Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - ukormi

Sivuja: [1] 2
1
Ostetaan / Kromireunus maski Octavia RS 2015
« : 01.10.22 - klo:00:52 »
Löytyskö moista. Nyt on blackpaketin musta ja mieluusti laittaisin vakion kromireunuksisen.

Privaa.

2
Ostetaan / Octavian Geminit 18"
« : 23.09.22 - klo:21:56 »
Olikos täällä jollakin myynnissä moisia vanteita?

3
Superb II (08-15) / 2.0 TDI Combi ambition business KESSY
« : 14.09.22 - klo:22:21 »
Vikonlopuksi autoa etsiessäni... No joo, useammaksi vuodeksi tässä autoa etsitään. nyt bongattiin tuollainen manuaali 2021 ( MY2013 ) Superb 2.0 TDI 170 hv combi.
Varustetasona on ambition business. Skannasin tietty heti koeajon alussa auton OBDelevenillä ja eipä tuolta muuta löytynyt kuin Driver ja Front passanger exterior door handle touch sensor, open circuit B116C13 static.

Mielestäni tuossa varustelussa on mukana myös KESSy jota myös System description ja nuo vikakoodit tukevat.
System: VWKESSYPQ35GP
Identifier: J518
Hardware: 5K09599434

Oven kahvoissa on oikealla puolella painaumat kuten KESSY autoissa olen aiemminkin nähnyt.

Myyjä on sitä mieltä ettei autossa ole KESSYä kun sitä ei vakiovarustelistalla näy. No ei ole ambitionissa mutta ambition business versiossa pitäisi olla.

Kumpi tässä nyt on oikeassa?

Ja lisähuomiona oli ettei polttoaineluukku lukkiudu. Siitä ei ole vikakoodia.

4
A3 8P (03–) / A3 1.6TDI vs 1.4 TFSI
« : 12.09.22 - klo:09:42 »
Olin hurahtamassa tuollaiseen 2010 vuotiseen 200tkm ajettuun 1.6 TDI Audiin. Vaihdossa olisi mennyt tuo nykyinen 322tkm ajettu 1.4 TFSI.

Ei ole tullut dieselillä ajettua 5 vuoteen kun tuo RS lähti pois. Hieman oli ruusuiset muistot Octavia 1.6TDI ajoilta vuosilta 2010-2014.

Aikoinaan hylkäsin 3c Passatin 1.6 TDIn kun siinä oli vaihdevälit aivan hanurista, Octaviassa ne olivat kohdillaan ja se otettiin. Molemmissa 5 loviset manuaalit.
Nyt tässä Audissa oli ihan sama ongelma laatikon välityksissä. Kolmosella 50km vauhdissa meni hyvin hieman vajaalla 2000 kierroksilla mutta jos vaihtoi neloselle niin kierrokset tippuivat 1400 tuntumaan ja veto hävisi sekä alkoi juristamaan. Jotenkin tuo 2000rpm tuntuu kovilta kierroksilta kun tuota 50kmh rajoitusta on paljon taajamissa. Muutenkin tuo oli täysin hengetön alle 1600 kierroksen. Jotenkin en muista tuollaista ongelmaa Octaviassa olleen.
Kun vertaa tuohon TFSI koneiseen niin siinä vetoa on kyllä jo 1200 jälkeen eikä se juurikaan juristele ja 50 nopeudessa voisi jo tarjota vitosta. Juu, bensassa on kuusi vaihdetta ja dieselissä viisi. Mutta onhan kierrosalueetkin erilaiset. Hieman tuo TDI tuntui nyt maamoottorilta. Pitää nyt tuumia josko unohtaa tuon dieselajatuksen ja alkaa etsimään uudempaa 1.4 litraista bensakoneista. Ei kyllä ollut Scalan litraisessakaan mitään valittamista koneen suhteen.

Liekö sitten uudemmat 2013 -> pikku TDI koneiset sitten erilaisia. 

Kaupat kariutuivat kyllä siihenkin että kaikki levyt ja palat menisivät vaihtoon ja kaikki koiranluiden kumit olivat riekaleina. Lisäksi näkyi hikoilevan öljyä joko takastefalta tai laatikon tiivisteeltä ja kytkin ravisti hieman lähdössä. Auto oli katsastettu toukokuussa ja onhan nuo viat olleet jo silloin. Ei ole paljon kaikkiin katsastustoimipisteisiin luottamista jos luulee että auto on katsastettuna kunnossa.

5
Ostetaan / Ilmastoinnin kompressori 1K0820859N
« : 24.08.22 - klo:11:53 »
Kyseinen kompura hakusessa. Toki hyväkuntoinen saisi olla.

Orkkis on tuo Denso OEM numerolla 1K0820859N

6
Näillä alkaa olla jo kilsoja takana. Onko tullut millä kilometreillä suurempia korjauksia eteen?
Kaksoismassa/kytkin?
DPF?
Vaihteisto?
Jotakin muuta?

Ruostettahan nuo eivät tuntuisi kovin herkkään ottavan, ainakaan pintapelteihin?

Uskaltaisiko ajatella ostavansa 230-250tkm ajettua..

7
A3 8P (03–) / A3 Ilmastointi lakkasi toimimasta.
« : 09.08.22 - klo:15:50 »
Audin ilmastointi siis lakkasi puhaltamasta kylmää kabiiniin. Muistaakseni aiemmin ilmastoinnin toimiessa moottorin flektit pyörivät, nyt eivät. Toki ei ole kauhean kuumakaan.
Käytin ilmastointihuollossa mutta sanoi ettei kannata alkaa tekemään mitään kun kompura ei lähde käyntiin. Painetta siellä tuntui olevan.
OBD11 kertoi seuraavaa:
A/C regulating Valve (N280):0,692A
A/C regulating Valve (N280):70%
High Pressure sensor (G65):23,5%
Refrigerant pressure: 7Bar

Compressor shutoff conditions
Current shutoff condition:0
Last shut off condition:19
Last but one shutoff condition:12
Last but two shutoff condition:19

Mitään vikakoodeja tuolla ei ole. Kylmää ei vaan tule ollenkaan.

Mikäs tuolle nyt tuli?

8
Octavia III (13-19) / AD Blue, Octavia 2018
« : 28.07.22 - klo:07:21 »
Käytiin vilkaisemassa ruåtsista tuotua suomeen rekisteröimätöntä Octavia 2.0 TDI 150 heppaista farkkua. Etsiskeltiin myyjän kanssa AD Blue reikää mutta ei kyllä moista mistään löytynyt. Kun ei ole rekisteröity niin ei vissiin pääse kattomaan Trafiltakaan noita päästöarvoja. Aivan varmastihan tuo on jo EURO6 mutta onkos tuonvuotisia vielä olemassa ilman noita AD Bluesysteemejä?

Ei taida olla dieselit muutenkaan kovaa valuuttaa kun tässäkin oli vielä kitkat alla ja uudet kesärenkaat vanteineen takakontissa.

9
Ostetaan / 4 Variant Golfin takaluukku
« : 20.07.22 - klo:13:01 »
Löytyisikö ruosteetonta, tai lähes ruosteetonta takaluukkua. Lasi pitää olla paikoillaan.
Värinä mieluusti hopean harmaa ( silbergrau, metallic, L 0D7 V02 )
Toki muutkin värit käyvät, voihan sen sitten maalata.

Alkaa olla jo melko hapero tuo oma 2006 mallisessa oleva..

Tietty jos Joensuun lähistöltä löytyisi mutta kaipa matkahuoltokin kuljettaa.

10
Tuollainen ärsyttävä ominaisuus on tuossa S3sessa. Arvelin että siellä olisi joku kytkin joka toteaa kun kytkintä painetaan ja se olisi nyt rikki. Mutta marmorilla kun tutkittiin asiaa niin ei siellä näyttäisi sellaista olevan. Kytkintä kun painaa niin vakkari kyllä tippuu pois päältä.

Kierrokset kyllä tippuu tyhjäkäynnille hetken päästä mutta ei heti. Hieman hankalaakin tuo on kun peruuttaa, painaa hieman kaasua ja polkaisee sitten kytkimen pohjaan niin kierrokset hieman ryntäävät ennen kuin laskevat tyhjäkäynnille.

Mistähän moinen ominaisuus voisi johtua?

11
Octavia III (13-19) / DPF täyttöaste 2.0TDI CRMB
« : 04.07.22 - klo:08:03 »
Kyseessä 2.0 TDI 150hv CRMB koneella oleva neliveto.
Näkeekö tuosta OBDelevenillä mikä on DFP täyttöaste?

Ja onko noilla kaksoismassoilla päästy millaisia kilometrejä? Tällä ajettu vähän alle 240tkm.

Muita huomioita kyseisestä koneesta..

12
Sytyttää moottorichekvalon ja herjaa kahta koodia.
Heater Cont.Circ (Bank1(1) Sensor 2) No signal/communication. Intermitted
P0036

Bank1, sensor 2 Internal resistanse too high implausable signal. Static
P1114

Onkos tuo nyt lamda? Mistäs tätä lähtee kustannustehokkaasti korjaamaan. Kas ettei nyt tule ostettua turhia osia  ::)

13
Olisiko kyseiset tiedot jollakulla tallessa? Netistä ei tunnu löytyvät.
Pitää saada tuo pirssi nyt pikaisesti kasaan ja liikenteeseen.

14
Tommosen P0322  Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ vian tuppas tauluun, EPC ja moottorivalo palavat. Lähtee käyntiin pitkällä startilla, käy tonnin kiekoilla ja hieman tuntuu olevan veto poissa ( toki en ole kierrättänyt 3000 yli ) mutta liikkuu kuitenkin. Lienee jossakin limp moodissa. Vika vaikuttaisi olevan pyörintänopeusanturissa, no signal. Vaihdoin jo nokan pyörintäsensorin, ei tietenkään auttanut mitään sehän nyt olisikin ollut hienoa jos olisi ollut noin helppo saada kuntoon. Ostin myös kampiakselin nopeusanturin mutta sepä taitaakin olla melko vekkulissa paikassa. Taitaa olla tuolla koneen takaosassa siten ettei alakautta pääse sitä mitenkään vaihtamaan. Pitää kenties ottaa imusarja pois edestä. Onko se tosiaan noin pirullisessa paikassa?

15
S3 Audissa on tustapeili haperoa muovia. Ei oikein mitenkään saa kursittua kasqa vaikka tekniikka tuntuu toimivankin.
Peilissä on merkintänä 8R0 857 511 4PK

Tuolla numerolla 857 511 löytyy vaikka millaisia peilejä.
Olisiko tämä:
https://www.ebay.com/itm/203868367150?epid=1176006950&_trkparms=ispr%3D1&hash=item2f7780692e:g:PAgAAOSwxWtiLyG-&amdata=enc%3AAQAGAAAA4ItH%2FVlwTlAPtL%2FFq9jA3Xqv6aiDxKUf3pz7WnDxZwCiCJmOlbJipG7sPvpNT%2Bi9crIV5A4bVCScq8CMZ%2BJRJjgZfYvR3IbfuzqaVgm3lJwn1hPVcP4KBVA%2Fl0ZhekhF8dEfaU4G65mgKDOstf5lnoF%2FdezMzP6uydi0J%2BiUqV9EH09fkpsbrIpWvQTpfUfFSKX1vLXIaAODveBnRWn8%2F2DcBzXDxrAmtE4UpEWLdJ0x601ael1I0S9%2FPEPbtF5vmr7x%2FwKdACSLgLbQj3OUQDnDe8P%2FzHzneqW9TedLAfY4%7Ctkp%3ABFBMsrW094Fg

sopiva tuon orkkiksen tilalle?

Marmorilla maksaa 480e ja ei kyllä hirveästi innostaisi.

16
A3 8P (03–) / Sisätilan ilmanlaatusensori
« : 06.04.22 - klo:09:20 »
Tuollaisesta tuo S3 herjailee. Mistähän kohtaa autoa tuollainen anturi mahtaa löytyä?
Lienee 4B0907659

17
Ostetaan / Automaattisesti himmenevä taustapeili, musta
« : 06.04.22 - klo:08:30 »
Löytyy koodi 8r0 857 511
Noita on näkyy ollut useissa VAG vermeissä.
Onkos jollekulle jäänyt moista ylimääräiseksi?

Privaa..

18
Tarkistin kyseisen seuraajakupin kunnon ja hiemanhan siinä on havaittavissa kulumisen alkua, vaihtoon siis.
Marmorilla löysivät hinnan 72,52e ja tilauskamaa.
Pikaisella googlettelulla:
Reference OE/OEM Number:
06D 109 309 C, 6D109309, 6D109309C, 6D109309F, 06D 109 309F, 133059, 06D 109 309 F, 6D 109 309 C, 06D109309C, 37162, 6D 109 309 F, 6D 109 309 FOLLOWER TAPPET, 6D109309C, PLUNGER, HIGH PRESSURE ROCKER FUEL PUMP CAM
ja hinnat tuolla 20-30e paikkeilla. Minkä merkkinen on orkkis? Fibi Bilstein? Ina? Hitachi?

Kannattaako tuota kysellä muualta, esim. Skodalta yms. Toki vain laadukas kuppi siihen pitää ostaa mutta Audin marmorilla on joskus myös se Audi lisä mukana.

Jakopään koppa on märkänä ulkoapäin ja varmaan vuotaa kampuran akselitiivisteestä öljyä pihalle. Pitää nyt avata koppa ja katsoa mistä öljy tulee. Jos tulee kampuralta, sitä rattaan pulttia ei taida ihan kotikonstein saada auki tallissa jossa ei ole nosturia. Pultti näyttää siltä ettei sitä ainakaan ihan äsken ole aukaistu  :)

Kyseessä siis tuo S3 2009

19
On näkyy vaihdettu virisuodatinsatsi ja orkkis on jäänyt sille tielleen.
Olisko jollakin jäänyt moinen ylimääräiseksi?

Tarjoa vaikka privalla

21
A3 8P (03–) / Takapään vetely
« : 08.03.22 - klo:11:16 »
Kun Audi ostettiin, huomasin että perä muljahti aina kun ajoin kostealla kelillä valkomaalauksen yli. Ei tuo hirveästi haitannut joten en siitä ollut huolissani. Nyt on tänä talvena mennyt jo niin huonoksi ettei tuolla oikein tohdi ajella pidempää matkaa 80kmh alueella ja jopa taajamanopeudetkin tuntuu välillä hurjilta. Vetelee todella pahasti jos toinen takarengas on pitävällä ja toinen liukkaalla. Vaihdoin toisenkin takalaakerin kun arvelin että se juristaisi ja voisi jotakin kummaa aiheuttaa. Ei ollut siitä kyse.
Katsastuksissa ei ole mitään huomautettu eikä tuosta mitään välistä silmämääräisesti/ heiluttelemalla huomaa. Erikoista on ettei pitävällä pinnalla vetele yhtään.

Eihän tässä muu auta kun purkaa takaripustus osiin ja katsoa missä siellä on kulumaa joka tuollaisen aiheuttaa. On kyllä kuin olisi taka-akselikin ohjaavaa mallia.
Mikä noista on yleensä mennyt? Takakelkan puslat? 315tkm ajettu.

22
Octavia III (13-19) / Kolmos RS Ocun hinnat
« : 16.02.22 - klo:09:54 »
Arvelin josko hommaisi 2014->2015 RS TSI Combin kun pääsi käyttöetu Scalasta eroon. Olen jo jonkun aikaa seuraillut hintoja kasvavan epäuskon vallassa. On se totta että käytettyjen hinnat pysyvät nyt samassa tai jopa nousevat pikku hiljaa.
Paikalliseen K-Autoon tuli 2014 MY2015 RS TSI jolla ajettu 134tkm. Käytiin sitä vaimon kanssa katsomassa kun auto oli vielä putsaamaton. Jarrulevyt/palat menisi kaikki vaihtoon, kesävanteina oli hieman reunoiltaan hapettuneet orkkis 18" Geminit joilla oli päällä kitkarenkaat. Alla oli 17" nastat tarvikevanteilla. Lisävarusteina Webasto, vetokoukku ja black paketti ( jota en itse ikinä ottaisi, no melkein kaikkiin se on otettu kun oli niin halpakin lisävarusteena). Takakontista on vakoina mukaan tulleet verkot hävinneet, suoja kontinreunaan on kuitenkin laitettu.
Kovin kärkkäästi pyysi saada antaa tarjous mukaan. Auton hinta on 19900e ja räpsäytti räväkän tarjouksen käteen -> 19600e.
Sinällään pyyntö on linjassaan kun kaikki näyttää olevan hinnaltaan hieman alle 20000e noilla kilsoilla. Suurempi ajomäärä ei kauheasti hintaan tunnu vaikuttavan.
mutta enpä nyt lähde liki 20000e maksamaan kuitenkin jo 8v vanhoista combeista. Diesel ei nyt ole vaihtoehto vähien kilsojen vuoksi ja muutenkin diesel on nyt vastatuulessa polttoaineen hinnan ja dieselverojen takia. DSG versiota en ota, manuaali ainoa vaihtoehto.

Katsoin sitten josko olisi 1.4 TSI koneisia. On joo mutta hinnat jotakin utopistista, huomaa että Octavia on ollut ja on edelleen suosittu auto.

Taitaapa olla niin että tuo A3 saa nyt olla ajoautona ja Roadster sitten kesällä lisäkulkineena.

23
A3 8P (03–) / Parempaa lähivaloa
« : 29.01.22 - klo:14:57 »
Scala ledvaloineen lähti ja alkoi taas Audilla ajaminen. Mutta onpas tuossa surkeat lähivalot, normi h7 halogeenit, ei edes linssiversiotkaan. Heijastimet on kirkkaat ja pintamuovikin päästää valon läpi. Pitkille laitoin ledbarin joten se puoli on kunnossa. Olen tuossa kokeillut kalliimmanpuoleisia +200% halogeenipolttimoja ja onhan ne vähän kirkkaammat mutta kestävät sit jokusen kuukauden ja taas saa olla uusimassa. Taidan ensihätään laittaa jotkut ledipolttimot ja katsoa voiko sellaisia tuossa pitää. Laillisethan ne eivät varsinaisesti kyllä ole.

Onkos kukaan ostanut tuollaiseen parempitehoisia umpioita? Ja jos on niin mistä ja mihin hintaan.

24
https://www.is.fi/autot/art-2000008406571.html

Ei taida kyllä VAG uskaltaa tuollaista takuuta antaa...

25
A3 8P (03–) / Radion koodaus / mitä tilalle
« : 08.10.21 - klo:10:00 »
Tuossa Audissa on seuraava radio:
R Symphony2+ H04
Hardware/software 8J0035195G
Software version 0270 (available 0281)
Coding 0710101
Protocol TP2.0:KWP2000

OBDeleven löytää viat:
Control module incorrectly coded
Telephone transceiver ( no signal/communication )

No tuo coding näyttää hieman omituiselle eikä tuossa todellakaan ole puhelintoimintoja. Lisäsin pingpong bluetoothpalikan jolla voi nyt kuunnella puhelimesta kappaleita, se tuskin on tuota virheilmoitusta tehnyt, ehkä? Näyttää että uudempi versio olisi olemassa mutta tuolla elevenillä sitä ei varmaan saa tuonne päivitettyä? Olisi marmorihommia?

Mikähän tuohon olisi oikea coding? Kun eihän tuolla näyttäisi edes olevan mitään 7 numeroa tarjolla.

Audi Radio Generation II Plus
Coding

    0?x0xxx: Options 3
        +1 = Analog Input (AUX)
        +2 = Multifunction Steering Wheel
        +4 = Telephone
    0x?0xxx: Options 2
        +1 = Digital Sound System
        +2 = CD-Changer
        +4 = Satellite Radio
    0xx0?xx: Options 1
        +1 = Leather Interior
        +2 = Diesel Engine
    0xx0x?x: Sound System Correction
        0 = Sound System (No passive Speakers/No Correction)
        1 = Sedan/Coupé with passive Speakers
        2 = Wagon/Avant with passive Speakers
        3 = Cabriolet/Roadster with passive Speakers
    0xx0xx?: Country
        1 = Europe
        2 = North America
        4 = Japan
        5 = China

Ja jos haluaisi että olisi iso näyttö ja muutenkin modernimpi soitin, onko tuohon laitettavissa suoraan mitään VAG tekelettä? Joku Kenwood siinä pojalla oli mutta siinä tuli heti ongelmaa takakajareiden kohdalla kun ne eivät juurikaan kuuluneet ( orkkiksessa lienee joku vahvistin takakajareillekin )

https://www.audienthusiasts.com/Downloads/audi_infotainment_Guide.pdf
Radios – Generation ll+•Symphony ll+•Radio/Auto Changer(6 Disc)•AM/FM•Double Din•External Device Output•Production Dates2006 – Present Day•Model Fitment A3,A4,TT•It is possible to Retro-fit an Auto Changer and the iPod Adapter to this unit•CD Auto Changer with MP3 Functionality•Retro-fitted Auto Changer without MP3 Functionality



Tässä on 6cd vaihtaja sisäänrakennettuna ja soittaa myös MP3 fiiluja CD levyltä.

26
Elektroniikka / Soitin jäi päälle
« : 08.09.21 - klo:18:24 »
Scalatopiciin jo kirjoitin mutta eipä sieltä sitä kukaan varmaan huomaa.

Scalassa jäi soitin päälle. Ei sammu bootilla eikä millään muullakaan. Juu, akunkenkään en ole koskenut.
Onko ollut kenelläkään tuollaista ongelmaa?

Tuolla se tallissa yksikseen jorailee. Kai se sammuu kun akku menee tyhjäksi. No, ehkäpä laitan akun laturiin yöksi jos tuo ei tuosta itsekseen nyt sammu.

27
A3 8P (03–) / Mittariston vaihto, retrofit
« : 06.09.21 - klo:11:14 »
Hieman häiritsee Audin punainen infonäyttö.
Onkos millainen projekti vaihtaa hieman uudempi mittaristo paikoilleen?
Onko mittaristossa jotakin ajonestoa tai muuta ongelmaa tiedossa?
Ottaako mittarilukeman mittaristosta vai jostakin muusta boxista?

Nyt paikoillaan 8P0920931R

Romiksella saatavana
8P0920932K
Mittari samalla koneella olevasta Audi A3 2011 mallista.

Jos nyt ostaisi vakkariviiksen kaapeleineen niin samalla ratinirroituksella vaihtuisi mittaristokin.

28
A3 8P (03–) / Servece due nollaus
« : 18.08.21 - klo:14:33 »
Netistä löytyy videota missä tuollaisesta Audi A3 2007 vehkeestä nollataan juurikin tuo Service Due ilmoitus. Mittariston oikeanpuoleisesta napista vedetään kunnes tulee huoltonäyttö, sitten irti ja vedetään uudestaan 3-5 sekuntia kunnes tulee viivat huoltomerkkien eteen. Sitten virrat pois ja se on nollattu.
No ei kyllä nollaannut tuossa omassani. Kaikki netin ohjeet on tullut käytyä läpi ja ei nollaannu. Viimeksi naapuri nollasi tuon vag comilla, kaipa se pitää taas käydä kysäsemässä josko viittis nollata. Nyt ei ole taloudessa enää kuin tuo yksi vanha VAG joten ei ole ollut varsinaista tarvetta Vag comille.

Onko tuota ylipäätään mahdollista nollata noista napeista vai mitä ihmettä?

29
Kuvien DPF joutaa eteenpäin. Jos DPF alkaa olla jo täysi, on tässä hyvä vaihtoehto oman putsaamiselle.
Katti on myös ehjänä sisällä. Rewolmet tarjosi tuosta satasen mutta en viitsisi sitä ihan sillä myydä jos vaikka joku haluaisi sen vielä käyttöön.
Oli kiinni Audi A4 20.TDI 2007 BPW koneisessa autossa.
Hintana 150e + mahdolliset rahtikulut.

DPF Joensuussa.

Laita privaa jos tuote kiinnostaa.




30
Myydään / Startti Audi A4 2007 2.0TDI
« : 09.08.21 - klo:08:40 »
Ollut kiinni autossa n. 2000km verran, uudenveroinen.






image upload

Maksoi 198e, nyt lähtee 120 eurolla. Ostettu lokakuussa 2020 joten takuutakin lienee vielä hetki jäljellä. Kuitti toki tulee mukaan.
Startti Joensuussa mutta saahan sen lähetettyä muuallekin kun ostaja maksaa rahdin.

Sivuja: [1] 2


www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi