Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Viestit - miz
1
Mulla jää aina lataus kesken, ja seuraavaksi alkaa alusta tuo ota -päivitys, ei siis jatku yhteyden palaamisen jälkeen.. Näyttö buuttailee jatkuvalla syötöllä. Jännä kun toimi yli 2 vuotta lähes virheettömästi, ilman boottailuja.
Auton mikki sentään heräsi tänään henkiin ja toimii normaalisti.
2
Varmaan tyhmä kysymys, mutta mitä kaikkea ominaisuutta on saatavilla Audiin mutta ei muihin konsernin vehkeisiin?
Siis vaikka nyt golf/a3/Leon/id3/born akselille, jätetään a8 jne pois tässä yhteydessä.
Laminoitua lasia, hierovaa penkkiä tms?
3
Mulla kans ensimmäiset varsinaiset ongelmat tämän päivityksen ja SOS puheluiden kanssa. Paukkuu jatkuvasti, yhteydet katkeilee ajossa ja nyt ei ole toimineet äänikomennot auton tai CarPlayn suuntaan reiluun viikkoon. Lienee mikrofoni rikki tai isompi softajumi.
Connect palvelut kyllä edelleen toimii täysin ja kaikki komennot menee sukkana läpi. Erikoista!
4
« : 06.09.23 - klo:16:33 »
Nyt näyttäis olevan tuollainen Matchin vahvistin/DSP tarjouksessa: https://audiokauppa.fi/products/match-pp-41dsp?variant=46474248356178
Joskin kai tuo myös jonkun erillissarjan vaatisi vakio purkkien tilalle myös.
Dynaudiota harvemmin näkyy myynnissä olevissa autoissa (varsinkaan jos on Suomi-auto), mutta jos sellainen sattuu kohdalle niin onko rahan arvoinen? Ainakin äkkiseltään kun luki pari arvostelua interwebistä, niin hyvältä vaikutti.
Nuo matchit taitaa olla nimenomaan vakioäänentoiston parantamiseksi. Jos vaihtaa kaiuttimet myös, niin saattaa säädöt mennä metsään. Tuossa laitteessa valitaan oikea auto/asetukset valmiista automallikohtaisesta listasta.
5
« : 05.09.23 - klo:17:27 »
Samoja virhehuomoita itsellä ja monella muullakin.
Täällä pääsee näkemään Heren karttadataa ja ilmeisesti myös yrittää tehdä muutoksia https://mapcreator.here.com/mapcreator/?site=global-skoda-consumers.
Tuli muuten tsekattua tuolta Tuusunväylän rajoitukset kehä 3 etelän puolella. Ihan oikein on datassa 80km/h. Onko tuo volkkarin systeemin nyt niin urpo että hakee jonkun oletusnopeuden moottoritien perusluokituksesta tms, kun tuolla pätkällä ehdottelee aina 120 rajoitusta mittaristossa?
6
« : 05.09.23 - klo:09:55 »
Mieti niitä jotka ovat saaneet uuden cupran bornin toukokuussa ja hinnasta on kadonnut nyt 10k€ vajaassa 4kk:ssa?
Samaa katselin että tuo Born on nyt aika hyvässä hinnassa uudelle ostajalle. 3 vuotta sitten olin tilaamassa uutta autoa, ja Born oli silloin alkaen 50.000, Tilaamani Leon ehybrid 33.000. Nyt sen saman Bornin saa 38.000 eurolla, ja viimeksi katsoessani oli Leonin listahinta alkaen 39.000. Tällä hetkellä on menossa aikamoinen myllerrys hinnoissakin saatavuuden ja kehityksen harppoessa sinne tänne. Mielenkiintoista nähdä mikä on taso parin vuoden päästä kun alkaa olemaan Kiinalaisia markkinoilla ja vaikka VW-konsernin tuotteissa tulee faceliftit ja uudet mallit samaan soppaan. Koskee sekä uusia että käytettyjä.
7
« : 01.09.23 - klo:13:04 »
Varmaan heren karttadatasta. Monessa paikassa tuo ajaa kameralla havaitun rajoituksen yli. Todella paljon noita virheitä, siksi se rajoituksiin reagointi on käyttökelvoton ja piti itsekin ottaa pois käytöstä.
8
« : 01.09.23 - klo:12:43 »
Kiitos, eli käytännössä pitäisi olla pilot m tms. paketti jos tuon travel assistin haluaisi mukaan.
9
« : 01.09.23 - klo:10:00 »
^ Joo, ei riitä kantavuus isommalla akulla.
Nuo rajaukset lisätehon käytettävyydessä on melko tiukat, mikä vie idean käytännön elämässä pitkälti pois. Olisi edes niin, että on käytössä kick downissa rajoitetun ajan, vaikka varauksen ollessa yli 20%, jos sitä tehoa sattuisi joskus tarvitsemaan.
Mitä katselin valikoimaa niin esim travel assist löytyy todella harvasta kamppis autosta, oliko se niin että sen saa aktivoitua joka tapauksessa käyttöön esim vcds:llä?
Ihan kiinnostava auto jo tuolla hinnalla.
10
« : 31.08.23 - klo:22:20 »
Pitääkö Connect olla maksettuna ja aktiivisena, jotta esim. infotainment softa päivitykset tulevat OTAna?
Maksullset Connect palvelut: Etäilmastointi Sähkötoimintojen hallinta Lähtöajat Ajotiedot Ajoneuvon tilaraportti Pysäköintipaikka Etälukitus ja lukituksen avaaminen Äänimerkinantolaite ja suuntavilkut Natural Voice Control and Voice to Text Tidal Huoltoasemat Kartan verkkopäivityspalvelu Online-reitinlaskenta Pysäköintihaku Latausasemat Online-liikennetiedotteet Kohteiden ja reittien online-tuonti Apple Music Internet Radio Ajoneuvon kuntoraportti Tidal ja Apple Music tietty vaatii tilin sinne palveluun että voi käyttää auton softalla. Jälleen kerran en tiedä mitä lisäarvoa se tuo kun puhelin yhdistyy langattomasti ja voi käytää infotaimentista kuitenkin. Ilmeisesti päivitykset pitäisi tulla ilman maksullista Connectiakin. Infotaimentin versiopäivitys mulla tehtiin huollossa, samoin joitain ohjainlaitteiden softapäivityksiä. En tiedä mitä päivityksiä tähän OTA tulee.
11
« : 31.08.23 - klo:20:12 »
Se datapaketti on viihdekäyttöön, eli nettiradioihin ja auton käyttämiseen WLAN hotspottina. Pitää ostaa erikseen dataa jos haluaa käyttää. En tosin näe lisäarvoa kun auton langaton CarPlay toimii hienosti ja siellä toimii kaikki.
Connectiin kuuluu auton tarvitsema data, mm. etäkäyttö, navin ja järjestelmien päivitykset jne.
12
« : 31.08.23 - klo:17:43 »
^ Onkos sulla siis tuo datapaketti tilattuna vai miksi se jumii tuossa näytössä?
13
« : 31.08.23 - klo:16:00 »
Varmaan kohta tulee face lift juu. Tuo hinta alkaisi nyt olemaan jopa ihan houkutteleva 5v takuulla.
Mites tuo eboost menikään, oliko siinä rajoituksena että on käytössä vain jos akussa on varausta yli 70 vai peräti 80%?
Edit, löytyihän tämä internetistä, olen joskus ennenkin tuota kaivellut mutta ei vaan muista.. "Availability of maximum power requires a specific high voltage battery temperature of between 23-50ºC and a battery charge level greater than 55% to deliver around 170kW for 58kWh (62kWh Gross) battery, and temperature of between 23-50ºC and a battery charge level greater than 85% to deliver around 170kW for 77kWh (82kWh Gross) Battery"
14
« : 30.08.23 - klo:23:02 »
^ Kessy temppuillut mulla vasta kylmällä ja kostealla kelillä, alkaa yleensä vasta lähempänä nollakelejä.
Buuttailuja tullut nyt muutaman kuukauden ajan satunnaisesti, joskus jopa peräkkäisinä päivinä, aikaisemmin todella harvoin. Sama softa kuin sinulla.
Tuo SOS-puheluiden pätkiminen koskee ilmeisesti koko konsernia, ja johtuu Elisan 3G verkosta ja sen alasajosta. Alkanut itselläkin muutama viikko sitten. Toivoa on että lokakuussa loppuu kun loputkin 3G verkosta sammuu. Herjat häipyneet itsestään viimeistään seuraavassa startissa tai infotaimentin bootatessa.
15
« : 25.08.23 - klo:18:19 »
Onkos tuossa plugarissa samat jarrut takana kuin Leon plugarissa?
Omassa näyttää ihan samalta, tappelun jälkeen sain takuuseen herkisteltyä ekassa huollossa, mutta ei se siitä mihkään muuttunut. Edellisessä 2016 mallissa oli sama, herkistyi vasta kun itse avasi, putsasi ja kevyesti hioi palojen päädyistä maaleja. Muuten ei liikkunut satulassa ilman kumivasaraa.
Täytyy viedä vissiin jonnekin nyrkkipajalle herkisteltäväksi kun merkkihuollossa ei onnistu.
16
« : 14.08.23 - klo:15:00 »
^ Kyse on latauspiuhan lukituksesta. Se menee takaisin kukkoon 5s päästä ellei piuhaa irrota. Jos siis lataus on valmis ja piuha lukittu. Muissa tapauksissa toimii oikein, piuhan irrotusaika lukitus avattaessa pitäisi olla aina 30s.
Samalla bugisella tavalla toimii Seatissa.
17
« : 07.08.23 - klo:11:13 »
Ei mulla ainakaan se käytettävissä oleva teho ja nopeus mihinkään putoa jos akussa on virtaa. Jos ajaa motarilla sähköllä ja teho ei riitä (se sinne palkki menee tappiin ja pysyy siellä), niin polttomoottori käynnistyy ennen kuin nopeus laskee. Ei tarvi manuaalisesti vaihtaa moodia. Lyhyitä max 10km motarisiirtymiä lukuunottamatta tosin ajan siellä muutenkin bensalla.
Sähkömoottorin teho ei tietysti loputtomiin riitä ja kiihtyvyys hiipuu 80 nopeuden jälkeen. Normiajossa tuo 85kW ja 330Nm riittää ihan ok. Pakkasilla toki on nihkeämpää kylmällä akulla.
18
« : 04.08.23 - klo:10:19 »
Ei ole ollut vastaavaa 2,5 vuoden aikana.
Edes pakkaskelillä, vaan bensa starttaa automaattisesti jos sähköteho ei riitä (sininen palkki menee käytössä olevan tehon ”tappiin”). Nopeus ei siis ole tippunut tai hyytynyt, vaan bensa starttaa heti jos tarvitaan lisätehoa.
19
« : 01.08.23 - klo:12:57 »
Enpäs ollutkaan tuollaisesta tietoinen, että on jo käsitelty. Myös tuo, että moottorilla olisi lämpöä valmiiksi ennen kuin käynnistyy ajossa, ei ollut itsellä tiedossa.
Ehkä tuolle ei ole sitten tarvetta, kuin vasta myöhemmässä vaiheessa kun kilometrejä kertynyt.
Tuohon kysymykseeni kaipaisin kuitenkin vielä vastausta jos joltain sellainen löytyy eli saako moottorin pakottamalla pidettyä jatkuvasti käynnissä, jos siihen tulisi tarvetta?
Ei siis ole lämpöä etukäteen, sisätilojen sähköllä lämpenevä kierto on irti moottorista (väliventtiilit kiinni), kunnes moottorin lämmöllä voi lämmittää sisätilat. Sähköllä ei lämmitetä moottoria. Hybridin polttomoottorissa on osittain eri materiaalit/pintamateriaalit kuin normi tsi:ssä.
20
« : 01.08.23 - klo:10:01 »
Näihin edellisiin, korjatkaa toki jos on parempaa tietoa. Moottorin kierto aukeaa vasta kun siellä on lämmintä, sisätilojen lämmitysvesi ei mene kylmäksi kun moottori käynnistyy.
Näiden plugareiden moottoreiden kitkapinnathan on käsitelty kitkaa pienentävillä materiaaleilla, juurikin tätä käyttöä varten. En ole kovin vakuuttunut että tuosta lisäkäsittelystä on hyötyä ennenkuin on vähän enemmän kilsoja alla?
21
« : 29.07.23 - klo:10:17 »
Hei,
Onko kenellä muulla samanlaisia kokemuksia minulla, kun laitan navigaattoriin osoitteen niin olettaisin että järjestelmä annostelee sähköä sen verran että sähköt olisi kulutettu kun tulee perille, mutta aina näyttää range että olisi jotai 15-20km sähkö rangea jäljellä. Onko tämä normaalia ettei käytä kaikkea vai mistä tämä johtuu?
Ei ole tuollaisesta määrästä kokemuksia, että perillä olisi vielä 30% tai enemmän jäljellä. Pitkien maantieajojen jälkeen on olleet luokkaa 1-10 %. Eihän sulla ole intelligence hybrid -toiminto aktiivisena jos akku tarve ajaa loppuun yhdellä suunnalla?
22
« : 26.07.23 - klo:11:31 »
^ Tulkitsin siis Jmm:n sanoneen että auton energian optimointi toimii Applen karttaa/navigointia käytettäessä, ja siitä kysäisin. Taisin ymmärtää väärin ja puhe oli pelkästä kartasta/navigoinnista.
23
« : 24.07.23 - klo:22:33 »
Jeps, missähän hinnoissa noin suunnilleen liikutaan asennettuna dsp+aktiivisubi? Ja mihin paikkaan esim. sulla laittoivat ton dsp:n?
Teetin noita vähän pätkissä kun ajattelin ensin selvitä ilman dsp:tä ja subia. Muiden vaiheiden jälkeen otin vielä samasta sk-autosoundista tuon mosconin asennettuna (subin tein siis itse kytkentävalmiiksi paikalleen). Jollen väärin muista niin koko dsp kytkentöineen ja säätöineen oli luokkaa 950. Mulle asennettiin etupää aktiivisena uusilla johdotuksilla siinä vaiheessa. Laite on kuskin penkin alla, johdotus vedetty verhoilun alla kojelaudan sisään.
24
« : 24.07.23 - klo:20:51 »
Joo osaavat varmasti suositella eri ratkaisuja. Tuota dsp:tä voi sikäli suositella että saa parannettua alkuperäisen systeemin ääntä helpoiten, ja samalla sen aktiivisubin viiveet sun muut kuntoon. Syötön saa sille dsp:n ulostuloista aikakin mosconin laitteista. Muista mulla ei ole kokemuksiakaan.
Jos nyt tekisin saman, niin säästäisin ehkä sen 500 euroa ja testaisin alkuperäisillä kaiuttimilla uusien erillissarjojen sijaan. Ne asennuspaikat kuitenkin syö osan uusien kaiuttimien hyödyistä.
25
« : 24.07.23 - klo:19:20 »
Itsellä on juurikin sk-autosoundissa tehty asennukset. Mosconi pico 8/10 Dsp vahvari, vaimennukset ja erillissarjat. Subbarin kotelon askartelin itse lasikuidusta phev- version isoon säilytyskaukaloon. Itse laitoin 8” basson joka riittää omaan käyttöön ihan hyvin tukemaan alapäätä ja voi ottaa ovista alle 60 Hz taajuudet pois.
Ovien vaimennukset auttoi jo paljon alkuperäisillä kaiuttimilla. Mulle tuli viimeisenä dsp, ja näillä kokemuksilla sanoisin että kaiuttimien vaihto ei ole kauhean suuri parannus jos käyttää auton omaa vahvistinta. Ilmeisesti liikaa taajuuskorjauksia sisään rakennettuna tms.
Veikkaan että helpoimmalla paranee dsp+ subbari yhdistelmällä. Taitaa löytyä sopivia 6 kanavaisiakin malleja, jolla pystyy ajamaan alkuperäisiä kaiuttimia passiivisena ja samalla vahvistimella subbaria myös. Ellei halua erillistä subi vahvistinta tai aktiivisubbaria.
Tuolla dsp:llä pystyy säätämään ääntä mieleisekseen, hoitivat senkin toiveiden mukaan asentamolla. Itse kyllä tuli tehtyä viilauksia vielä myöhemmin, tuo onnistui ihan hyvin kun latasi koneelle mosconin softan.
Ovien aukaisu näytti olevan aika simppeli homma, eli ovien eristämisen olisi voinut tehdä itsekin. Toki silloin pitää porata ovikaiuttimien niitit auki ja korvata ne niittimuttereilla.
Takuuhommiin saattaisi olla vaikutusta jos auton vahvistin jostain syystä kärähtäisi, muuta en kyllä keksi. Ei takuuseen saanut korjattua ovien nitinöitäkään, kun niitä eivät löytäneet. Tuolla hoisivat senkin puolen kuntoon.
26
« : 21.07.23 - klo:16:38 »
^ Veikkaan että on hyvä veikkaus.
27
« : 21.07.23 - klo:15:51 »
Webasto lämmittää sisätiloja, ei moottoria. Eikä toimi ajon aikana. Imeisesti jotkut pajat on koodanneet noita lämmittämään myös moottoria, mutta normaalisti ei toimi niin.
Moottori ja sisätila on samassa kierrossa, mutta venttiilit on kiinni esilämmityksessä ja sähköajolla lähdettäessä. Kun moottori lämpenee, niin aukeaa venttiilit ja sillä lämmöllä lämmitetään sisätiloja. Tuolloin ei yleensä tarvita enää sähkölämmitystä.
Korkeajännitepuolella on omat nesteet ja kierto jäähdytykselle.
Itsekään en ole nähnyt tarvetta moottorin esilämmitykselle, varsinaista hyötyä siitä olisi varmaan pakkasilla suoraan bensalla lähdettäessä. Jos tuo tarve on jatkuva, iloa ja hyötyä siitä toki voi olla. Sama homma säteilylämmittimellä, jos lähtö on sähköllä, kerkiää se öljypohja ja öljy jäähtyä ennen bensan starttia. Kaupunkiajossa tuota omalla kohdalla harvemmin edes tapahtuu vaan sähkö riittää aika pitkälti omaan pätkäajoon talvellakin.
Jos lähtee isommalle tielle, niin starttaa vaan bensan ennen kun lisätehoa tarvitaan.
Edit: Englannissa näkyy olevan maininta kapasiteetista koskien vain ensimmäistä omistajaa. Suomalaisissa takuuehdoissa en ole tuollaista nähnyt, onko joku muu?
28
« : 19.07.23 - klo:21:41 »
Paljonko sinne akkuun menee tyhjästä täyteen latauksessa (kWh määrä)? Akun jäljellä oleva kapasiteetti määrää takuuasiat, eikä ajotietokoneen arvio rangesta.
Tuohan on vaan arvio jonka auto ilmoittaa perustuen viimeaikaisiin ajoihin (kulutus) ja lämpötiloihin. Itsellä on Leon sillä isommalla akulla, ja arvioi rangeksi kesällä 50-63 km ihan riippuen lähiaikojen ajoista. Toteutunut km määrä sitten riippuu täysin reitistä ja ajotavasta.
29
« : 19.07.23 - klo:21:33 »
^
Onko tämä se kuuluisa kytkinvika polttomoottorin ja vaihteiston välillä? Eli ei ota polttista mukaan kun kytkin on jumissa auki?
Ilmeisesti edelleen melko yleinen vuosimallista riippumatta. Onko tämä sellainen joka ilmenee useammin jos polttomoottoria (ja tuota kytkintä) ei käytetä juurikaan, vai täysin arpapeliä milloin se venttiili jumittaa?
30
« : 18.07.23 - klo:17:12 »
Mitenhän laajasti vaggilaiset muuten tekee tätä? Golf/Leon/Octavia luonnollisestikin, mutta mitenhän esimerkiksi Passat/Superb? Uudempialustaiset ID:t?
Eipä ole Leonissa havaintoa 2,5 vuoden ja 35000km aikana.
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus,
Hääkuvaus,
Hautajaiskuvaus,
Henkilöstökuvaus,
Ilmakuvaus,
Muotokuvauskuvaus,
Lapsikuvaus,
Lemmikkikuvaus,
Profiilikuvaus,
Yrityskuvaus,
Tapahtumakuvaus,
Perhekuvaus,
Tuotekuvaus ja
Ylioppilaskuvaus,
Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi
|