Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jerry Cotton

#1
Kaukalomalliset kumimatot eteen, taakse ja tavaratilaan. Tarvikemallia, ei oem, mutta alkuperäistason istuvuus. Takapenkkiläisten matto on yhtenäinen "taksimalli" kardaanitunnelin yli.

Etumatot käyttämättömät, takamatot nähneet elämää 90 tkm, mutta ehjät ja puhtaat silti.

Passaa sekä 5- että 7-paikkaiseen malliin.

Hp. 50 eur koko kierros. Jyväskylä. Yhteydet yv:llä. Voin lähettää vastaanottajan piikkiin. Kuvia saa whatsappiin.
#2
Plugarissa taitaa olla kaikissa yhtenäinen koko perän levyinen takavalonauha, mutta onko kenelläkään tietoa onko tuo sama päivitys tullut samalla polttomoottorimalleihinkin? Vissiin joku mini-facelift tehty, kun tarraco-teksti muuttunut kaunokirjoitukseksi ja lämppärin lämmönsäätönapit kosketusmallisiksi?
#3
Duunikaverilla oli uusikorinen Volvo V40. Eräs iltapäivä se ajoi kotiinlähtiessään autonsa toimistoni ikkunan eteen ja hyppäsi pihalle röökille, jättäen samalla auton käyntiin. Ajattelin, että käynpä koeajamassa uuden Volvon ja istuin puikkoihin. Kaveri jäi edelleen röökille, auton avaimet taskussaan.

Oli aika hoopo olo, kun noin 10 km päässä tajusin, että avaimia ei ole virtalukossa. Onneksi oli automaatti, oisin takuuvarmasti stumpannut sen liikennevaloihin silloin ;D
#4
Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 19.09.13 - klo:22:57
Mersuun mahtuu koko rengassarja tavaratilaan, näin kaupassa. Samoin nykyiseen hatchback-Golfiini ne mahtuu kun ottaa hattuhyllyn veks. Jos mahtuu rengassatsi, mahtuu soittimetkin. Salaisuus on takalasin kulma  ;)

juu, ainakin 225-45/17-setti mahtuu. Alkuviikon hesari mahtuu vielä takalasin väliin, sunnuntain lehti ei taida enää mahtua ;)
#5
Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 10.09.13 - klo:23:10
Mä oon aikanaan pitänyt tota Almeraa jopa ihan menevän näköisenä (Nissaniksi) - sellasta täytyy harkita. Almeran tekniikka on kai ihan ok?

Googlettemalla löytyy tiettyjä moottorityyppejä, mitä ehkä kannattaa välttää. Tämä 84 kw 1.8 on kai ihan luotettavan tekniikan maineessa (toisin kuin vuotta myöhemmin markkinoille tullut 85 kw versio). Ja vieläpä ketjukone ;)

Perusjapanialaiseen tyyliin orastavaa ruostetta alkaa olemaan luukkujen sisäpuolella ja pyöränkaarissa, mutta enpä taida jaksaa alkaa niille sen kummempia tekemään.

Mä tykkään kanssa tosta muotoilusta, varsinkin tuo kokispullomainen kattolinja takaspoilereineen on ihan kivan näköinen luonnossa.

Ajoltaan ja tuntumaltaan tuo on mun mielestä just sellainen kuin japsiautot ovat olleet aina 80-luvun alusta tähän päivään.

#6
Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 09.09.13 - klo:22:36
Täällä on nyt vahvasti väännetty hieman tehokkaammista käytetyistä - nyt palataan maan pinnalle...

Pitäisi löytää 4-7tkm vuosiajolle sopiva kärry. Lähinnä tuolla pyöritetään kaupungissa lapsia harastuksiin jne. Kaikki pidemmät matkat perheen ykkösautolla.

Vaatimukset:

1. Hinta maks 4kâ,¬
2. 5 ovea
3. Käy ja kukkuu
4. Bensa

Ranskalaisiin ja italialaisiin on valtava kammo, muut kai sitten meneekin. Hakuunhan sopii Nettiautossa valtava määrä autoja - oisko jollakulla heittää suosituksia jostakin mikä täyttäisi noi 4 vaatimusta?

Suht samoilla speksillä mekin etsittiin kakkosautoa kuukausi sitten (lisättynä ilmastoinnilla). Koska tuossa hintaluokassa on tarjolla täysiä pommeja, oli mulla kriteerinä että auto pitää löytyä 50 km päästä. Tämä kriteeri lisättiin heti ensimmäisen farkku-xsaran koeajon jälkeen, joka oli "tosi siisti ja hyvin huollettu". Todellisuudessa kaikki pellit ikkunalinjan alapuolella ruosteessa, ratti 20 astetta vinossa, auto puolsi rajusti vastaan tulevien kaistalle, eikä kottero ollut nähnyt painepesuria saati imuria ainakaan pariin viime vuoteen.

Ranskalaiskammoa mulla ei ole, mutta lähipiirissä on nähty varsin isoja remppoja taka-akselistoissa monessa 2000-luvun alun rellussa ja sitikassa noin 200 tkm ajettuina. Lopulta hylkäsin nekin listalta.

Pihaan ilmestyi Nissan Almera 1.8 Sport, vuodelta 2000. Itse en oo koskaan oikeen japanilaisista autoista välittänyt (vaikka tää onkin oikeesti britti), ja aika hajuton ja mauton tämäkin on. Mutta vaimo tykkää. Sillehän se ostettiinkin.

Koska auto oli yllättävän vaikea löytää näillä kriteereilla Keski-Suomesta, niin me tingittiin taka-ovista. Itse asiassa tämän kanssa on pärjätty paremmin kuin etukäteen pelättiin. Muksujen laitto takapenkin turvaistuimiin ei ole juuri vaikeampaa vaikka ovet puuttuvatkin.
#7
Tuosta: http://www.nettiauto.com/chevrolet/pickup/5855389

Isäni osti tuollaisen samanlaisen orkkiskuntoisen vuonna 1995, maksoi silloin 75 000 markkaa. Katso hintaa nyt. Pidät alkuperäisessä kunnossa, niin sen minkä polttoainekuluissa häviät (20 l / 100 km), saat jälleenmyyntiarvossa takaisin. Vieläkin harmittaa kun se myi sen niin äkkiä pois kun bensan hinta nousi 5 mk/ litra.

Ja ei oo saastelaitteita.

EDIT: tää oli siis skulalle. jotenkin jäin lukemaan monta viikkoa vanhoja juttuja.
#8
Lamborghini / Vs: Lamborghini
28.08.13 - klo:10:57
Lainaus käyttäjältä: TA-K - 25.08.13 - klo:23:56
...eli IOL-11 (http://kilvet.com/kuva.cgi?kilpi=IOL-11).

Aina silloin tällöin noita IOL-autoja tulee kotimatkalla vastaan. Aventador bongattu viimeksi. En ehtinyt ikkunaa aukomaan, mutta 80-alueellakin kuulosti kivalta. Aiemmin oli 911 Turbo ja Murcielago (IOL-1 & IOL-11), nyt on tainnut possu vaihtua Aventadoriin. Kotimatkojen piristyksiä ovat nuo kyllä. :)

Tää kaveri vieläpä ihan oikeasti ajaa noilla autoillaan, sillä asuttiin Jyväskylässä vierekkäisissä kerrostaloissa ja lähes joka arkiaamu sulan maan aikaan Lambo murisi pihalle. Talviautona kai tuo Porsche ja muistaakseni RS4:nkin on ainakin aiemmin ollut IOL-joku. Hienoja vehkeitä kyllä :)
#9
Huoltaminen / Vs: Huolto Virossa?
11.08.13 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 28.07.13 - klo:10:22
Onko kellään kokemusta lommonoikaisusta Eestissä? Autossa ois pari ärsyttävää luttua, jotka lähtis pdr-tekniikalla ilman maalausta. Tuleeko mieleen mitään firmoja Tallinnassa / Pärnussa?

Ã,,kkipikaisena miehenä hankin sitten kokemukset itse. Autofresh.ee sijaitsee kävelymatkan päässä Tallinnan keskustasta, voin suositella. Kaikki meni ajanvarauksesta maksamiseen niinkuin pitikin. Hinta noin puolet siitä mitä vastaava maksaisi Suomessa.
#10
Roomster / Vs: Uutta Roomsteria ostamassa
01.08.13 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: manni - 01.08.13 - klo:17:08
Kuulostaako tämä autohanke mielestänne järkevältä ja varusteet myös?

Onko Scout-versio korotetulla maavaralla ajotuntumaltaan yhä hyvä myös? Rinta-Joupin myyjä Turussa väitti ettei sitä saisi enää.

Tällaisia vaatimuksia olen myös asettanut autolle:

- Henkilöautomainen ajettavuus ja mukavuus (mukavuuteen luetaan mukaan hyvin toimiva automaatti-ilmastointi)
- Nykyistä autoa pienempi kulutus (nyt yhdistetty 7,5 l / 100 km)
- Maavara ei olennaisesti matalampi (nyt 14 cm)
- Suorituskyky ei nykyistä huonompi (nyt 0-100 km/h 12,5 sek)
- Riittävä tilavuus, muttei kuitenkaan laiva (Roomster tuntuu juuri sopivalta)

Mulla oli Roomster 1.9 Tdi, jolla ajoin 45 tkm, myydessä mittarissa oli 95 tkm. Auto täyttää nuo kriteerisi mainiosti. Jos rahkeet riittää, niin varusteiden ruksimista suosittelen. Perusvarusteinen malli on varsin kuli Scouttiin verrattuna. Mun autoon edellinen omistaja oli valinnut ilmeisesti koko lisävarusteluettelon, paitsi että malli ei ollut Scout. Porukoilla on edelleen vastaavan mallinen Scoutti, eikä ajotuntumassa ole mitään eroa tavalliseen verrattuna (rengaskoot oli meillä samat 16-tuumaa). Käsittääkseni Scoutti ei tuo tekniikkaan ja alustaan mitään muutoksia. Ei edes siihen maavaraan.

Vaihdoin vanhempaan mersuun, koska Roomsterissa ärsytti myöhemmin ilmaantuneet räminät, natinat ja pienet viiden markan viat. Samoin sisämelu, halvahkon oloinen kovamuovisisustus ja lyhyt välitys pänni maantiellä. Toisaalta ne on helpompi hyväksyä hintaluokka huomioon ottaen. Halusin myös automaattivaihteiston dieselin kera, nimenomaan oikean automaatin, en dsg:tä.

Malli on varmasti ajo-ominaisuuksiltaan luokkansa paras, ja viikottain tulee ikävä Roomsterin tavaratilan ja takapenkkien muuntelumahdollisuuksia. Mustilla "mafialaseilla", tummalla metallivärillä, vaalealla sisustalla ja isommilla orkkisvanteilla kiesi oli mun mielestä ihan kivan näköinenkin.

Lisähuomiona voisin sanoa, että Roomster on ainoa omistamistani autoista, joka selvästi provosoi kanssakulkijoita. Kiilailut, pakko-ohittelut ja jopa sormen näyttämiset oli yllättävän säännöllisiä reaktioita muilta autoilijoilta Roomylla ajaessani. Ikinä aiemmin, eikä Roomsterin jälkeen vastaavia kohtaamisia ole tullut. Tuskin tuolla mallilla mun ajotapakaan mikään äärimulkku ole ollut :o
#11
Huoltaminen / Vs: Huolto Virossa?
28.07.13 - klo:10:22
Onko kellään kokemusta lommonoikaisusta Eestissä? Autossa ois pari ärsyttävää luttua, jotka lähtis pdr-tekniikalla ilman maalausta. Tuleeko mieleen mitään firmoja Tallinnassa / Pärnussa?
#12
Lainaus käyttäjältä: gunman - 02.07.13 - klo:21:24
Vai vaatiiko oikeasti johdotusten muuttamista?
Ja jos, onko jollain tietoa miten homma hoidetaan?

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=324322

Tämä kai pätee jumalautoonkin  ;)
#13
Villi arvaus, että syyllinen on laturissa.
#14
Ulkopinnat / Vs: DentVanish
24.06.13 - klo:08:41
Mulla on tuo laite ja joitakin lommoja tullut vedeltyä lähipiirin autoista.

Vanhempien Skodasta ja vaimon Volvosta lommot oikenee lähes kuin tuossa videossa, omassa mersussa taas on niin paksut pellit, että liima ei tahdo pitää. Lommo kyllä pienenee, mutta ei häviä kokonaan.

Ennen liimatapin liimaamista pellin pitää olla puhdas vahasta yms., ja liimapistoolia pitää malttaa lämmittää tarpeeksi kauan että liima sulaa kunnolla.

Laite haukkuu hintansa, mutta kalpenee kyllä ammattioikojien vehkeiden rinnalla. Kyseessä semmoinen "kunhan nyt puuhastelen"-värkki.
#15
Onhan tuo Rapid suorastaan kaunotar jos mennään ajassa pari sukupolvea taaksepäin...
#16
Suomessa myydyistä autoista mun inhokkilista on tässä:
1. Viimeisen korimallin Ford Scorpio
2. Daewoo Tacuma
3. Fiat Multipla

Kunniamaininnan ansaitsevat myös Citroen Xsara Picasso sekä vitos- ja kutos-Golfin farmarin perä.
#17
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.06.13 - klo:23:08
Jospa sitä ei saa Suomen kilpiin ::)

Firman nettisivujen kielivalintojen perusteella voisi olettaa, että Kekkosslovakia ei taida maana kohderyhmään kuuluakaan.
#18
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013061017135052_uu.shtml

Tuli sitä vettä tänään Jyväskylässäkin. En voi käsittää minkä vuoksi ihmisten on pakko ajaa tuollaisten järvien läpi autolla. Kas kummaa, että vehkeitä hyytyy...
#19
Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 07.06.13 - klo:21:21
Olisin siis vaihdattelemassa Golffiani Octavia farkkuu 08 1.9tdi 92tkm ajettu.

Onko Golffisi erityisen paljon ajettu, vai miksi kiinnostaa vaihtaa käytännössä samanlaiseen ja samanikäiseen autoon?
#20
No on teillä tarkat silmät :D

Södertäljen aarnikotkaa, eli Scaniaa, tässä fanitetaan. Saabeista en ymmärrä mitään. Sama kotkanpäähän on toki kummankin logossa yhteisestä historiasta johtuen. Trollhättanin versiossa vaan tausta on pyöreä ja logossa lukee SAAB. Scanian versio muistuttaa wanhaa syylärinkorkkia, ilman tekstuuria.

Se siitä triviatiedosta.

Kiitos kehuista, mukavaa kun tällä palstalla jaksetaan seurata ja kommentoida näitä budjettiluokan vehkeitäkin.
#21
Tämä tuli Skodan tilalle vajaa vuosi sitten. Iänikuinen mersukuume ei päästänyt otteestaan, vaikka se vaatikin että auto vaihtuu vanhempaan ja enemmän ajettuun. Nyt reilut 20 tkm ajettuna täytyy kyllä todeta, ettei ole tarvinnut katua. Kohta kymmenvuotias auto tarjoaa todella makeeta ja hiljaista kyytiä, vaikkei tämä vääräleukojen mielestä Se Oikea Mersu olekaan. Auto on vuosimallia 2004, eli ekaa facelift-vuosikertaa. Ja ennenkuin joku kysyy, niin ainakin toistaiseksi ruosteeton :P

Varusteina mm:
-automaattivaihteisto
-avantgarde-paketti
-sport-paketti (isommat jarrut, sportti-istuimet, -ratti ja -polkimet ja jotain muuta pientä)
-lasikattoluukku
-APS50 soitin (nuolinavi ja aika hienosti soiva äänentoisto)
-artico-keinonahkaverhous, lämmitettävät ja sähkösäätöiset etuistuimet

Auton alkuperäinen koti oli Frankfurtissa, mittarissa nyt 218 tkm. Autosta löytyy myös erittäin hienosti dokumentoitu historia, joten eiköhän nuo kilsat pidä kutinsa.

Muuten auto on vakio - ja tarkoitus sellaisen pitääkin - poislukien ikkunakalvoja takalaseissa.

Nyt sain aikaiseksi vetää myös vahat pintaan, joten sen kunniaksi muutama kuva.

Erityiskiitos nimim. Tarzillle, joka ystävällisesti laittoi nuo itselleen tarpeettomaksi jääneet mustan auton vahausliemet kiertoon :)

#22
Seat / Vs: Seat Leon 2.0Tfsi
18.05.13 - klo:18:50
Tänään bongasin autosi Kyyhkysenmäen liikennevaloissa. Pakko sanoa, että tuo vanne- ja alustasetuppi on livenäkin silmiinpistävän hieno :)
#23
En ymmärrä via baltican moittimista, muutaman kerran ajanut sitä kautta moottoripyörällä ja nopeammin matka siellä taittuu kuin Suomen maanteillä. Päätiet ei ainakaan ole huonompia kuin täällä kotimaassa.

Toki nopea eteneminen vaatii "baltialaisen ajotyylin" sisäistämisen. Tutkat välttää kun tottelee vastaantulevien valojen vilkkutteluja.

Augustowista (Puola) Tallinnan satamaan (noin 750 km) ajaa suht helposti reilussa kahdeksassa tunnissa välttämättömine taukoineen, joten en näe miksi Varsovaan ei ehtisi päivässä. Toki Varsovan kehätiet ja keskusta ovat aina aivan tukossa, joten majapaikan etsimistä ei kannata kovin viime tippaan jättää. Itse ainakin suosittelen välttämään koko kaupunkia omalla autolla, jos mahdollista.
#24
Eikö sitä rikkinäistä voi paikata?
#25
Mun Ex-roomsterissa oli sama juttu aina renkaanvaihdon yhteydessä, orkkisvanteiden kanssa. Kuminuijalla paukuttelin pyörän sisäpuolelta niin lopulta aina irtosivat. Uskomattoman tiukassa olivat kyllä, joten en ihmettele jos usko meinaa loppua. Löysillä pulteilla en kyllä itse aluvanteilla uskaltaisi ajaa.
#26
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.03.13 - klo:14:39
Olen tuumaillut edelleen meidän "halpisautoprojektia". Jos/kun saan A6:n myytyä, niin sen tilalle tulevan toisen auton pitää olla sisätiloiltaan pitempi kuin Polo, jotta eteen mahtuu 2 aikuista kohtuullisesti, ja taakse turvaistuin. Tänään kävin koeistumassa Fiat Punto Evon, kun sen hinta houkutteli (13 th+), mutta matkustamo on liian lyhyt.

Uusi Fiat 500L olisi reilun kokoinen. Itse asiassa houkutteleva vaihtoehto. Koneeksi pitäisi kuitenkin saada kesän aikana tuleva uusi turbomoottori (2-syl, 875 ccm, 105 hv ja 145 Nm/2000 rpm). En olisi vielä vuosi sitten uskonut, että joskus oikeasti harkitsisin tuollaista.....

Tila-autoluokasta houkuttelevina vaihtoehtoina Autokeskuksen hallista jäivät mieleeni Fiat Doblo Panorama 1,6 diesel (19 th+) ja Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi (22 th+). Tuo Doblo poistuu Suomen mallistosta, ja nyt olisi mukavaan hintaan saatavana todellinen monikäyttöauto. Tuollaisella vuokra-autolla olen ajellut Kreikassa ja taksi-Dobloissa matkustanut Turkissa hyvin kokemuksin.

Pitää laittaa jäitä hattuun, ettei homma karkaa siitä alkuperäisen suunnitelmani 5 th eur käytetystä parinkympin uusiin.

Autokeskuksesta (Airport) täytyy taas sanoa, että olipa tylyn tympeää palvelua pienellä budjetilla liikkeellä olleelle ostajalle. Ei tarvi meikäläisen ostomielessä mennä tuohon lasipalatsiin.

Jotenkin mun on vaikea nähdä että uusi Fiat on kovin "halpis". Arvonalenema on tuollaisessa Doblossa tai viissatasessa niin raju, että minä ainakin katsoisin vastaavia vähän käytettyinä. Autot itsessään varmasti omassa luokassaan mainioita ja tuskin vag-konsernin autoja vikaherkempiäkään. Mutta enpä taida olla ensimmäinen joka Markulle vähän käytettyä ehdottaa  ;)

edit: Ainiin, jos konsernipelin ajettavuutta kaipaat, niin Skoda Roomsterhan on yksi hyvä vaihtoehto. Siinä on hulppeat takajalkatilat ja pikkumuksujen kanssa tosi kätevä peli muutenkin. Toki A6:n jälkeen varmasti saa vähän korvienväliä downgreidata alaspäin.
#27
Mun mielestä noi Jade-r:n tyyliset tekstuurit ei oikein sovi Superbin tyyliin, sama kuin käyttäisi liituraitapuvun kanssa Pirelli-lippistä.

Mun valinta ois tuohon autoon joku Luxon / MAM A2-tyylinen vanne. Varsinkin ilman sitä madallusta.
#28
Volvo / Vs: Volvo
16.03.13 - klo:23:55
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 16.03.13 - klo:20:58
Oho, tämähän herätti innostusta  ;D

Meillä on kakkosautona samalla tekniikalla oleva S70, satku vähemmän ajettu ja varustettu (erittäin tehokkaalla, muuten) automaattisella ilmastoinnilla. Taitaa olla tämänhetkisen autoilu-urani paras hankinta, kohta kolme vuotta sitten reilulla kolmella tonnilla hankittu kikotin tarjoaa hämmästyttävän miellyttävää kyytiä tänäkin päivänä. Ei tuohon meillä tule kuin 4-5 tkm vuodessa, niin bensankulutuksella ei ole niin väliä. Ne 5-pyttysen pörinät on ihanat ;D

Jostain syystä lapsetkin istuu mieluummin tuon kyydissä kun Mersussa :)
#29
Lainaus käyttäjältä: Boiga - 14.03.13 - klo:19:57
Merkkiliikkeessä muun huollon yhteydessä luettiin vikakoodit ja testattiin läppien toiminta. Ei vikakoodeja ja huollon mukaan läpät liikkuu testerin mukaan kuten pitää.. Eli mistä tässä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan? Olisivat mielellään vaihtaneet kennon ensimmäisenä mutta vaatii kojelaudan irroituksen kuulemma joten mieluummin rupeaa sitten itse vaihtamaan :)

Mulla oli aikanaan yhdessä sitikassa samanlainen vika. Servot liikkui kuten piti, mutta läpän boorit oli antaneet periksi, joten ne pysyi paikallaan. Perin v****mainen vika paikallistaa. Eli tarkistaisin tuonkin vielä, ennen kuin alan kennoja vaihtamaan.
#30
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.02.13 - klo:15:59
Nelioviset Sportcoupet ovat harvassa..

Juu, mut takaovet olikin vain iso plussa  ;)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy