Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vasara

Sivuja: [1] 2 3 ... 100
1
^Tuo sama ilmiö / 'kusetus' on havaittavissa kaikessa kaupankäynnissä. Liikkeet ostaa tavaran sisään halvemmalla, kuin myyvät ulos. Ilman tätä hintaeroa kauppoja ei olisi olemassa millään sektorilla.
Kommentoin siis 'Natina' paria viimeistä lausetta.. en sitä, että myydään tietoisesti viallista tavaraa.

2
^Tuohon se autokauppa perustuu. Jos liike ostaa ja myy autot samaan hintaan, niin bisnes on aika äkkiä päätepisteessä :) .. kuka tuossa kusettaa? Autoaan tarjoavan ei ole pakko tehdä kauppoja.

3
Kufatec näyttäisi myyvän ainakin valmista johto adapteria & koodaus donglea.
https://www.kufatec.com/en/volkswagen/vw-golf/golf-6-5k/adapter-led-daytime-running-lights-for-vw-golf-6-37854

ja löytyy sieltä valopakettikin, jossa johdotukset mukana..
https://www.kufatec.com/en/all-products/led-daytime-running-lights-drl-for-vw-golf-6-37869-1

Kannattaa melkein kysyä, että käykö nuo puskuriisi suoraan, vai pitääkö alaritilään vaihtaa R-sarjan muovit / koko keula :) ? .. silloin menisi tällä sarjalla jo hankalaksi.

4
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 taloudellisuuskilpailu
« : 10.07.19 - klo:09:16 »

Avant 2.0 tdi 140 kw quattro stronic. Rauhallista ajoa, josta n. 60% maantietä.

Lainaus
Liikkuvapallo gte: On kyllä kovia tuloksia, mutta ehkä nykyaikana jää vielä noin 80% petrattavaa parempiin malleihin
Miten niin, kun polttoaineena uusiutuva MyDiesel.



5
Jyrki..  voisitko poistaa kaikki tietoni saitiltasi, kuten GDPR edellyttää?  Noudatat yksinkertaisesti vain lakia..  ei vaikeaa?

6
A4 B9 (14-) / Vs: Kestääkö S-Tronic lisävääntöä
« : 29.06.19 - klo:00:49 »
Tästä ketjusta havisi parin päivän kirjoitukset.. jos ylläpitäjä Jyrki:llä on jotain kirjoituksiani vastaan, niin voinee hävittää kaikki muutkin koko saitilta? Tee se. Ja hävitä nimimerkkini ja kaikki tiedot kuten GDPR velvoittaa. Ja.. jos Jyrki ei reagoi.. niin katotaan.....

7
A4 B9 (14-) / Vs: Kestääkö S-Tronic lisävääntöä
« : 26.06.19 - klo:19:40 »
Etuvetoisten DL382-7F ja quattrojen variantille DL382-7Q on molemmille käsittääkseni määritetty tuo ram1 mainitsema sama 200kW/400Nm 'kesto'. Kyseessähän ei ole varsinaisesti kestävyyden raja vaan tehtaan määrittämä safe- arvo.
Samoja laatikoita käytetään 'kestorajoilla' olevissa..
2.0 TDI 140kW/400Nm, 3.0 TDI 160kW/400Nm ja 2.0 TFSI 185kW/370Nm moottorisissa autoissa, joita saa maailmalla sekä etu- että nelivetoisina.
Tuskin käyttäisivät laatikkoa, joka just just kestää.. eli 320Nm väännön nosto ei liene laatikon kannalta mikään ongelma.

8
Arvon alenema saattaa olla suht suurta polttiksilla jos nämä ideologiat nyt menevät läpi.
Ruotsissahan on jo alettu karsastamaan polttiksia jos (ja kun) niiden myynti loppuu 2030 (tai joskus myöhemmin, mutta loppuu)
Suomi tulee perässä tai menee jopa edellä.
...
Kun ei laita kaikkia rahojaan kiinni autoon, niin arvonalenemat ei kirpaise.. auto on käyttötavaraa ja se arvo joka tapauksessa lähenee muutamassa vuodessa nollaa.
Toisaalta jos ostaa kalliin ja tekniikaltaan (akut) kehitysvaiheessa olevan sähköauton, niin arvonalenema ainakin euromääräisenä vieläkin suurempi.

Nyt kun tilanne on käymisvaiheessa verojen ja autoiluun kohdistuvien maksujen osalta ja tekniikan kehittymisenkin osalta, niin on hyvä siirtää mahdolliset autokuumeilut taka-alalle ja ajella nykykalustolla.. kattellaan miten maailma makaa parin kolmen vuoden päästä. Erittäin paljon ajavilla tätä mahdollisuutta ei tietenkään ole, kun kalusto hapertuu käsiin jo tuossa ajassa.

9
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 17.06.19 - klo:12:21 »
^Jep.. Lukijan mielipide.. 'liikkuvuuspaketti' liittyy kaupalliseen tavara- ja henkilöliikenteeseen. Yksityisautoilijoiden tiemaksuja sillä ei voisi perustella.. vaikka EU:ta herkästi kaikista harmeista syytetäänkin :)
https://www.lvm.fi/-/eu-n-jasenmaat-sopuun-liikkuvuuspaketista-989612

10
Litiumi ei ole ongelma mutta muut metallit ovat. Ei onnistu sähköautojen vallankumous tällä hetkellä.
Juuri näin.. suuria innovaatioita tarvitaan ja sellaisia ei ole akkutekniikan osalta näköpiirissä.

Nykyakkujen valmistus tuottaa jo itsessään niin valtavat päästöt, että laskelmien mukaan sähköautojen valmistus tulee kasvattamaan globaaleja co2 päästöjä massiivisesti.
Kun vertaan edellämainittua vaikkapa omalta kohdalta siihen, että ajelen huolettomalla nelivetoautolla lähes päästöttömästi ja hyvin pienin kuluin jätedieselillä.. niin olisi luonnon ja ilmaston kannalta vastuutonta & lompakon kannalta typerää hypätä siitä täyssähköautoiluun.
(laskelmien mahdollisille kyselijöille vastaus on: google :) )

Seuraava auto on silti mitä todennäköisimmin osasähkö, eli plugari. Suomen verotuksella nelivetoja ei enää kannata muulla tekniikalla ostaa, vaikka todelliset autoilun päästöt taitaa kasvaakin  :-\

11
Itse siirrän rahojani paljn mieluimmin kiinalaisille kuin ählyille. Tässä on nyt tarjolla hyvä tilaisuus pyristellä irti öljyvaltioiden otteesta. Akkujen hinnat ovat tippuneet kuluvalla vuosikymmenellä tuhannesta eurosta sataan kilowattituntia kohden. Tuo kehitys tuskin on saavuttanut mitään rajaa vielä. Muutaman vuoden päästä sen akun hinta ei ole mikään erityisen suuri.
Öljyn tuottajia on varsin paljon.. varsinaista 'otetta' ei ole kellään ja hinnat pysyneet maltillisina. Akkujen ja niiden raaka-aineiden osalta taas toiminta keskittyneempää.. tässä on paremminkin tarjolla kuristusotetta, varsinkin kun kysyntä kasvaa. Vaikea kuvitella varsinaista hintaromahdusta akuille em. tilanteessa.

Kansainvälisen energiajärjestö IEA:n mukaan sähköautojen määrä teillä saattaa kasvaa nykyisestä kolmesta miljoonasta jopa 220 miljoonaan vuoteen 2030 mennessä.
Tämän skenaarion toteutuessa tulee väistämättä akuista ja niiden raaka-aineista pulaa => ei tue ajatusta hintojen laskusta.
Jokin mullistava innovaatio laittaisi pakan uusiksi ja sellaista sopiikin toivoa.

Kun ajelee jätedieselillä, niin ei ole kummankaan otteessa :)

12
Auton hinta ei niinkään ole ongelma...
Hinta ei tietenkään ole kaikille ongelma. Mutta siihen, että sähköautot lyö läpi isoille ostajamassoille, se on ongelma.

13
...
Suomessa on noin 1800 polttoaineiden jakeluasemaa joissa länsimaista riippumatonta elintapaa jaetaan putinin taskuihin...
Kyllähän se noin vähän on  :-\
Energiatuotteiden tuonnista Venäjän osuus on n. 60%.
Venäjältä tuodaan öljyn lisäksi myös sähköä, hiiltä ja kaasua.

Venäläinen öljy on myös huonolaatuista..
https://yle.fi/uutiset/3-10754324

Tästäkään huolimatta sähköautot ei kaikille sovi.. syyt on moninaiset. Yksi tärkeä syy on autojen hinta, joka lähitulevaisuudessa korjaantunee, kun edullisia vaihtoehtoja tulee tarjolle useammalta valmistajalta.                                                   

14
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 08.06.19 - klo:12:23 »
Jep, täysin samaa mieltä. Eikös muuten jonkinlaisen kuvan saa jo kun filtteröi nettiauton tarjoamaa meidän omasta nelivetotarjoamasta. Esim..

- Audit, vm minimi 2015: osumia 1795kpl joista nelivetoja 1015kpl
- A4:t, vm minimi 2016: osumia 264kpl joista nelivetoja 145kpl

Ei quattro ole ihan marginaalikampe ainakaan Suomessa.
Tällä otoksella quattrojen osuus Suomessa 55% vs maailmanlaajuisesti 40%.
Suomen suurempi nelivetojen osuus käy järkeen, kun täällä nelivedosta on talviolojen vuoksi keskimääräistä suurempi hyöty.
Audin tulevat plugarit taitaa olla kaikki nelivetoja.. nelivetojen osuus tulee siis entisestään kasvamaan. Suomen verotuksella muun kuin plugarin ostaminen ei kalliimmassa hintaluokassa ole järkevää.

15
...
Nämä laivat ne jaksavat uida keskusteluun kuin keskusteluun, missä vain saasteista puhutaan. Urbaanilegenda elää vahvana, vaikka on täysin puuta heinää.
15 suurimman laivan tapauksesta en tiedä, mutta mielestäsi siis Ympäristökeskuksen erikoistutkija puhui puuta heinää aiemmin linkatussa mtv3 jutussa?
.. ja VTT:n & Ympäristökeskuksen juttuun laatima kaavio laivojen suurista päästöistä oli potaskaa myös?
Suomenlahden yllä leijuva saastepatja sekin pelkkää urbaania legendaa ???

16
En nyt sanoisi runsaasti kun Olkiluoto 3 reaktorin tehosta noin 30% riittää kattamaan suomen koko autokannan lataamistarpeet.
Veikkaan, että OL3 valmistuu ennen kuin suomen koko autokanta muuttuu sähköiseksi.
Lainaus
jt: Sähköntuotantokapasiteettia tarvitaan lisää sähköautoista huolimatta, sillä vanhoja likaisia voimaloita pitäisi ajaa alas ja nykyinenkään sähköntuotanto ei kata Suomen kulutusta.
Olkiluoto3:sta alettiin suunnittelemaan ja rakentamaan, kun sähköautoista ei vielä ollut 'tietoa'.. eli muihin tarpeisiin.
Sähköautojen lisääntyminen tarkoittaa sitten lisää tuontisähköä.

Koko tämä sähköautoasia on kuitenkin päästöjen suhteen yksi kärpäsenpaska.
Ilmastoahdistusta ajetaan ketun häntä kainalossa. Saadaan taas myytyä kuluttajille jotain ja saadaan yleinen hyväksyntä erinäisille uusille veroille ja maksuille.

Jos päästöjä haluttaisiin oikeasti leikata, niin pitäisi ensisijaisesti puuttua isoihin saastuttajiin.. laiva- ja lentoliikenne etunenässä & alkaa suosimaan kestävämpää ja kestäviempien tavaroiden tuotantoa lähituotantona.. mutta tämä tarkoittaisi elämäntavan muutosta, globaalien markkinoiden myllerrystä ja merkittäviä taloudellisia vaikutuksia, johon ei olla valmiita.

17
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomenlahdella-leijuva-keltainen-sumu-nimettiin-jo-siitepolyksi-erikoistutkija-lyo-nyt-tiskiin-kuvat-jotka-paljastavatkin-sen-olevan-karmaisevan-jattimainen-saastepatja/7436306#gs.g8ajkc

Tätä saastuttamista tuetaan verovaroin ja nyt uusi (vihreitä arvoja puheiden tasolla korostava) hallitus aikoo entisestään kannustaa ihmisiä lisäämään risteilymatkailua mm. alkoholiveron korotuksella.
Pienimuotoinen sähköautopuuhastelu on näpertelyä suhteessa siihen, että samaan aikaan todelliset massasaastuttajat saa elää kuin pellossa.. Murheelista  :-\

18
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 04.06.19 - klo:16:22 »
...Itse en kyllä jaksa itkeä tätäkään etukäteen, tulevaisuus näyttää mihin sitten päädytään.
Eikö se ole hyvä 'itkeä' etukäteen.. ennakoivasti. Jälkikäteen on myöhäistä ja sitä kutsutaankin ikävästi jälkiviisasteluksi :)
Mutta joo.. vallitsevat realiteetit (raha ja sen puute) pyyhkii pois utopistisimpien sunnitelmien toteutuksen. Tuskin mitään täystuhoa saa sosialistihallituskaan aikaan. Työn tekeminen ja ylipäätään eläminen tosin tulee vähän kalliimmaksi.. se sitten viiveellä rapauttaa myös koko maan taloutta.

Ja kyllä.. hallitus muodostetaan vanhoilla pelisäännöillä. Nyt vaan kävi niin, että vasemmisto pääsee valtaan poikkeuksellisen pienellä rapia 1/3- osa kannatuksella. Kiitos kepun, joka petti, kuten aina.

Kaikki edellinen OT:ta tähän ketjuun.. mutta aasinsiltana 'Autovero' asiaan.. se ei ainakaan poistu tällä hallituskaudella :) .. lisää autoilijoita rasittavia veroja saamme senkin edestä. Tässä kohti olisi minusta peliliikkeen paikka ja myllätä autoilun verotus kunnolla kohti auton käyttöä. Tämä on joka tapauksessa pikapuoliin ja pakon sanelemana edessä.
Oikeastaan juuri vasemmiston tulisi herätä tässä asiassa. Vauraan väen täyssähkö autot ja plugin hybridit ovat nykyisellä veromallilla lähes verovapaita.

19
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 03.06.19 - klo:17:27 »
Laskemien mukaan jopa 1000 euron vuosittainen lisälasku tulossa "ruuhkamaksun" nimellä, kannattiko äänestää sosialisteja?
...
Eihän sossuja edes äänestetty.
Kannatus vaaleissa meni näin..
SDP (17,7%) + Vas (8,2 %) = 25,9%
Otetaan vielä samanhenkinen vihreät mukaan (11,5 %) => yht. 37,4%

.. ja näillä eväillä kasataan vahvasti vasemmistolaista politiikkaa ajava hallitus :)
Kyseessä demokratian alasajo ja vallankaappaus.
Jos kepulla ja rkp:lla ei olisi niin karmea hinku ministerin jakkaroille, niin
ylimielisesti virnuileva Rinne olisi jäänyt lehdelle soittelemaan.

20
.. kulutuksen tarkkailu ei kaikille ole välttämättä taloudellinen kysymys?
Ei kaikille ja menisin vielä pidemmälle.. tuskin juuri kenellekkään.
Sen sijaan mielenkiintoinen aihe jo pelkastään tekniikkamielessä.. puhumattakaan eko näkökulmasta.. lisäksi ihan hauskakin seurata miten pienellä pääsee jonkun matkan.

OT: mielenkiinnosta seurannut oman mökkireissun kulutusta (100 km eestaas) ja vähän koittanut uutta kulutusennätystäkin. Ei siis 1.0 tsi kyseessä ja ihan vaan ajotieturista seuraan, kun noin lyhyt matka. 4,9l/100km oli pari viikkoa sitten.. nyt meni 4,8l..
Oikein herkällä kaasujalalla ja kaupunkiosuuden pakollisten hidasteiden osuessa kohdalleen menee kenties vielä alle :)

21
^Kun polttimoiden vaihdon tehneen firman työmoraali on tuota luokkaa, niin tarkista nyt vielä sekin, että käytetyt Osramit on aidot, eikä ebay feikit.

Juttu vahvistaa osaltaan sen säännön, että pikkuhommat kannattaa aina tehdä itse.. säästyy vaivaa, rahaa ja hermot.
Polttimoiden vaihdon tyyppisten juttujen kohdalla pelkkä auton vieminen huoltoon on minusta isompi vaiva, kuin käyttää muutama minuutti omatoimiseen vaihtotyöhön.
Ei tarkoitus jälkiviisastella tämän casen osalta.. harmittaa vaan yleisesti se, kun autohuollot tekee hommansa miten sattuu.

22
Moottori ja voimansiirto / Vs: Neste Pro -diesel
« : 31.05.19 - klo:13:17 »
Neste ilmeisesti käyttää dieselin valmistuksessa palmuöljyn rasvavahappotislettä (PFAD), joka on palmuöljytuotannon sivutuotteena laskettu jätteeksi. Norjassa, Briteissä, Ranskassa ja Ruotsissa jätestatus on poistettu, sama määrittely Suomessa ilmeisesti laskisi jäteraaka-aineiden osuutta Nesteenkin dieselissä.

https://www.ts.fi/mielipiteet/aliot/4593465/Biopolttoainekupla
https://www.talouselama.fi/uutiset/neste-myy-yhta-tuotetta-monessa-maassa-mutta-sen-lupaukset-paastovahennyksista-vaihtelevat-markkinoittain/157703a2-5a67-3c68-840c-fdcc52236f89
https://www.neste.com/fi/konserni/vastuullisuus/vastuullinen-toimitusketju/pfad-palmu%C3%B6ljyjalostuksen-t%C3%A4hde
Niin käyttää ja tosiaan tulkintakysymys onko se 'jätettä'. Taitaa mennä niin, että PFAD ei ole jätettä sellaisissa maissa, joissa biopolttoainetta ei jalosteta ja se on jätettä sellaisissa maissa, jossa sitä tehdään? :)

Tuossahan pitää huomioida sekin, että varsinaisen palmuöljyn käyttäjä on etupäässä elintarviketeollisuus (80%). Eli PFAD:ia tulee joka tapauksessa sivutuotteena, vaikka sitä ei sitten hyödynnettäisi mitenkään biopolttoaineissa. Jos ylimääräistä moskaa syntyy, niin parempi se on hyödyntää.
Kokonaan toinen juttu on sitten se, että pitäisikö elintarviketeollisuuden vähentää palmuöljyn käyttöä, koska sen tuotanto aiheuttaa metsäkatoa ja tuhoaa erinäisiä ekosysteemejä.. kyllä pitäisi.

23
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 23.05.19 - klo:16:33 »
..
A4 tarvitsisi kunnon piristyksen ainakin moottoripuolelle plugari nelivetohybridin muodossa. Mieluiten semmonen ~250hp quattro sähköllä ja päästöt ja hintaa alas, eli maksimissaan nykyisen 2.0tdi mallin pakkeille.
Just näin.. ei ihme että A4:sen myynti sakkaa, jos kunnollisia vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Bensa quattroja yksi vaihtoehto, joka sekin Suomen verotuksella ylihintainen verrattuna dieseliin.
Audin myynnistä maailmanlaajuisesti 40% on quattroja, eli siellä se tuloksenteon kivijalka edelleen on.. ts. isompi katteisissa ns. paremmissa malleissa.  Q-sarjan suosion vahva kasvu pitänyt nelivedot hyvin kartalla, vaikka muissa malleissa tarjonta vähän hiipunut.

Pientä toivoa kuitenkin on A4:senkin osalta, kun sen yläpuolisiin mallisarjoihin quattro plugarit tulee syssyllä.. kyllä se tekniikka sieltä hissukseen valuu alaspäin.
Noissa plugareissa sähkön lisävoima menee vaihdelaatikon kautta, joten quattro- systeemi on kunnollinen, eikä Volvon tapaan erillinen kytkeytyvä sähköveto taka-akselille.

24
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 22.05.19 - klo:15:36 »
Bensakoneisista B9 joita Saksassa myynnissä 9% on nelikkoja ja dieseleistä 27%, joten tuosta saa jonkin verran suuntaa.
Yllättävän pieni bensa quattrojen osuus Saksassa? Selityksenä lienee sekin, että perus B9:istä tarjolla vain 1 vaihtoehto bensa quattrona vs dieselistä useampi vs etuveto vaihtoehtoja vielä enemmän. Mistä löysit statistiikat?

25
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 22.05.19 - klo:15:28 »
Lainaus
Tuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.
Pätee minun mielestä.
Lipsuu taas vähän aiheesta :) .. mutta vertailuna..
2018 Audi myi maailmalaajuisesti 1 812 500 autoa.. tilikauden voitto 3,5 Miljardia.
2018 Porsche myi maailmalaajuisesti 256 255 autoa.. tilikauden voitto 4,3 Miljardia.

Porschella voitto / kate moninkertainen / auto verrattuna Audiin => 7 x suuremmalla myyntimäärällä Audi jäi tuloksessa selvästi huonommaksi. Tietenkään nämä luvut ei kerro koko totuutta, eikä ole suoraan verrannollisia Audin mallisarjojen keskinäiseen tilanteeseen, mutta havainnollistaa paremman katteen etuja tuloksen teossa, vaikka myynti olisikin kappalemäärinä huomattavasti pienempi.

26
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 22.05.19 - klo:13:00 »
Nääs,nääs. Ensihätään tietenkin kannattaa linjoilta pyklätä niitä malleja jota myydään eniten.
Aivan oikein ajateltu. Audin kannattaa tyydyttää sellaista ostajakuntaa jota on eniten.
Sitten kun homma saadaan vauhdilla pyöriin tulee tyydyttää pienempiä ostajamääriä.
Löysitkö jostain tilaston mikä on Audin mallistossa quattro vs etuveto osuudet myynnistä vaikkapa Euroopassa?
Vai oliko quattro & pienemmät ostajamäärät pelkkä arvaus?
Joillakin merkeillä nelivetojen osuus on merkittävä (esim. Bmw).. Audin osalta en itte löytänyt pikaisella googlauksella tilastoa.

Tuo 'myydään eniten' logiikka ei tuloksen teossa aina päde, kun jostain paremman pään tuotteista saadaan parempi kate.

27
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 21.05.19 - klo:11:18 »
Tuliskohan heinäkuussa plugareita tarjolle ? Ainakin puheissa on ollut että uusia moottoreita tulisi ....
A6-, A7-, A8- ja Q5:seen on julkistettu, että plugari tulossa tänä vuonna. Luulisi, että A4 olisi mainittu samassa yhteydessä jos on tuloillaan?

28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 20.05.19 - klo:20:31 »
Itsellä lähti tänään Audi seuraavalle. Mitään varsinaista syytä kierrätykselle ei ollut ja turpaanhan tässäkin taas tuli, mutta minkäs teet, kun paistomittari on ylhäällä. Leirikin vaihtuu samassa rytäkässä, kun Meseltä tulossa C300e 4Matic, joka lähti tilaukseen.  Audi A4:n facelift tiettävästi ole tuomassa plugaria listalle, eikä varsinkaan nelivetohybridiä. Nyt tuskaista odotusta ja odotusautolla puksuttelua. Ei kyllä itsellä jäänyt Audeista mitään pahaa sanottavaa.
Vaikuttaa järkevältä valinnalta. Mersut on varsin tyylikkään näköisiä & neliveto, paljon voimaa ja pienet verot.
Vag on tällä rintamalla tipahtannut armotta kelkasta.

29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 20.05.19 - klo:16:37 »
Hyvä nyrkkisääntö on se, että kaikki lisävarusteet, jotka rastitat autoon mukaan, menevät ns. "omaan piikkiin", niiden vaihtohyvitys on nolla. Eli mitä karvalakimpi malli, sitä vähemmän hinta tippuu.
Näinhän se on. Yleensä extravarustelut ostetaankin omaksi iloksi, eikä seuraavalle omistajalle.. se sitten vähän maksaa.
Tuon lisäksi auto pitäisi myös valita ko. mallin hinnaston alkupäästä, jos haluaa mahdollisimman pienen arvonlaskun.
Audin kohdalla hinnaston äärimmäiset karvalakit vaan ovat etuvetoja ja moottorit alimitoitettuja.

Avant quattrot on hinnastossa alkaen n. 50 tonnia => ilman mitään hilavitkutin varustelua kaupasta ulos hinta on 54-55 tonnia.
Tälläisen auton arvo on tippunut erittäin vähäisillä ajoilla ja hyvin pidettynä ja puunattunakin 10 tonnia ekan vuoden aikana.. riippumatta kauppamies taidoista, asiakassuhteesta jne.. :)

30
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 20.05.19 - klo:14:00 »
Ootte huonoja tekemään autokauppoja jos tuollaisia välirahoja maksatte.
... Itse lasken A4 mallien kohdalla hyvityksen 40 tkm siisti auto  3000-3300 on hinnanalenema vuodessa.
A4:siakin on eri hintaisia. Tuo sinun laskelma voi pitää paikkaansa hinnaston alkaen mallin kanssa.

Esimerkki. Oma auto -17, rapia 2 vuotta vanha siis ja 20 tkm ajettu. Hinta uutena varusteineen 54t€.
Pikaisesti netistä hakien.. vuotta tuoreemmasta 2018 ja vain 5 tkm ajetusta & muuten about samanlaisesta liikkeen pyynti 43 900€.
Rapia vuosi ja hinta sulanut 10 000€.. vaikkei autolla ole edes käytännössä ajettu.
Jos menisin 3000-3300 hinnanalenema / vuosi olettamalla tarjoamaan omaani vaihdossa edellämainittuun, niin mitäköhän ne sanoisi.. ne joutuisi maksamaan minulle välirahaa ja antaisivat uudemman auton tilalle :)
Tottakait taitava kauppamies hoitelisi kaupat juuri noin.

Sivuja: [1] 2 3 ... 100


www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi