Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - bassek

#1
Minua miellytti tuo 180hv 1.8 TSI aikanaan, siinä oli se järeämpi ketju joka tuskin venyy.
Ei myynyt kovin hyvin aikanaan, joten vaikea löytää käytettynä. Ero 1.4/1.5 myllyihin oli kai tehollisesti pieni, kulutusero taas iso.
#2
Kori ja valot / Vs: Avaimeton lukitus?
07.03.24 - klo:18:45
Kuulemma on maahantuojalla yleisesti tiedossa tuohon kahvasta ovi auki -toimintoon jokin softabugi johon ei ole fixiä vielä.
#3
Kumma juttu, minun Tiguanissani (2017) sekä uudemmissa VW autoissa se ei kyllä kysy noin pitkää numerosarjaa, vaan tunnistaa puhelimen ja pyytää vahvistamaan että 6-numeroinen luku on sama autossa ja puhelimessa. Samanlaista se oliaiemminkin, puhelimia olen yhdistänyt VW:hen vuodesta 2008.
#4
Kokeile "värittää" lyijykynällä avainta, muista poistaa mahdolliset kokkareet.
CRCtä käytän itse reistaileviin abloylukkoihin, joskus erehdyin käyttämään lukkosulaa joka pahensi ongelmaa...
#5
Auto kävi huollossa. Pikkuakku oli ok, sähkönhallintajärjestelmää päivitettiin, muitakin softapäivityksiä tehtiin samalla. Ilmeisesti jokin bitti poikittain oli imenyt virtaa viime viikolla sen verran tehokkaasti että akun jännite tippui. Jos olisi malttanut odottaa että ajoakku olisi täyttänyt "hupiakkua" kun virrat laittaa päälle niin kotiin olisi päässyt.
#6

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 13.02.24 - klo:08:34Hybridissä pitäisi olla sama homma, auto piuhan päähän ja molemmat akut latautuvat.

Auto on ollut piuhan päässä miltei joka yö. Epäilen että akku on heikko, pakkasta ei ollut kuin -6C. Huolto on ensi viikolla.
#7
Tänään kaiken maailman varoitusvaloja vilkkui kuin viimeistä päivää, rengaspaineesta alkaen. Suurin ongelma oli kun vaihde ei mennyt päälle. Kun sain Cupra assistancen paikalle (=ystävällinen hinausfirma) homma toimi. Syynä oli mitä ilmeisimmin alhainen jännite akussa (mitattiin 11.8V).
Harmi kun ei ole niin yksinkertaista asiaa kuin jännitteen mittausta mittaristossa. Tai edes hälytystä alhaisesta jännitystasosta.
#8
Muovilaatikkokuivainpusseja en käytä autossa juuri tuon kaatumisvaaran vuoksi, ne sopii lähinnä veneentalvisäilytykseen.
Autossa käytän pussia jossa on kosteudenilmaisin, hetki uuniin tai takan pahtaalla regeneroi sen. Eikä jää jälkiä autoon. Hyvin on pelittänyt tänä talvena.
#9
Helsingin keskustassa niitä on useampi, Kamppi on isoin. Yleensä ne on aika kuivia, mutta tämä lumikaaos varmaan on tuonut sinnekin kosteutta.
#10
Formentor / Vs: Nestettä tiputtaa
15.01.24 - klo:18:09
Arvaten pyyhkijöiden alle jäänyt lumi ja jää. Tuulilasinpesuneste tuoksuu sekin, periaatteessa säiliö voi haljeta jos näillä pakkasilla käyttää pelkkää vettä.
#11
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
11.01.24 - klo:14:54
Omassa Cupra-plugarissa on latausvalikossa olemassa valitsin rajoitetulle lataukselle jolla se tiputtaa maksimilatausta noin puoleen. Onkohan Skodassa samanlaista?
#12
Syttyi otsikon mukainen valo kahdesti (-20C ja +1C) ja kehoitti käymään huollossa.
Sammui kuitenkin saman tien. Huolto varattu.

Onko tämä ollut muilla?
#13
Formentor / Vs: Cupra Formentor
10.12.23 - klo:10:24
Minulla ei ole kaatunut kertaakaan, auto on ollut 6kk. Liekö ollut 1940 alusta alkaen?
#14
Lainaus käyttäjältä: markusmm - 05.12.23 - klo:17:36Osaako joku sanoa missä vika, kun auto on latauskaapelissa kiinni ja laitan lämmityksen sovelluksesta päälle, mitään ei tapahdu. Lasien lämmitys kyllä toimii, mutta ei sisätilan lämmitys. Webastolla kyllä toimii hyvin, mutta olisi kiva käyttää tuota lämmitystä sähköllä kun siihen mahdollisuus.

Edit. Sovellus kyllä kertoo, että lämmitys lähtee päälle, mutta auton sisätilat ei lämpiä yhtään.

Huomasin viikonloppuna saman, ei Formentorikaan juurikaan lämpene. Paitsi takaikkuna.
#15
Formentor / Hybridiajo pakkasella
04.12.23 - klo:18:26
Onko pakkasella jokin vaikutus battery modeen vs hybridi-modeen?
Tuntuu siltä että polttomoottori käynnistyy aina näin alle -10C keleillä vaikka oletuksena on akkuajo.
Range tuntuu olevan noin 35km, kesäkelillä se on yli 60. Pelkkä talvirenkaan vaikutus on varmaan vähintään se 20% kun ajan nastoilla.
#16
Poistuiko tämä ominaisuus vai hävisikö tämä viimeisten viestien vain omasta näkymästäni sivu-uudistusten takia? Miten sen saisi takaisin?
#17
León / Vs: Cupra Leon e-hybrid
06.11.23 - klo:19:55
Lainaus käyttäjältä: Larsson - 06.11.23 - klo:14:18Ok, ja koslaa voi ladata tuolla letkulla ihan kaikista sähköautotolpista vaikka 1-vaihe onkin ?
Ei tarvitse ns. varoa mitenkään ?

Pikalaturin CCS -töpseli ei sovi. Eikä Chademo. Eli kaikki type 2 töpselit jotka sopii on ihan turvallisia, sama tuleeko ne laturista tai pistorasiasta.
#18
Oma Cupra Formentor herjaa vähän väliä että yhteys Android Autoon on katkaistu jos pidän puhelinta povitaskussa. Ongelmaa ei pahemmin ole jos puhelin on keskikonsolissa, joten olen päätellyt että se signaali auton ja puhelimen välillä on aika heikko.

Ja postauksestasi minulle taisi selvitä sekin että miksi puhelimeni (Sony Xperia) WiFi kytkeytyy itsekseen päälle vaikka sen sammutan säännöllisesti.
#19
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
01.10.23 - klo:10:16
Kovasti odotan itsekin V2G:tä, mutta sähkökatkon sattuessa pitäisi lyödä poikki yhteys gridiin ettei oma auto valaise pimeätä naapurustoa.
#20
Formentor / Cupra Connect
27.09.23 - klo:15:00
Vanha versio (1.11.0) lakkasi toimimasta puhelimessa kokonaan.
Ihmettelin viikon verran ja soittelin tuleen. Pitää päivittää Androidversioon 1.11.2 jotta toimisi.
#21
Ihan manuaalisesti siis itsekin pidin ajovalot päällä. ;D
Tosin "talviaikakoodaus" olisikin ihan loistava idea automaationikkarille!
Koko auto-asento on nykyisin turha kun ledit kuluttaa mitättömän määrän sähköä.
#22
Tiguanissa vm 2017 tämä käytännössä hoidettiin niin että ajovalot oli päällä syyskuusta huhtikuulle.
Valveutunut jälleenmyyjä tekee tuon koodauksen oma-aloitteisesti (yleensä maaseudulla toimiva firma).
#23
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
29.08.23 - klo:13:08
Tässä eräs uutinen jonka kaivoin netin syövereistä (enkä vastaa sen oikeellisuudesta).
https://www.euronews.com/next/2022/03/16/planes-and-smartwatches-near-finland-s-russian-border-had-gps-issues-and-not-for-the-first

Muistan kun näistä joskus uutisoitiin niin PK-seudulla oma navi siirtyi motarilta rampille kun testasin.
#24
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
28.08.23 - klo:17:30
GPS-häirintää on nykyisin useammin, ei välttämättä ole auton vika. Itärajalla vahvemmin kai, mutta myös PK-seudulla huomaan välillä kummallisuuksia molemmissa autoissa, toisessa on android auton kautta navi ja toisessa oma tehdastekele.
#25
Formentor / Vs: Cupra Formentor
27.08.23 - klo:10:15
Kuparinväriset jarrusatulat on niitä Bremboja. Itse pidän regeneroinnin isommalla. Välillä tietenkin joutuu muun liikenteen vuoksi polkemaan jarruja kunnolla kehäteillä.
#26
Formentor / Vs: Cupra Formentor
26.08.23 - klo:10:14
Isommassa plugarissa on kai Brembon jarrut, pienemmässä VAGin omat. Kuulemma nuo Brembot pitää paljon meteliä (Saksan foorumin mukaan). Nuo perusjarrut on kai samat kun VW/Skoda/Seat/Audissa.
#27
Formentor / Vs: Cupra Formentor
16.07.23 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 16.07.23 - klo:17:10
Kun oman Leonini sain, ihmeteltiin myyjän kanssa että mitenkä tässä oikein pitää jalkaa heilauttaa. Myöhemmin  itse hoksasin että tässä onkin tarkoitus potkaista ihan vain suoraan, ja toimii hyvin. Voisiko Formentorissakin olla kyse samasta?

Juuri näin se onkin, vaan ei silti onnistu kovin hyvin.
#28
Formentor / Vs: Cupra Formentor
16.07.23 - klo:12:28
4 viikon jälkeen auto tuntuu edelleen hyvältä hankinnalta. Pikkuplugarikin kiihtyy enemmän kuin tarpeeksi, tuntuma tiehen on erinomainen. Ratissa ei ole hipaisukytkimiä vaan on vanhan koulukunnan VAG-ratti, onneksi. Kuppipenkit on jämäkät. Tyhmältä vaikuttavat ilmasuuttimien sulku kun käännetää toiseen ääriasentoon, juuri sinne mihin haluaisi ne muuten kääntää. Ja se avaimien personointi ei nyt ole ihan loogista, tosin voi olla oma vika kun ei ihan osaa. Goodyearin Eagle F1 vaikutta aika äänekkäältä renkaalta. Jalan heilautus kontin avaamiseksi onnistuu 30% todennäköisyydellä. Infotainment ei ole pätkinyt kertaakaan, kai tässä on ne päivitykset tehty.
#29
Kokeiles tätä: https://www.vwserviceandparts.com/digital-resources/online-owners-manual/

Aiempiin autoihin olen kyllä aina löytänyt manuaalin jota olen tilausaikana selaillut.
#30
Formentor / Vs: Cupra Formentor
30.06.23 - klo:13:36
Ilmastointisäätö nyt korjattu.
Avaimen personoinnista löysin netistä seuraavaa:
To activate the memory function of the vehicle key Condition a position must be memorised in the memory ie set up the mirrors and seat position first. Open the driver-side door, press and hold any memory button that has been previously set, within three seconds of the move being completed, push the open button on the vehicle key. An audible warning confirms the settings have been activated.
Periaatteessa nyt tehty molempiin avaimiin, auto piippasi ja vilkutti joten jotain meni perille.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy