Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Passova

Sivuja: [1] 2
1
 
  • e-Manager
ne kaksi latausluukun nappia: Alimmainen palaa jos lataus on ajastettu e-Managerista. Jos haluaa ohittaa sen, niin painaa sitä ylimmäistä niin lataus alkaa välittömästi. Jos latausta ei ole ajastettu, alkaa lataus heti kun piuhat on kytketty. 
  • e-Moden toiminta
bensakone tosijaan käynnistyy pakkaksella herkästi jos painaa kaasua vähän äkäsemmin ja minä olen antanu itseni ymmärtää että haluaa käyttää moottorin lämpimäksi ennen kuin sallii paluun pelkälle sähkölle jos ei sitten pysähy välillä. Jos akku ei ole lähtiessä lämmin ja vaikka se olisi täysi, sitä herkemmin käynnistää bensakoneen, mitä kovempi pakkanen. Senhän näkee mittarista ettei pakaksella saa täysiä tehoja akusta irti. Itse tosin käynnistän bensakoneen suosiolla jo lähtiessä jos ulkolämpötila-20 tai enempi. Hirvittää tilanne jos vauhista ryntää kylmän koneen käyntiin.

Minulla eläkeläisenä vähän sama ongelma kuin sinulla etätyön johdosta, että lähdöt on epäsäännöllisiä. Siksi lataan akun yösähköllä. Auto on "puolilämpimässä" tallissa joka ennen diesel koneisella autolla pysyi ehkä 10-15 astetta ulkolämpötilaa lämpimämpänä koska kuuma moottori lämmitti sen. Mutta eihän se tämä GTE tallia juuri lämmitä, joten talli on paljon kylmempi. Pitää lohduttaa itteä sillä että tässä nähdään kuinka tiiseliautot lämmittää saasteillaan ilmaston ja GTE on ekoteko .... 8)

2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 09.12.21 - klo:15:20 »
Webastoa ei voi käyttää ajon aikana eli aivan kuten tuossa aiemmin mainittiin, on nestekierto jostain insinöörin keksimästä järkevästä syystä päinvastainen kuin kone käynnissä.
Miten sitten kun webastolla lämmitetään auton sisätilat, lämmittäkä se myös bensamoottorin samalla? Jos ei lämmitä, niin bensakone käynnistyy todella kylmänä? Entä sitten kun ajetaan hybriritilassa ja bensakone käy, lämpiääkö sisätilat moottorin hukkalämmöllä vai lämpiääkö se aina sähköllä?

3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 07.12.21 - klo:16:23 »
Nyt kun talvi taas yllätti autoilijat täällä etelässäkin, niin saako tuota tehdasWebastoa mitenkään millään keinolla sellaiseksi että sitä voisi käyttää myös ajon aikana? Sähköajossa huomasin aamulla että ei hirveästi lämpöä antanut kun ulkona oli -18 astetta, ja sisälämpötila oli säädetty 21:een.
Tuo wwbaston käyttömahollisuus ajon aikana on käyny minullakin mielessä. Ajoin nyt viikonlopun aikana 1300 km. Lauantaina pakkasta lähtiessä -18 astetta ja perillä -17 astetta. Lähtiessä akku juuri ladattu ja kytkin heti hybritilan päälle. Bensaa paloin auton mukaan 5,1 l/100km. Ajo pääasiassa 80 tai 100 km/h. Maanantaina takasi ja samat pakkaslukemat mutta lähtiessä kylmä auto ja bensaa paloin 5,3 l/100 km. Auto pysyi hyvin säädetyssä 22 asteen lämpötilassa, eli tarkenemisen kanssa ei ollu ongelmia. Jostain syystä WeConnect ei tallenna tietoja tällä hetkellä joten sähkön kulutusta en osaa sanoa.

4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 30.11.21 - klo:05:18 »
Nyt on ollu jo viikon päivät -15 - 20 astetta pakkasta. Auto latautuu yösähköllä ja liikkeelle lähen kylmällä akulla, syystä että eläkeläisen ajoon lähdöt on epäsäännöllisiä,
 Webastolla tosin lämmitän sisätilat ennen lähtöä. Akulla pääsee kyllä ajamaan varovasti ajaen, mutta yleensä käynnistän bensakoneen jos vähänkään pitempää matkaa on tiedossa. 22 astetta sisälämpötila, istuinlämmitin alussa täysille ja samaten ratinlämmitin. Mukavuudesta en tingi.

Toisinaan auto tekee hybriditilassa sitä että jos vaikka akussa puolet jälellä, lataa sitä ajon aikana 20 kWt teholla ja bensaa palaa yli 10 litraa. Sitten sammutta bensakoneen ja kulkee vähän aikaa sähköllä, kunnes taas alkaa sama teholatausvaihe. Noin on tehny ainakin kaksi kertaa nyt kovien pakkasten aikana. Onko tuohon selitystä miksi noin tekee? Lämmittää(kö) akkua?

Yleensä mennään ihan normaalisti. Eilen näytti reilun 150 km ajon aikana 5,2 litraa/100km ja sähköä akun tyhjäksi.

5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 28.11.21 - klo:12:14 »
Käy 12 V akulla. Tosin ei sillä käynnistetä autoa 😁
12 V akkua ladataan samalla kun ajoakkua ja latautuu se myös ajon aikana. Eli ei sen tyhjenemisestä tarvitse huolehtia kun lataat autoa.
Aha, luuloni oli väärä 12v akun suhteen, kiitos oikasusta ja tiedosta.

6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 28.11.21 - klo:06:44 »
Kysymys webastosta. Käykö se auton käynnitysakun vai ajoakun virralla? Ajan lyhyttä matkaa pääasiassa sähköllä ja nyt on alkanu askarruttamaan että kauanko käynnistysakku kestää jos sitä ei juurikaan ladata ajon aikana.

7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 09.11.21 - klo:20:46 »
^ Saattoi olla että 26.10 seutuvilla oli joku serveri tms. päivitys, jolloin kirjasi minut ulos pääkäyttäjänä autosta. Tästä tuli kyllä ilmoitus sähköpostiin että weconnect-ominaisuudet oli kytketty autosta käsin pois. Sen lisäksi yksi ajomatka jäi kirjaantumatta, mutta asia korjaantui kun kirjaannuin uudestaan sisään autossa pääkäyttäjänä (Siis se yksi ajomatka jäi silti kadoksiin, mutta jatkossa toimi hyvin)
Näin taisi olla ja nyt alkoi toimimaan kun synkronoin toiminnot.

8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 09.11.21 - klo:05:27 »
Autoni tiedot ei ole ajantasalla We Connect palvelussa. Nyt kun marraskuuta on jo hyvän matkaa edetty, ajastin auton latauksen yösähkölle autosta käsin. Pitkästä aikaa vilkasin tietokoneella palvelua ja huomasin että viimeinen saatavilla oleva ajotapahtuma on kirjattu 26.10.2021 ja nyt eletään jo 9.11 päivää ja autolla ajettu lähes p'äivittäin. Onko toisilla vastaavaa ollu havaittavissa, vai olenko jotenki itse sössiny ettei tiedot pysy ajantasalla?

9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 30.10.21 - klo:15:04 »
Minulle oli kans pettymys rengasmelu kun ostin auton. Alla oli Pirellin 235/45 R18 kesäkumit ja nehän piti meteliä. Nyt kun syksyllä vaihon alle mukana tulleet Nokia R3 215/55 R17 hiljeni rengasmelu huomattavasti. Melkein tekisi mieli vaihtaa kesäkumitkin korkeampiprofiilisiin kunhan nuo Pirellit tulee loppuunajetuksi.

10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 28.10.21 - klo:12:44 »
PS. Onko tosiaan näin että aina kun laittaa uuden viestin foorumille pitää vastata noihin kysymyksiin ja arvailla mitä kirjaimia laatikossa on?!
Viidennen kirjautumiskerran jälkeen lopettaa nuo kyselyt.

11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 27.10.21 - klo:17:51 »
Auto ryppyilee nyt toista päivää putkeen. Eli autoon mennessä tuli joku ilmoitus, että en ole vähään aikaan käyttänyt We Connect -palveluja ja jotain muuta siihen viittaavaa, että olen ollut pääkäyttäjä jostain päivämäärästä asti jne. Sitten pitää antaa pin-koodi ja sen jälkeen sähköposti (käyttäjätunnus) sekä salasana, jotta kirjautuisi takaisin sisälle. Sitten synkroinointi saattaa jäädä päälle junnaamaan pitkäksi aikaa, vaikka kuitenkin siinä samalla ymmärtääkseni onnistui kirjautumaan omilla tunnuksillani sisään ja ottamaan pääkäyttäjäprofiilin käyttöön.

Minulla teki eilen saman tempun. Auto oli laturissa kiinni kun painoin "virrat pääle" ja kirjausin autosta käsin We Connect palveluun joka kesti ikuisuuden. Se aiheutti sen ettei se totellu Startti nappulaa enää, eli ei "sammunu" millään ilveellä. Ilmeisesti se kirjautuminen oli kesken ja siksi esti auton sammuttamisen. Tänään kuitenkin toimi ihan normaalisti ja olin pääkäyttäjä jälleen.

12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 21.10.21 - klo:08:28 »
Löytyisikö ennemmin vaikkapa hakusanoilla "polttoainekäyttöinen lisälämmitin"?
Ohjekirjasta löyty otsikolla "Lisälämmitin". Webasto taitaa ollakin tuotemerkki ja siksi sillä nimellä aihetta turhaan kirjasta etsin.

13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 20.10.21 - klo:15:32 »
Jos ihan ulkomuistista revin niin tuolla esim. 2018- saakka mallilla ei tunnistautumisesta huolimatta esim. ovia saanut avattua tai lukittua, webaston käyttö ei onnistunut (eikös se faceliftissä onnistu?) jne
Webastosta puheenollen, saammuuko se automaattisesti jos sen käynnistää kaukosäätimella? Ja entä kun lähdetään liikkeelle, pitääkö se sammuttaa kaukosäätimellä, vai sammuuko siinä vaiheessa? Ohjekirjasta en webasto sanalla äkkiä katsellen löytäny mitään ohjetta.

14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 14.10.21 - klo:09:37 »
Mistä nuo kampanjat pystyi tarkistamaan, että mitä on tarjolla? Pyörin vaikka miten pitkään myVolkswagen -portaalissa netissä, mutta en löydä.
Ja mikähän tuo etulaitteen kalibrointi on?
Neuvoisin menemään huoltotiskille ja tarkistamaan sieltä. En niitä minäkään ole löytänyt myVW portaalista.

15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 14.10.21 - klo:09:33 »
Siellä on myös etulaitteen kalibrointi kamppis päällä.
Niinpä muuten on. Käytin auton tuon akkukampanjan jälkeen Oulun SAH huollossa tarkistamassa miksi lasinpyyhkimet ei toimi automaatilla. Sillä reissulla ilmoittivat tuosta "etulaitteen kalibroinnista" mitä se sitten tarkoittikaan. Varasin ajan ja sekin on tehty.

16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 14.10.21 - klo:05:51 »
Miten "akkukampanja"laitetaan käyntiin?  :-\ ;D
Minä ostin kesäkuussa Ruotsista tuodun vm. 2020 GTE:n ja varasin myöhemmin ajan Oulun Pörhöltä käyttöjärjestelmän päivittämiseksi Suomen kielipaketilla. Silloin kertoivat että autoon on akkukampanja auki ja samalla varattiin aika siihen. Pari päivää oli huollossa ja juurikin se akun tiiviys tarkistettiin.

17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 01.10.21 - klo:21:07 »
Onhan sulla discover pro ja olet tehnyt vw ident- tunnistuksen?
Tunnistus tehty marmorilla mutta tuo pitää vielä tarkistaa onko discover pro. Kyllä sieltä auton valikoista alyavain namikka kylläkin löytyy.

18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 01.10.21 - klo:18:21 »
Miten tuon mobiiliavaimen saisi käyttöön. Puhelin on Samsung Galaxy S10 ja kun yritin eka kerran aktivoida mobiiliavainen käytöön, herjas että NFC ei ole käytössä. Kun laitoin sen päälle, herjaa vain että "jokin meni vikaan". Onko sitten niin ettei puhelimeni ole yhteensopiva auton kanssa. We Connectissa on kylä linkki mistä tarkistaa yhteensopivuus mutten kyllä saanu sieltä selvyyttä asiaan.

19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 14.09.21 - klo:21:20 »
Tänään tällä Oulun seudulla satoi runsaasti lunta ja niin sain jo hieman esimakua mitä tälläisillä keleilla talvella odottaa. Front Assist kytkeysi pois käytöstä ilmoittaen että ei tunnistinnäkymää.   

20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 12.09.21 - klo:10:11 »
Latausliittimen paikka etumaskissa on käsittämättömän idioottimainen sekä talven että autotallilataamisen kannalta (auto on pitkä jo muutenkin).
Samaa mieltä ja juuri tuon latausliittimen paikka askarrutti pitkään ja oli johtaa hylkäyspäätökseen koska pidän autoa tallissa jonne se juuri ja juuri sopii pituutensa puolesta. Siirsin tallin ovea 25 cm jotta sain eteen sen verran tilaa että pärjään sen kanssa.

21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 09.09.21 - klo:05:06 »
Eli kohtuullisen luottavaisena kohti talvea. Minä lataan auton puolilämpimässä tallissa, eli kovinkaan pahoja ongelmia ei liene odotettavissa.

22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 08.09.21 - klo:07:03 »
Talvi lähestyy ja kysynkin kuinka tuon GTE:n latausluukku on herkkä jäätymään esim. lumisateella ajettaessa? Ja oletteko suojannu sitä jollain jäätymisen estämiseksi?

23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 26.08.21 - klo:12:26 »
Taitaa Passova viitata kaista-avustimeen. Sehän nykii vastaan jos ei käytä vilkkua kun vaihta kaistaa.
Juuri siihen. Kun sain auton eikä ollu heti suomenkielistä ohjekirjaa, niin sen opettelu meni kantapäänkautta. Nyt on ja pikkuhiljaa opettelen auton hienouksia.

Yksi asia johon en ole löytänyt kirjasta apua on se, että saako tervetuloa toivotuksen automaattisesti poistumaan näytöstä vai pikääkö sa vaan OK napilla kuitata joka kerta?

24
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 26.08.21 - klo:08:24 »
Kiihdyttäessä vetelee kyllä tosi paljon.
Minäkin alussa säikähin että mitä tämä toisinaan vetelee, kunnes hokasin että vilikun käyttö kaistanvaihossa auttoi asiaan. Pirellin renkaat on alla mutten ole huomannu vetelyä kiihytyksessä. Minulla tosin sedan niin tiedä sitten varmarista jos erilailla käyttäytyy.

25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 23.08.21 - klo:06:05 »
Tässä taulukko miten minulla kulutus jakautuu näissä minun normiajoissa viimeisen kuukauden osalta. Eläkeläisenä ei tarvi autoeduista ym. muista eduista välittää, vaan kaiken saa itse maksaa ;-). Se että viimeisestä tankkauksesta lähtien bensan kulutus on suurempi johtunee siitä että akku oli tyhjä tankatessa ja ajoa tuli joitain kymmeniä kilometrejä ennen latausta. Yleensä lataan aukun yön aikana täyteen, paitti jos ei ole tiedossa lähipäivinä kuin kauppareissuja (noin 12km mutkin). Parhaimmillaan olen pääsy lähtiessä täydellä akulla 56 km sähköllä jolloin akussa oli vielä pykälä jäljellä, eli meni juuri punaiselle. Tätä ketjua lukiessa alkoin kiinnostamaan tuo bensan kulutuksen optimoiti käyttämällä hybriritekniikkaa pitemmillä matkoilla. Tähän asti olen ajanu ensin akun tyhjäksi ja sitten antanu auton päättää mitä tekee.


26
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 19.08.21 - klo:20:17 »
Pyyhkijän viiksi täytyy olla tihku asennossa niin silloin on automaatti päällä ja tihkun säätökytkimestä säädetään automaatin herkkyyttä.

Jos otat valikoista ruksin pois niin sitten toimii kuten perinteinen tihku asento ja säätökytkimestä säädetään tihku pyyhinnän nopeutta.
Tänään käytin autoa huollossa kun en saanu pyyhinautomaattia toimimaan. Kuntoonhan se tuli ja toimimattomuuden syyksi ilmeni huonot pyyhkijän sulat. Ne jätti rantua lasiin ja se sekotti toiminnan ja jätti jonkin vikakoodin. Uudet sulat ja nyt pelaa. Eipä tullu pieneen mieleen että vika voisi olla sulissa.

27
Passat B8 (14-) / Vs: Passatin akun lataus
« : 18.08.21 - klo:09:56 »
Jep. ja GTE:ssä näistä
Tästäpä heräsi minulla kysymys, että onko GTE:ssä siis ajoakun lisäksi perinteinen akku?

Ja lisäkysymys, jos ajoakku vaurioituu, niin voiko sillä ajaa bensalla, vai tyssääkö kaikki ajot siihen?

28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 12.08.21 - klo:20:00 »
Nyt kun tästä GTE Passattien myynnissä makaamisesta tuli puhe, niin kertokaas viisaammat kuinka helpoiten erottaa tän fl GTE:n jossa isompi akku?
Niissä vanhemmissa on kello keskellä kojelauttaa näytön yläpuolella. Näissä uudemmissa ei ole kelloa, vain  PASSAT teksi.

29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 11.08.21 - klo:06:13 »
Oma veikkaukseni Passattien pölyyntymiselle halleissa on digimittarien puute. Ämpärinpohjamittareita ei juuri kukaan taida haluta vaikka niillä auton saisi jopa useita tuhansia halvemmalla.
Kyllä tuolla asialla oli minun valintaan vaikutusta. Kun olin jo tottunut digimittariin entisessä autossa, niin paluu "ämpärinpohjiin" ei enää tullu kyseeseen.

30
Kysymys tuohon We Connectiin liittyen. Auto on siis Passat GTE -20 ja jotta saisin siihen kaikki toiminnot, pitäisi henkilöllisyys todistaa kertaalleen. Puhelu menee ilmeisesti Irlantiin, niin kysyn puhutaanko siellä Suomea, vai pitääkö osata Englantia? Se nyt ei vaan minulta luonnista. Tuon henkilöllisyyden voinee myös todistaa marmorilla?

Sivuja: [1] 2



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla