Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - sonic

#1
Olikohan tuolle hehkujen ja ruiskujen johtoliittimelle saatavana uutta tiivistettä,vuotelee ikävästi,tiivistys näyttää olevan niin että öljy saa tulla liittimen sisälle asti?? Siellä pohjassa on jonkinlainen kuminen tiiviste..
#2
Vika löytyi PTC- lämmittimen elektroniikka kärynnyt ja käryää edelleen jos kytkee sähköt...
#3
Yksinpuhelulla eteenpäin; virtalukon pohja katsottu  oli kunnossa....
#4
Akun kengistä mitattuna resistanssi on 2.4 ohm. kun virtalukkoa kääntää niin muuttuu, kaivellaanpa virtalukko esiin sinnehän sähköä menee aina, tää oikeastaan toivomus että se olisi sulanut, mut ei vielä katottu....
#5
Juu kiitosta vinkeistä,hinattu auto tänään talliin perjantaina alan etsimään löytyykö näkyvää,vaikea sanoa oikosulun kestoa ,mutta akku meni 8 tunnissa tyhjäksi, voi olla että on mennyt nopeamminkin,koska matkustamossa terävät hajut, jos ei muuten selviä niin akku kiinni ja katsomaan missä savuaa, josssain on muovia/eristettä sulanut...
#6
Jep näistä paikoista se täytyy lähteä etsimään, jossain täytyy olla jo sulanutta muovia tms. sen verran hajua on....
#7
No niin -06 TDI aamuajon jälkeen ei enää sähköjä autossa, kaikki tyhjää, matkustamossa palaneen sähkön haju, jota kuulemma oli aamuajon jälkeenkin, ajon päätyttyä jossakin ollee jäänyt oikosulku päälle ja tyhjentänyt kaiken,hyviä arvauksia otetaan vastaan, matkustamossa sulaketauluja ja pohjia sijaitsee joten varmaan etsimään missä muovi sulanutta???
#8
Onkohan noin tuoreessa vielä tuo rakenne, josta sylinterikannen päästä vaihdelaatikon yllä lähtee muovinen putkiyhde, jostä jäähdytysnestettä menee kolmeen paikkaan, vuotaa useasti ja vain ohuella O-renkaalla tiivistetty, joskus hankala löytää?
#9
Onko sytytyskatkoksia?
#10
Eihän tuo selviä kuin tekemällä kytkinremontti, paineasetelman lautausjousen kärkiä voi olla jo poikki noilla kilometreillä, mutteria auki ja kiinni,siitä se lähtee...
#11
Volkswagen / Vs: Golfin ja Polo korroosio?
15.09.23 - klo:13:57
No tuota A2 sta meinasin ehdottaa kun itellä semmoinenkin on, mutta nuorelle junnulle liian erikoinen ja toki eihän se raketti ole, mutta ei mene ainettakaan , hyvin tehty mutta mutta....
#12
Volkswagen / Vs: Golfin ja Polo korroosio?
15.09.23 - klo:10:36
Meillä olisi Fabia RS 2004, 146tkm ajettu, ruosteeton, junnarille huippulaite, mutta harmi että siteet autoon kasvaneet niin suureksi että ei vaan voi luopua, ostettu meille uutena,noissa molemmissa kynnyskoteloiden etunurkat täytyy katsoa, ihmiset eivät jaksa ottaa aika-ajoin tuota roiskeläppää pois ja pestä sitä keräävää nurkkaa, ovien alareunat ja takaluukku, muutoinhan nuo vielä noina aikoina olivat melko hyvin vahasuojattuja, sinkkikuplaa noin vanhoissa ei vielä ollut, kattokee ajovaloumpiot, ovatko miten harmaita, 1.6 TDI siellä taitaa olla melko kallis tuo EGR lämmönvaihdin joita on mennyt....jos löytys 1.9 TDI golf 4WD mummon käytöstä ja riittävän vanha niin siihen kiinni, uudemmat ruostuu helpommin....
#13
No niin joku tietää, en ole näköjään Yetin imusarjaa joutunut vielä ropaamaan, siellä lienee myös nuo säätöläpät, aika paljon tietoa mistä lähtee eteenpäin...
#14
Hmm, imusarja on pätkä kaarelle taivutettua alumiinia tai tuossa varmaan muovia, en oikein saa mieleen,että mikä tuossa voisi hajota,ajettu 300tkm, joten lähtisin siitä että vikakoodien lukua/tulkintaa sellaiselle taholle jossa tietämystäkin on, lähtien vaikka DPF paine-eroista....
#15
EGR puoli katsottu, tuo alipaineella oleva kalvoventtiili on kiinni kun auto käynnistetään,otin vielä tuon kalvon Ap-letkun irti, ettei avaa startatessa, joten siitä ei löydy syytä.....
#16
Varmaan kannattaa kurkkia öljypohjan muttereiden päitä onko punaista, pieni vuoto vesipumpusta saattaa löytyä näistä kohdin, näin kerran itsellä ja vesipumpulla ajettu huikeat 20tkm, pieni vuoto on pirullinen löytää....
#17
No niin tutkintaan tuolta suunnalta, tuo sammuttimen tai kuristimen askelmoottori vaihdettu hiljattain sekä myös EGR:n alipaineella toimiva kara/ kalvotoimilaite, joten nää pitäs olla kunnossa, mutta pitäs,, ajossa kaikki tosiaan myös OK!!!
#18
187tkm ajettu BKD käynnistyy hieman vaimeasti, varmaankin seisonnan jälkeen, hieman samaan tapaan kuin hehkun ollessa rikki, nyt niitä ei ole rikki, tandem-pumppu on uusittu n. 50tkm sitten, mites noita suutinvuotoja voi todeta, siirtopumppu kyllä pumppaa hyvin, VCDS käytössä ja jotain osaamistakin löytyy...??
#19
Fabia II (07-14) / G 202 ongelmaa
07.08.23 - klo:10:02
G 202 korin asentotunnistinvikaa A2 :ssa, tommonen palikka pitäisi löytää, ei ole DUO-moduuli vaan erillinen, /korjaileeko näitä kukaan...???
#20
Jep liittelin nuo katkenneet silikonijohdolla ja taas homma rokkaa.......
#21
Jep johtoja poikki useanpi, rakenteessa johtonippu kiinni nippusiteellä haitarikumin päässä joka unpinainen, näin johdot uivat huonosti kumin sisällä, ratkaisu tehty johtonipun ohjaamiseksi pois ikkunan tieltä....
#22
Juu näinhän ne on ,katon vielä nuo asennot noista mikrokytkimistä, jollin haarukoin paremmin tuon vian.....
#23
Fabia II (07-14) / Fabian ovet ei lukkiudu
31.07.23 - klo:10:31
No niin fabian etuovet eivät enää lukkiudu, ensin vuosi sitten vika tuli kulj. oveen ja nyt myös apumiehen oveen, kattovalo syttyy kun ovet avataan, kojelaudan näytössä ovet näkyvät oikein, VCDS:llä löytyy koodit oville suomeksi jotakuinkin EI VASTAUSTA SULKEMISEEN, eli purkamatta vielä ovea, arvaukseni on johdot, tarkistan vielä tuon kulj- oven tilan kun lukitsen avaimella, näkyykö ovi lukittuna, eli toimiiko mikrokytkin, tuo koodi tulee kauko-ohjaimella suljettaessa. Lienee tuttuja juttuja ......
#24
vois uskaltaa kokeilla laittaa öljyjen sekaan puolet dieseliä ja käyttää konetta 20 min tai jotain kierroksilla, naapuri teki tämän 1,6 bens octaviaan kun alkoi herjaamaan alhaista öljynpainetta, ei kokemusta ettäpystyykö öljyreinkaiden reikiä avaamaan, mutta öljynpaineet palasivat kuntoon tuon homman jälkeen, oli kuitenkin kokeilu kun auton arvo alhainen.....
#25
Hyvin on mennyt jos DPF-ää ei ole tarvinnut jo vaihtaa tai sit poistettu, sinällään kone apulaitteineen voi kestää pitkäänkin, noin paljon ajetussa suuri osa kilsoista on tullut pitemmistä ajoista joka hyvä. Ovien ruosteet ja sinkkikuplathan noissa on se ongelma ja tuossa tapauksessa auton arvo sen verran pieni, että niille ei kannata tehdä mitään...
#26
Heips, semmoinen mahdollisuus on ,että jos noista liukutapeista toisessa oli tuo kumitutti, niin se pyrkii liikkumaan urastaan pois ja saa jarrut laahaamaan, tilalle sellainen tappi jossa tuota kumituttia ei ole, tää ei teoriaa vaan koettu tapaus....Yetissä, tosin takajarrut kyseessä..
#27
Moi itsellä vuoti vesipumppu vaikka oli 8tkm ajettu, ei tosin hävittänyt noin paljoa, löysin kun kyttäilin öljypohjan pulttien päitä, yksi oli punainen,yllättävän työlästä noi kuitenkin on löytää, kansivika vuotaa nesteeseen, joten myös hävittää nestettä.
#28
Jep ei välttämättä ollenkaan huono idea tuo kuumalla vedellä tai ehkäpä öljyllä pehmittäminen, niin sinällään laakerin ullosvetotyökalua tai vastaavaa vaatii tuo montussa olevan stefan kaivaminen eipä tuo muutoin kummonen homma ole, sorvi auttaa asiaa työkalujen teossa....
#29
Hmm, ootko ennen laittanut noita tiivisteitä,yritettiin edelliseen vaihtaa ja tuo pohjimmainen tuolla sylinterissä aika kinkkinen saada pois vaurioittamatta putken seinämiä, no siinä onnistuttiin ja holkit tiivisteineen menivät paikoilleen, mutta tuon venttiilikartion kuttaperkkoja ei oikein taito riittänyt pyörittelemään paikoilleen, ilmeisesti se pääsyy vuotoon syntyy tuolla kartiossa, oikeastaan mietin että muissa VAG vehkeissä tätä ongelmaa ei oikein ole ja tuossa TT:ssä se ollee jokaisessa autossa....
#30
Audi A3 8L (96-02) / TT:n ohjaustehostimet
25.03.23 - klo:09:58
Mikäs näitä TT:n ohjaustehostimia vie kun neljä vuotta sitten vaihdettu tehdaskunnostettu vuotaa jo kun muissa saman kopan vehkeissä kestää kyllä, liittyykö tuohon nopeanpaan välitykseen vai mihin, vai onko tuon venttiilihässäkän holkitus vaan sen verran epätarkka että laskee painetta molemmille puolille??
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy