Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - 4motion pasu

#1
Oma Passat ei ole Alltrack mutta 125kw TDI 4motion jolla olen ajellut noin 45tkm. Aikalailla 5,5-6,5 litraa tuntuu satasella menevän, ajot on käytännössä Turun motaria ja Kehä III, ajotietokone näyttää pitkäaikaiselle kulutukselle 5-5,5 riippuen onko talvi- vai kesärenkaat alla.
Kaupunki/taajama-ajoa ei juuri tule.
#2
Laitetaan hieman päivitystä tähän asiaan, ongelma uusiutui pariin otteeseen kuten oli odotettavissa.

ECU lähetettiin tuonne https://www.sercap.fi/ ja boksi auki ja vaihtoivat muutamat komponentit, diagnoosi oli kosteusvaurioita. Nyt Passat on jo pelittänyt jonkin aikaa ilman ongelmia.

Homma hoitui nopeasti, yhtenä perjantaina lähetin ECUn Keminmaalle ja seuraavana torstaina paketti tuli jo takaisin, muutamalla satasella selvittiin tällä kertaa.
#3
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 17.01.21 - klo:16:02
Kuivaaminen on suht haastavaa kun ECU on melkein hermeettinen pakkaus. Pienestä reiästä vesi kyllä pääsee sisään, mutta samasta pienestä reiästä se kosteus ei tahdo tulla pois millään.

Oikea keino olisi ehkä purkaa ECU ja irrottaa herkimmät komponentit pois (ilmanpaineanturi?) ja pestä sitten piirilevy ultraäänipesurissa oikealla pesuaineella. Kunnon kuivaus 50 asteessa ja sitten kasaus.
Ok, täytyypä miettiä jos noin tekisi, juuri selvisi että naapuri on joskus aikanaan tehny autosähkö hommia joten sieltä saa varmasti apuja purkamiseen.
#4
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.01.21 - klo:12:44
^Hyytynee sitten pian uudelleen, turvallista matkaa
Joo näin varmasti käy jossain vaiheessa. Täytyy saada auto lämpöiseen talliin piakkoin ja putsata kaukalo, ettei vettä kerry uudestaa.
Mutta mitä tolla ECUlle kannattaisi tehdä? Ottaa irti ja kuivattaa kunnolla?
#5
No niin, annoin sisäpuhaltimen puhaltaa ecun suuntaan 30min ja nyt Passat käynnistyi. ;D
#6
Huomenna kerkiän paremmin katsomaan miltä se kaukalo näyttää, mutta todennäköisesti sinne on kertynyt vettä. Lunta on tullut paljon ja auto oli parina päivänä työpaikan lämpöisessä parkkihallissa päivisin, joten varmasti sinne on kertynyt sulamisvesiä.
Jännä juttu että edelleen on paikkoja mihin se vesi pääsee helposti kertymään jos ei putsaa vedenpoisto reikiä yms. Aikanaan oli sama juttu Audi A4 B7 kanssa, tosin silloin selvisi kohtuu raha summalla ja kuivatuksella.
#7
Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 15.01.21 - klo:20:56
Voi siin olla silti jotain sanomista. Pitäis vikakoodit katella.
Joo täytyy vikakoodit selvitellä.
Onko kellään hyviä suosituksia minne pajalle kannattaisi Passat viedä Lohjan seudulla?
#8
Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 15.01.21 - klo:20:35
Mites moottorin häiriövalo syttyykö kun laittaa virrat päälle? Jos ei ja flekti lähtee hulluna pyörii nii voisko olla moottorinohjainlaite mennyt rikki. Tai ainaki sen virransyötössä jotain häiriötä.
Ekalla kerralla moottorivalo ei syttynyt, mutta koitin uudestaan pariin kertaan niin silloin syttyi. Ja flekti lähtee tosiaan joku 5-10 sekuntia sen jälkeen kun avaimen on painanut pohjaan.
#9
No niin, akkua ladattu iltapäivästä asti sisällä. Ã,,sken laitoin akun kiinni ja sama juttu, ei edes yritä käynnistyä... Hehkuvalokaan ei edes syty.
Kaikki muut toimii, valot, ohjaustehostin, rattilukko aukeaa yms mutta ei yritä startata. Error ESP ja jakoavainta vilkuttaa. Akku olikin aika uusi vielä 6/2020 tarran mukaan.
Niin ja kun virrat oli hetken aikaa päällä niin flekti lähti pyörimään.
#10
Tänään sitten auto teki tenän...

Eilen illalla auto ajettu parkkiin jolloin kaikki toimi kuten pitääkin.
Tänään aamulla 2,5h tolpassa olon jälkeen Pasu ei lähde käyntiin. Tai ei edes yritä käynnistyä, avaimen kun laittaa virtalukkoon, virrat menee päälle mutta kun yrittää startata niin ei sano mitään, ei siis edes pyöritä konetta. Jakoavaimen kuva ilmestyy keskinäyttön ylöosaan ja keskinäyttöön ESP error.
Koitin useampaa kertaan ja sama loppu tulos.

Ennen kuin soitan hinausauton niin mitä kannattaisi tehdä? Akun tsekkaus, ja lataaminen täyteen? Vai oireileeko tolla tavalla jos akku on finaalissa.
Tai miltä oireet kuullostaisi?


#11
Tuli hommattua jonkin aikaa sitte 2011 Passat 4motion, dsg ja 170Hv TDI, ajettu 225tkm, ja nyt muutamana aamuna on ollut seuraavanlaisia oireita:
Kylmällä koneella kun lähden liikkeelle, kiihdyttäessä kuuluu pientä naputusta ja samalla tuntuu että kone ravistaa jonkin verran. Sitten kun olen ajanut pari minuuttia niin ääni häviää, tämä naputus kuuluu kiihdyttäessä noin 2000rpm paikkeilla.
Sitten kun kone lämpenee, ääni katoaa, eikä kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuulu mitään.
Kun kone on lämmennyt, kiihdyttäessä tuntuu selvä resonointi tai värinä kun kierrokset ovat vähän alle 2000rpm ja värinä loppuu 2500rpm jälkeen.
Kuulostaako tämä kaksoimassa oireilta?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy