Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - dosetti

#1
Lainaus käyttäjältä: EetuX - 08.10.23 - klo:11:52
Ainakin uudemmissa volkkareissa saa koodattua kolmanneksi vaihtoehdoksi sen ihan perinteisen vakkarin.

Ekaa kertaa minäkin kuulen tällaisesta. Millä laitteella koodattuna?
#2
Toiminta juurikin tuollaista ja voi tulla herja pelkällä vesisateellakin jos sopivasti jää vesi logon päälle. Tyhmempää tästä tekee sen ettei tavallinenkaan vakkari ole käytettävissä tällaisessa tilanteessa, toisin kuin joillakin muilla merkeillä kuulemma mahdollista. En ole keksinyt mitään tuohon ongelmaan, olen vahannut logoa, onko sillä ollut mitään vaikutusta, en osaa sanoa. Joka tapauksessa tuollainen logoon jäätyvä räntä on pahinta ja limitteriä vasten on silloin tullut ajeltua. Tyhmästi suunniteltu. Mitä tulee noihin vastuksiin niin äkkiseltään varmasti peittää tutkan näkökentän kun ei tuo vastus ole läpinäkyvä mitenkään.
#3
No olisi itsellänikin pelko persiissä jos kolinaa sekä moottorin käyntihäiriötä kuuluisi konehuoneesta. Korjaamolle veisin niin pian kuin mahdollista, kuten Daatta tuossa jo sanoikin.
#4
Sivustoon ei saada yhteyttä kun menee avausviestin linkin kautta.. Lisäksi herjaa, että sivusto ei ole turvallinen.
#5
Puuilosta Nesteen 508-öljypurkit 15,90/4litraa. Myös litran purkit erittäin edullisesti.
#6
Paitsi ennakointivelvollisuus, on autoilijan lähestyttävä suojatietä sellaisella vauhdilla, että voi pysähtyä.
#7
En tiedä, miten suuri vaikutus liukutapeilla on asiaan, niiden hinta on pieni mielenrauhasta. Olen vaihtanut kaikissa jarruremonteissa samalla myös liukutapit ajatuksella ettei olisi kulunutta välystä niissä. Ja oikea rasva sekä uudet kumit samasta pussista ja asennussarja myös jos on. Jos ei muuta niin on ainakin poissuljettu jarruletkun päästä oirekohteet.
#8
Kyllähän sitä on jo parisen vuotta tullut säästeltyä, enemmän tai vähemmän. Työmatkat menee motarilla kesäisinkin satasta, koska kulutuksen kasvu 100km/h-120km/h on suurta. Puoli litraa saa menemään enemmän jos ajaa 120km/h kun työmatka on 110km.
Muutaman desin max. saa säästettyä jos vähän katsoo, miten ajelee. Vaikea enää säästää mitenkään, autolla on ajettava ja säästökeinot on jo käytössä. Pihistelijän tulos on kyllä huima.
#9
Se Philipsin setti ei tosiaan kestä kuin vuoden verran. Setillä tosin käsittelee useampaan kertaan, kuten itsekin tein. Siis se viimeinen kirkasteaine, sitä vaan uusi pinta umpion pintaan ja taas näyttää hyvältä.
#10
Lainaus käyttäjältä: Hibah - 10.01.22 - klo:20:31
Kiitos, näillä ohjeillta tuo löytyi, mutta olipas monen klikkauksen takana keskinäytön valikoissa tuo mittarivalojen kirkkauden säätö. Ei kannusta säätelemään niitä auringon nousu-/laskuaikoihin kesken ajon.

Digimittaristossa automaattinen säätö tapahtuu valojen keskiasennossa.
#11
Laitetaan vielä lopullinenkin ratkaisu omaan oviongelmaan eli aseöljy auttoi kyllä, mutta kyllä vaiva jossain vaiheessa palasi ja akun uusimisella hävisi kokonaan.
#12
Paljastan tyhmyyteni kysymällä, mikä on lokilämmitin tai mitä sillä tässä yhteydessä tarkoitetaan, lohko- vai letkulämmitintä? Säteilylämmittimeksi en edes epäile vanhassa autossa. Letkulämmitin on monesti niin hankala/helppo kuin sen sijainti konetilassa, muutenhan siinä ei ole mitään erikoista. Letkut ja kaapeli irti, vaihto ja takas kiinni ja ilmauksen varmistaminen ettei jää ilmataskua eli auton käyttö ennen lämmitystä.
#13
Epäilen ettei muuta voi kuin renkaiden koolla kikkailla. Minusta heitto ei ole huomattava vaan hyvin tyypillinen heitto. Eri asia kuitenkin mitata matkaa gps avulla kuin pyörimiskertojen (jossa renkaan ulkomitta on aina vakio).
#14
Korvauksia en ole edes kysellyt vaan olen vienyt auton takaisin ja sanonut, laittakaa kuntoon. Pahoittelut ja ilmainen laina-auto jos pitää jättää auto huoltoon. On kämmätty maalauksessa ja sisustan osien paikalleenlaitossa, suodattimen vaihdossa jäänyt vanha tiivistekin joskus polttoainesuodatinkoteloon dieselissä. Kyllä ne osaavat kämmätä, mutta auto kuntoon, sehän se tärkeintä. Toki palautetta voi sitten antaa suullisesti ja kirjallisesti työn laadusta.
#15
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
03.08.21 - klo:18:04
Lainaus käyttäjältä: tex- - 21.11.20 - klo:22:27
Minulla on kuukauden vanha Polo tuolla moottorilla ja DSG:llä. Olen ajanut useammalla vanhalla DSG:llä. Minulla on selvä ero vanhoihin.
Moottorin ohjauksella ilmeisesti nostetaan jarrun vapautuksen jälkeen juuri sen verran kierroksia, että auto lähtee välittömasti liikkeelle vaihteen antamaan suuntaan. Käyttäytyy kuin vanhanajan automaatti.
Moottorista ei myöskään ole pahaa sanottavaa. Vahvaa vetoa ja kulkee lämpenemisen jälkeen paljonkin sylinterin lepuutus päällä. Joskus on havaittavissa pieni nykäys lepuutuksen päälle ja pois menossa.
Tässä mallissa ei ole kevythybridiä.

Minulla 2020 Polo litran TSI ja siinä viivettä on jarrun päästämisen ja liikkeellelähdön välissä, joskus tarpeettoman pitkäkin (joskus pysäköitäessä voi jopa arviolta 2-3s viive) ja se on hieman häiritsevä piirre tässä voimalinjassa. Ohjelma tosiaan varmaan 1,5tsi erilainen ja on moottorin yksi eduista.
#16
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 16.02.16 - klo:00:23
Vasta teetätin kytkinrempan omaan autooni, manuaali. Osat ebaysta 520â,¬ sis. levy, asetelma, laakeri-työsylinteri ja 2-massavauhtipyörä, merkkinä alkuperäinen Sachs. Työt oli vajaata 600â,¬ sisältäen vaihteistoöljyn vaihdon volkkarin öljyllä.

Laitetaan varoituksen sana jos tilaa ulkomailta osat. Itselläni oli Sachsin yhdistetyssä painelaakerissa/työsylinterissä valmistusvika eli Suomessa tehdyn kytkimen korjauksen jälkeen kytkin hajosi uudestaan, vikana vuotava painelaakeri. Osa piti irroittaa, lähettää myyjäliikkeeseen, joka edelleenlähetti sen Sachsin tehtaalle, joka tutki osan ja antoi päätöksen valmistusvika. Sachs korvasi 20% korjauskustannuksista eli käytännössä ei mitään. Kytkin uudelleen auki ja korjaus taas uudella, tällä kertaa Suomesta ostetulla painelaakerilla/työsylinterillä.

Harvinaista, mutta mahdollista ja asiakas maksoi lähes kaiken, vaikka valmistusvika.
#17
Tuossa jo kyseltiinkin, että miten varmistuttu, että moottori toimii? Kontin johdoissakin on haitarikumin kohdalla tainnut olla vikoja, kuten myös noissa nivelissä ja pyyhkimen akseleissa.
#18
Omaan Poloon (2020) litran koneella on suositus ensisijaisesti 508 eli 0-w20. Koneessa voi kuitenkin käyttää myös 504-öljyä ja sitä voi vaikka merkkihuollossakin pyytää ja laittavat, mutta heidän tulee tällöin mainita asiakkaalle, että polttoaineen kulutus voi nousta 5%. Lisäysöljynä voi pitää 504. Paikallisen vag-monimerkkikorjaamon mukaan 504 olisi parempaa koneen keston kannalta.

Itselleni laittoivat Nesteen 0-w20 ensimmäisessä määräaikaishuollossa, hinta olisi ollut merkkiliikkeessä sama 504/508, mikä on taas toinen ihmetyksen aihe..
#19
Lainaus käyttäjältä: KopiK - 04.05.21 - klo:13:05
Scalan langaton AA toimii noin joka toinen päivän kuin unelma: yhteys syntyy automaattisesti 100-200 metrin ajon jälkeen
Mutta sitten ne muut noin joka toiset päivät yhteyttä ei saa päälle millään, ei auta auton/puhelimen/AA:n/WLANin/Bluetoothin uudelleenkäynnistykset eikä käsin yhdistämispyynnöt. Vaikka mitä tekisi ja vähän itkisikin niin ei onnistu. Sitten kun vaan luovuttaa, niin seuraavana päivänä (joskus samanakin pitemmän tauon jälkeen) taas yhdistää automaattisesti ilman mitään ongelmia.

Onko muilla moista ja ennen kaikkea keinoa, jolla tuon jumin saisi pois? Ã,,rsyttävää, kun joskus tarvitsisi navia ja sitten sitä ei saa millään ilveellä päälle kun yhteyttä ei synny.

Auton softa on päivitetty viime heinäkuussa, kun Android10:n päivittymisen jälkeen ei pelannut lainkaan. Päivitys auttoi silloin. Puhelin on Samsung S10, jos sillä merkitystä.

Olet varmaan unohtanut AA:sta auton ja palauttanut tehdasasetukset molemmista päistä? Tyhmäähän tommonen on jos ei vaan toimi kuin junan vessa. Viimeisimmän puhelimen käyttispäivityksen jälkeen johdollinenkin versio yhdistyy todella hitaasti vanhaan verrattuna. Ehtii ajella kilometrin kun yhdistyy ja eihän se ole kiva jos lähdet navigoimaan heti lähdöstä.
#20
Ymmärsinkö ettei minkäänlaista pahvia ole jäähdyttimien edessä? Itse totuin laittamaan nollan alapuolella vähintään jotain sinne keulalle. Onhan niitä aikakauden autoissa merkkihuollostakin jaettu ilmaiseksi noita suojia keulalle. Ei diesel muuten lämpene.
#21
Lainaus käyttäjältä: tet - 24.10.20 - klo:14:15
^ Tulevatko ne toimivat ja ei-toimivat viestit samalta vai eri lähettäjältä? Haen tällä sitä, että voisiko toimivuus olla kiinni lähetyspään asetuksista. Esimerkiksi jos viestissä onkin kielitieto mukana jossain headerissa, ja joillain lähettäjillä se on väärin ja joillain oikein.

Samalta lähettäjältä ja molemmat viestit WhatsApista. En keksi mitään tapahtumia erottavaa.
#22
Olisikohan aa viestien lukeminen suomeksi kuitenkin kiinni jostain asetuksesta? Mulle tuli wa viesti tässä muutama päivä takaperin kun puhelin oli kytkettynä johdolla autoon ja aa luki sen suomeksi ihan ok. Jopa hymiön se luki oikein tyyliin "naurava hymiö". Siitä muutama minuutti ja tuli toinen viesti, sen luki taas englanniksi. Aika erikoista. Android 10 käytössä.
#23
Öljy kannattaa varmistaa huollosta kun jossain mainittiin, että tuo uudempi 508 on vaihdettu takaisin 507-laatuun, juurikin seatilla.
#24
Uusi poloni vienyt edellisen noin 5kk aikana keskimäärin 5,4. Kävi ennen helteitä 5,3, mutta helteillä tuli käytyä istumassa paikallaan seisovassa autossa parkkipaikalla kun oli ainoa paikka päästä kuumuutta karkuun.

Pienin mittariston näyttämä 110kilsan työmatkan kulutus 4,3 ja siihen lukemaan ei mitään asiaa ajaa motarilla 120 vaan 100 todellista.
#25
Lainaus käyttäjältä: erion - 02.09.20 - klo:22:04
Ei ole sadetunnistinta.
Ja pyyhkijän nopeudet ok, mutta tosiaan tihkun pyyhkimisväli vaihtelee itsekseen ja kertapyyhkäisy välillä ei toimi.
Itsekkin viikseä epäilen, mutta ajattelin että jos olisi ollut joku helpompi osa vaihtaa.
Releen vaihto olisi ollut nopeampi ;D

Itse ainakin turhaan pelkäsin vakkarin viiksen vaihtoa. Youtubesta ohjetta ja oli itse asiassa hyvinkin helppo ja suoraviivainen homma. Eikä mennyt kauan vaihtaessa. Eniten jännitti airbagin irrotus, mutta siihenkin on omat ohjeet. Pyyhkijätkin on tärkeät vekottimet eli kuntoon vain.
#26
Jos pyyhkijät liikkuvat aina normaalinopeudella niin joku kosketus häiriö. Esim. tuo viiksivika.
#27
Eihän se mysteeriksi jäänyt. Bensoja varastetaan koko ajan autoista ja jos vielä jäljetkin luukussa on niin eipä tuota tarvitse arvailla sen enempää.
#28
Foxitilla hyviä mittauksia. Pihistelijällä voisi olla optimaalinen toistuva ajomatka, mutta jos siinä merkittäviä korkeuserojakin olisi, ei pitkän ajan kulutus olisi noin alhainen..
#29
En nyt muista, käyttikö pihistelijä tasanopeussäädintä, sillähän se nopeus pysyy hyvin tasaisena? Tein havainnointia oman polon 1.0tsi, joka siis dsg (pahoittelen Ot, mutta ketju on mielenkiintoinen). Gps tasanopeus 100km/h vie noin 5litraa ja gps 120km/h vie noin 5,8-5,9. Vaatii vauhdin pudottamisen kahdeksaan kymppiin päästäkseen matalille nelosille kulutuksessa.

Pidän edelleen manuaalivaihteistoa suurimpana etuna noinkin paljon pienempään kulutukseen. Erikoista kuitenkin se, että kulutusero pienenee nopeuden laskiessa ja se puolestaan kertoisi eron johtuvan ilmanvastuksesta. Muotoilu on hyvin onnistunut Leonissa, varsinkin ecomotivessa.
#30
Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 29.03.18 - klo:21:49
Turbo kestää hienosti asiallisesti käytettynä 300000 - 400000, jopa enemmän .
Asiallinen käyttö tarkoittaa kunnollisia öljyjä, ajallaan vaihdettuna sekä moottorin sammutusta normaalista lämpötilasta, ei heti kovan kuormituksen jälkeen.

Siviiliajossa yhtään turboa ei ole hajonnut (yht: 10 kpl.) kilpakaytössä pari IHI:ä ja yksi Garrett on pehmentynyt.

Tätähän ei voi yleistää vaan on täysin riippuvainen saman merkin sisällä mm. moottorin mallikoodista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy