämän olevan käytännössä haitaksi.
Vaihtoehdossa 3) parhaana puolena olisi se, ettei tarvitsisi purkaa takakontin verhoiluja ja sähkökytkentöjä uudelleen. Eli onko tietoa saako VCDS:llä poistettua peruutusvalon PWM-ohjausta Golf V -sukuisissa autoissa?