Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Touko

#1
Hei. Löytyykö tietäjiä/kokemusta.

Fabia Amb 1.0 TSI vm 2018. ajettu 42000 km.
Huollossa vikakoodit luettu. P334B00 -Ahtopaineen säädin mekaaninen vika.
Nyt kotiin päästyäni vikavalo EPC muistaakseni sekä moottorihäiriöstä kertova häiriövalo.
Kokeilin kaasun painamista. Inforuutuun tuli ilmoitus Start stop viasta ja kierrosrajoitin pätkähti päälle noin 4000 rpm paikkeilla.

Mistähän mahtaa olla kysymys? Huollossa asiaa valaisi työn vastaanottaja, joka vaan sanoi, että säädin pitäis vaihtaa. En päässyt asentajalta kyselemään tarkemmin. Ei ollut koeajoraportissa mainintaa kierrosten rajoittimen toiminnasta eikä saamassani paperinipussa korjausarviota, vaikka työn vastaanottajan puheista niin ymmärsin. Kotona vasta selasein paperinippua, eikä sellaista ollut.

Onko tässä nyt kaksi vikaa? Onko kukaan vaihdatttanut tuota säädintä ja mikä mahtaa olla kustannus.

Yllättävän vähillä kilometreillä noita vikoja.
Ostettaessa 2020 oli tehty huolto 20000km
Itse teetätin huollon öljynvaihto ym. 32000 km kohdalla ja nyt 42000 km kohdalla
#2
Onko kukaan laittanut Fabiaan 12V pistorasiaa tavaratilaan?
Onko  siellä vasemmassa raunassa johdot valmiiina?
Jos on, tarvitseeko aktivoida johonkin auton parametreihin?
#3
Superb III (15-) / Vs: Superb III 2015
21.08.15 - klo:23:08
Kurkkasin tuon dieselin tankkausluukkuun. Yllätys oli melkoinen. Siellä oli kaksi korkkia. Toinen urealle. Taisi jäädä Superbin tilaus odottamaan talvikokemuksia. Kuinkahan kauan kestää 20 asteen pakkasella urealinjan sulaminen? Paljonkohan tuota adblue -nestettä mahtaa kulua?
#4
Q3 / Vs: Audi Q3
27.01.14 - klo:21:26
Lainaus käyttäjältä: miisalo - 28.11.13 - klo:14:01
Ja siitä päästäänkin suurimpaan valituksen kohteeseen, ohjaukseen. Mitään "mutteri-ilmiötä" ei ollut havaittavissa, mutta ohjaus kyllä oli täysin tunnoton. Sama vaiva niin kaupunkipyörityksessä kuin maantiellä. Tuntuu kuin kuminauhaa pyörittäisi kireämmälle. Ratista ei saanut tuntumaa tiehen eikä oikein tuntumaa siihen mikä on ohjauskulma. Osittain varmaan vika ihan tehostuksessa, mutta ainahan audit ovat olleet vähän tunnottomia ohjaukseltaan.


E: Auto oli kuin olikin se mopompi diesel.

Niinpä niin. Ajelin parin kympin koeajokeikan ja totesin saman. Varsinkin pimeällä, autojonon tullessa vastaan, on rasittavaa, kun ohjaus ei kerro tiestä mitään vaan auto on sen sokean kohdan jälkeen vähän poissa linjasta.

Taitaa tämä ohjauksen ominaisuus kariuttaa koko Q3 -hankkeen. Joskin yllättävän pitkä toimitusaikakin vaikuttaa asiaan.

Toinen yllättävä piirre oli, että pienellä pakkasella ilmastointi piti automaattiasennossa puhaltimen niin pienellä, että sisäilma kävi tunkkaiseksi. Mahtaakohan sitä automaatin minimi asetusta voida asetella esim. huollossa ohjelmoimalla?
#5
Q3 / Audi Q3 vetokoukku
01.10.13 - klo:00:20
Tietääkö joku, saako Q3:seen irroiterttavaa jälkiasennuskoukkua järjelliseen hintaan.
Tehdaskoukun vaijerijutut arveluttaa ja mieluummin maksan kotimaan valmistajalle tai maahantuojalle, kuin autoverottajalle.
#6
Lainaus käyttäjältä: Rodmani - 06.10.11 - klo:21:51
No niin tänään tutkittu ja todettu, että kokojohtosarja pitäisi uusia luukusta :o. Kustannusarvio n.550â,¬ ja maahantuoja ei ota mitään kantaa. Kiitos ja näkemiin vw-konserni. Heidän mielestä auton takaluukun ei näköjään tarvitse toimia kuin reilut kaksi vuotta. No onneksi on jo uusi ja tylsä Toyota jo tilattu niin voi taas keskittyä muihin asioihin. Kait sitä on jotenkin tylsä Toyota mies, kun on jo 7. toyota ja yksi Lexus ollut taloudessa. No tästä opin sen, että konsernin autot ovat hyviä ja mukavan "tehokkaita", mutta kulutus kestävyys ei omalla kohdalla ollut niinkuin olisin halunnut joten takaisin toyotan rattiin ;D. Onneksi autokauppiaani sanoi hoitavansa takaluukun kuntoon ilman mitään vaihtoarvon laskemista tai muutakaan narninaa. Totesi vaan, että älä siintä välitä ei ole niin vakavaa ja anna olla vaan. Kiitos ja kumarrus.

Jos autosi on yksityiskäytössä, voisit vedota kuluttajasuojan, ja pitää takaluukun vikaa sellaisena, että auton hintaan ja käyttöikään nähden takaluukunkin pitäisi kestää useampia vuosia.
Osoita vähän , että ole kuluttajasuojan kanssa ollut tekemisissä.

Joskus olen onnistúnutkin jonkun kaupan kanssa. Kaiken kaikkian autoilijoiden tulisi rohkeasti pitää kiinni siitä, että viat jotka ovat syntyneet huonosta tavarasta tai suunnittelusta eikä käytöstä tai kulumisesta, pitäisi saada korjatuksen sen osapuolen kustannuksella, joka vian on aiheuttanut.
#7
Q3 / Vs: Audi Q3 kokemuksia ja ongelmia?
20.09.13 - klo:17:52
Tuossa mielenkiintoinen video. Mitenkähän mahtaa olla uusissa malleissa ESP:n pois saaminen?

https://www.youtube.com/watch?v=IMfUrS98Kbk

Ei oikein saa puheesta selkoa, mutta tekstin mukaan toinen yritys oli ilman ESP:tä. Onkohan Venäjän vientimalleissa eri softa?
#8
Q3 / Vs: Audi Q3 kokemuksia ja ongelmia?
19.09.13 - klo:15:47
Onko näitä ongelmia esiintynyt suomalaisilla Q3 ajajilla ?
http://www.q3ownersclub.co.uk/forum/q3-front-end-vibration-issues_topic294.html
#9
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
17.09.13 - klo:22:04
Koskeeko ongelma myös Q3:sta?
#10
Q3 / Audi Q3 kokemuksia ja ongelmia?
17.09.13 - klo:21:31
Itse asiassa olen harkitsemassa Q3 hankintaa ja olen kiinnostunut jo jonkin aikaa ajaneiden Q3 kokemuksista.

Samoin kiinnostaa esimerkisi, että onko ollut tuota ohjausongelmaa.

Samoin kiinnostaa onko s-tronic toiminut ongelmitta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy